- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (184 opinie)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Szybka jazda po osiedlowych ulicach
Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe Wzgórze w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.
- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.
Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo
Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.
- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.
Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"
Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.
Zasady ruchu w strefie zamieszkania:
- ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
- a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-05 14:19
a gdzie jest policja (2)
kilka mandatów w tygodniu na każdym osiedlu. Kasa lezy na ulicy. Do roboty lenie. Jeszcze troche to UE nakaże przez liczbę ofiar i patologię w tym kraju. Patologię nie u kierowców a we władzach.
- 37 7
-
2020-10-06 10:20
milicja pisowska ma wazniejsze zadania
wagi bezp państwa - pilnowanie pomników kaczynskiego w całym kraju przed tęczowymi najeźdźcami.
- 2 0
-
2020-10-05 15:26
nareszcie...
.... mądry głos. Też uważam, że to głównie wina policji, której praktycznie nie ma na drogach.
- 8 0
-
2020-10-06 09:40
(1)
Na moim osielu wszedzie jest strefa 30. Tyle jezdza tylko rowerzysci i auta nauki jazdy. Reszta 2x szybciej
- 7 3
-
2020-10-06 10:20
to już rozumiesz dlaczego montowane są progi zwalniające
- 2 1
-
2020-10-06 10:20
Absurd
To nie jest jakaś droga przepustowa, przecież tymi drogami jeżdżą w głównej mierze mieszkańcy tego osiedla więc załatwiajcie to po sąsiedzku... Inna sprawa, że nie przestrzegają przepisów ruchu a inna kiedy zrzuca się odpowiedzialność na miasto i dewelopera za to że ktoś się dopuszcza łamania tych przepisów. Ludzi się powinno edukować a nie budować jeszcze większą frustrację u takich kierowców. Niedługo cały Gdańsk będzie obsiany tymi progami i wgl nie będzie można się nim poruszać.
- 5 0
-
2020-10-06 10:18
nikt nigdzie nie przestrzega ograniczeń
nawet na parkingu osiedlowym musi kretyn jeden z drugim zapinać pod 60-70
- 4 4
-
2020-10-06 10:13
Lawendowe....och lawendowe...
Po co te progi!!!!!!!!!!!!! A gdzie policja??????? Tą nową drogą - Warszawską, to dopiero robią sobie rajdy, nie tylko samochodami a przede wszystkim motorami. Szczególnie około godz. 22.00-24.00. Policja nie umie zarabiać. Dlaczego ich tam nie ma!!!!!!!!!!!!!!!!!! I jeszcze jedno, wyjeżdżając z osiedla na ul. Jabłoniową. dlaczego nie ma ronda lub świateł???????????????Przecież miało być to ucywilizowane!!!!!!!!!!!!!!! podczas budowy Nowej Bulońskiej i Nowej Warszawskiej!!!!!!!!W godzinach szczytu nie można wyjechać. Gdzie jest deweloper, że tego nie przewidział!!!!!!!!!!!!
- 8 0
-
2020-10-05 14:05
deweloper jak slimak (1)
bedzie przeciągał az temat przycichnie na morenie jednostka A na krotkim 500 metrowym odcinku tez warchoły z tuningiem potrafia do 100km sie rozpedzic, ja nie bede udzielał pomocy i**otom
- 48 11
-
2020-10-06 10:08
Ja widziałem draft Bryki Młodzieży Wiejskiej przy zbiorniku Jeleniogórska
Zniosło gościa niemal z ulicy. Na szczęście nikt nie jechał i nie szedł chodnikiem. I mówiąc szczerze żałowałem, że nie przyp...ł w śmietnik.
- 0 0
-
2020-10-06 09:54
Strefa zamieszkania a budynki na horyzoncie
Tylko po to powstała, bo developerowi było taniej postawić kilka znaków, niż wytyczać przejścia i skrzyżowania. Czy naprawdę w miejscu na zdjęciu 20 km/h ma sens !?
- 8 1
-
2020-10-06 09:50
i myyyyk na motocyklu prog bokiem siuuuup aaale jazda
- 5 0
-
2020-10-05 14:32
(2)
No przeciez w tym kraju kierowcy chca 10 pasow oraz brak swiatel i skrzywowan. Oni musza zasuwac i juz
- 12 8
-
2020-10-05 21:53
(1)
Jedź np. do Włoch to zobaczysz co to znaczy zasuwać
- 2 3
-
2020-10-06 09:43
Byle i nikt nie probowal mnie zabic w przeciwienstwie do Polski
- 0 1
-
2020-10-06 09:23
Nie chcemy progów zwalniających!!!
Nie po to budujemy ładne i nowe drogi, żeby później jeździć jak po kartoflisku!!! Należy łapać i karać pojedynczych kierowców łamiących przepisy, a nie zmniejszać komfort poruszania się wszystkim mieszkańcom.- 10 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.