• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

MKo
5 października 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
MKo

Opinie (336) ponad 10 zablokowanych

  • stop agresji i jeździe niezgodnej z przepisami. (5)

    jadę sobie pewnego dnia Słowackiego w górę zgodnie z przepisami (50). A tu, tuż za szkołą agresor z odrapanej skody siada mi na tyłek, mruga światłami itp. Kontynuuję swą jazdę zgodnie z przepisami (70), od czasu do czasu lekko przyspieszam - żeby ruch był płynny, to indywiduum (bo to nie człowiek, nie kierowca) z tej skody - szaleje. Na światłach przy IKEI - wysiada, leci do mnie, coś krzyczy, puka się w swój zakuty łeb, szarpie!!! za klamkę. A mój pojazd jechał tylko zgodnie z przepisami...

    • 26 7

    • Zapomniałeś dodać że mimo iż prawy pas był niezajęty, ty sobie przepisowo jechałeś lewym. Przypomnę tylko że jesteśmy ciągle w Polsce, gdzie jezdzimy po prawej stronie drogi.

      • 1 0

    • takie bajki to dla przyjezdnych (1)

      na Słowackiego masz 70km/h i dwa pasy w jednym kierunku. Więc jak blokowałeś lewy jadąc 50km/h to sam żeś burak i frustrat.

      • 1 2

      • Przed odcinkiem leśnym, jeszcze w terenie zabudowanym jest 50km/h

        • 1 0

    • Miałem swojego czasu identyczną scysję z kierowcą z lawendowego

      Skończyła się dla niego grzywną w sądzie.

      • 3 0

    • film Borat nie powstał bez powodu...
      z rodakami ciezko sie zyje

      • 3 1

  • Ulica

    Ulica Przemian Gdańsk masakra szybka jazda brak kultury dla pieszych dachujące samochody sikanie na drzewa spożywanie alkoholu miedzy drzewami koło drogi brak policji straży miejskiej kontroli szybkości pojazdów rano i popołudniu wieczorem muld na drodze i chodnika i skrót nawigacji przez ulice wąską i zaniedbaną przez zieleń albo miasto

    • 3 2

  • Strefa zamieszkania - Absurd!

    Na marginesie, coś takiego jak strefa zamieszkania na drodze jest totalnym nieporozumieniem i stanowi zagrożenie dla pieszych - tak się dzieje zawsze, gdy się stawia świat do góry nogami. Jezdnia jest dla aut, chodnik dla pieszych. Na jezdni auto ma bezwzględne pierwszeństwo, a na chodniku pieszy - te proste i zawsze prawdziwe zasady przez dziesiątki lat chroniły i pieszych i kierowców - głownie dlatego, że były jasne, klarowne i dzięki temu nie było niejasnych sytuacji na drodze. Strefa zamieszkania to natomiast pomieszanie z poplątaniem - niby mamy jezdnię dla samochodów, ale na niej pierwszeństwo mają piesi, którzy mogą się pojawić przed maską w każdej chwili i z każdego kierunku! To jest absurd! Żaden kierowca/samochód, nawet jadący poniżej przepisowej prędkości 20k/h nie jest w stanie zobaczyć wszystkiego wokół, ani zareagować odpowiednio szybko, bo różnica prędkości masy pieszego i takiego auta jest ogromna. Taka regulacja jest szkodliwa dla obu uczestników ruchu - dla kierowcy, bo obarcza go winą za sytuacje/zdarzenia, których nie miał szansy uniknąć oraz w głównej mierze dla pieszego, u którego taka strefa zamieszkania wzbudza mylne przeświadczenie, że nie musi on już uważać na samochody dokoła, bo ma pierwszeństwo w tej strefie, przez co jest totalnie beztroski, a co prowadzi wprost do wypadku.

    Jak zawsze, w socjalizmie, ładnie brzmiąca idea, by chronić pieszych (niechronionych uczestników ruchu) obraca się w durne pomysły typu "Strefa zamieszkania" i skutkuje dokładnie odwrotnym efektem - czyli zwiększeniem zagrożenia dla tychże pieszych.

    Zostawmy socjalizm. Wróćmy do indywidualizmu. Świat stanie znowu na nogach.

    • 7 3

  • Kolejne totalitarne zapędy narracji socjalistyczno-demokratycznej!

    Nie ma problemu zbyt szybkiej jazdy po drogach osiedlowych - kilku/kilkunastu kierowców nie przestrzega przepisów i tyle. To jest te kilkanaście indywidualnych przypadków i każdy należy indywidualnie rozpatrzyć (po to są służby typu Policja i narzędzia jak mandaty, grzywny). Wtedy ewentualnie karany i odpowiedzialny jest dokładnie ten, który zrobił coś "złego".

    Natomiast, progi - to karanie wszystkich za błędy kilku i to nie tylko poprzez zmuszanie do hamowania, zwalniania, ale też poprzez zwiększanie kosztów paliwa, zwiększanie tym samym ilości spalin, jak też zwiększanie kosztów serwisowania/naprawy samochodów, a nadto progi są zagrożeniem na drodze - zdarza się, że powodują niebezpieczne sytuacje na drodze. Dodatkowo, progi są kosztowne i same w sobie problematyczne we właściwym wykonaniu, montażu i serwisowaniu. Faszystowski, szkodliwy koncept.

    • 6 3

  • Cojestmupy

    Dajcie taki dwumetrowy próg zwalniający przed wjazdem na to osiedle z dwóch stron. Lepiej zajmijcie się cymbalami na parkingu w galerii bałtyckiej, którzy nie wiedzą co to jest reguła prawej reki

    • 5 3

  • Bo za małe kary są - jakby jeden z drugim miał jak w Niemczech, Szwajcarii, to by przestrzegał przepisy. (2)

    Welcome to Poland.

    • 16 6

    • Podajesz przykłady państw, które mnie brzydzą.

      • 0 0

    • w Niemczech mandaty akurat nie są wysokie

      Szwajcaria, Belgia czy kraje skandynawskie mają chyba najwyższe.

      • 1 0

  • I po to właśnie mam Q7 (3)

    Żebym nie musiał zwalniać bo jakiś pan Przemek nabudował spowalniaczy.
    A pan Przemek swoją Fabią niech i do 3km/h zwalnia żeby mu się zawieszenie nie rozpadło.
    U mnie pełen aktywny zawias przechodzi przez to jak przez masło :)
    Pozdro

    • 9 14

    • jeździj ćwoku przepisowo

      to nie będzie progów

      • 1 2

    • Q7 ? To chyba tylko twoje marzenie , więc chłopcze wsiadaj do autobusu i nie dyskutuj (1)

      • 2 5

      • Jak Ciebie nie stać nieudaczniku to nieznaczny, że inni nie mają

        • 3 0

  • Gdzie jest policja w tym mieście ??

    Progi tylko zachęcają kolejnych do kupna SUVów a na służbowe i carsharing nie działają.

    • 8 1

  • Proponuję najpierw skontrolować prędkość pojazdów z pobliskich budów,

    w ciągu kilku godzin przynajmniej połowa dostałaby wolne od kerownicy na trzy miechy.

    • 10 0

  • Nie ma rady na odpady

    Na i**otę oznaczenie nie zadziała ... radni powinni zając się tematami i przekazac dalej ... miasto bezapelacyjnie winno odpowiednio zapewnić bezpieczeństwo . Tylko surowe i bezwzględne kary będą w stanie powoli zmienić myślenie a jak budżet skoczy w górę...zanim się opamiętają to mina lata... czemu w Gdańsku nie ma np świateł odliczajacych czas trwania świateł ? To takie proste a nie jedno życie może uratować ...

    • 12 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane