• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

To jedyna szansa, by ta obwodnica powstała

Michał Sielski
18 marca 2024, godz. 07:00 
Opinie (248)
Obecnie trwa remont ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Budowa obwodnicy odciążyłaby tę drogę. Obecnie trwa remont ul. Chwarznieńskiej na Witominie. Budowa obwodnicy odciążyłaby tę drogę.

Dyskusja o budowie obwodnicy Witomina wraca zwłaszcza w okresie przedwyborczym. Wielu kierowców spodziewa się dwupasmowej drogi i taka ona będzie, ale pora wyjaśnić najważniejsze: obwodnica Witomina powstanie tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie na niej buspas. Bez niego nie ma szans na unijną dotację.



Obwodnica Witomina ma być drogą o przekroju 2 x 2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym. Połączy ul. Kielecką i Chwarznieńską. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Ma mieć długość 2,65 km. W ramach tej inwestycji będzie trzeba wybudować kładkę pieszo-rowerową na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, a także wiaduktu nad ul. Witomińską.

Jej koszt to co najmniej 100 mln zł, choć w momencie jej planowania wyceniano ją na 70 mln zł. Taka kwota jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej, ale w budżecie na ten rok jej nie ma.

Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.



Budowy obwodnicy Witomina zgodnie chcą władze Gdyni, a nawet wszystkie partie opozycyjne.

- Radni Platformy Obywatelskiej już w 2014 r. zabiegali o budowę obwodnicy Witomina. Analizy techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek wskazywały, że wariant budowy ulicy omijającej Witomino wydaje się najlepszy. Wtedy nasz postulat był wołaniem na puszczy. W 2019 r. urzędnicy zmienili zdanie i zapowiedzieli, że w ciągu 3-4 lat obwodnica powinna powstać. Mamy rok 2024, a obwodnicy nadal nie ma - podkreśla Mariusz Bzdęga z Platformy Obywatelskiej.
Projekt jest już gotowy, więc wiemy, że będą po dwa pasy w każdym kierunku. Tylko że wszyscy zapominają o jednym szczególe. Unia Europejska już nie dotuje projektów stricte drogowych, za to chętnie dzieli się pieniędzmi na rozwój komunikacji publicznej.

Jak więc otrzymać dotację na obwodnicę Witomina? Urzędnicy już wiedzą: muszą wybudować buspas, a obok pas dla indywidualnego transportu. Tylko wtedy będzie szansa, by to UE zapłaciła większość kosztów tej inwestycji. Bo co najmniej 100 mln zł na jedną drogę bez unijnej dotacji to kwota, którą trudno będzie wpisać do budżetu.

Miejsca

Opinie (248) 4 zablokowane

  • Czy to koniec transportu publicznego na Witominie?

    Jeśli Unia wymaga stworzenia bus-pasa, można śmiało założyć, że jest również jakieś wymagane minimum ilości pojazdów transportu publicznego na nim (inaczej owy bus-pas byłby dosłownie jawnym marnowaniem pojemności drogi). Takie pojazdy, siłą rzeczy, nie mogłyby zatrzymywać się na Witominie (bo obwodnica je omija, taki jest przecież cały jej sens istnienia).

    Ze względu na swoje centralne położenie, Witomino od zawsze cieszyło się bardzo dobrym skomunikowanem z resztą miasta przy użyciu transportu publicznego (Sumując wszystkie przystanki Witomino Centrum - autobusy (niekoniecznie w stronę centrum - ale mi chodzi o generalne wykorzystanie Witomina jako węzeł) mieliśmy zawsze co 1-2min. Jedynym problemem były korki, które spowalniały owe autobusy - obwodnica, przekierowując samochody obok dzielnicy, by to rozwiązała.). Jeśli teraz zaczniemy przekierować autobusy obok dzielnicy - Witomino UMRZE jako centrum przesiadkowe. Tym i**otycznym wymaganiem, Unia próbując wcisnąć transport publiczny - tylko zmniejszyłaby jego efektywność. Mam nadzieję, że nowa rada miasta da radę to jakoś wynegocjować i udowodnić, że brak bus-pasa wzdłuż obwodnicy Witomina jest (paradoksalnie) bardzo dobry dla transportu autobusowego. Jeśli nie, to chociaż jakiś kompromis - np. instalacja trakcji trolejbusowej na Witomino przy okazji budowy obwodnicy. Nie wiem, rzucam w tym momencie pomysłami.

    • 0 0

  • i**otyczny megalomański projekt lotniska miejskiego, zrealizowano ( a raczej nie zrealizowano) w rekordowo krótkim czasie no ale to był pomysł wielkiego przegranego. Obwodnica Witomina, wręcz konieczna dla zachowania jakiejś płynności ruchu z i do S7 trwa już dekadę i końca nie widać. ciekawe jak nowy Pzezydent poradzi sobie z tym problemem. Życzę powodzenia ale pozbądźcie się (ktokolwiek wygra) pana Łucyka bo to nieudacznik jest.

    • 0 0

  • Wszystkie drogi główne łączące poszczególne dzielnice powinny być minimum 2 pasmowe (8)

    a główna oś spinająca Gdańsk/Sopot/Gdynię - najlepiej 3 pasmowa. Pozostałe drogi niech tam będzie 30km/h, woonerfy i inne cuda, tak aby faktycznie ludzie mieszkający w danej dzielnicy mieli spokój i bezpieczeństwo.

    • 104 24

    • Niepilnowana władza gnije...

      Zasób mieszkań komunalnych w Gdyni powoli zamienia się w liczne hostele... A ludzie za miliony wyprowadzają się na "wieś dla pływających" (Chwarzno i Wiczlino, bo działa tylko jak do pracy jeździ się raz na kilka tygodnia)

      • 0 0

    • Yahoo (1)

      Trzypasmowe

      • 2 0

      • Czteropasmowe

        • 0 0

    • Absolutnie, ale jednym z tych pasów powinien być obowiązkowo buspas. (2)

      • 1 3

      • Wzdłuż dróg głównych nie powinno być buspasów tylko linie metra albo SKM (1)

        • 4 3

        • Kanał na tramwaj wodny

          • 7 0

    • Buspasy

      Każda główna droga powinna mieć buspasy po to, żeby komunikacja zbiorowa miała szansę być alternatywą dla prywatnego auta... w tej chwili to jest kpina z pasażerów i samochodziarzy naraz.

      • 8 3

    • 8!

      Ośmiopasmowa. I żadnych ograniczeń. To gwarantuje bezpieczeństwo, ciszę i płynność ruchu. Wiem, bo się znam.

      • 6 5

  • Bez doracji ue

    Z krajowych środków. Skoro warunkiem dotacji UE jest buspas co na tej trasie nie ma sensu , nie brać dotacji i zbudować to co jest potrzebne a nie coś co nie jest potrzebne . Tylko trzeba mieć pieniądze a nie być szczurkiem

    • 2 1

  • Na kielecką ? przecież to absurd jakiś. Na Morską/Śląską to by miało sens (2)

    • 6 2

    • Na morską? Po co niby? Od tego jest estakada. Na śląską - niby jak? To rozwiązanie, które jest proponowane, to jedyne sensowne.

      • 0 0

    • Jaki niby sens miałoby zrobienie obwodnicy Witomina do Morskiej? Po to jest estakada. Do śląskiej - niby jak, którędy? Jedyne sensowne rozwiązanie to takie, jakie jest proponowane. Początek na końcu odcinka leśnego Chwarznieńskiej, koniec gdzieś na dole Kieleckiej. To by zapewniło płynny tranzyt z centrum do obwodnicy i dzielnic zachodnich, a Witomino byłoby znacznie odciążone.

      • 0 0

  • Żenada (10)

    Po 20 latach w UE miasto nie ma 100 mln zł na budowę 2 km drogi, argumentacja rodem z lat 90. To nie będzie autostrada za grube miliarda. W momencie w którym Polska stanie się płatnikiem Netto i będzie trzeba płacić na obwodnice w Rumunii czy Bułgarii będzie polexit w ciągu roku.

    • 162 17

    • (2)

      Rumunia i Bułgara są już w tej chwili na wyższym poziomie rozwoju niż Polska.

      • 16 2

      • Byłem i w Rumunii i Bułgarii (1)

        Nie pisz nic jak nie nie wiesz o czym piszesz. To są kraje, którym do Polski jeszcze ze 30 lat. Takie tam zacofanie infrastrukturalne. Latam po świecie, Europie od co najmniej 10 lat. Taką mam pracę. Swoje widziałem i wiem jedno, Polska tak mocno odskoczyła byłym krajom z pod sowieckiego buta żebyś się zdziwił!

        • 0 0

        • Sam nie pisz, jak nie wiesz

          Wyższy poziom rozwoju to nie znaczy, że są to kraje bardziej rozwinięte, tylko że się szybciej rozwijają i to akurat jest prawda. Polska praktycznie w ogóle się nie rozwija.

          • 1 0

    • 100 mln na 'lotnisko' kolejne 100 na przerobienie parku w park, dzisiątki rocznie na promocję były i są

      dług ponad miliard, drogi dziurawe, sieć wodociągowa się sypie co kawałek, prawie zero nowych inwestycji - wizja miasta a morza i marzeń jednego pana od kilkunastu lat

      • 12 0

    • Tak, głosuj na polexit będziesz 365 dni rąbał samą marchewę co do już na eksport nie wyjdzie (1)

      Pojechać do UK i zobaczyć jak tryskają tym szczęściem :)

      • 12 15

      • UK bedac poza UE ma takie same wyniki gospodarcze jak DE ktorej jest w UE. to tak gwoli europropagandy dobrobytu UE.

        brytyjczyk zanim zbiednieje poza UE to polak bedacy w UE dawno zdechnie z glodu

        • 15 7

    • Trójmiasto to niestety trzeci świat

      W ogóle nie wykorzystaliśmy funduszy europejskich, bo prawie każdy projekt to była klapa tworzona bez ładu i składu. My dopiero teraz zaczynamy myśleć o rozwiązaniach, które w innych dużych miastach działają już często od 15 lat.

      • 23 1

    • Miasto ma 100mln. żeby wybudować lotnisko które nie działa.

      • 19 2

    • Nie pow 20 latach w UE, a po 8 latach rządów PiS. (1)

      2 biliony długu nie wzięły się z powietrza.

      • 5 16

      • po 25 latach rządów Szczura

        W 2014 PiS nie rządził ale był ten sam prezydent. Od tego czasu 'pieniędzy nie ma i nie będzie'.
        Obniżenie stawki PIT to ostatnie parę lat.
        Przez zły PiS prezydent polikwidował linie autobusowe, a jak wygrała koalicja to przywrócił chociaż fiskalne nic się nie zmieniło.

        • 15 1

  • Nie wyleczymy otyłości popuszczając pasa (54)

    Budowa kolejnych dróg nie rozwiąże problemu, bo tylko zachęci do zwiększenia ruchu samochodowego. I tak bez końca.
    Kolejne hektary lasu zostaną wycięte. Naprawdę chcemy mieszkać w betonowej pustyni, gdzie nawet nie będzie gdzie pójść na spacer, albo pobiegać.

    Zieleń jest coraz bardziej wartościowa, a Ci chcą ją znowu wycinać.

    • 158 415

    • Bo otyłość wyleczysz jeżdżeniem autobusem? (4)

      Przecież te dzieciaki obecnie ciągle siedzą w domu! U sąsiadów w moim bloku tylko dwie rodziny gdzieś idą po szkole. Reszta siedzi w domu przed komputerem lub telefonem przez cały czas, który im zostaje po szkole, bo właśnie rodzicom się nie chce ich wozić. Myślisz że autobusem chętniej gdzieś pojadą?

      • 11 5

      • Moja sąsiadka przez 2 miesiące jeździła z synem na treningi judo (2)

        Ale jak się okazało, że z dojazdem autobusem zajmuje im to łącznie 3 godziny dwa razy w tygodniu to zrezygnowała bo nie wyrabiała się czasowo. Auta ona nie ma w ogóle. I chłopak siedzi w domu, bo w jej okolicy takich zajęć nie ma. Autobusem sama go nie puści bo chłopak ma dopiero 7 lat. Przy takich czasach przejazdu komunikacją miejską w Gdyni odechciewa się po pracy w ogóle wychodzić na miasto, jeśli nie masz auta. Najwyżej do najbliższego spożywczaka jeśli już musisz. Ja od dawna jeżdżę komunikacją i zawsze są jakieś utrudnienia, remonty, imprezy i nigdy nie wiadomo co nowego wydłuży ci czas przejazdu: setny remont estakady, łatanie dziur, triatlony, przebudowa tego samego skrzyżowania po raz trzeci, malowanie pasów, śnieżyca itd.

        • 15 2

        • (1)

          Serio nie ma zajęć bliżej judo niz w Bydgoszczy??

          • 2 14

          • No niestety nie dostałem

            Mieszkania po babci w centrum. Piesiewicz terrorysta

            • 2 2

      • Bardziej niz jezdzac samochodem

        • 2 2

    • (2)

      Zwiększa się ilość ludzi w mieście, i powinno się do tego dostosować sieć dróg. Jeżeli chcesz to zacznij od siebie i jedź przepełnionym autobusem w godzinach szczytu.

      • 37 6

      • (1)

        Gdynia się od wielu lat wyludnia, a takie drogi jeszcze bardziej napędzają suburbanizację

        • 2 7

        • wyludnianie sie Gdyni spowodowane jest uciazliwoscia zycia w tym miescie i jego kosztem

          A nie dostepnoscia drog.

          • 2 0

    • (12)

      zminusowali ciebie ludzie co nie rozumieją ,ze dokładanie ulic nie zmniejsza korków. No ale takich mamy obywateli, nie przeskoczysz. Nie dla nich nauka.

      • 23 27

      • Jestes uposledzony (5)

        To co piszesz jest pozbawione logiki. Przeciez wedle waszej logiki kazdy ma juz samochod. Skoro tak, to nowe drogi nie wygeneruja nowych samochodow bo skad?

        • 21 5

        • Ludzie kupią auta bo zobaczą 2,65km drogi :) (2)

          • 12 2

          • (1)

            ludzie skorzystają z auta jeśli znacząco ułatwi się im jazdę właśnie przez budowę nowych dróg. Przykładowo Trasa Kaszubska ma sprawić łatwiejszy dojazd do Lęborka podczas gdy kolej przestaje być atrakcyjna. Te 3 km może sprawić że przesiądą się do aut gdyż komunikacja już nie spełni swego zadania.

            • 1 3

            • kolej rozwija predkosci 120km/h w gore.

              Zawsze bedzie konkurencyjna w stosunku do komunikacji samochodowej. Pod warunkiem, ze bedzie prawidlowo utrzymywana i rozwijana. Zbrodnia jaka popelniono na kolei w Polsce wynika z umyslowego ograniczenia, ktore "decydentom" nie pozwolilo na zauwazenie faktu, ze kolej to nie jest zlom, ktory odziedziczyli po komunie...

              Problem w tym, ze nie ma torow, tam gdzie sa potrzebne. A jak tory sa, to nie ma taboru... Jak jest tabor i tory, to samorzad nie potrafi znalezc kasy na uruchomienie komunikacji.

              • 2 1

        • Ale nie każdy z niego codziennie korzysta. Dowiedz się co to suburbanizacja najpierw

          • 7 11

        • Pusty asfalt rodzi samochody

          • 4 3

      • bzdury, chętnie. bezrefleksyjnie powtarzane przez nawiedzonych zielonych (3)

        Obwodnica Witomina zmniejszy radykalnie korek popołudniowy w kierunku obwodnicy. Może aktualny węzeł Chwarzno na obwodnicy nie w pełni pozwoli skorzystać, ale on prędzej czy później też będzie rozbudowany.
        OW wyprowadzi część ruchu z Witomina, co samo w sobie będzie cenne.
        Czy zmniejszy poranny korek w kierunku centrum? Pewnie tak, bo węzeł F.Cegielskiej wydaje się mieć duże możliwości rozprowadzenia tego ruchu, ale tu się niech planiści/drogowcy wypowiedzą.

        • 11 9

        • (2)

          Samochodoza wjeżdża na pełnej fali. A teraz pomyśl ile aut wjedzie do centrum, jak połączymy strumień z Witomina, zjazdowy z obwodnicy oraz z Chwarznem - Wiczlinem, w którym teraz nastąpi nowy boom budowlany, bo jest szeroka droga? Już nie mówiąc o tym, który dewwloper ma znaczna część gruntów heheh

          • 8 14

          • To gdzie mają budować nowe bloki? W Parku Centralnym czy na Kępie Redłowskiej? A może na plaży? (1)

            • 3 3

            • Tam gdzie jest kolej

              • 3 2

      • Nie wiem jaką szkołę Ty kończyłeś...

        Ale wypadałoby może chociaż myśleć.
        Korki w Witominie są od nadmiaru aut? A dodatkowe 2,65km drogi nakłoni ludzi do zakupu auta? :)

        • 13 12

      • Nasłuchałeś się "mondrości jutuberów z USA" i myślisz że jesteś najmądrzejszy?

        Problemem drogowym Trójmiasta nie jest otyłość, tylko anoreksja. W USA mamy otyłość i tam rzeczywiście można zrobić zmniejszanie żołądka, ale nie w Trójmieście. Chcesz robić zmniejszanie żołądka anorektykowi!? Przecież to go zabije!

        Poza tym przypominam, że zawał, czyli korek, leczy się PoSZErZANiEM żył a nie zwężaniem.

        • 18 8

    • Tunel

      Ale pod obwodnica będą przejścia dla zwierząt, możesz tym tunelem iść do lasu na spacer

      • 4 2

    • OK (2)

      To może należało by zburzyć budynki wzdłuż Chwarznieńskiej i Rolniczej aby pociągnąć dwupasmówkę ze skrzyżowaniami bezkolizyjnymi w każdym kierunku oraz chodniki i ścieżki rowerowe?
      Tylko Ciekawe co byś powiedział jak mieli by zburzyć twój dom lub pod oknami Twojego nowego bloku miał byś taką drogę?
      Jedynym rozwiązaniem jest taa obwodnica, ale także uważam że równolegle powinna także zostać zbudowana dodatkowo kolej SKM łącząca Śródmieście -> Witomino -> Chwarzno-Wiczlino -> Dąbrowe -> do przystanku Karwiny. Do tej kolei powinny być zbudowane przy przestankach parkingi Ride and Drive.

      • 3 9

      • ludzie przy Chwaszczyńskiej niespecjalnie protestowali (1)

        podczas modernizacji pod S6.

        To raczej miasto nie ma kasy na wywłaszczenie, bo Gdynia to prywatne miasto.
        W złym tego słowa znaczeniu.

        W ludzie przy Słonecznej raczej by się ucieszyli, zamiast ponosić koszty utrzymania starych budynków.
        Budowanych za PRL "z bele czego".

        SKM na Witomino... Chyba linowa...

        • 4 1

        • SKM co najwyżej może sobie pojechać od Kacka, wzdłuż potoków przez las do Wiczlina, czyli będzie linią przez las w pole, omijającą skrupulatnie po drodze skupiska ludzkie, piętrzącą ruch na trasie do Żukowa gdzie już dzisiaj jest problem. Takich bzdur to nawet Unia nie sfinansuje.

          A kolejki na Witomino to nawet w SimCity nie szło by wybudować

          • 4 0

    • Wszystko spoko, tylko problemem otyłości (2)

      są tu nowe budynki, osiedla wciskane na każdy jeszcze niezabudowany kawałek terenu etc.

      • 14 2

      • (1)

        A ty jesteś bezdomny ?

        • 0 6

        • co ma piernik...

          ...do wiatraka?

          • 6 0

    • Tak to właśnie widzę (3)

      Z jednej strony usuniemy tranzyt z witomina ale z drugiej strony doprowadzamy niemalże obwodnicę w same centrum miasta. Nowa droga spowoduje tylko to że zamiast korkować się na witominie będzie jeden wielki korek na węźle Cegielskiej. No i dodatkowo sprowadzimy sobie dodatkowy ruch samochodowy bo część osób zamiast autobus wybierze samochód

      • 20 27

      • XD

        Rozumiem że teraz komunikacja z okolic obwodnicy oraz dzielnic i gmin satelickich jest na 110%? Odstaw prochy bo ci szkodzą.
        Zieloni o ich eko pieprzenie o tym jak 3km nowej drogi spowodują że wszyscy kupią sobie samochód powinno się już dawno traktować jak terroryzm

        • 9 2

      • ktos promowal budowe satelitarnych osiedli "w zieleni"

        I glosno bil brawo takim inicjatywom. Ba!!!! Sam sie do tej zieleni przeniosl...
        Wielu ludzi w Gdyni dorobilo sie fortun na tych przedsiewzieciach

        Bo koszty zostaly "sprzedane" spoleczenstwu.

        • 15 0

      • Tak, bo każdy chce płacić 800 zl abonamentu w centrum Gdyni :D

        • 10 0

    • nie ma zgody na wycinkę  lasów. Jak chcą sobie wycinać lasy to niech sobie kupią ziemię, posadzą drzewa i za 100 lat wytną. (3)

      • 11 36

      • (2)

        Tyle ile chcą wyciąć pod budowę to kropla w morzu ile wyciął w ciągu 8 lat PiS ! Lasy państwowe w rękach przestępców z PiS to była rzeź ! I to była rzeź dla kasy a nie pod inwestycję jak w tym przypadku !!!

        • 20 10

        • masz rację z tym pisem. (1)

          Niestety wycinki trwają nadal. Pojedź do TPK i weź chusteczki na łzy. Rżną na potęgę cały czas. Nic nie uległo zmianie. Buldozęry tak rozwaliły drogi w lasach, że trzeba wziąć gumiaki i torować trogę.
          Taka to wielka kasa. Okradają nas i udają, że dobrze robią. Czemu ludzie tacy głupi?

          • 4 4

          • Bo w lasach państwowych pracują jeszcze pisowcy i pospiesznie wycinają ( umowy )co popadnie

            • 5 1

    • mylisz skutki z przyczynami

      i ofierze wmawiasz winę.

      Bolszewicka manipulacja.

      • 15 5

    • "otyłością" w tym wypadku jest wzrost ilości ludzi i zagęszczanie ich skupisk bez podstawowej infrastruktury życiowej

      ...niezbędnej do tego, aby miejsce stało sie dzielnica miasta a nie sypialnią.

      "Otyłością" jest zmuszanie tysięcy ludzi do codziennej migracji "za chlebem" i innymi spawami, które są im życiowo potrzebne. Jest to "otyłość" oraz "ociężałość umysłowa" ludzi, którzy tym masom usiłują organizować życie nie pod ich korzyści a dla własnego, partykularnego interesu.

      "Miasto" usiłuje żyć z mieszkańców a nie dla mieszkańców, taka prosta konstatacja...

      • 24 2

    • gdyby nasi prodkowie tak myśleli...

      nigdy byśmy z drzewa nie zeszli i mózg by człowiekowi nie urósł.

      Choć jak legenda mówi, człowiek nie zszedł z drzewa tylko spadł i nie potrafił na nie wejść.
      Ale widać ta trauma odrzucenia w wielu pozostała...

      • 18 3

    • Żeby miasto jako-tako funkcjonowało

      to potrzeba podstawowej infrastruktury - czyli dróg. 2 pasy w każdą stronę. I jak masz to minimum, to sobie dodajesz buspasy, ścieżki rowerowe, w bocznych uliczkach strempy tempo30 itd. W Gdyni tego minimum nie ma - nie działa. Jest mnóstwo wąskich gardeł a dodatkowo specyficzna topologia miasta sprawia że z tych dzielnic okalających jest tylko parę dróg na krzyż do centrum.

      • 14 7

    • Lasy Państwowe przez ostatnie kilka lat wycięły setki tysięcy drzew to i te kilkaset nie uczyni już różnicy !!

      • 14 4

    • Masz jakąś koncepcję, dlaczego ludzie nie chcą przesiadać się do gdyńskiej komunikacji miejskiej? (5)

      Dlaczego nie chcą korzystać z dobrodziejstw naszych fantastycznych buspasów wymalowanych gdzie popadnie i zakończonych blokującymi je prawoskrętami? Dlaczego nie chcą płacić zaporowych cen za samo wejście do pojazdu i finansować darmowych przejazdów dwóm innym pasażerom? Dlaczego nie chcą tracić czasu na jazdę do celu trasami okrężnymi? Dlaczego nie mają ochoty na krajoznawcze kilkusetmetrowe spacery z przystanków SKM do najbliższego przystanku ZKM? No jak to się mogło stać?

      • 41 3

      • Głównie dlatego że mają sprane przez okres PRL berety. (4)

        Dekady ślinienia się do samochodu powodują przyspawanie do foteli.
        A efektem tego są korki, powolna komunikacja i wycie na samą myśl o buspasach.

        Na szczęście młodsze pokolenie nie zostało skrzywdzone przez komunę i potrafi zostawić samochód w garażu, a nawet (o zgrozo!) zupełnie go nie mieć, chociaż średnie auto w Polsce jest warte ich jedną pensję.

        • 9 25

        • nie wiem, gdzie Ty to widzisz z tym młodszym pokoleniem?

          Wielu ma własne auta już w wieku 19-20 lat (30 lat temu nie do pomyślenia), do tego carsharing na wyciagnięcie ręki, głownie młodzi korzystają.
          Nie chciałbym martwić zielonych, ale auto to dla większości normalnych, aktywnych ludzi niezbędny środek komunikacji. Pozwalający dużo szybciej i wygodniej przemieszczać się, załatwiać sprawy w drodze do/z pracy, itd.

          • 12 2

        • Dla sporej części młodego pokolenia barierą nie do przebicia jest już sam egzamin na prawo jazdy,

          Nie wspominając nawet o późniejszej konieczności samodzielnego myślenia na drodze bez pomocy smartfona. Ale to już zupełnie inna historia...

          • 12 3

        • Zobaczymy co ci młodzi powiedzą jak już kręgosłup zacznie wysiadać i taszczenie zakupów z i do autobusu, a potem do domu już nie będzie takie łatwe.

          • 6 3

        • Sugeruję konsultację z lekarzem psychiatrą

          albo chociaż pierwszego kontaktu

          • 8 3

    • Wyjedź na wieś.

      • 8 8

    • Sugeruję porównać sobie obecny stan zbiorkomu do jazdy samochodem (4)

      To nie Warszawa gdzie człowiek stwierdza "w sumie to jak za tyle jest bilet całodzienny to nie warto samochodem się pchać"

      • 28 0

      • Warszawa, swietne porownanie. Bilet na wszystko za 100-150zl. Do tego czestotliwosc co kilka minut. (3)

        Taki zbior kom wszedzie sie sprawdzi, takze i u nas. Do tego powinnismy dazyc.

        • 22 1

        • (2)

          Chłopie, na razie to nawet sensownego wspólnego biletu na Trójmiasto nie ma, to o czym ta rozmowa w ogóle? Zamiast tego zainwestowano w.... "Falę".

          • 22 1

          • A po co Ci wspólny bilet, kiedy Fala rozwiązuje problem jego braku? (1)

            Czy już tak narzekasz, żeby narzekać?

            • 0 17

            • Jak Fala rozwiązuje problem braku wspólnego biletu? Że nie wiesz czy ściągnie ci z konta 5zł czy 15zł czy 150zł?

              • 12 0

    • Póki co samochody latają w filmach fantastycznych! Czy to się komuś podoba ,czy nie aut będzie przybywać a nie ubywać !

      • 21 7

  • bus pas

    ale jak uzasadnić bus pas dla zad ego autobusu? przecież o to chodzi żeby busy wjeżdżały do dzielnicy i zabierały pasażerów

    • 0 0

  • Oczywiście, że buspas powinien być warunkiem dofinansowania (1)

    UE nie powinna dać ani grosza na projekty nie uwzględniając komunikacji publicznej.
    Ale pozostaje pytanie po co w ogóle ją budować, zniszczymy masę lasu i tylko większy ruch samochodów to wygeneruje.

    • 17 33

    • Ale przecież gdyńska komunikacja dogorywa

      Obcinanie połączeń, potem ich cudowne przywracanie.... coroczne kłótnie o płace i bohatersko rozwiązujący problemy, które sam stworzył Wojciech uśmiechnięty

      • 0 0

  • Obwodnica marzeń (12)

    Okazuje się , że obwodnica Witomina to marzenie nierealne od wielu lat .
    Teraz nowa szansa - bus pas da kasę od UE.
    Perspektywa nieokreślona, ale najważniejsze że wiosna za kilka dni .
    A 1.04 można napisać , że Gdynia ma najlepszy system drogowy w Polsce .
    Tylko dodajcie - bus pasy i drogi rowerowe .
    Uśmiechnij się , mieszkasz w Gdyni !

    • 95 8

    • (5)

      Skoro UE pokryje powiedzmy 80 % kosztów to może zaprojektować dodatkowy 3 pas dla komunikacji miejskiej . Koszty dla miasta i tak będą mniejsze . Z tego co pamiętam na początku 70 mln.miało pokryć w 100 % miasto .

      • 3 0

      • 70 baniek miała kosztować (3)

        Nikt nie mówił że Gdynia tyle wyda z własnych środków. Czy Gdynia dostanie na to kasę z UE czy polskiego nieładu to i tak cała kwota musi przejść przez budżet

        Gdyni nie stać na takie atrakcje jak sto baniek na drogę, pobudka

        • 6 1

        • Ale na wyrzucenie 100 baniek na lotnisko to już hyło stać + 40mln (2)

          na obsługę prawną.

          • 3 0

          • Było stać a teraz nie stać (1)

            Co w tym dziwnego? Na tym polegają nietrafione inwestycje

            Jak swoje 5 koła wydasz na Playstation a nie na kurs Javy to na następne PS już cię stać nie będzie

            • 3 1

            • Co to znaczy nietrafiona inwestycja ?

              to zwykła niegpspodarność i kompletna durnota szczurka. Lotnisko w gdańsku jest 25km obok.....to na cholerę się sadzić z motyką na slońce jak Wojtuś w krótkich majteczkach ?

              • 0 0

      • 80% dofinansowania będzie do buspasa. Pasy dla samochodów Gdynia będzie musiała wybudować ze swoich, a na to nie ma pieniędzy i nie będzie.

        • 0 0

    • "Uśmiechnij się , mieszkasz w Gdyni!!!"

      Nic innego niz usmiech (smutny) ci nie pozostalo. Chyba, ze emigracja.

      • 2 0

    • Jaka nowa szansa (1)

      buspas jest w projekcie przynajmniej od roku.

      • 2 0

      • Bo to jest taktyka informacyjna w Gdyni

        Najpierw kabooom - jak będzie pięknie, pielęgnujemy każdy pretekst do PRu (przetarg na projekt to wygląda w mediach tak, jakby już nożyczki do przecinania wstęgi ostrzyli). A potem zaczyna się zarządzanie oczekiwaniami - no może nie tyle pasów, no może bez tego, bez tamtego - i koniecznie szukanie przyczyn na zewnątrz: a to PKP, Unia, rząd, instalacje co ich miało nie być itp.

        Od roku wiedzą że tam będzie buspas, ale nie zdetonują tego teraz, bo samochodziarze są nakarmieni wizją że będą śmigać jak podupceni dwoma pasami (wypierając zresztą prosty fakt, że i tak przed węzłem zgniją w korku)

        • 4 1

    • (1)

      Gdynia to poezja remonty które nie mają końca. Plany inwestycji których koniec może za 10 lat a Europa nie spokojna źle się dzieje.
      Estakada która była dobra na lata 90 te teraz to pomost na wsi pod nazwą Vintage. Na Karwinach też są buspasy i widać jak śmigają po nich zwykle auta osobowe i inne.

      • 6 0

      • Oznakowanie buspasów na Karwinach to żenada. Poza tym powinien być monitoring .

        • 4 1

    • Aby w Gdyni powstały jakieś drogi rowerowe

      to chyba musiałaby się zmienić władza bo z istniejącą siecią nie dojedziesz nigdzie oprócz drogi wzdłuż al. Zwycięstwa do Sopotu, która także jest poprzerywana i w tragicznym stanie (zwłaszcza przy Klifie). Drogi dla aut są w tragicznym stanie, krzywe i dziurawe (ale chociaż są). Ogólnie stan dróg samochodowych, rowerowych i chodników woła o pomstę do nieba

      • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane