- 1 Odnaleziono ciało zaginionego nurka (74 opinie)
- 2 Neptun jak nowy. Zobacz, jak go myto (27 opinii)
- 3 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (294 opinie)
- 4 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (5 opinii)
- 5 Z bastionu Żubr zniknęły lunety (47 opinii)
- 6 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (187 opinii)
Wzrósł koszt obwodnicy Witomina. Inwestycji nie ma w tegorocznym budżecie
- Obecnie szacowany koszt budowy obwodnicy Witomina to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - informują władze Gdyni. Inwestycji w tegorocznym budżecie jednak nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się w 2025 r. Kluczowe może być zewnętrzne dofinansowanie.
- Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
- Realny koszt obwodnicy Witomina
- Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
- Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
- Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Blisko pięć lat temu, po wyborach samorządowych, zaprezentowano nową koncepcję.
Obwodnica Witomina: co trzeba wybudować?
Droga o przekroju 2x2 wraz z ciągiem pieszo-rowerowym ma łączyć Kielecką i Chwarznieńską. Jej początek zaplanowano przed pętlą Sosnowa, a koniec za skrzyżowaniem Kieleckiej z Witomińską. Obwodnica Witomina miałaby mieć długość 2650 m.
Konieczna byłaby budowa kładki pieszo-rowerowej na połączeniu drogi rowerowej z Demptowem, wiaduktu nad ul. Witomińską i dwóch przepustów.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Realny koszt obwodnicy Witomina
Wtedy zapowiadano, że będzie kosztować 70 mln zł. Obecnie jest już przesądzone, że będzie trzeba wydać co najmniej 100 mln zł.
- Początkowe założenia dotyczące kosztu inwestycji wynosiły 70 mln zł. Czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram - obecnie szacowany koszt to blisko 100 mln zł i ta kwota jest zabezpieczona w Wieloletniej Prognozie Finansowej - mówi Jakub Ubych, przewodniczący Rady Miasta.
Inwestycji nie ma w budżecie na 2024 rok
To dokument zakładający wydatki miasta w najbliższych latach. Warto bowiem wiedzieć, że w budżecie na 2024 rok budowy obwodnicy Witomina nie ma. Wszystko wskazuje na to, że prace rozpoczną się najwcześniej w 2025 r.
- Inwestycja jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej dla Miasta Gdyni, w której główne transze płatności są zawarte na lata 2025 i 2026, kiedy z obecnym harmonogramem możliwe jest prowadzenie działań budowlanych po podpisaniu umowy z wykonawcą - dodaje Ubych.
Konieczne dofinansowanie z zewnątrz
I zastrzega to, o czym mówiło się od dawna - nie obędzie się bez dofinansowania z zewnątrz.
- Gdyński samorząd będzie poszukiwał środków zewnętrznych na wsparcie tego działania - jest ono komplementarne w stosunku do obecnych działań inwestycyjnych w obszarze Witomina i Gdyni Zachód. Należy mieć też na uwadze, że łączny koszt powoduje konieczność postępowania w trybie określonym dla największych inwestycji, a to wymusza minima dla czasu prezentacji zadania w systemie zamówień publicznych - wyjaśnia.
Obwodnica Witomina: oczekiwanie na decyzję ZRID
Gotowy jest projekt, który powstał przy oporze przeciwników inwestycji. Jak przekonują władze miasta, czas związany ze złożonymi zaskarżeniami m.in. decyzji środowiskowej przez organizacje wskazujące na bezzasadność budowy Obwodnicy Witomina znacząco wpłynął na harmonogram prac.
Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-01-03 07:09
uważam że (6)
skrzyżowanie obwodnicy Witomina z ul Kielecką powinno być kopią węzła Gdynia Port z obwodnicy Trójmiasta. Czyli powinien być wiadukt, który pozwoli na bezkolizyjny wjazd do Witomina od strony centrum. Przy obecnie proponowanym rozwiązaniu trzeba będzie stać na światłach w środku lasu.
- 149 22
-
2024-01-03 09:10
(3)
Budowa bispasów tak ,ale nie kosztem likwidacji pasa dla innych użytkowników!!!!! Jeśli włodarze myślą, że większość przesiądzie się do komunikacji miejskiej to są naiwni !!! Samochodów będzie przybywać a nie ubywać.
- 25 13
-
2024-01-03 17:51
a niby kosztem czego?
tych 50 cm chodnika?
- 0 1
-
2024-01-03 13:09
Jak przez ćwierć wieku zabierano pieszym chodniki
Byś miał szeroko, wygodnie, i by się rowerzyści nie pałętali - nie protestowałeś
- 8 5
-
2024-01-03 10:28
Ty misiu a ty co taki aktywny jesteś!
- 6 3
-
2024-01-03 08:20
tjaa, bezkolizyjne wiadukty
Kielecka to już wjazd do centrum a nie obrzeża Chwarzna, żadnych wiaduktów żadnych węzłów!
- 10 24
-
2024-01-03 07:43
a co to za różnica gdzie stoicie w korku? przecież waszym celem jest tylko zakorkować miasto
czy będziesz stał w połowie Kieleckiej czy na jej końcu przy Śląskiej to przecież na to samo wyjdzie, obwodnica Witomina ma pomóc robić korki nie tylko na Chwarznieńskiej ale i na Kieleckiej więc w końcu będziecie mieć dwa a nie jeden to się cieszcie
- 20 62
-
2024-01-03 07:20
(26)
Co zmieni Obwodnica Witomina? Kierowcy staną na skrzyżowaniu ze Śląską które stanie się bardzo obciążonym skrzyżowaniem, a którego władze nie ruszają. Efekt rano Kielecka będzie stać w dół razem z autobusami. Ci którzy jadą obecnie ul. Małokacką i tak pojadą Chwarznieńską przez Witomino.
- 69 103
-
2024-01-03 13:48
Nowa droga (3)
Każda nowa droga będzie wielkim plusem bo każdy ma wtedy alternatywę i każdy jedzie w inne miejsce. Dla mnie dodatkowo powinny powstawać drogi łączące poszczególne dzielnice, bo aby dojechać gdzieś często jest tylko możliwość obwodnicą lub miastem, i tworzymy niepotrzebnie dodatkowy ruch i korki. Nowe ulice są potrzebne.
- 4 4
-
2024-01-03 16:20
(2)
to prawda, absurdem jest że nie ma drogi łączącej Dąbrowe z Osową - jak obwodnica stoi, to nie da się dotrzeć ;/
tzn są, ale mokrą porą roku średnio przejezdne bez czołgu.
To samo witomino-kack - nawet dla autobusiarzy, cofanie sie do centrum by potem znów piąć się w górę jest pointless- 3 2
-
2024-01-03 17:39
Przez Chwaszczyno jak 171. Lepiej połączyć Karwiny z Witominem czy Małym Kackiem przez Krykulec wzdłuż torów.
- 0 2
-
2024-01-03 17:06
Jest - właśnie obwodnicą
- 0 2
-
2024-01-03 13:00
Aarrr
Prawy pas na Kieleckiej na prawo będzie bezkolizyjny i od razu będzie puszczał na Chwarzno , pus#aku.
- 1 2
-
2024-01-03 09:31
(2)
Więcej dróg wylotowych do przedmieść to odciążenie ruchu w centrum miasta ! Jak tego nie rozumiesz to współczuję!
- 10 7
-
2024-01-03 13:40
Cały cywilizowany świat tego nie rozumie od lat 70-tych XX wieku (1)
jesteś tylko pół wieku do tyłu
- 5 3
-
2024-01-03 19:30
Niezawiodłem się.Jednak nie rozumiesz !
- 0 0
-
2024-01-03 09:12
(1)
Zmie i to dużo. Natomiast brak prawo,czy lewoskrętów na gdyńskich skrzyżowaniach to osobny tragiczny temat !
- 9 3
-
2024-01-03 17:37
O zlikwidowanych zielonych strzałkach na Władysława IV i 10 Lutego nie wspomnę.
- 3 0
-
2024-01-03 08:56
To prawada (8)
Wydamy 100 milionów złotych na to, aby przenieść korki w Witominie w inne miejsce i tylko taki będzie efekt.
- 23 20
-
2024-01-03 11:25
(1)
Myślę że mieszkańcom Witomina na pewno obwodnica będzie pasowała
- 6 4
-
2024-01-03 13:39
Zależy której połowy
protesty, bo część wschodnią odcinają od TPK, już były
- 4 3
-
2024-01-03 09:35
(3)
Budowa dróg do miejsc gdzie więcej ludzi mieszka niż w Śródmieściu jest bez sensu ? Ty masz rozum ? Przecież te nowe drogi to zarazem mniejszy ruch w centrum ( szybszy wyjazd do innych dzielnic ). To ,że powinny być lewoskręty to inna sprawa ,której w mieście też nieogarniają .
- 10 13
-
2024-01-03 17:35
Dlaczego?
Bo jest tak, że obecnie ludzie mieszkają na obrzeżach Gdyni, a wiele sklepów, firm, biur i banków znajduje się w śródmieściu więc jadą, a potem wracają. Proste?
- 1 1
-
2024-01-03 10:26
i co się zmieni jak ją wybudują - kolejne raporty o korkach?
- 11 7
-
2024-01-03 10:15
Będzie jeszcze większy ruch, bo więcej kierowców wybierze tę trasę. 100 milionów pójdzie tylko na to, aby nic się nie zmieniło.
- 14 12
-
2024-01-03 09:06
(1)
Bezmózg !
- 9 11
-
2024-01-03 13:38
Podpis daje się w polu autor (opcjonalny)
a nie w nagłówku
- 5 5
-
2024-01-03 07:49
Nic. (6)
Budowanie nowych dróg w mieście to ślepa uliczka.
- 17 34
-
2024-01-03 18:28
Ty sam jesteś slepą uliczką. Niestety.
- 1 1
-
2024-01-03 17:22
czyli co budowac drogi poza miastem?
po co?
- 2 0
-
2024-01-03 16:29
yhym
mondre
- 1 2
-
2024-01-03 08:55
(1)
Najlepiej jeździć konno, przy takich poglądach. Ale na szczęście 78% osób ma inne poglądy
- 26 10
-
2024-01-03 13:10
Na szczęście dane z instytutu danych z d
Nikogo nie obchodzą
- 8 2
-
2024-01-03 08:12
Nie no, przecież można budować z wlotem i wylotem.
- 16 4
-
2024-01-03 08:33
Założenia są błędne (28)
Po pierwsze, nie jest potrzebna droga 2x2, dalsza część drogi do Gdyni nie będzie szersza więc i ta jest zbędna. Po drugie część pieszo rowerowa też jest zbędna. Przy tej drodze nikt nie będzie mieszkał, to przelotówka. Rowerzyści spokojnie przy mniejszym ruchu pojadą przez Witomino. Koszt budowy spadnie wtedy znacząco. Pewnie o połowę.
- 162 54
-
2024-01-03 16:09
5 (3)
Zgadzam się co do tego, że nie wtłoczy się zawartości rurociągu do słomki. Nieważne jak szeroki jest dolot jeśli wąskie gardło zatrzyma strumień.
Nie zgadzam się z posulatem budowy drogi nieplnowartosciowej. Estakada to droga przelotowa, która skazuje niesamochodziarzy na długodystansowe obejścia i łamanie prawa (przejęcie przez torowiska).Zgadzam się co do tego, że nie wtłoczy się zawartości rurociągu do słomki. Nieważne jak szeroki jest dolot jeśli wąskie gardło zatrzyma strumień.
Nie zgadzam się z posulatem budowy drogi nieplnowartosciowej. Estakada to droga przelotowa, która skazuje niesamochodziarzy na długodystansowe obejścia i łamanie prawa (przejęcie przez torowiska). Jest to dyskryminacja. Poza tym nigdy nie wiadomo, co będzie za 15 lat. Być może chodniki i DDRy w tym miejscu będą kluczowe... Kto wie?
A tak w ogóle ta droga nie rozwiąże żadnego problemu a obniży jakość życia wszystkim. Korek będzie na Witominie i wokół niego. To drogi rodzą samochody a nie odwrotnie. Zostanie wycięty las, ludzie na Wito będą mieszkać w spalinach i ciągłym huku. Ten kto mieszka przy obwodnicy lub nowochwarznienskiej lub morskiej wie o co cho.- 0 5
-
2024-01-03 20:47
Ciekawa teoria
"Jak powstanie obwodnica to mieszkańcy będą mieszkać w ciągłym huku i spalinach.." - skąd się biorą tacy ludzie ? Logika na poziomie rządzących Gdynią.
Ta obwodnica nie powstanie w najbliższych latach, a już na pewno nie za rządów tej ekipy. Gdyby mieli ja rzeczywiscie w planie to najpierw by ją wybudowali, a później brali się za remont Chwarznienskiej.
Robią projekty, analizy wydając tylko pieniądze i mamiąc mieszkańcom oczy...- 4 0
-
2024-01-03 16:54
CO XD (1)
po wybudowaniu obwodnicy, mieszkańcy Witomina będą w smogu? no tak, teraz nie są, szczególnie Ci w blokach przy skrzyżowaniu Chwarznieńska/Hodowlana, gdzie dzięki MTM teraz droga idzie 2m od ich klatek schodowych XD
Jakim cudem, jazda (dajmy na to 90kmh), w pewnej odległości od zabudowań, być może nawet z droga z ekranami, ma generowaćpo wybudowaniu obwodnicy, mieszkańcy Witomina będą w smogu? no tak, teraz nie są, szczególnie Ci w blokach przy skrzyżowaniu Chwarznieńska/Hodowlana, gdzie dzięki MTM teraz droga idzie 2m od ich klatek schodowych XD
Jakim cudem, jazda (dajmy na to 90kmh), w pewnej odległości od zabudowań, być może nawet z droga z ekranami, ma generować więcej spalin niż ciągłe przyspieszanie/zwalnianie 0/30/50 na przejściach/światłach/skrzyżowaniach?? Wytłumacz, bo to logiki się nie trzyma ;)
Może i będą osoby co będą czuć spaliny i hałas z nowej obwodnicy - ale to Ci, którzy kupią tanie mieszkania, które się wybudują przy obwodnicy kilka lat po powstaniu nowej drogi, a potem płacz bo hurr durr ja nie wiedzioł że przy drodze będzie głośno- 4 1
-
2024-01-03 16:58
Mieszkańcy przy Hodowlanej też na pewno się cieszą że przez ruch leci ich drogą :) To akurat zasługa MTM, ale jakby mieli wybór, to puścili by objazd inna drogą, nie myśląc czy gdzieś tam na końcu utworzy się korek. Tak samo, każdy logicznie mieszkaniec Witomina wybierze by obwodnica powstała, bo to odciąży ich lokalne drogi, zwiększając bezpieczeństwo ich okolicy.
- 4 0
-
2024-01-03 15:58
Znając życie to ścieżka rowerowa jest głównie pretekstem do dostania jakiegoś dofinansowania
I pewnie sam jej koszt niewiele zmienia
- 6 0
-
2024-01-03 11:33
xD (1)
Infrastruktura rowerowa to ułamek kosztu budowy jezdni dla samochodów. Dla tego odcinka byłoby to maksymalnie kilka milionów złotych.
- 4 7
-
2024-01-03 16:35
Podroze rowerowe to max. 10%, rozumiesz?
Samochodowe maksymalnie 60% (jak się włączyć tych, którzy używają i zbiorkomu i auta). Nie ma znaczenia że taniej, potrzebuje tego większość, a nie margines.
- 3 3
-
2024-01-03 08:54
Dokładnie, wystarczy 1x1. (2)
Dokładnie, wystarczy 1x1. Bez przejść dla pieszych, bez skrzyżowań, bez przystanków autobusowych. Tak by ruch odbywał się płynnie. Chodzi o to, by tranzyt nie leciał przez centrum Witomina, zanieczyszczając hałasem i spalinami.
Wyjdzie to na dobre nie tylko osobom dojeżdżającym spoza Gdyni, ale również mieszkańcom Witomina, którzy może nie będą korzystać z tej obwodnicy bezpośrednio, ale jej obecność pozytywnie wpłynie na komfort mieszkańców, zmniejszając ruch w ich dzielnicy.- 21 12
-
2024-01-03 11:28
Za to negatywnie wpłynie na komfort mieszkańców dolnego tarasu, bo zaraz kilka tysięcy frajerów poleci domki za obwodnicą (1)
no bo przecież Panie - jaki świetny dojazd jest. Jasne. Ile kilometrów chodników da się zbudować za 100 milionów?
- 5 8
-
2024-01-03 16:13
i tak pojada i tak
- 1 2
-
2024-01-03 08:54
(17)
Uwzględniając komunikację miejską powinno być 2x2
- 21 9
-
2024-01-03 10:09
(1)
Autobusy będą jeździć przez Witomino. Ciąg pieszych i rowerowy już teraz jeździ przez Witomino i nikomu to nie przeszkadza. Zróbcie po 1 pasie z możliwością rozbudowy i tyle. Koszt 60 mln.
- 9 9
-
2024-01-03 11:27
Proponuje przez twoje osiedle puścić cały ruch tranzytowy :)
- 10 4
-
2024-01-03 09:02
(7)
Komunikacja pojedzie przez Witomino, tam są mieszkańcy, po co przez obwodnicę?
- 33 6
-
2024-01-03 12:33
bo tam też są...
mieszkańcy.
- 2 0
-
2024-01-03 09:29
Muszą (5)
Muszą puścić tam autobusy, by wyrwać kasę z Unii... I drogę rowerową zrobić. Taki mamy klimat
- 25 4
-
2024-01-03 14:07
No to rozstać się ze świerszczulubami.
- 0 4
-
2024-01-03 11:29
Klimat jest taki, że w mieście nie są tylko kierowcy
Wręcz jest ich mniejszość
- 7 6
-
2024-01-03 09:42
To są warunki dofinansowania. (2)
Ma być ekologicznie!
- 6 4
-
2024-01-03 17:44
No to będzie, ładnie i zielono przez las.
- 0 1
-
2024-01-03 10:45
Pokaż, w którym punkcie tak jest napisane
- 4 1
-
2024-01-03 08:58
(6)
dodatkowy pas za grube pieniądze dla tych kilku autobusów jeżdżących raz na 20 min? Taki buspas ma sens tylko w mieście, gdzie jest duży ruch, wiele skrzyżowań i przystanków. Ta droga powinna być przelotówką.
- 31 15
-
2024-01-03 15:00
cała obwodnica nie ma kompletnie sensu
- 3 4
-
2024-01-03 13:42
Odwrotnie - dodatkowa droga za grube pieniądze (3)
by przesunąć korek o kilkaset metrów? Dla przelotówek w miastach nie ma już miejsca.
- 7 6
-
2024-01-03 16:11
(2)
powiedz to wprost mieszkańcom Witomina - Chcę, by auta jeździły pod Waszymi drogami, niszczyły lokalne drogi i hałasowały w nocy ;) a jak jedno czy dwójka dzieci zostanie potrącone na pasach - trudno, wielki autobusiarz nie chciał by robić drogi poza dzielnicą, żeby odciążyć lokalne połączenia.
- 3 4
-
2024-01-03 17:08
Bo mieszkańcom dolnego tarasu nie będą już jeździć (1)
Tylko wyparują? Ach ci fani leczenia otyłości metoda popuszczania pasa
- 3 2
-
2024-01-03 17:43
W Gdyni nigdy nie było dolnego tarasu, tego określenia nikt ze stałych mieszkańców nie używa. Tak jest w Gdańsku, nie tu.
- 3 1
-
2024-01-03 11:13
Dokładnie tak.
Korki i tak będą, a można buspas zrobić
- 8 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.