• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Taksówki" bez licencji. Uber szuka chętnych w Trójmieście

Borys Kossakowski
2 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 
Klasyczna taksówka, przewóz osób, przewóz rzeczy, iTaxi a może Uber? Wybór należy do ciebie. Klasyczna taksówka, przewóz osób, przewóz rzeczy, iTaxi a może Uber? Wybór należy do ciebie.

Na trójmiejski rynek taksówkowy już niedługo może wejść międzynarodowa sieć Uber, której usługi zamawia się przez aplikację w smartfonie. Czy będzie to duża zmiana? Przypomnijmy, że już dziś o klientów walczą nie tylko oficjalne, licencjonowane taksówki, ale i przewoźnicy bez licencji taksówkowej.



W kwestiach transportu samochodowego:

Na rynku transportu prywatnego od lat istnieje konflikt między licencjonowanymi taksówkarzami, a przewoźnikami bez licencji taksówkowej (m.in. TSD Scorpion, Night Riders, FluoCars itp.). Niedługo prawdopodobnie do Trójmiasta wkroczy firma Uber, która właśnie prowadzi rekrutację w internecie. Na polskim rynku Uber będzie prowadzić wyłącznie usługę pośrednictwa między kierowcą a pasażerem. "Uberowcy" już jeżdżą w Warszawie.

- Zgodnie z ustawą każdy taksówkarz kierujący samochodem osobowym powinien posiadać licencję - przypomina Andrzej Leoniec, prezes SuperHallo. - W korporacjach taksówkarze muszą też przejść badania psychotechniczne oraz posiadać świadectwo niekaralności.

Przewoźnicy, którzy nie posiadają licencji taksówkowej, korzystają z innych licencji, pozwalających im obniżać koszty. Część z nich (np. FluoCars, TSD Scorpion) korzysta z dużych aut (8-9 osobowe), które wykorzystywane są jako "okazjonalny przewóz osób".

- Proszę jednak zwrócić uwagę, że często w takich przypadkach jeżdżą auta typu volkswagen sharan, które są siedmioosobowe - mówi pan Krzysztof, który przez kilka miesięcy pracował w firmie "przewóz osób". - Tacy kierowcy montują dodatkową ławkę z tyłu samochodu i dostają legalizację na osiem osób. Trudno powiedzieć, na ile to bezpieczne.

Na zarzuty odpowiada Łukasz Staniszewski z TSD Scorpion: - Samochody takie jak volkswagen sharan i podobnego typu mają homologację na przewóz ośmiu osób. To oznacza, że produkowano modele ośmioosobowe, choć były one rzadkością. Kierowcy kupują często modele siedmioosobowe, aby następnie wymienić ostatni rząd siedzeń na trzyosobową ławkę. W pełni legalny sposób auto przechodzi badania techniczne i zostaje zarejestrowane jako ośmioosobowe.

Co ciekawe, kierowca może później wymontować tylną ławkę i jeździć nawet z pięcioma fotelami. Liczy się to, co jest "wbite" do dowodu. Inne firmy (np. Night Riders) nadal korzystają z samochodów osobowych, ale oficjalnie oferują usługę "przewozu rzeczy". Zgodnie z ustawą zleceniodawca może żądać wraz z przewozem rzeczy, przewiezienia jego i innych osób, z czego firmy skrzętnie korzystają.

- Różnica polega na tym, że licencję na przewóz zazwyczaj ma tylko właściciel - mówi Marian Penkalla, prezes Hallo Taxi. - W takich autach niepotrzebny jest taksometr, jest tylko kasa fiskalna. Nasze auta posiadają dodatkowe ubezpieczenie, które pokrywa także ewentualną szkodę pasażera. W przypadku przewoźników bez licencji taksówkowej, może się okazać, że jedziemy z przypadkową osobą, która dopiero zrobiła prawo jazdy.

Jak twierdzą przewoźnicy: auta jeżdżące w ramach "przewozu osób" posiadają podobną licencję, co autokary turystyczne. W związku z tym przewoźnicy również muszą być ubezpieczeni na wypadek szkody pasażera. W ich autach, zgodnie z prawem, nie mogą być instalowane taksometry, za to mają obowiązek posiadania kas fiskalnych.

Zamieszanie na rynku może powiększyć nowa usługa, oferowana przez firmę Uber, która przymierza się do wejścia na rynek trójmiejski. Zaznaczmy, że już wcześniej działały firmy, które pośredniczą w kontakcie między pasażerem i kierowcą - to iTaxi oraz Taxify (ta druga już wycofała się z Polski).

iTaxi można nazwać brokerem usług taksówkowych. To firma, która współpracuje tylko z licencjonowanymi taksówkarzami. Ich aplikacje mobilne i serwis internetowy umożliwia śledzenie taksówek i zamawianie konkretnych aut, które są najbliżej naszego miejsca zamieszkania.

Uber także jest brokerem, ale nie wymaga od kierowców licencji taksówkowej, taksometrów, ani legalizacji auta. Jedyne, co trzeba mieć to telefon komórkowy. Aplikacja mobilna na podstawie odczytu GPS sama nalicza należność za przejazd i realizuje płatność przy pomocy karty płatniczej lub PayPal. Uber jest tu tylko pośrednikiem, który nie bierze na siebie żadnej odpowiedzialności za transport.

- W Polsce doskonale działa "system" donosów - mówi Łukasz Staniszewski. - Doświadczyliśmy tego na własnej skórze, bo przechodzimy niezliczoną liczba kontroli - skarbowych, technicznych itp. Konkurencja nie śpi i dba o to, by nam nie było zbyt lekko. Ale działamy zgodnie z prawem, więc kontroli się nie boimy. Kierowcy Ubera jednak powinni mieć się na baczności, bo oni będą jeździć poza prawem. Trudno mi sobie wyobrazić, by ten model przetrwał na naszym rynku.

- Uberem się specjalnie nie martwimy - mówi Dorota Rybiałek-Szymczak z FluoCars, firmy prowadzącej usługi przewozu osób. - Działamy od września, mamy takie stawki i program do obsługi, że nie musimy martwić się o klientów. Nasza licencja dotyczy aut 8-9 osobowych i przewozu osób na terenie Trójmiasta. Działamy w zasadzie tak jak taxi, ale naszą przewagą jest to, że mamy duże auta.

Innego zdania są przedstawiciele korporacji.

- A jeżeli coś pójdzie nie tak? Będzie wypadek, albo problem z płatnościami - zastanawia się Marian Penkalla. - Dokąd klient ma pójść po reklamację? My mamy swoją siedzibę, wszystko jest jasne. A tam jak, mam się kontaktować z chmurą? Dodatkowo pod względem cenowym nie jesteśmy w stanie z nimi konkurować. Płacimy składki, ubezpieczenia, podatki, opłaty za taksometry, licencje, legalizację. A ile będzie płacił Uber? Już dzisiaj w nocy prawie nie jeździmy, bo wypchnęły nas z rynku tańsze "przewozy osób i rzeczy". Próbujemy wpłynąć na posłów o zmianę ustawy. Bez tego sytuacja się nie zmieni.

Szef Ubera na Europę środkowowschodnią, Patrick Studener, pytany przez PAP o zakazy działalności, jakie dotknęły firmę Uber w niektórych państwach unijnych, w tym Niemczech i Hiszpanii, stwierdził, że prawo często uderza w innowacyjne firmy, bo za nimi nie nadąża.

- Przepisy z racji swojej natury patrzą wstecz, nie nadążają za rozwojem i innowacjami. Nasze rozwiązania nie są konkurencją dla taksówkarzy, ale ograniczają ruch prywatnych samochodów, co jest z korzyścią dla dużych miast - zaznaczył w rozmowie z PAP.

Czy komuś zależy na tym, by prawo się zmieniło? Z tanich firm przewozowych korzysta w Trójmieście mnóstwo osób, ceniąc sobie niski koszt przejazdu (nawet za cenę niskiego komfortu). Wprawdzie takie auta nie mogą korzystać np. z buspasów, ale w nocy nie ma to większego znaczenia.

Opinie (284) ponad 10 zablokowanych

  • (4)

    "Z tanich firm przewozowych korzysta w Trójmieście mnóstwo osób, ceniąc sobie niski koszt przejazdu (nawet za cenę niskiego komfortu)."

    ciekawe, że zawsze jak zamówię skorpiona to zawsze przyjeżdża lepszy samochód niż jak zamawiałem z korporacji...

    dużo jeżdżę po mieście i jak widzę te szroty w korporacjach to śmiać mi się chce :D

    • 7 8

    • Biały i czerwony citroen (2)

      Może i maja pare nowszych aut , ale biały citroen i czerwony Fiat typu van to maja co najmniej po 70 lat , nie stety wystarczy posiadać samochód i juz mozna jeździć w przewozach :-) wystarcza 4 drzwi

      • 0 1

      • (1)

        "nie stety." poznać prawdziwego taksiarza, po skrajnej głupocie :)

        • 0 2

        • przecinki wstawiasz losowo, a zabierasz się za pouczanie innych

          jesteś żenujący

          • 1 0

    • dużo jeździ po mieście buhha 4x w roku i widzi w scorpionie super bryki-ZMIeń dilera

      Buhaha

      • 0 1

  • mlody taxowkarz

    Panowie nigdy tej pracy bym nie zamienil na inna. Pracuje na autobusach w tygodniu a w weekendzie dorabiam na taxi. Praca super , jezdze w as taxi.. powiem tak kazdej nocy mam r*******... a to 40tka pom imprezce z przyjaciolmi co maz ja zaniedbuje a to malolata co nie ma zaplacic i wiadomo co robi mi,... Praca super .. fakt raz na jakis czas zdarzy sie jakis problem z pijanym .. ale ogolnie taxi kierowa ma super... dobre podejscie i wyglad i sie wali jak natchniony...

    • 4 3

  • Raz jechałem z lotniska do Gdyni. (14)

    Zapłaciłem 150 PLN. Hehe 5 lat temu.
    Niezła tyrka, ale byłem młody i naiwny. Moim zdaniem taksówkarze w trójmieście robią dobrą robotę, bo pozwalają zauważyć, że życie to nie je bajka, hehe.

    • 170 10

    • (11)

      jak jezdzisz z jakimis beretami to tyle placisz

      w korpo zaplacisz 60 w dzien i max 80 w nocy

      • 10 2

      • U mnie wychodzi 130 zł w dzień lub 190 zł noc. mam 3 zł/km na terenie Sopotu, poza sopotem mam powrót, czyli 6 lub 9 zł/km w zależności od pory dnia. To są stawki na których się uczciwie zarabia. Taxi w Norwegii za trasę 15 km z lotniska do bergen płaci się 500 NOK, czyli 250 zł, stawka ok 16 zł/km. Uczciwa cena z Sopot na Lotnisko to 300 zł, jeśli mamy dążyć do europy i zarabiać godnie, jak europejczycy.

        • 2 13

      • (9)

        za 60 zł to ja trzy razy do Londynu polecę

        • 20 15

        • do Londynu to musisz jeszcze parę zł dołożyć .. (2)

          bo tam gdzie za 60 zł wylądujesz ,to tego Londynu raczej mało he he he a za busa minimum 10 funciorów trzeba położyć
          a z powrotem to z buta ???

          • 17 0

          • no nie calkiem (1)

            luton - victoria coach station easy bus w zaleznosci od pory 1.70 do max 3 £
            national express 5£ bus co 30 min. hire taxi £20. dlugie trasy 50p/mila.
            da sie zyc czyz nie ?

            • 5 1

            • ps

              z ciekawostek poza black cab reszta taksowek nie musi miec ani taksometru ani kasy fiskalnej i jakos wszyscy zdrowi.z minusow zdarza sie ze kierowca nie zna angielskiego albo ledwo jezdzi ale to pojedyncze przypadki.:)

              • 1 2

        • (4)

          Chyba palcem po mapie.

          • 12 8

          • już latałem na weekend z Wizzair za 19 zł więcej wysiądź z taxi i włącz myślenie (3)

            • 17 7

            • to bylo dawno bardzo dawno

              • 0 1

            • (1)

              no pewnie zamow sobie Wizzaira na swietojanska

              • 19 5

              • czekam z utęsknieniem na PKM

                Ruszy już we wrześniu

                • 12 2

        • Jak będziesz miał sr*czkę.

          • 0 2

    • Gdzie leży "Gdyniia"?

      • 2 5

    • hmm

      2005 rok z Sopotu na lotnisko 35zl a 2lata pozniej 60zl.

      • 8 6

  • Pan Penkalla powiedział że w nocy prawie nie jezdzimy ,,,,

    Moja firma korzysta z usług jednej gdańskiej korporacji i ??? kierowcy w nocy odmawiają kursów dalszych niz za Gdańsk, w dzień zresztą też , jak słyszą żę ma jechać 80 - 150 km w jedna stronę to większość ,, nie ja tylko po mieście " wolą stać niż zarabiać i dopiero jak ma kurs ,,z nakazu łaskawie jadą , Brak paliwa w zbiornikach jest normalnością , 80% ma zawsze zapaloną kontrolkę rezerwy..Wolą stać pół nocy pod słupkiem niż zarobić , przecież w trasie auto też mniej spala tu też mają zysk, ciekawe podejscie ....

    • 0 0

  • Szkoda, że o wszystkich taksówkarzach mówi się, że są złodziejami... (1)

    Jest mnóstwo taksówkarzy tzw. złodziei, którzy zagarnicznych klientów z lotniska czy z hoteli wożą 4 taryfą, ale nie wszyscy.
    Niektórzy stoją na postoju 3 godziny i zarobią 12zł za kurs, a potem znowu kolejna godzina stania, a wszystkie składki ZUS, podatki, wpłaty korporacyjne muszą zawsze wpływać na czas, bez względu na ilość kursów.
    Praca taksówkarza może nie jest ciężka fizycznie, ale w tym biznesie cięzko jest zarobić na chleb i wszystkie zw. z taksówką koszty, dlatego często trzeba jeździć całymi dniami bez dnia wolnego.
    Dlatego powinno się uregulować sprawy pod względem prawnym firm "ala taksiarskich". Nie chodzi o to, żeby ich nie było, bo konkurencja musi być, ale żeby wszyscy robili licencje, badania itp. i żeby stawki taksówkarze i firmy "ala taxi" mogli ustawiać stawki wg określonych widełek, a nie z kosmosu, tak jak niektórzy np. pod lotniskiem, czy tzw. berety.

    • 15 1

    • Złodziejstwo trzeba tępić

      Przestań pieprzyć, srutututu, biedny taksiarz żeby na chleb zarobić musi zdoić jelenia... nóż się w kieszeni otwiera jak czytam to,co napisałeś. Wykonujesz zwód- ponosisz ryzyko. Jak ktoś prowadzi firmę produkującą, dajmy na to, zeszyty to też ma jęczeć, że ludzie od niego zeszytów nie kupują i opony pod sejmem palić? Jak chce opłacić ZUS, srus i inne podatki to po prostu obniża cenę żeby ludzie od niego kupowali a nie okrada swoich klientów wciskając im kit. Czasy sobiepaństwa taksiarzy nareszcie się kończą- jak się nie ogarną to skończą jak mamuty- na wyginięciu i zupełnie zapomniane bo zdrowa konkurencja ich wygryzie.

      • 1 1

  • Jestem załamany. (22)

    Ale nie samym faktem powstawania takiej czy owakiej firmy bo jak prawo jest dziurawe to nie ma sie co dziwić sam nie raz już korzystałem z takich firm.
    Fakt jest taki że gdy mamy dwie firmy jedna odprowadza Zus Składki daje zarobić ubezpieczalniom Staciom kontroli pojazdów etc. A druga jedynie leje paliwo do baku to chyba w interesie państwa powinno być jak najszybciej sie tym zająć.

    Sam jestem teraz na etapie wyrabiania wszystkich dokumentów by zostać taksówkarzem dwa tygodnie latania po różnych instytucjach 2500 wyjęte z kieszeni na start plus auto które nie może być starsze niż 10 lat a i musi wyglądać tak żeby ktoś hciał do niego wsiąść do tego opłaty wewnątrz korporacji 400 miesięcznie plus 1400 niezrwotej darowizny za to ze dostajesz naklejki.

    Ludzie nawet nie zdajecie sobie sprawy jak dużo trzeba zainwestować by sie to zwróciło i ile trzeba sie najeździć po legalu żeby zarobić na chleb.
    Ja np. musze być dwu etatowcem by mieć coś w portfelu wiec proponuje sie nie wypowiadać studentom co dostaja pieniadze od mamusi i siedza z piwkiem w akademiku.

    • 63 45

    • (5)

      Ale co mnie interesuje ile trzeba włożyć, ja chce zapłacić po imprezie 20zl a noe 60 żeby wrócić do domu

      • 8 4

      • (3)

        No i to jest Polska. Jak chcesz pracować zgodnie z prawem to jesteś ten gorszy, bo ten co nie płaci nic jest tańszy i dlatego niby lepszy.
        Royo, założysz kiedyś firmę, będziesz sobie płacił podatki itd i życzę Ci żeby ktoś otworzył obok Ciebie taką samo firmę ale na czarno albo po przekręcie że nie będzie musiał odprowadzać tylu pieniędzy do państwa.

        • 9 8

        • (2)

          Mam swoją działalność i gdybym tylko mógł to bym zrobił wszystko żeby tych składek zlodziejskich nie placic

          • 2 0

          • (1)

            To nie płać. Zaryzykuj stratę firmy albo kary. Przewozy sie nie boją bo obchodza prawo jak chcą.
            Co do samych składek zgadzam sie że są złodziejskie.
            Sam wolałbym wykupić pakiet w klinice i mieć dostęp do większość lekarzy w krótkim czasie, a resztę odkładać na fundusz emerytalny, który dodatkowo by na siebie pracował. Niestety nie ma takiej opcji, bo jak jesteś taksówkarzem to chwila moment masz kontrole i zabierają Ci licencje. Ewentualnie szef wypierdzieli Cie z korporacji.
            Wszyscy płaczą że w Polsce jest szara strefa i nasz kraj jest biedny, a każdy daje na to przyzwolenie. Dodatkowo wyzywa legalnie pracujących od złodziei (taksówkarzy). Jakaś paranoja.

            • 3 1

            • To niech się taki taksiarz przeniesie z tej korporacji, w czym problem

              • 0 0

      • To negocjuj w barze napewno dostaniesz taniej

        A potem w ryk od bramki haha

        • 1 0

    • (7)

      A Kto Tobie kazał to robić? Jak zakładasz biznes to robisz biznes plan. Jak się nie opłaca to nie wchodzisz w to. To jest proste. Jak tego nie rozumiesz to jesteś idiotą. To proste.

      • 24 15

      • (3)

        ale co ma do tego biznes plan ? Zakładasz w biznesplanie że konkurencja nie będzie płacić składek ZUS i podatków i będzie bardziej konkurencyjny niż Ty ?
        75% warsztatów samochodówych nie daje Ci rachunku/faktury (jak nie poprosisz) za naprawę. Większa część firm budowlanych robi tak samo. Jak tak dalej pójdzie to za 10 lat rząd podniesie wiek emerytalny do 70 albo 75 lat i to nie dlatego żeby były godne emerytury, tylko dlatego żeby w ogóle były.
        Też wolałbym nie płacić ZUSu, wykupić sobie pakiet medyczny, a reszte odkładać na emeryture w banku. Jednak nam państwo takiej możliwości nie daje (legalnej)

        • 2 3

        • (2)

          Przykro mi, ale w biznesplanie uwzględnia się konkurencję. Wszyscy nabijają się z absolwentów zarządzania, a jak przyjdzie co do czego to tak podstawowych rzeczy nie wiedzą.

          • 3 0

          • (1)

            Uwzględnia sie nielegalną konkurencje ?
            Pytam bo nie studiowałem zarządzania.

            • 2 3

            • uwzględniasz wszystkie zmienne, łącznie z faktem że ten zawód (bez obrazy) może wykonywać każdy kto ma prawo jazdy, a jeżeli chcesz żeby był monopol to niestety już nie ta epoka

              • 4 0

      • (2)

        kolejny pijany studencik ze swoimi radami na życie. Spadaj baranie.

        • 11 29

        • (1)

          Taka prawda, jak nie stać cię na prace na taxi to po kiego pchasz się w ten temat?

          Taki układ jak taksówka najczęściej obstawiony jest biednymi Mili/policjantami, którzy musieli przeboleć 15 lat, dostali emeryturkę w różnej wysokości a jako emeryt płaci tylko zdrowotne ok 300zł. Państwo odpala mu pewniaka co miesiąc a on ciśnie za złotówkami...

          Płaczesz na tak niskie opłaty startowe, zauważ że pieniądze dostajesz od razu po wykonaniu usługi. W wielu segmentach działalności termin płatności wynosi 30 i więcej dni, i tu jest ból dopiero... podatki za niezapłaconą FV płacisz przed otrzymaniem kasy za nią...

          • 14 4

          • Czy Pan słyszał o płatnościach bezgotówkowych w taksówkach???

            czeka się nawet do 60 dni.
            Najgłośniej krzyczą Ci co nie mają zielonego pojęcia jak to wygląda od środka.
            Człowiek opisuje realną sytuacje jaka jest na rynku a ty go obrażasz i uogólniasz
            Więcej szacunku

            • 7 7

    • idź do iTaxi (1)

      żadnych opłat a zarobisz tyle samo

      • 1 2

      • To w ogóle nie jeździ....

        • 5 0

    • Pretensje o swoj los mizesz miec tylko do siebie. Jak nie chcesz miec takich wydatkow na start to zatrudnij sie np. W Skorpionie

      • 1 1

    • Ważna informacja prawna

      1400 zł niezwrotnej darowizny za naklejki to nie jest darowizna tylko odpłatność za usługę, w najlepszym wypadku umowa sprzedaży materiałów. Więc Twoi święci koledzy z taksówek, uczciwi nieskalani, łamią prawo na wstępie.

      • 7 0

    • Przestań bredzić

      Jedyny uczciwy taryfiarz

      • 7 0

    • Na własne życzenie

      To przejdź do takiej korporacji, w której niema tyle załatwiania i żyj jak pączek w maśle!!

      • 3 0

    • hmm (1)

      do niedawna za "radio" stawki byly 250zl miesiecznie... Teraz zaraz radii najczesciej sa terminale na smartfonach.

      • 0 1

      • w dajanie komofrcie max 300,

        reszta 400 w góre

        • 0 0

  • Pytanie do taxowkarzy Prosze piszczie (10)

    Sluchajcie mam auto zabytkowe.. i mysle pojsc na taxi jako niezrzeszony kierowca. Myslicie bede mial ruch. STAlbym glownie w Gdańsku na starowce.. stawki 20 zł za trzasniecie drzwiami i 6 zl za km.. Myslicie to wypali? Auto jest 25 letnie zabytkowe i amerykanskie i niestety duzo palI :P:P dziekuje z gory za opinie

    • 1 2

    • spróbuj :) po miesiącu się udławisz (4)

      • 1 1

      • TAxi zabytkowe (3)

        udławię sie? a czemu tak sadzisz? az tak ciezko.. mysle ze mam pomysl orginalny.. tylko czy ludzie beda placili kase wieksza za kurs autem zabytkwym

        • 1 1

        • (1)

          w zeszłym sezonie osobiście znałem takich biznesmenów jak ty, mam stare auto i będę kosił hajs :) Ich licencje leżą już w urzędzie więc śmiało możesz zająć ich miejsce. Polecam postoje pod scandic-em, na targu węglowym, z tyłu dworu artusa i pod galerią bałtycką. Tam mili koledzy przyjmą cie z należytym szacunkiem :)

          • 0 1

          • zabytkowe taxi

            az takie chamstwo jest na postojach????

            • 1 0

        • never

          • 1 1

    • mam 8 zł/km na I taryfie i 20 zł opłaty początkowej. I co? Ludzie biorą tak samo jak taxi po 1.8 zł/km na I :) Tylko podstawowa zasada - Polaków NIE WOZIMY!!

      • 2 1

    • TAxi zabytkowe pomoc (1)

      A myslicie ze stawka 20 zł i 6 zl za km nie bedzie duza??? auto niestety pali az 20 benyzny i ma bajer ze 3 osoby moga siedziec w przodzie.. inni taxowkarze nie beda mi robili pod gorke jak bede stal w kolejce jako ostatni a klienci beda do mnie podchodzili?

      • 0 0

      • Człowieku, w jakich realiach Ty żyjesz ... ? Przejdź się na postój, weź krzesełko, poobserwuj 24 godziny jak wygląda praca taksówkarza niezrzeszonego. Jak wygląda klient który przychodzi na postój i co go głownie interesuje ...

        • 0 0

    • (1)

      Mozesz dzialac ale tylki w sezonie I musisz wyczaic gdzie stawac

      • 1 0

      • Beda chcieli, norwegia bedzie sie pchac oknami jak fajne auto zobacza. Tylko listopad-marzec nie masz co z domu wychodzic.

        • 2 0

  • jestem ciekaw jak im sie to oplaca (4)

    korzystalem z uslug ubera w wawie, za 3km kurs zaplacilem 11zł

    jakim cudem skorpiony, nighty i city drivers jezdza totalnymi trupami za 1,6zł za kilometr a w uberze było przynajmniej niedawno ok. 1,40? Auta max 5 letnie, jakim cudem to sie oplaca?

    • 27 6

    • Nie oplaca

      Ale nie potrafią liczyć .z orientują się za jakiś czas jak za jeżdżą te auta .to bezrobotni desperaci hi hi

      • 0 0

    • Interesujące (1)

      Było 1,40 a zapłaciłeś 11 zł za 3 km ??
      Mi wyszło 4 zł i 20 gr

      • 6 3

      • Zapomniales

        uwzglednic oplaty poczatkowej, czyli za "trzasniecie drzwiami"....

        • 1 0

    • Bo to służbowe w leasingu. Polak potrafi.

      • 15 2

  • MC SOPOT (1)

    tam sie uczcie dymania od kapusty i tego nacpanego flaczka z czarnego busa

    • 4 0

    • edek?

      To rasowa koza

      • 0 0

  • przewozy (3)

    W Night Riders czy TSD moze i trafi sie jakis oszolom, na taxi ich nie brakuje, to i tak maja schludnych i milych kierowcow i wyselekcjonowane auta z dodatkowym ubezpieczeniem. Nie raz korzystalem z ich uslug i bede dalej korzystal. Ceny wzgledem jakosci maja super i co najwazniejsze jest ktos kto czuwa i kontroluje co sie dzieje w firmie. Nigdy nie mialem, zadnych nieprzyjemnosci w trakcie korzystania z ich uslug.
    Proponuje taksiarzom przejechac sie z nimi i wziac przyklad jak powinno sie swiadczyc uslugi przewozu.

    Co do ubera to tylko dostawca aplikacji, rownie dobrze kazdy z osobna kierowca moze sie oglosic w internecie, ze swiadczy przewozy i podac numer. Czysta partyzantka bez kontroli.

    W "przewozach" przynajmniej jest dzialalnosc, ubezpieczenie dodatkowe NNW i stoi za tym firma transportowa. Ta sama zasada jak przy zatrudnianiu kierowcy na stanowisko kuriera czy dostawcy. Prawo, czy naginane czy nie, ludzie i tak beda korzystac bo jest popyt. Kto chce placic za kurs z Sopotu na Karwiny 50-70zl to niech jedzie taxi a kto woli zaplacic 25-35zl to pojedzie przewozami.

    • 19 10

    • to przewozy tyle samo kasuja sopot-karwiny co taksowkarze z as taxi ? to wychodzi na to ze lepiej pracowac w przewozach bo sie zusu i skarbowki nie placi :)

      • 1 0

    • wytselekcjonowanych hahahaha

      • 1 1

    • Pasażer

      Taxi z sopocka korporacja z Sopotu na karwiny kosztuje 35- 40 pln na 2 taryfie a nie 50-70 wiem bo jezdze

      • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane