Fakty i opinie

Szybka jazda po osiedlowych ulicach

interwencja trojmiasto.pl
Najnowszy artukuł na ten temat

Ważny łącznik drogowy na południu Gdańska w przyszłym roku

Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy.
Zdaniem naszego czytelnika na ulicy powinny pojawić się progi zwalniające i dodatkowe oznakowanie, by poskromić zapędy kierowców do zbyt szybkiej jazdy. fot. czytelnik Trojmiasto.pl

Piraci drogowi, zbyt szybka jazda, konfliktowe sytuacje na drodze i sprzyjająca temu wszystkiemu niewystarczająca - zdaniem mieszkańców - infrastruktura drogowa - tak wyglądać ma codzienność na osiedlu Lawendowe WzgórzeMapka w Gdańsku. Deweloper tłumaczy, że cały obszar osiedla jest właściwie oznakowany, ale deklaruje, że aby poprawić bezpieczeństwo, przygotuje stosowny projekt nowej organizacji ruchu i przekaże do akceptacji Gdańskiemu Zarządowi Dróg i Zieleni.



Na swoim osiedlu czujesz się bezpiecznie na ulicy?

tak 39%
różnie, są miejsca mniej i bardziej bezpieczne 32%
nie 29%
zakończona Łącznie głosów: 2164
O problemie mieszkańców osiedla Lawendowe Wzgórze poinformował nasz czytelnik pan Przemek. Jak twierdzi, osiedlowa ulica, a zwłaszcza jej proste, dłuższe odcinki wykorzystywane są przez kierowców do zbyt szybkiej i niebezpiecznej jazdy. Sprzyjać ma temu m.in. brak progów zwalniających.

- Na osiedlu Lawendowe Wzgórze obowiązuje "strefa zamieszkania" oraz skrzyżowania równorzędne, ale kierowcy aut nic sobie z tego nie robią. Prostą drogę traktują jak drogę szybkiego ruchu. Aby przejść na drugą stronę ulicy, dzieci - mimo że mają pierwszeństwo - muszą czekać. Zdarza się, że kierowcy widząc pieszych, na ich widok przyspieszają i trąbią. Nie raz widziałem, jak kierowca przez otwartą szybę krzyczy na przechodniów, że wchodzą na jezdnię w niewłaściwym miejscu.
Nasz czytelnik uważa, że problem można rozwiązać poprzez montaż progów zwalniających i wymalowanie oznakowania poziomego na skrzyżowaniach równorzędnych.

Deweloper: poprawimy bezpieczeństwo



Arkadiusz Borowiecki, dyrektor ds. realizacji inwestycji w firmie Robyg w Gdańsku, podkreśla, że cały obszar osiedla Lawendowe Wzgórza stanowi "strefę zamieszkania" i został odpowiednio oznakowany.

- Projekt i wykonanie właściwych oznaczeń zostały zatwierdzone przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni, a wjazd do strefy i wyjazd ze strefy oznaczone zostały odpowiednimi znakami - mówi Borowiecki. - Ulica Lawendowe Wzgórze posiada status drogi publicznej. Planując oznakowanie dróg osiedlowych, braliśmy pod uwagę główne zasady obowiązujące w "strefie zamieszkania", a zatem przepis, że pieszy korzysta tu z całej szerokości jezdni i ma pierwszeństwo przed pojazdami. W związku z tą zasadą wyznaczanie przejść dla pieszych jest bezcelowe, a nawet nieprawidłowe, może bowiem powodować błędy w zachowaniu kierowców, którzy nie będą respektować pierwszeństwa pieszych w innych miejscach niż tylko przejścia dla pieszych.

Obowiązki kierowców w "strefie zamieszkania"



Przypomnijmy, że według przepisów "strefa zamieszkania" to obszar obejmujący drogi publiczne lub inne drogi, na którym obowiązują szczególne zasady ruchu drogowego, a wjazdy i wyjazdy oznaczone są odpowiednimi znakami drogowymi.

Zasady ruchu w strefie zamieszkania:

  • ograniczenie prędkości do 20 km/h,
  • można parkować jedynie w wyznaczonych miejscach,
  • progi zwalniające nie muszą być oznaczone znakami pionowymi,
  • a opuszczając strefę zamieszkania, należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim uczestnikom ruchu drogowego.


- Wszystkie te zasady obowiązują na obszarze całego osiedla "Lawendowe Wzgórza" - podkreśla Borowiecki. - W celu wykonania dodatkowych progów zwalniających oraz dodatkowych oznaczeń poziomych w miejscach skrzyżowań wymagane jest sporządzenie projektu organizacji ruchu. Deklarujemy gotowość przygotowania takiego projektu w celu podniesienia bezpieczeństwa ruchu na osiedlu. Wniosek mieszkańców Lawendowych Wzgórz wraz z projektem organizacji ruchu powinien trafić do Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w celu uzyskania akceptacji na wykonanie dodatkowych rozwiązań.

Opinie (335) ponad 10 zablokowanych

  • Ok,ale robcie te progi normalne a nie te wysokie,ze zawieszenie idzie rozwalic.

    • 218 49

  • Kierowcy sami są sobie winni

    • 145 29

  • Sopot Łokietka / Polna strefa 30 km/h

    Brak progów w kluczowych miejscach, auta także ciężarowe pędzą 60-70 km/h a wieczorem osobówki jeszcze szybciej, wyprzedzają na zabicie a Policji z radarem brak, wolą stać pod Hospicjum.

    • 73 27

  • Dajcie juz spokoj z tymi progami

    Inna sprawa że ludzie nie potrafią nic uszanować w Polsce i zasuwa ja jak małpy w gokartach :(

    • 177 21

  • Odpowiedzialność zbiorowa :(

    • 11 14

  • deweloper jak slimak

    bedzie przeciągał az temat przycichnie na morenie jednostka A na krotkim 500 metrowym odcinku tez warchoły z tuningiem potrafia do 100km sie rozpedzic, ja nie bede udzielał pomocy i**otom

    • 43 11

  • Teraz podziękujcie tym "kierowcom" co lubią i "umią" jeździć szybko. Będziecie mieć progi co 100 metrów.
    Jak można nie widzieć zależności, jeżdżą za szybko a później marudzą na progi.

    • 146 4

  • To przez zapach lawendy z wysypiska.

    • 83 15

  • przy 80 km/h to ma tak dzialac

    • 36 25

  • Pieszy

    pieszy powinien uważać tak samo kierujący i tyle w temacie. Na osiedlu same święte krowy które wszystkiego i wszystkich się czepiają. Znajdźcie sobie jakieś hobby a nie ciągle problemów ba osiedlu szukacie

    • 73 185

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.