• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y przestaną blokować ulice przed zwężeniami?

Maciej Naskręt
20 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Ciężarówki utrudniają przejazd na al. Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z ul. Łostowicką. Film naszego czytelnika.



Gdańscy policjanci przyjrzą się kierowcom TIR-ów blokujących i tak już zakorkowane ulice. Będą wzmożone patrole drogówki przed zwężeniami, m.in. na Trasie W-Z. Czy stróżom prawa plan się powiedzie?



Czy policja zliwiduje problem blokownania przez TIR-y ulic?

Widok znany niemal wszystkim kierowcom korzystającym z al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Szeroka trasa, trzy pasy, ale wszystkie stoją. Wielki ruch? Niekoniecznie, po prostu gdzieś tam, z przodu dwaj kierowcy TIR-ów lub ciężarówek postanowili jechać ramię w ramię, albo raczej burta w burtę.

Podobnie dzieje się na ul. Elbląskiej w okolicach rafinerii zobacz na mapie Gdańska. Czy to przypadek? Być może. Ale niewykluczone, że to metoda pozornie sprytnych kierowców ciężarówek na rozładowanie zatorów, które powstają przed zwężeniami. Jadących obok siebie dwóch ciężarówek nie wyminie nikt, kto chciałby szybciej do jechać do zakończenia pasa przed zwężeniem drogi.

Tymczasem inżynierowie ruchu już wiele lat temu wykazali, że blokowanie dwóch pasów celem rozładowania korka niewiele pomaga, a nawet je potęguje. Specjaliści zalecają dojechanie do końca pasa tuż do zwężeniem a tam włączenie się na środkowy pas na zasadzie tzw. zamka błyskawicznego.

Jak poradzić sobie z kierowcami blokującymi drogi w korku, wie pan Tomasz. - Przed zwężeniami na pewien czas muszą stanąć patrole policji. Stamtąd policjantom będzie bardzo łatwo egzekwować przepisy o nieutrudnianiu ruchu. Mogliby nawet zatrzymać niefrasobliwego kierowcę ciężarówki na lewym pasie. Jestem przekonany, że nawet jeśli zablokuje ona ruch na czas wypisywania mandatu, to pozostali kierowcy nie będę mieć o to pretensji - mówi pan Tomasz, taksówkarz z Gdańska.

Sprawę przedstawiliśmy gdańskim policjantom. Obiecali nam, że wzmocnią patrole. - Pojawią się dodatkowi policjanci, którzy zwrócą uwagę na problem blokowania dróg przez ciężarówki w ciągu Trasy W-Z. Ten obszar będą patrolować nawet pojazdy nieoznakowane - zapewnia st. sierż. Aleksandra Siewert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci przestrzegają kierowców przed blokowaniem zakorkowanych ulic. W innym razie czeka ich kara. - Za tego rodzaju wykroczenie kierowca może otrzymać 200 zł mandatu - mówi Aleksandra Siewert.

Blokowanie obwodnicy przez dwa TIR-y w styczniu w okolicach Szadółek.

Opinie (273) ponad 20 zablokowanych

  • Maluchy

    To maluchy blokują jak czekasz cierpliwie na prawym pasie to maluchy wpychają się na chama i nic ich nie obchodzi że my mamy 20ton czy więcej, że mamy ograniczony czas pracy na taco no i, że wieziemy maluchom od papieru toaletowego do wódki itd ale jak w sklepie nie ma to się wyżywają na kasjerkach jołopy z maluchów

    • 3 1

  • Nie wciskać sie daleko przed końcem pasa! (1)

    W ten sposób zasze ten co jedzie do końca będzie uważany za cwaniaka. Wszyscy jedziemy do końca pasa i potem "na zamek", oba pasy bedą jechały równo i samozwańczy regulatorzy ruchu nie będą potrzebni.

    • 7 1

    • Dobrze panie nauczycielu

      jestem pewien ze tak nie jezdzisz.

      • 0 0

  • Kierowcy TIRow (1)

    A czego sie spodziewac po tych przyglupach?

    • 9 2

    • A czego sie spodziewac po tych przyglupach?.....

      .... umiejętności, wiedzy i doświadczenia w obyciu w ruchu drogowym.
      Często też matury, ale tej starej gdzie potrafiło się rozwiązać matematykę, a wypracowanie z polskiego to jak dzisiaj się mówi PIKUŚ.

      • 0 0

  • Tak naprawdę jazdy "na zamek" powinno się uczyć jednych i drugich - tych, którzy stoją w "korku" i tych, którzy w niego wjeżdżają. Jakby obydwoma pasami poruszało się tyle samo pojazdów - problemu by nie było. A tak, zwężanym pasem jadą wyłącznie "cwaniaczki", którym się po prostu niewymownie spieszy...

    • 2 0

  • proponuje wprowadzic zakaz jazdy osobówek w nocy

    • 1 1

  • Prosta zasada:)

    Nie jeździj w godzinach szczytu przez Armii Krajowej:) Tam jest zawsze korek:) To samo z Elbląską Jana z Kolna czy Hallera. Wszystko da się objechac ale przed uruchomieniem silnika trzeba miec w głowie trasę którą chcemy pokonac:) Proste

    • 1 1

  • Wszyscy widzą TIRy ...bo są duże i wolniejsze...?

    Szkoda, że policja nie zajmuje się cwaniakami, którzy wjeżdzają na milimetry wymuszając pierwszeństwo na samym końcu pasa przed zwężeniem, dojeżdzających do końca pasa przeznaczonego do jazdy w lewo i skręcających z niego na sąsiedni pas lub jadących z niego prosto (np za rondem ul. Słowackiego lub w gdyni na wyjeździe w stronę Chwaszczyna), a może ktoś zajmie się zawracającymi osobówkami na zakazie przy zjeździe na ulicę Budowlanych...
    Zrozumcie proszę, że ciężarówka nie ma szans płynnie ruszyć jeśli co chwila kolejny mistrz kierownicy wjeżdża pod zderzak... to nie jest jazda na zakładkę...

    • 0 0

  • to sa kierowcy

    a nie wciskajace sie frajery

    • 1 0

  • Do tych którzy chcą Tiry na tory!!!! (1)

    Widać, że z Was znawcy jak cholera. Więc może przedstawię Wam trochę faktów. Otóż kolej wyceniła taką usługę na poziomie 6zł netto za 1km, gdzie w zależności od wielkości auta stawka za km waha się między 2-3zł netto. Więc drodzy narzekacze policzcie sobie o ile wzrosłyby koszty towarów, które byłyby przewożone. Już nie mówiąc o tak prozaicznej sprawie jak np terminy dostaw. Rozumiem, że większość z Was w ogóle nie ma pojęcia na czym polega transport i z czym to się je i nie można mieć do Was o to pretensji, ale sorry nie pier....cie głupot. Prawda jest taka, że już po 2-3 dniach od momentu jakby stanął transport kołowy błagalibyście o jego przywrócenie, a dlaczego by ktoś zapytał. Odpowiedź jest banalnie prosta. Nie zjadłbyś ulubionego serka, nie napiłbyś się ulubionego piwka, nie zatankowałbyś paliwka, nie poleciałbyś nigdzie samolotem, nie wybudował płotka w okół domu itd. itp., bo kto by to wszystko dostarczył?? Krasnoludki?!

    • 4 4

    • kolej wycenia sobie uslugi jak chce bo jest monopolista

      tyle w temacie

      • 2 0

  • obserwacje z ulic i radia

    co tydzień mijam się z tirami na trasie i część zasługuje na pochwały: zawsze wpuszczą, zrobią margines i o wiele częściej pomagają niż "koledzy" z osobówek; ale faktycznie jest część kierowców, która skutecznie niszczy im opinię poprzez przekleństwa, blokowanie ruchu (jazda dwoma pasami, albo jeden za 2 bez odstępu itp, itd) , dziwne czerpanie radości ze złośliwości - przez co odechciewa się pomagania na radiu.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane