• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Strefa zamieszkania w historycznym centrum Gdańska może być większa

Szymon Zięba
12 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej. Po rozszerzeniu strefy zamieszkania uporządkowane zostaną kwestie parkowania w sercu Gdańska, m.in. na ul. Ogarnej.

Strefa zamieszkania w Śródmieściu może zostać rozszerzona o ulice: OgarnąMapka, KotwicznikówMapka, ZbytkiMapkaZa MuramiMapka. Oznaczałoby to powiększenie obszaru, w którym obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h, ale też gdzie kierowcy mogą parkować jedynie w wyznaczonych miejscach.



Czy rozszerzenie strefy zamieszkania w Śródmieściu to dobry pomysł?

Z propozycją rozszerzenia strefy zamieszkania w Strefie Ograniczonej Dostępności o ul. Ogarną, ul. Kotwiczników, ul. Zbytki, ul. Za Murami i ul. BogusławskiegoMapka, aż do Podwala PrzedmiejskiegoMapka wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

Co jej wprowadzenie oznaczałoby dla kierowców i mieszkańców okolicy?

Zgodnie z przepisami w strefie zamieszkania:

  • obowiązuje ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • samochody można parkować jedynie w miejscach wyznaczonych,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi.


Co istotne: opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.

Z kolei piesi mogą się poruszać swobodnie po całej udostępnionej do użytku publicznego przestrzeni.

Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko). Strefa Ograniczonej Dostępności (na pomarańczowo) oraz proponowany obszar do objęcia strefą zamieszkania (na niebiesko).
Większych zastrzeżeń do propozycji radnego dzielnicowego nie mają miejscy urzędnicy. Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni tłumaczy, że charakter większości wymienionych ulic oraz ruchu, który się na nim odbywa (jest to częściowo Strefa Ograniczonego Dostępu), wskazuje na możliwość wprowadzenia wspomnianego rozwiązania.

Mniej miejsc postojowych w sercu Gdańska



Znak informujący o strefie zamieszkania Znak informujący o strefie zamieszkania
- Trzeba mieć jednakże na uwadze, że postój wszystkich pojazdów (również mieszkańców) będzie mógł się odbywać wyłącznie w miejscach wyznaczonych. Uporządkuje to sytuację parkingową na tych ulicach, jednakże zmniejszy liczbę miejsc postojowych dla mieszkańców. W chwili obecnej mieszkańcy posiadający karty opłaty zryczałtowanej mieszkańca (OZR - roczną i OZM - miesięczną) mogą parkować w miejscach niewyznaczonych - zastrzega urzędniczka.
Nieco inaczej wygląda to w przypadku wskazywanej przez radnego ul. Bogusławskiego.

- Z uwagi na jej parametry oraz pełnioną funkcję (jako objazdu dla ul. Podwale Przedmiejskie i Okopowej, oraz dojazd do parkingu Teatru Szekspirowskiego i ABW) widzimy zagrożenie dla wyznaczania na niej strefy zamieszkania - słyszymy w GZDiZ.
Temat ewentualnych zmian zostanie teraz oficjalnie omówiony z Radą Dzielnicy Śródmieście.

Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi



- Cieszę się, że pomysł znajduje zrozumienie wśród miejskich urzędników, zwłaszcza Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Chciałbym zaznaczyć, że mój post na Facebooku miał charakter sondażu, a nie formalnej decyzji. Jego celem było umożliwienie mieszkańcom zajęcia stanowiska w sprawie. Przed skierowaniem wniosku do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni zarząd dzielnicy pragnie poznać opinie i spostrzeżenia mieszkańców - mówi Maximilian Kieturakis.

Parkingi w Trójmieście



Zainteresowani mogą więc kierować w tej sprawie swoje uwagi na skrzynkę pocztową Rady Dzielnicy Śródmieście: srodmiescie@radadzielnicy.gdansk.pl.

Miejsca

Opinie (126) 6 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Będziecie ograniczać i zabijecie okoliczne biznesy. Zostaną kamienie i wspomnienia (2)

    • 2 9

    • Stągiewna jest dobrym przykładem jak likwidacja miejsc parkingowych zabija biznesy a ludzie omijają szerokim łukiem

      • 0 0

    • w wielu miastach europejskich uwolnienie ulic od jeżdżących i parkujących samochodów

      zwiększyło skłonność ludzi do przychodzenia do położonych wzdłuż nich sklepów i lokali usługowych. Przezwyciężanie dominacji samochodów w mieście podnosi jakość życia i przychody placówek handlowych.

      • 0 0

  • Melexy

    A kiedy melexy czyli jedna wielka szara strefa w końcu znikną?

    • 1 0

  • problem polega na tym, że i w Gdyni i w Gdańsku władze chcą być eko, trendy, cool itd

    a prawda jesta taka,ze jeśli zabierają parking w centrum, powinna być przestrzeń do parkowania pod miastem, tam gdzie jest skm, pkm, autobusy czy tramwaje. a Tu zabierają i nic w zamian. Za granicą zanim zabiorą centrum samochodom, jest już gotowe rozwiązanie komunikacyjne pod miastem.

    • 0 0

  • kolejne absurdalne decyzje władz miasta (7)

    zróbcie tanią spójną czystą punktualną komunikację, zbudujcie sieć dróg rowerowych, wyprostujcie chodniki a dopiero likwidujcie miejsca parkingowe

    • 67 39

    • jak zrobić punktualną komunikację, gdy wszędzie korki? (1)

      Przecież likwidacja miejsc postojowych to jeden z najlepszych sposobów aby zmniejszyć liczbę podróży samochodem a to zmniejsza korki.

      • 7 10

      • SKM w korkach nie stoi i absolutnie jej to na punktualność nie pomaga, podobnie tramwaj.

        • 0 0

    • Co ty masz za poblemy z tą komunikacją ? (1)

      Ja od 18 lat jeżdżę do roboty tramwajem i nie narzekam, a 90 złotych za miesiąc to naprawdę nie jest jakiś dramat.

      • 10 9

      • Jak się pracuje na sąsiedniej ulicy od domu to tak można. Ale jeśli jak większość ludzi mieszkasz gdzieś poza pasem 1-2km od skm i głównej linii tramwajowej to można nią dojechać dokładnie nigdzie.

        • 0 0

    • Z warsem , życzy sobie jasnie pan komunikację?

      • 1 6

    • to akurat radny, kumpel niezyjacego najlepszy

      wyszedł przewodniczący Zarządu Dzielnicy Śródmieście, Maximilian Kieturakis.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Strefa-zamieszkania-w-historyczym-centrum-Gdanska-moze-byc-wieksza-n149545.html#tri

      • 3 1

    • Nieprawda, nigdy nie oderwiesz się od samochodu.

      • 11 12

  • Kierowcy! (1)

    zostawcie główne miasto w spokoju! Jedźcie swoimi trującymi brudnymi samochodami jak najdalej od ludzi. Już wystarczy waszej hegemonii. Zostawcie swoje złomy pod swoimi oborami z Żukowie. Kiedy przyjeżdżacie do miasta to się zachowujcie jak w mieście a nie jak pod swoją biedrą na wsi.

    wypad z naszego miasta.
    zamknąć miasto dla blachosmrodziarzy. Skoro to nic nie szkodzi to dlaczego rury wydechowej nie skierujecie do swojej kabiny? Trujecie nas! Szkodzicie nam! Zabijacie i ranicie ludzi i zwierzęta. Dośc tego!

    • 3 2

    • ty masz coś z dek..em? to tez moje miasto i będę jeździł gdzie chce, nikt nie będzie ograniczał mi wolności. A skoro mowa o truciu to wyławiałeś gó...a z Wisły??? Ciekawe czemu nie.

      • 1 0

  • brak wiedzy drogowców

    Jak kierownikami i zastępcami są ludzie bez wykształcenia kierunkowego i tylko po technikum to tak będzie zawsze

    • 1 0

  • Opinia wyróżniona

    Wystarczy (5)

    egzekwować uprawnienia w SOD i objąć nimi także wykorzystywane niewłaściwie podwórka - jako parkingi (przywrócić podwórkom ich funkcję )

    • 49 9

    • (2)

      A jakie funkcje której wg Ciebie dziś nie mają powinny mieć podwórka

      • 6 4

      • Trawniki, ławeczki, place zabaw dla dzieci i dorosłych, (1)

        boiska (np. siatkówki,petanque), ogrodzone wybiegi dla domowych zwierzątek...

        Betonoza już zawładnęła umysłami?

        • 1 0

        • Mieszkam na Długiej od 66 lat , na podwórku za moich dziecięcych lat było 120 dzieci , dziś na podwórku nie ma dzieci a ławeczki dla nas seniorów są . Jakoś nie widzę siebie i moich rówieśników abyśmy ganiali po podwórku za piłką .Są i miejsca parkingowe bo gdzie mam stawiać swój samochód chyba ze masz inny pomysł na zaparkowanie mojego i swojego samochodu.. A domowe jak piszesz zwierzątka mają miejsce w ...... domu a nie ganiać po podwórkach. Nie ma miejsca na wybiegi nie decyduje się na zwierzę w domu.

          • 0 2

    • Niech o podwórkach decydują demokratycznie ich właściciele! (1)

      • 3 2

      • czyli miasto?

        • 3 1

  • W całym cywilizowanym świecie (6)

    W cywilizowanym świecie wjazd do centrum miasta jest wręcz niemożliwy. Niestety polakówom jeszcze daleko do Europy. Wjazd do wspomnianej strefy powinien być w ogóle zakazany. Tylko taksówki, zaopatrzenie i mieszkańcy. Żadnych gości hotelowych czy klientów apartamentów. Albo przyjmuje gość ten warunek albo niech sobie szuka hotelu w innej części miasta

    • 31 14

    • w miastach wkraczających na drogę zrównoważonego rozwoju i poprawę jakości życia (4)

      wprowadza się opłaty za wjazd samochodem prywatnym do centrum oraz stopniowo powiększa się liczbę ulic i placów wolnych od jeżdżących i parkujących samochodów, wyjaśniając obficie mieszkańcom sens takich działań. Priorytetowo traktuje się potrzeby pieszych i rowerzystów (również "hulajnogowców" i osoby korzystające z nowych urządzeń transportu osobistego), przekonując mieszkańców że komunikacja zbiorowa (typu tramwaj lub autobus) nie jest jedynym poważnym substytutem przejazdów samochodem na odległość rzędu 5-12 km. Na większe odległości promuje się korzystanie z kombinacji spacer pieszy/rower plus przejazd szybką koleją miejską (naziemną, nadziemną lub podziemną).

      • 6 8

      • (1)

        Jeżdżenie autobusami i tramwajami zwiększa znacznie ryzyko zakażenia się covidem, Jeżdżenie samochodem jest w tym zakresie bezpieczne. Dlatego w dobie pandemii autobusy i tramwaje powinny być wycofane z ruchu.

        • 0 2

        • pójście za taką radą sparaliżuje ruch samochodów w takim mieście jak Gdańsk na amen

          • 0 0

      • Sens tych dzialan jest taki zeby wygnac biednych na rowery zeby bogacze nie musieli stac w korkach

        • 1 1

      • minusy są. Gdzie argumenty?

        faktom się nie zaprzecza

        • 2 2

    • Nie ma sprawy. Poprosze tylko zeby wszystkie urzedy byly przy obwodnicy albo na stacjach skm. Wtedy moge juz do konca zycia nie odwiedzac centrum

      • 2 1

  • Po co większa strefa skoro nikt nie kontroluje tego parkowania? (6)

    #ReferendumDlaGdańska

    • 95 15

    • dlaczego piszesz nieprawdę? (4)

      łatwiej skontrolować parkowanie niż wybudować płatny parking piętrowy, który stoi pusty.

      • 5 12

      • Bo to Janusz Ch (1)

        Znany trójmiejski frustrat i malwersant

        • 14 7

        • Wujek teścia, ojca brat

          A docent Sven Svencio Svencjusz to jego kuzyn

          • 0 0

      • ależ pisze prawdę, na Ogarnej parkują notorycznie przyjezdni, nie posiadający wjazdówek

        dodatkowo miasto samo namieszało zostawiając znaki P informujące o miejscach do parkowania, i zostawiając parkomaty, a powstałą paranoję sankcjonują kontrolerzy z GZDiZ sprawdzający bilet parkingowy ale nie wjazdówkę, oraz SM, która przejeżdża i udaje, że nie widzi łamania przepisów.

        • 11 0

      • Jaką nieprawdę?

        Na ul. Ogarnej jest zakaz ruchu. Wjazd tylko za specjalnym zezwoleniem, głównie dla mieszkańców. Praktycznie nikt nie kontroluje ruchu na tej ulicy. SM pojawia się sporadycznie i tylko w tygodniu. W weekend można robić co się chce. A w wakacje to jest wolna amerykanka. Gdy pojawiają się turyści to SM znika jak za dotknięcie czarodziejskiej różdżki.

        • 15 1

    • Niestety to prawda

      Parkowanie tylko w wyznaczonych miejscach, więc naprzeciw Novotelu parkowanie na tym placyku jest karalne mandatem i punktami karnymi,a codziennie widzę tam pełne obłożenie.Żenada...

      • 2 0

  • Po co strefa zamieszkania skoro tam nie ma żadnych mieszkańców, to jest wyłącznie skansen dla turystów.

    • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane