• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Takiego ronda w Trójmieście jeszcze nie było. Duorondo na Ujeścisku

Maciej Naskręt
7 sierpnia 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.
  • Kierowcy powinni uważać jeżdżąc przez Ujeścisko. Drogowcy zaprojektowali i przebudowali tam skrzyżowanie.

Na zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej zobacz na mapie Gdańska na Ujeścisku powstają dwa minironda. Są na tyle blisko siebie, że tworzą duorondo. Kierowcy już zastanawiają się, jak po nim jeździć. Podpowiadamy.



Jak oceniasz duorondo na Ujściesku?

Od kilku lat Gdańsk jest poligonem doświadczalnym dla drogowców jeśli chodzi o budowę rond. Od pomysłów inżynierów ruchu w zakresie skrzyżowań z ruchem okrężnym (oficjalna nazwa ronda) kierowcom może się zakręcić w głowie.

Mamy ronda turbinowe - jedno z nich jest na Kokoszkach zobacz na mapie Gdańska - a także ronda wielopasmowe. Nie brakuje u nas minirond, a także gigantycznego ronda - największego w północnej Polsce, czyli ronda Marynarki Polskiej zobacz na mapie Gdańska, którego średnica wynosi 130 m. Już po oddaniu do użytku zostało przemalowane z wielopasmowego na turbinowe.

Teraz wchodzimy w Trójmieście w nową erę skrzyżowań z ruchem okrężnym - duo-, tri- i quatroronda. Na razie, na szczęście dla kierowców, w Gdańsku będzie trzeba mierzyć się z tym pierwszym typem - duorondem. Powstaje ono u zbiegu ulic Warszawskiej, Łódzkiej i Cedrowej.

Kierowcy, którzy przyglądali się pracom przy budowie tych skrzyżowań, mają mieszane uczucia.

- Wygląda to nieciekawie. Wysepka na środku obu skrzyżowań jest tak niewielka, że moim zdaniem kierowcy będą jechali na przełaj - martwi się pani Ania, nasza czytelniczka.
Duorondo na Ujeścisku. Duorondo na Ujeścisku.


Jak zatem jeździć po nowym duorondzie? Przede wszystkim należy pamiętać, że są to dwa odrębne skrzyżowania. Dlatego, po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim. By kierowcy nie mieli co do tego wątpliwości, stworzono niewielki łącznik między dwoma skrzyżowaniami. W tym miejscu kierowcy zyskali miejsce na zatrzymanie się i ustąpienie pierwszeństwa na kolejnym rondzie.

Niedopuszczalne jest również skracanie sobie drogi poprzez ścinanie skrzyżowań, zarówno jadąc od strony ul. Łódzkiej w kierunku ul. Cedrowej, jak i w przeciwnym kierunku. Ponieważ na rondach obowiązuje zasada ruchu prawostronnego, za każdym razem trzeba objechać wysepkę, jadąc przez oba skrzyżowania.

Podczas jazdy należy pamiętać też o włączaniu prawego kierunkowskazu, jeśli na najbliższym zjeździe opuszczamy rondo. Przy skręcie w lewo lub zawracaniu na rondzie możemy włączyć (opcjonalnie) kierunkowskaz lewy.

Nietypowe ronda na Warszawskiej

Opinie (322) 4 zablokowane

  • najgłupszy pomysł jaki widziałem (1)

    przy tak dużym natężeniu ruchu w tym miejscu to bzdura .... należy nazwać ten pomysł Duokupa ... tylko światła uratują Warszawską ... to co będzie się tam działo to będzie Kongo afrykańskie

    • 21 4

    • Kiedyś byly tam swiatla .

      • 0 0

  • taaaa

    wczoraj dane mi było jechać tamtędy.....uważajcie na policję czuwającą za krzakami :)

    • 2 0

  • A co to (3)

    jest?
    Idę poczytać, ale to nic miłego pewnie, ludzie będą się gubić... Trzeba podwójnej uwagi...

    Konieczne to jest? a może genialne?
    Jak zwykle - życie pokaże.

    Życia nie oszukasz....
    Nawet nie próbuj. Boli.

    A gdybyśmy nie próbowali nowości to wielu nadal byłoby w epoce przed czworakowej...

    • 32 39

    • dobre to duże ronda gdzie kierowca widzi z daleka gdzie zmierza samochód
      najlepsze to rondo turbinowe w kokoszkach

      • 0 0

    • (1)

      No to śliczne Pamele co nie ruszą z miejsca bez włączonego fejsa w telefonie zabłądzą przy pierwszym podejściu.

      • 9 0

      • No ale...

        są Śliczne... i mogą sobie pozwolić na więcej:-)

        • 2 4

  • Jak jeździć po duorondzie? (3)

    Pytanie jest bez sensu - wystarczy wiedzieć jak jeździć po jednym rondzie a odległość między dwoma kolejnymi nie ma żadnego znaczenia. Inna sprawa, że spora część kierowców nie wie nawet jak jeździć po jednym :-)

    • 416 8

    • jeszcze w dodatku NAskręt zle czytelnikom podpowiada jak jeździć !! (2)

      "...po zjechaniu z pierwszego ronda, nie mamy już pierwszeństwa na drugim..."
      Panie NAskręt - oczywiście że mamy chyba że znaki mówią inaczej !! Na zdjęciu nie widzę znaku ustąp pierwszeństwa przy wjeździe na rondo.

      • 5 7

      • (1)

        Masz "geniuszu" znak poziomy. To wystarczy.

        • 9 2

        • sprawa o tyle ciekawa,

          że tak jest na grafice, ale na zdjęciach już nie- tam jest linia warunkowego zatrzymania lub nie ma linii w ogóle. moze się to zmieni, ale wg zdjęc aj ma rację.

          • 3 0

  • gucio (2)

    Uważam że te rąda to są dla rowerzystow a nie dla sam.ciężarowych i autobusów zwykłych czy przegubowych.Totalna głupota ale skoro miasto ma za dużo pieniędzyi chce gdzies je upłynnić.Ja jeżdżę autobusem przegubowym w zkm i jak tam skrecic nieprzejeżdzając przez srodek rąda.Może mi ktoś odpowie?

    • 1 1

    • "Ronda", a nie "rąda", oczy bolą.

      • 0 0

    • Jeżeli jest to duży samochód ciężarowy i nie ma innej możliwości, to pewnie może ostrożnie i powoli przejechać przez wysepkę, bo nie jest ona otoczona zasiekami. Tak samo jak duży samochód ciężarowy może zachowując ostrożność skręcać z prawego pasa w lewo.

      • 1 0

  • Jakim sposobem na rondzie można skręcić w lewo?

    Zawsze skręca się w prawo, bo w prawo są wszystkie zjazdy z ronda.

    • 3 0

  • Dlaczego "duorondo"...

    ... a nie dwa ronda blisko siebie? Przecież wjeżdża się na jedno, zjeżdża z niego i wjeżdża na następne, nie ma tu żadnych szczególnych zasad.

    • 5 0

  • po co to budować???

    utrudniać życie, wystarczyło np. postawić światła.

    • 3 4

  • Nikt nie powiedział ,że rondo musi być okrągłe !!!

    To miejsce aż się prosi o jedno rondo z tzw. Łezką po środku. Zasady są wtedy jasne i czytelne ,a nie ma możliwości zakorkowania układu drogowego.

    • 3 0

  • Gdy jestem w gdansku bardzo lubie ogladac jazde autobusow po ogromnym rondzie na torunskiej.Policja powinna nakrecic i pokazac w tvn jak prawudlowo jezdzic po rondach.Ten co to rondo wymyslil nobla powinien dostac a policja za film oskara w szesciu kategoriach.

    • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane