- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (207 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (254 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (756 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (70 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (155 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (106 opinii)
To jedyna szansa, by ta obwodnica powstała
Dyskusja o budowie obwodnicy Witomina wraca zwłaszcza w okresie przedwyborczym. Wielu kierowców spodziewa się dwupasmowej drogi i taka ona będzie, ale pora wyjaśnić najważniejsze: obwodnica Witomina powstanie tylko i wyłącznie wtedy, gdy będzie na niej buspas. Bez niego nie ma szans na unijną dotację.
Jej koszt to co najmniej 100 mln zł, choć w momencie jej planowania wyceniano ją na 70 mln zł. Taka kwota jest zapisana w Wieloletniej Prognozie Finansowej, ale w budżecie na ten rok jej nie ma.
Wniosek o wydanie Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej został jednak w ostatnich miesiącach złożony. Trwa procedura weryfikacyjna, która powinna zakończyć się w tym roku.
Ogłoszenia.trojmiasto.pl – 150 mieszkań do kupienia na Witominie i Chwarznie
Budowy obwodnicy Witomina zgodnie chcą władze Gdyni, a nawet wszystkie partie opozycyjne.
- Radni Platformy Obywatelskiej już w 2014 r. zabiegali o budowę obwodnicy Witomina. Analizy techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, ale przede wszystkim zdrowy rozsądek wskazywały, że wariant budowy ulicy omijającej Witomino wydaje się najlepszy. Wtedy nasz postulat był wołaniem na puszczy. W 2019 r. urzędnicy zmienili zdanie i zapowiedzieli, że w ciągu 3-4 lat obwodnica powinna powstać. Mamy rok 2024, a obwodnicy nadal nie ma - podkreśla Mariusz Bzdęga z Platformy Obywatelskiej.
Projekt jest już gotowy, więc wiemy, że będą po dwa pasy w każdym kierunku. Tylko że wszyscy zapominają o jednym szczególe. Unia Europejska już nie dotuje projektów stricte drogowych, za to chętnie dzieli się pieniędzmi na rozwój komunikacji publicznej.
Jak więc otrzymać dotację na obwodnicę Witomina? Urzędnicy już wiedzą: muszą wybudować buspas, a obok pas dla indywidualnego transportu. Tylko wtedy będzie szansa, by to UE zapłaciła większość kosztów tej inwestycji. Bo co najmniej 100 mln zł na jedną drogę bez unijnej dotacji to kwota, którą trudno będzie wpisać do budżetu.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2024-03-18 09:39
Żenada (10)
Po 20 latach w UE miasto nie ma 100 mln zł na budowę 2 km drogi, argumentacja rodem z lat 90. To nie będzie autostrada za grube miliarda. W momencie w którym Polska stanie się płatnikiem Netto i będzie trzeba płacić na obwodnice w Rumunii czy Bułgarii będzie polexit w ciągu roku.
- 162 16
-
2024-03-18 19:36
100 mln na 'lotnisko' kolejne 100 na przerobienie parku w park, dzisiątki rocznie na promocję były i są
dług ponad miliard, drogi dziurawe, sieć wodociągowa się sypie co kawałek, prawie zero nowych inwestycji - wizja miasta a morza i marzeń jednego pana od kilkunastu lat
- 12 0
-
2024-03-18 10:56
Tak, głosuj na polexit będziesz 365 dni rąbał samą marchewę co do już na eksport nie wyjdzie (1)
Pojechać do UK i zobaczyć jak tryskają tym szczęściem :)
- 12 15
-
2024-03-18 13:05
UK bedac poza UE ma takie same wyniki gospodarcze jak DE ktorej jest w UE. to tak gwoli europropagandy dobrobytu UE.
brytyjczyk zanim zbiednieje poza UE to polak bedacy w UE dawno zdechnie z glodu- 15 7
-
2024-03-18 10:50
Trójmiasto to niestety trzeci świat
W ogóle nie wykorzystaliśmy funduszy europejskich, bo prawie każdy projekt to była klapa tworzona bez ładu i składu. My dopiero teraz zaczynamy myśleć o rozwiązaniach, które w innych dużych miastach działają już często od 15 lat.
- 23 1
-
2024-03-18 10:34
Miasto ma 100mln. żeby wybudować lotnisko które nie działa.
- 19 2
-
2024-03-18 10:34
(2)
Rumunia i Bułgara są już w tej chwili na wyższym poziomie rozwoju niż Polska.
- 16 2
-
2024-03-18 22:56
Byłem i w Rumunii i Bułgarii (1)
Nie pisz nic jak nie nie wiesz o czym piszesz. To są kraje, którym do Polski jeszcze ze 30 lat. Takie tam zacofanie infrastrukturalne. Latam po świecie, Europie od co najmniej 10 lat. Taką mam pracę. Swoje widziałem i wiem jedno, Polska tak mocno odskoczyła byłym krajom z pod sowieckiego buta żebyś się zdziwił!
- 0 0
-
2024-03-19 15:43
Sam nie pisz, jak nie wiesz
Wyższy poziom rozwoju to nie znaczy, że są to kraje bardziej rozwinięte, tylko że się szybciej rozwijają i to akurat jest prawda. Polska praktycznie w ogóle się nie rozwija.
- 1 0
-
2024-03-18 10:19
Nie pow 20 latach w UE, a po 8 latach rządów PiS. (1)
2 biliony długu nie wzięły się z powietrza.
- 5 16
-
2024-03-18 10:33
po 25 latach rządów Szczura
W 2014 PiS nie rządził ale był ten sam prezydent. Od tego czasu 'pieniędzy nie ma i nie będzie'.
Obniżenie stawki PIT to ostatnie parę lat.
Przez zły PiS prezydent polikwidował linie autobusowe, a jak wygrała koalicja to przywrócił chociaż fiskalne nic się nie zmieniło.- 15 1
-
2024-03-19 22:49
Bez doracji ue
Z krajowych środków. Skoro warunkiem dotacji UE jest buspas co na tej trasie nie ma sensu , nie brać dotacji i zbudować to co jest potrzebne a nie coś co nie jest potrzebne . Tylko trzeba mieć pieniądze a nie być szczurkiem
- 1 1
-
2024-03-18 10:13
Wszystkie drogi główne łączące poszczególne dzielnice powinny być minimum 2 pasmowe (8)
a główna oś spinająca Gdańsk/Sopot/Gdynię - najlepiej 3 pasmowa. Pozostałe drogi niech tam będzie 30km/h, woonerfy i inne cuda, tak aby faktycznie ludzie mieszkający w danej dzielnicy mieli spokój i bezpieczeństwo.
- 103 24
-
2024-03-21 21:42
Niepilnowana władza gnije...
Zasób mieszkań komunalnych w Gdyni powoli zamienia się w liczne hostele... A ludzie za miliony wyprowadzają się na "wieś dla pływających" (Chwarzno i Wiczlino, bo działa tylko jak do pracy jeździ się raz na kilka tygodnia)
- 0 0
-
2024-03-18 19:18
Yahoo (1)
Trzypasmowe
- 2 0
-
2024-03-20 09:19
Czteropasmowe
- 0 0
-
2024-03-18 10:53
Buspasy
Każda główna droga powinna mieć buspasy po to, żeby komunikacja zbiorowa miała szansę być alternatywą dla prywatnego auta... w tej chwili to jest kpina z pasażerów i samochodziarzy naraz.
- 8 3
-
2024-03-18 10:37
8!
Ośmiopasmowa. I żadnych ograniczeń. To gwarantuje bezpieczeństwo, ciszę i płynność ruchu. Wiem, bo się znam.
- 6 5
-
2024-03-18 10:19
Absolutnie, ale jednym z tych pasów powinien być obowiązkowo buspas. (2)
- 1 3
-
2024-03-18 11:07
Wzdłuż dróg głównych nie powinno być buspasów tylko linie metra albo SKM (1)
- 4 3
-
2024-03-18 11:27
Kanał na tramwaj wodny
- 7 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.