- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (134 opinie)
- 2 Jak sprawa Amber Gold zmieniła prawo (92 opinie)
- 3 Piękne werandy odtworzone w kamienicy (62 opinie)
- 4 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (107 opinii)
- 5 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (231 opinii)
- 6 Lody Miś były serwowane na ruinach zamku (127 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-17 22:31
News dnia według Kiepskiego Ferdynanda
Żeby miał sens wywód pana Naskręta, po stwierdzeniu, powinny pojawić się wnioski.
- 10 1
-
2015-09-17 21:41
(2)
Trzeba sprawdzić czy ktoś nie podkrada.
W końcu w Gdańsku rządzi PO.- 23 9
-
2015-09-17 22:15
pisiory podkradają żeby zaszkodzić po buahhaa
- 1 3
-
2015-09-17 21:48
Jarek na 100% nie podkrada,
on ma samochodzik nakręcany kluczykiem.
Dostał kiedyś na Mikołaja.- 4 5
-
2015-09-17 22:09
Bo na pusto jeżdżą (1)
Jak będą zapełnione, to się zużycie zoptymalizuje
- 5 2
-
2015-09-17 22:13
bzdura chyba odwrotnie jak puste to mało powinny palić
- 1 1
-
2015-09-17 22:12
zaczyna się
dopłaty, dofinansowania, a wszystko to z kieszeni podatnika
- 9 1
-
2015-09-17 22:00
Moim zdaniem powinni lepiej przypilnowac czy aby kto sobie tego paliwa nie spuszcza. Idę o zakład ze wtedy spalanie spadnie ;)
- 11 2
-
2015-09-17 21:54
Hel
Jeździły te szynobusy na Hel to już mieli porównanie ile palą w rzeczywistości.... o skąd nagle takie zaskoczenie???
- 22 0
-
2015-09-17 21:52
no proszę. 7-9 aut (srednio) zuzywa tyle samo paliwa
- 7 1
-
2015-09-17 21:46
a miały tyle palić ile 3 samochody ( osobowe ? )
Okazuje się teraz norma 40-60 litrów na 100 km jest przekroczona,
a ja w swojej naiwności im wierzyłem.
I co się okazało, że 1 szynobus pali ile 10 samochodów a przecież nie muszą stać w korkach a poza tym co wjechało na górkę to przecież z niej zjeżdza.- 8 1
-
2015-09-17 21:39
Kupujcie w Kaliningradzie to będzie taniej... Gorzej z normami UE, nie spełniają żadnych ichnie paliwa.
Połowa Warmii na tym jeździ, żyją z handlu i
/ całe transporty idą z tym szajsem na Gdańsk, zwłaszcza na rynki i na giełdę w Pruszczu, nasza SG nadaje się ale do... /- 9 1
-
2015-09-17 21:36
I znow Pesa winna!
- 7 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.