• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

TIR-y przestaną blokować ulice przed zwężeniami?

Maciej Naskręt
20 lipca 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Ciężarówki utrudniają przejazd na al. Armii Krajowej przed skrzyżowaniem z ul. Łostowicką. Film naszego czytelnika.



Gdańscy policjanci przyjrzą się kierowcom TIR-ów blokujących i tak już zakorkowane ulice. Będą wzmożone patrole drogówki przed zwężeniami, m.in. na Trasie W-Z. Czy stróżom prawa plan się powiedzie?



Czy policja zliwiduje problem blokownania przez TIR-y ulic?

Widok znany niemal wszystkim kierowcom korzystającym z al. Armii Krajowej zobacz na mapie Gdańska w Gdańsku. Szeroka trasa, trzy pasy, ale wszystkie stoją. Wielki ruch? Niekoniecznie, po prostu gdzieś tam, z przodu dwaj kierowcy TIR-ów lub ciężarówek postanowili jechać ramię w ramię, albo raczej burta w burtę.

Podobnie dzieje się na ul. Elbląskiej w okolicach rafinerii zobacz na mapie Gdańska. Czy to przypadek? Być może. Ale niewykluczone, że to metoda pozornie sprytnych kierowców ciężarówek na rozładowanie zatorów, które powstają przed zwężeniami. Jadących obok siebie dwóch ciężarówek nie wyminie nikt, kto chciałby szybciej do jechać do zakończenia pasa przed zwężeniem drogi.

Tymczasem inżynierowie ruchu już wiele lat temu wykazali, że blokowanie dwóch pasów celem rozładowania korka niewiele pomaga, a nawet je potęguje. Specjaliści zalecają dojechanie do końca pasa tuż do zwężeniem a tam włączenie się na środkowy pas na zasadzie tzw. zamka błyskawicznego.

Jak poradzić sobie z kierowcami blokującymi drogi w korku, wie pan Tomasz. - Przed zwężeniami na pewien czas muszą stanąć patrole policji. Stamtąd policjantom będzie bardzo łatwo egzekwować przepisy o nieutrudnianiu ruchu. Mogliby nawet zatrzymać niefrasobliwego kierowcę ciężarówki na lewym pasie. Jestem przekonany, że nawet jeśli zablokuje ona ruch na czas wypisywania mandatu, to pozostali kierowcy nie będę mieć o to pretensji - mówi pan Tomasz, taksówkarz z Gdańska.

Sprawę przedstawiliśmy gdańskim policjantom. Obiecali nam, że wzmocnią patrole. - Pojawią się dodatkowi policjanci, którzy zwrócą uwagę na problem blokowania dróg przez ciężarówki w ciągu Trasy W-Z. Ten obszar będą patrolować nawet pojazdy nieoznakowane - zapewnia st. sierż. Aleksandra Siewert, rzecznik prasowy Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku.

Policjanci przestrzegają kierowców przed blokowaniem zakorkowanych ulic. W innym razie czeka ich kara. - Za tego rodzaju wykroczenie kierowca może otrzymać 200 zł mandatu - mówi Aleksandra Siewert.

Blokowanie obwodnicy przez dwa TIR-y w styczniu w okolicach Szadółek.

Opinie (273) ponad 20 zablokowanych

  • buraki (1)

    niech policja bierze się za cwaniaków którzy się wpychają

    • 2 7

    • jest tu jakiś cwaniak? bo Semi chce sie powpychać...

      ktoś się znajdzie do wpychania korka???

      • 0 0

  • kolejna paranoja

    gdyby u nas w kraju było tak kolorowo jak pisze Pan reporter ... niestety zanim na prawym pozbiera się ciężarówka mili koledzy z pasa prawego wcinają się po trzech czy czterech na raz niekiedy zmuszając kierowcę 'tira' do ponownego hamowania ... ale to zjawisko nie podlega dyskusji i nie ciekawi naszych stróżów prawa ... oby tak dalej

    • 2 0

  • Jazda na zasadzie zamka błyskawicznego to zasada doskonała, tyle że 70% kierowców

    nie ma pojęcia o co chodzi. Do tego doliczmy BRAK ODPOWIEDNICH znaków !!! Wygląda na to, że Zarząd Dróg i Zieleni również nie wie o co chodzi, bo na ulicach Gdańska brakuje takich znaków w co najmniej 45 miejscach !!! Zwłaszcza tam gdzie zamknięcie pasa jest tymczasowe. Kto tej Firmie wypisze mandat ? W imieniu kilkust tysięcy kierowców !

    • 2 0

  • Znacie miejsca gdzie wbijanie sie utrudnia ruch?

    Ja kojarze zjazd z obwodnicy na Szadółki od strony Gdyni- cwaniaczki jadą prawą stroną, skręcają w stronę śmietniska, nawrocik i już są na drodze z pierwszeństwem, i blokują tych co chcą zjechać z obwodnicy- tam też przydałby sie patrol ;)

    • 1 1

  • Rozładować można w inny sposób...

    Jeśli zapala sie zielone to niech każdy rusza od razu raz po raz, a nie dłubią ludzie w nosie nieprzygotowani a potem szuka taki jedynki i rusza w odstępach 10 metrowych. I zamiast 20 aut podczas jednego cyklu zielonego światła przejedzie 10. Tak sie tworzą korki. Przez głupotę i bezmyślność. A potem stoi taki w korku i sie wścieka.

    • 6 0

  • Dzisiaj właśnie w tamtym miejscu... (1)

    jeden debil w ciężarówce jechał środkiem blokując ruch. Został obtrąbiony przez kilku kierowców i przy pierwszej okazji wyprzedzony przez jadącą przede mną osobówkę i chwilę potem przeze mnie.
    To co się działo później to jakiś horror - jadąca przed nami laweta z drugim debilem chciała zablokować osobówce przejazd i w konsekwencji prawie zepchnęła tę osobówkę na barierkę!

    Bardzo żałuję, że nie zadzwoniłem po policję - niestety byłem już mocno spóźniony na ważne spotkanie i nie mogłem czekać, ale następnym razem nie odpuszczę takiemu kretynowi z syndromem szeryfa...

    • 8 3

    • ważne spotkanie.....

      ....dobrze że się spóźniłeś, budowa zdań, ale pewnie mgr po prywatnej.
      Pa

      • 0 0

  • Jestem za samochodami ciezarowymi.

    Jazda na zamek jest to wpuszczanie auta przed siebie podkreslam auta a nie kolumne wtedy bylo by ok, sam jestem kierowca ciezarowki i duzo ludzi nie rozumie ze mamy czas jazdy i czasami musimy gdzies sie szybko przedostac bo utknelismy w mega korku. a na policje jest ptent i juz to sprawdzilem nie bd pisac zeby sie nie wydalo. Pozdrawiam

    • 1 1

  • w BANANA REPUBLIC OF POLAND, nie powinno być jazdy na suwak (1)

    ponieważ bydło z tego kraju nie dorosło do tego, jest niereformowalne i z racji wrodzonego cwaniactwa w połączeniu z kombinatorstwem, zwyczajnie sobie nie radzi z tego typu manewrem

    • 5 0

    • dobre podsumowanie...

      • 0 0

  • Czy to na pewno pan Tomasz?

    Bo na filmiku inaczej się przedstawia. Chyba że to o jego rodzinie. Dokonuje wykroczenia używając telefonu komórkowego w czasie jazdy. Na filmiku gdzieś z przodu majaczy jakaś ciężarówka, a że to dwie blokują oba pasy, to mamy autorowi uwierzyć na słowo. Jakie to słowo, słychać na początku jego wypowiedzi. No i mamy typowy artykuł pana redaktora Macieja.

    • 2 0

  • zamek (2)

    Problem w tym, że zamek działa tylko wtedy kiedy kierowcy z lewego pasa dojeżdżają do końca pasa i tam się włączają na prawy. W realu wygląda to tak, (na wiadukcie przy rafinerii) że niektórzy kierowcy już na szczycie wiaduktu pakują się z lewego na prawy a później jeszcze wpuszczają 2-3 osobówki przed siebie co powoduje że prawy pas STOI. I ciężko się dziwić kierowcom tirów tyle tylko że to blokowanie przez nich obu pasów niewiele daje - powinna być linia ciągła od szczytu niemalże do końca lewego pasa wtedy zamek by działał. Dzisiaj miałem okazję jechać wieczorem właśnie tym wiaduktem i "nowe" zwężenie z wysokim krawężnikiem jest masakryczne - będą wypadki na 100%

    • 4 1

    • Dodam jeszcze tylko, o czym pewnie już ludzie wspomnieli, startujmy ze świateł nieco szybciej jak mamy zielone a nie odstępy po 50-100 metrów a za nami korek na 3 kilometry

      • 0 0

    • masakryczne to są oszołomy ciągnące do końca lewym pasem na tym zwężeniu

      lub prujące na wprost po białych pasach, ale krawężniczek skutecznie wyhamuje ich Kubicowskie zapędy, już kilka śladów opon tam jest, wahaczyki też pewnie nieco podgięte, tak trzymać panowie drogowcy ,dobra robota

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane