- 1 Lądowanie w Poznaniu przez nocny Duathlon (177 opinii)
- 2 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (122 opinie)
- 3 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (52 opinie)
- 4 Pozostałości baterii mającej bronić portu (69 opinii)
- 5 PKP chce oddać Gdyni tunel. Szansa na zmiany w centrum (121 opinii)
- 6 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (136 opinii)
Szynobusy na linii PKM zużywają więcej paliwa niż zakładano
Górzysta linia, częste przystanki i brak doświadczenia maszynistów mają potęgować zużycie paliwa szynobusów kursujących po linii PKM. Przewoźnik - SKM - wciąż analizuje kwestię spalania, ale nie wyklucza, że m.in. wspomniane czynniki mają na to istotny wpływ. Producent szynobusów zarzeka się, że ich obliczenia zużycia paliwa pokrywają się z realiami linii.
- Obserwuję przebieg tankowania szynobusów w Gdyni. Z moich obserwacji wynika, że pojazdy palą więcej, niż zakładano - zasygnalizował nam jeden z pracowników firmy, współpracującej ze spółką PKP SKM w Trójmieście.
Przypomnijmy, że 18-kilometrowa linia PKM, która łączy Osowę z Wrzeszczem, jest de facto linią górską - na tym odcinku pociąg pokonuje 131 m różnicę wysokości. Ponadto w tym czasie szynobusy zatrzymują się na dziewięciu przystankach i stacjach.
SKM analizuje zużycie paliwa
Władze spółki SKM w Trójmieście, która jest operatorem linii, przekonują, że ilości spalanego paliwa są wciąż przez nich analizowane.
- O ich ostatecznej wielkości będziemy mogli powiedzieć wtedy, gdy przetestujemy tabor zarówno w porze zimowej, jak i letniej, bowiem temperatura otoczenia ma istotny wpływ na te wartości. Również ważnym czynnikiem mającym wpływ na jego zużycie są umiejętności maszynistów, które są cały czas doskonalone pod kątem jazdy tym taborem - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście sp. z o.o.
Co na to producent - firma Pesa?
- Na zużycie paliwa ma wpływ bardzo wiele czynników, które mogły być nieznane przewoźnikowi obsługującemu dotąd wyłącznie tabor elektryczny - wyjaśnia ostrożnie Michał Żurowski, rzecznik prasowy bydgoskiej Pesy.
- Nasze obliczenia zużycia paliwa w ofercie pokrywają się z realiami na linii PKM, a zużycie w eksploatacji jest zgodne z przedstawioną przez nas w przetargu ofertą - dodaje.
SKM jest zabezpieczona przed wyższymi kosztami
Co jeśli nie uda się wyeliminować czynnika odpowiedzialnego za wyższe spalanie?
Umowa między samorządem województwa, a spółką SKM na operatora, przewiduje rekompensaty w sytuacji gdyby zyski z wpłat za bilety nie pokrywały części kosztów. To oznacza, że z budżetu województwa będzie trzeba dołożyć do funkcjonowania linii PKM.
Przypomnijmy, że pociągi po linii PKM kursują od 1 września. Na razie składy kursują między Wrzeszczem a Osową, poza pojedynczymi kursami do Gdyni Głównej i Gdańska Głównego. Od 1 października pociągi mają dotrzeć do Kartuz.
Miejsca
Opinie (308) 1 zablokowana
-
2015-09-18 16:44
Ściema :)
Z czego wiem to te Szynobusy Spalają 2 -razy po 45l/100km w przystankach odalonych po 2-13km
- 3 0
-
2015-09-18 16:29
Skoro jada pod gore to musza wiecej spalic,normalne
Widac tez ze bardzo kopca to oznaka ze jest marnej jakosci ropa to i pali wiecej
- 4 0
-
2015-09-18 16:18
Jak nie wiadomo co za przyczyna, zróbmy referendum.
- 3 2
-
2015-09-17 21:14
czteroetylek (1)
Sprawdził bym odmierzacze na stacji tankowania szynobusów w asyście obwodowego urzędu miar w Gdańsku ul.Polanki naczelnik Horała, Założył plomby na wlewach paliwa szynobusów. Przeszkolił obsługę z eco drivingu bo to też pojazd z silnikiem spaliwowym.Załozył monitoring na stacji paliw.... dalsze konsultacje płatne :D
- 22 4
-
2015-09-18 16:01
Pojęcie nie masz o czym piszesz
Zużycie paliwa chwilowe, średnie, i wiele innych parametrów jak obciążenia silników, prędkość itd są na bieżąco zapisywane a także wysyłane przez system telemetryczny w czasie rzeczywistym....Pomyliły Ci się epoki...albo czteroetylek ołowiu Ci zaszkodził.
- 0 0
-
2015-09-18 15:48
Jakość paliwa też ma wpływ
może by tak sprawdzić jakość paliwa???
- 5 0
-
2015-09-18 15:47
Dobre co.
Winni maszyniści, przystanki i pagórki. Użyć takich argumentów to trzeba być idiotą albo zakładać,że ci co czytają są takimi.
- 6 0
-
2015-09-18 15:12
Moze sprawdzić czy maszyniści i ci on nalewania gnojówki zwanej ON
nie mają prywatnie "tedeji" :-))))
- 4 3
-
2015-09-17 21:06
(15)
Samochody spalają więcej paliwa, niż podają producenci w swoich magicznych tabelach
- 183 5
-
2015-09-17 21:27
(12)
Moje Tico 14,6 w cyklu miejskim.
- 7 2
-
2015-09-17 22:16
(6)
Cieniutko. Ja swoim Golfem schodze poniżej 8 litrów.
- 2 1
-
2015-09-17 22:38
(5)
BMW 525tds touring diesel na trasie 7 litrów/100 km, na autostradzie 6 z groszami, w mieście jeżdżę tak rzadko że nie wiem ile
wcześniej BMW benzyniaki 316, 318 itp na poziomie 6-7 na trasie, 8 w mieście- 0 13
-
2015-09-18 00:06
(2)
minusują posiadacze aut francuskich, spalanie powyżej 10 l / 100 nawet poza miastem, hehehe
- 1 10
-
2015-09-18 12:06
Ciekawe (1)
Peugeotem 3008 (spory samochód) w mieście ok 6-7L
- 1 0
-
2015-09-18 14:53
Kangoo 1,2 16V - bierze 8-9l gazu na 100km, jazda raczej delikatna.
Wychodzi koszt około 17 złotych za 100km.
- 2 0
-
2015-09-18 00:09
(1)
mi w 525tds spalanie poza miastem wzrosło ostatnio z ok. 7 do ok. 8, nie wiem co robić, poradźcie koledzy
- 0 0
-
2015-09-18 02:33
Powiedz dziewczynie żeby cię pchala a ty wyłączając samochod
- 5 0
-
2015-09-17 21:39
Silniczek Tico ma gaźnik i jeśli nie wciśniesz grzybka ssania po rozruchu - może wyjść na serio taki wynik :-) (4)
- 7 1
-
2015-09-17 22:39
(1)
Tico się nadaje co najwyżej do wożenia kijów po polu golfowym. Choć i na to wymyślono bardziej efektywne rozwiązania
- 7 7
-
2015-09-18 08:33
BMW to auto dla turasów i murzynów
- 9 3
-
2015-09-18 00:11
(1)
Gażnik to ma mój stary traktor. Chyba w osobówkach wymyślono w międzyczasie jakieś nowocześniejsze rozwiązania?
- 1 6
-
2015-09-18 03:02
całe życie na traktorze, nie ma czasu na naukę...
- 5 0
-
2015-09-17 21:08
(1)
Zależy od kierowcy. Ją np. W mieście nigdy nie przekroczylem normy. Jednak w trasie ciężko mi utrzymać się w niej. Po prostu 100km to za mało na jazdę 140 przez autostradę.
- 3 14
-
2015-09-17 22:34
Ja spalam zawsze tyle samo albo mniej niż podają producenci. Zwłaszcza poza miastem.
- 4 7
-
2015-09-18 14:50
Zużycie takch szynobusów to min 100 litrów na 100 km i wzwyż
do tego teren górski PKM. 2 silniki diesla po ponad 500 PS każdy, ponad 100 ton masy i ktoś kto bredził , ze będzie to palić 60 litrów na 100 km został by zwolniony przeze mnie za brak zdolności myślenia. Najlepiej jak ten szynobus rusza z Matarni do Lotniska to mocy mu brakuje. Parowóz lepiej by wyrywał .
PS PKM jest super tak czy inaczej :-))))- 4 1
-
2015-09-18 14:45
Teraz badają spalanie ???? Jakieś jaja !!
- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.