• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • Prosze dodac iz w strefie zamieszkania pieszy ma pierwszenstwo przed pojadem! (1)

    • 5 3

    • I to jest właśnie głupota!

      • 0 0

  • Sopot Łokietka / Polna strefa 30 km/h (6)

    Brak progów w kluczowych miejscach, auta także ciężarowe pędzą 60-70 km/h a wieczorem osobówki jeszcze szybciej, wyprzedzają na zabicie a Policji z radarem brak, wolą stać pod Hospicjum.

    • 79 28

    • Tylko po co tam tempo 30? Nie może być 50? I po co te progi ? (2)

      • 7 6

      • nie moze, ma byc 30 (1)

        a za 5 lat 20

        • 5 6

        • powinno być jak było, 50

          • 3 1

    • ... (1)

      Na Łokietka są 4 progi plus rondo na skrzyżowaniu z Polną. Gdzie Ty chcesz tam wstawiać więcej progów???

      • 8 2

      • Wlasnie miedzy tym rondem a progiem przy oceaniku imbecyle cisna do dechy, zeby zaraz hamowac

        • 7 5

    • Do Jacka napisz, a nie nam tutaj łeb zawracasz problemami czerwonej strefy.

      • 6 1

  • Ogólnie to jak małego trzeba mieć żeby musieć się na drodze popisywać?

    • 1 7

  • Robyg ma wszystko w d kasa się tylko liczy (1)

    • 8 4

    • Robyg nie jest od tego, żeby uczyć mieszkańców kultury jazdy. Troszkę pomyślunku.

      • 2 0

  • To osiedle wygląda jak kołchoz (1)

    Masakra budować coś takiego w XXI wieku.

    • 17 3

    • Ty na pewno mieszkasz w luksusowym apartamentowcu z widokiem na zatokę. Nie podoba się, to tu nie mieszkaj, jakoś wielu osobom z wielu względów odpowiada to osiedle.

      • 1 0

  • Lemingowo narzeka na Lemingowo buahahaha

    Odpowiedzialny jest ZDiZ a za ich wladze odpowiedzialna jest platforma z panią Dulkiewicz na czele. Jeżeli na osiedlach i drogach jest niebezpieczne to nie trzeba artykułu w gazetach tylko już dawno ZDiZ powinien to sprawdzić i dostosować. W normalnych krajach ogranicza się piractwo poprzez radary, spowalniacze, czy zakazy wjazdu dużych pojazdów. Wszystko jest odpowiednio oznakowane i ryzyko śmierci zmniejszone do minimum. Ten przykład to tylko jeden z wielu jak bardzo w Gdańsku wszystko jest zaniedbane i jak dużo ludzi straciło życie przez urzędniczą nieudolność. Sami sobie jesteście winni że wybieracie takie władze, nie! Nie kierowcy którzy szaleją tylko wy! Tylko wy możecie powstrzymać tych kierowców..Nie pomoże tu hejt na nich i wyzwiska tylko zorganizowane administracyjne działanie. Policja też tam całą dobę nie będzie stała, po tym art moze zwieksza patrole ale to max 1 tydz .

    • 2 5

  • Kierowcy sami są sobie winni (14)

    • 153 30

    • (9)

      Odpowiedzialność zbiorowa :(

      • 11 15

      • a znasz kogoś kto jeździ i parkuje zgodnie z przepisami? no właśnie (2)

        • 6 7

        • A Ty co? Definiujesz normalność?

          Ja jeżdżę i znam wiele osób, które też jeżdżą i śmieją się z takich prymitywów jak Ty.

          • 2 0

        • Ja znam, ale jak sobie sam odpowiadasz na pytania to nie widzę tutaj szans na merytoryczną dyskusję.

          • 4 0

      • (5)

        A jak sobie wyobrażasz w tym przypadku odpowiedzialność indywidualną?

        • 15 7

        • bardzo wysokimi mandatami. 10 tys zł za przekroczenie prędkości o 50 km/h i np. 5 tys za połowę tego. posiadanie prawa jazdy to przywilej, a nie obowiązek. jeśli ktoś się nie nadaje do jazdy to nie powinien tego robić. zawsze się dziwię jak oglądam np. pirata na tvn turbo, że kogoś zatrzymują i okazuje się, że miał już punkty na limice, a i tak miał gdzieś przepisy. czasami nawet nie pierwszy raz. od razu widać, że ktoś taki nie nadaje się na kierowcę i powinien mieć odebrane uprawnienia dożywotnio. a za jazdę bez prawa jazdy 50 tys. przecież nikt nikogo nie zmusza do łamania przepisów i prawa.

          • 5 0

        • Bez problemu. Popełniłeś wykroczenie - mandat. Proste.

          Może zbyt proste dla Ciebie?

          • 3 0

        • Fotoradary. (2)

          Zresztą i tak niedługo ubezpieczyciele wcisną wszystkim trackery.

          • 15 5

          • Policja (1)

            Dla mnie to policja winna. Całymi latami uprzejmie rozmawia żartując sobie z piratami nawet w TV. Żadnego autorytetu nie mają. Policjant powinien mieć jaja, a jak rozmawiam z nimi, to oni boją się takich co zaczynają "prawniczo" dyskutować. U mnie na ulicy np. policjanci tłumaczą się, że nie mają jak zmierzyć prędkości, bo nie ma gdzie stanąć. Komedia, bezradne misie. I to jest właśnie policja. Druga sprawa, że na najwyższych stołkach, nikt nie ma ciśnienia, żeby coś z tematem zrobić. To co mają ci niżej....

            • 21 2

            • To jak nie mogą zmierzyć to niech tylko stoją i zatrzymują samochody do kontroli te które według nich jadą powyżej 30, zwykła rutynowa nawet bez mandatu (15minut) . Przecież to na oko widać że to nie 20.

              • 5 3

    • Lepiej postawić fotoradar (1)

      W miesiąc uzbierają na nowy komisariat

      • 12 4

      • Twój komentarz tylko świadczy o tym że nie masz pojęcia o "stawianiu fotoradarów"

        • 0 3

    • Czy ktos kiedykolwiek (1)

      widzial policję z suszarką na drogach osiedlowych ( teren zamieszkały-ograniczenie do 20km/h)????? Żniwa by mieli, ale mają to w d....

      • 14 3

      • co to jest teren zamieszkały?

        • 0 7

  • Cały ten teren tam to dramat. Ta ulica Leszczynowa laczaca jabloniową z Jasieniem to dopiero żart.

    Ruch mega, zawsze ktoś na zderzaku, kobiety i mężczyźni zasuw...maks, a przy tej krętej drodze genialny chodnik może metrowy i dzieciaczki na rowerkach..policji zero.jadę zawsze tam 30km/h i często wyprzedzają mnie jeszcze.

    • 7 0

  • A może inną drogą?

    Zamiast rozbijac podwozia progami wszystkim kierowcom ukrac tylko przekaczających prędkość?
    Kamery z radarem bez znaków ostrzegawczych , mandat 10% wartosci pojazdu za przekroczenie powyzej 50 km/h

    • 7 0

  • Lawendowe....

    A gdzie jest obiecany przez miasto chodnik - przejście furtka przy budynku 15. Miał być zrobiony podczas budowy Nowej Bulońskiej/Nowej Warszawskiej. Dalej będziemy grzęznąć w błocie zjeżdżając z górki. Prymityw jak był tak pozostał a mówi się, że mamy XXI wiek!!!!!!!!!!!!

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane