- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (56 opinii)
- 2 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (282 opinie)
- 3 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (41 opinii)
- 4 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (184 opinie)
- 5 Pod prąd uciekał przed policją (269 opinii)
- 6 Partyzantka roślinna okiem przyrodnika (60 opinii)
Szybka jazda po osiedlowych ulicach
Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe Wzgórze w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.
- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.
Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo
Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.
- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.
Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"
Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.
Zasady ruchu w strefie zamieszkania:
- ograniczenie prędkości do 20 km/h,
- można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
- progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
- a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.
- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.
Opinie (336) ponad 10 zablokowanych
-
2020-10-05 16:27
stop agresji i jeździe niezgodnej z przepisami. (5)
jadę sobie pewnego dnia Słowackiego w górę zgodnie z przepisami (50). A tu, tuż za szkołą agresor z odrapanej skody siada mi na tyłek, mruga światłami itp. Kontynuuję swą jazdę zgodnie z przepisami (70), od czasu do czasu lekko przyspieszam - żeby ruch był płynny, to indywiduum (bo to nie człowiek, nie kierowca) z tej skody - szaleje. Na światłach przy IKEI - wysiada, leci do mnie, coś krzyczy, puka się w swój zakuty łeb, szarpie!!! za klamkę. A mój pojazd jechał tylko zgodnie z przepisami...
- 26 7
-
2020-10-06 09:22
Zapomniałeś dodać że mimo iż prawy pas był niezajęty, ty sobie przepisowo jechałeś lewym. Przypomnę tylko że jesteśmy ciągle w Polsce, gdzie jezdzimy po prawej stronie drogi.
- 1 0
-
2020-10-06 07:04
takie bajki to dla przyjezdnych (1)
na Słowackiego masz 70km/h i dwa pasy w jednym kierunku. Więc jak blokowałeś lewy jadąc 50km/h to sam żeś burak i frustrat.
- 1 2
-
2020-10-06 09:11
Przed odcinkiem leśnym, jeszcze w terenie zabudowanym jest 50km/h
- 1 0
-
2020-10-05 19:21
Miałem swojego czasu identyczną scysję z kierowcą z lawendowego
Skończyła się dla niego grzywną w sądzie.
- 3 0
-
2020-10-05 17:53
film Borat nie powstał bez powodu...
z rodakami ciezko sie zyje- 3 1
-
2020-10-06 09:14
Ulica
Ulica Przemian Gdańsk masakra szybka jazda brak kultury dla pieszych dachujące samochody sikanie na drzewa spożywanie alkoholu miedzy drzewami koło drogi brak policji straży miejskiej kontroli szybkości pojazdów rano i popołudniu wieczorem muld na drodze i chodnika i skrót nawigacji przez ulice wąską i zaniedbaną przez zieleń albo miasto
- 3 2
-
2020-10-06 09:13
Strefa zamieszkania - Absurd!
Na marginesie, coś takiego jak strefa zamieszkania na drodze jest totalnym nieporozumieniem i stanowi zagrożenie dla pieszych - tak się dzieje zawsze, gdy się stawia świat do góry nogami. Jezdnia jest dla aut, chodnik dla pieszych. Na jezdni auto ma bezwzględne pierwszeństwo, a na chodniku pieszy - te proste i zawsze prawdziwe zasady przez dziesiątki lat chroniły i pieszych i kierowców - głownie dlatego, że były jasne, klarowne i dzięki temu nie było niejasnych sytuacji na drodze. Strefa zamieszkania to natomiast pomieszanie z poplątaniem - niby mamy jezdnię dla samochodów, ale na niej pierwszeństwo mają piesi, którzy mogą się pojawić przed maską w każdej chwili i z każdego kierunku! To jest absurd! Żaden kierowca/samochód, nawet jadący poniżej przepisowej prędkości 20k/h nie jest w stanie zobaczyć wszystkiego wokół, ani zareagować odpowiednio szybko, bo różnica prędkości masy pieszego i takiego auta jest ogromna. Taka regulacja jest szkodliwa dla obu uczestników ruchu - dla kierowcy, bo obarcza go winą za sytuacje/zdarzenia, których nie miał szansy uniknąć oraz w głównej mierze dla pieszego, u którego taka strefa zamieszkania wzbudza mylne przeświadczenie, że nie musi on już uważać na samochody dokoła, bo ma pierwszeństwo w tej strefie, przez co jest totalnie beztroski, a co prowadzi wprost do wypadku.
Jak zawsze, w socjalizmie, ładnie brzmiąca idea, by chronić pieszych (niechronionych uczestników ruchu) obraca się w durne pomysły typu "Strefa zamieszkania" i skutkuje dokładnie odwrotnym efektem - czyli zwiększeniem zagrożenia dla tychże pieszych.
Zostawmy socjalizm. Wróćmy do indywidualizmu. Świat stanie znowu na nogach.- 7 3
-
2020-10-06 09:09
Kolejne totalitarne zapędy narracji socjalistyczno-demokratycznej!
Nie ma problemu zbyt szybkiej jazdy po drogach osiedlowych - kilku/kilkunastu kierowców nie przestrzega przepisów i tyle. To jest te kilkanaście indywidualnych przypadków i każdy należy indywidualnie rozpatrzyć (po to są służby typu Policja i narzędzia jak mandaty, grzywny). Wtedy ewentualnie karany i odpowiedzialny jest dokładnie ten, który zrobił coś "złego".
Natomiast, progi - to karanie wszystkich za błędy kilku i to nie tylko poprzez zmuszanie do hamowania, zwalniania, ale też poprzez zwiększanie kosztów paliwa, zwiększanie tym samym ilości spalin, jak też zwiększanie kosztów serwisowania/naprawy samochodów, a nadto progi są zagrożeniem na drodze - zdarza się, że powodują niebezpieczne sytuacje na drodze. Dodatkowo, progi są kosztowne i same w sobie problematyczne we właściwym wykonaniu, montażu i serwisowaniu. Faszystowski, szkodliwy koncept.- 6 3
-
2020-10-06 08:54
Cojestmupy
Dajcie taki dwumetrowy próg zwalniający przed wjazdem na to osiedle z dwóch stron. Lepiej zajmijcie się cymbalami na parkingu w galerii bałtyckiej, którzy nie wiedzą co to jest reguła prawej reki
- 5 3
-
2020-10-05 16:23
Bo za małe kary są - jakby jeden z drugim miał jak w Niemczech, Szwajcarii, to by przestrzegał przepisy. (2)
Welcome to Poland.
- 16 6
-
2020-10-06 08:51
Podajesz przykłady państw, które mnie brzydzą.
- 0 0
-
2020-10-06 08:24
w Niemczech mandaty akurat nie są wysokie
Szwajcaria, Belgia czy kraje skandynawskie mają chyba najwyższe.
- 1 0
-
2020-10-06 01:13
I po to właśnie mam Q7 (3)
Żebym nie musiał zwalniać bo jakiś pan Przemek nabudował spowalniaczy.
A pan Przemek swoją Fabią niech i do 3km/h zwalnia żeby mu się zawieszenie nie rozpadło.
U mnie pełen aktywny zawias przechodzi przez to jak przez masło :)
Pozdro- 9 14
-
2020-10-06 08:29
jeździj ćwoku przepisowo
to nie będzie progów
- 1 2
-
2020-10-06 06:04
Q7 ? To chyba tylko twoje marzenie , więc chłopcze wsiadaj do autobusu i nie dyskutuj (1)
- 2 5
-
2020-10-06 07:28
Jak Ciebie nie stać nieudaczniku to nieznaczny, że inni nie mają
- 3 0
-
2020-10-06 06:49
Gdzie jest policja w tym mieście ??
Progi tylko zachęcają kolejnych do kupna SUVów a na służbowe i carsharing nie działają.
- 8 1
-
2020-10-06 00:49
Proponuję najpierw skontrolować prędkość pojazdów z pobliskich budów,
w ciągu kilku godzin przynajmniej połowa dostałaby wolne od kerownicy na trzy miechy.
- 10 0
-
2020-10-06 00:03
Nie ma rady na odpady
Na i**otę oznaczenie nie zadziała ... radni powinni zając się tematami i przekazac dalej ... miasto bezapelacyjnie winno odpowiednio zapewnić bezpieczeństwo . Tylko surowe i bezwzględne kary będą w stanie powoli zmienić myślenie a jak budżet skoczy w górę...zanim się opamiętają to mina lata... czemu w Gdańsku nie ma np świateł odliczajacych czas trwania świateł ? To takie proste a nie jedno życie może uratować ...
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.