• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • a gdzie jest policja (2)

    kilka mandatów w tygodniu na każdym osiedlu. Kasa lezy na ulicy. Do roboty lenie. Jeszcze troche to UE nakaże przez liczbę ofiar i patologię w tym kraju. Patologię nie u kierowców a we władzach.

    • 37 7

    • milicja pisowska ma wazniejsze zadania

      wagi bezp państwa - pilnowanie pomników kaczynskiego w całym kraju przed tęczowymi najeźdźcami.

      • 2 0

    • nareszcie...

      .... mądry głos. Też uważam, że to głównie wina policji, której praktycznie nie ma na drogach.

      • 8 0

  • (1)

    Na moim osielu wszedzie jest strefa 30. Tyle jezdza tylko rowerzysci i auta nauki jazdy. Reszta 2x szybciej

    • 7 3

    • to już rozumiesz dlaczego montowane są progi zwalniające

      • 2 1

  • Absurd

    To nie jest jakaś droga przepustowa, przecież tymi drogami jeżdżą w głównej mierze mieszkańcy tego osiedla więc załatwiajcie to po sąsiedzku... Inna sprawa, że nie przestrzegają przepisów ruchu a inna kiedy zrzuca się odpowiedzialność na miasto i dewelopera za to że ktoś się dopuszcza łamania tych przepisów. Ludzi się powinno edukować a nie budować jeszcze większą frustrację u takich kierowców. Niedługo cały Gdańsk będzie obsiany tymi progami i wgl nie będzie można się nim poruszać.

    • 5 0

  • nikt nigdzie nie przestrzega ograniczeń

    nawet na parkingu osiedlowym musi kretyn jeden z drugim zapinać pod 60-70

    • 4 4

  • Lawendowe....och lawendowe...

    Po co te progi!!!!!!!!!!!!! A gdzie policja??????? Tą nową drogą - Warszawską, to dopiero robią sobie rajdy, nie tylko samochodami a przede wszystkim motorami. Szczególnie około godz. 22.00-24.00. Policja nie umie zarabiać. Dlaczego ich tam nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!! I jeszcze jedno, wyjeżdżając z osiedla na ul. Jabłoniową. dlaczego nie ma ronda lub świateł???????????????Przecież miało być to ucywilizowane!!!!!!!!!!!!!!! podczas budowy Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej!!!!!!!!W godzinach szczytu nie można wyjechać. Gdzie jest deweloper, że tego nie przewidział!!!!!!!!!!!!

    • 8 0

  • deweloper jak slimak (1)

    bedzie przeciągał az temat przycichnie na morenie jednostka A na krotkim 500 metrowym odcinku tez warchoły z tuningiem potrafia do 100km sie rozpedzic, ja nie bede udzielał pomocy i**otom

    • 48 11

    • Ja widziałem draft Bryki Młodzieży Wiejskiej przy zbiorniku Jeleniogórska

      Zniosło gościa niemal z ulicy. Na szczęście nikt nie jechał i nie szedł chodnikiem. I mówiąc szczerze żałowałem, że nie przyp...ł w śmietnik.

      • 0 0

  • Strefa zamieszkania a budynki na horyzoncie

    Tylko po to powstała, bo developerowi było taniej postawić kilka znaków, niż wytyczać przejścia i skrzyżowania. Czy naprawdę w miejscu na zdjęciu 20 km/h ma sens !?

    • 8 1

  • i myyyyk na motocyklu prog bokiem siuuuup aaale jazda

    • 5 0

  • (2)

    No przeciez w tym kraju kierowcy chca 10 pasow oraz brak swiatel i skrzywowan. Oni musza zasuwac i juz

    • 12 8

    • (1)

      Jedź np. do Włoch to zobaczysz co to znaczy zasuwać

      • 2 3

      • Byle i nikt nie probowal mnie zabic w przeciwienstwie do Polski

        • 0 1

  • Nie chcemy progów zwalniających!!!
    Nie po to budujemy ładne i nowe drogi, żeby później jeździć jak po kartoflisku!!! Należy łapać i karać pojedynczych kierowców łamiących przepisy, a nie zmniejszać komfort poruszania się wszystkim mieszkańcom.

    • 10 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane