- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (53 opinie)
- 2 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (772 opinie)
- 3 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (308 opinii)
- 4 Protest na ul. Boh. Getta Warszawskiego (434 opinie)
- 5 15-latek autem na minuty uciekał policji (116 opinii)
- 6 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (25 opinii)
Tramwaj Ring wróci do Gdańska w tym roku
Jeszcze w tym roku Gdańsk wzbogaci się o kolejny historyczny tramwaj. Jego renowacja prowadzona jest w Krakowie. Tramwaj jest już praktycznie gotowy i prezentuje się nie gorzej niż 85 lat temu, gdy opuszczał Gdańską Fabrykę Wagonów.
Przy renowacji wykorzystano znaczą część oryginalnych elementów wagonu, wyprodukowanego w 1930 r. w Gdańskiej Fabryce Wagonów (Danziger Waggon Fabrik).
- Oryginalne są: podwozie, konstrukcja szkieletowa, elementy pojedynczych okien oraz pojedyncze lampy wewnętrzne. Tramwaj będzie kursował podobnie, jak inne historyczne wagony - będzie go można spotkać na przejazdach okolicznościowych i być może też na wakacyjnej linii turystycznej - informuje Alicja Mongird, rzecznik Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Czytaj też: Tramwaj Güntera Grassa z Kassel
Potoczna nazwa tramwaju - Ring - pochodzi od przedwojennej nazwy ul. Kościuszki (Ringstrasse), do której przez al. Legionów doprowadzono wówczas nową trasę i dla jej obsługi wyprodukowano sześć pojazdów tego typu.
Czytaj też: Historia Gdańska tramwajami pisana
Pojazd w latach 80. trafił do Krakowa, gdzie planowano utworzyć ogólnopolskie muzeum komunikacji. Ostatecznie powstało Muzeum Inżynierii Miejskiej Krakowa, w którym sprowadzone eksponaty nie doczekały się odrestaurowania. Gdański tramwaj stał praktycznie nietknięty przez ponad 25 lat.
Ring do Gdańska powinien dotrzeć jeszcze w grudniu br. Koszt prac renowacyjnych wynosi 920 tys. zł.
Czytaj też: Tramwaj wraca jako atrakcja na Dolne Miasto
Poznaj inny historyczny tramwaj - Konstal N z 1952 r. Materiał z 2012 r.
Miejsca
Opinie (56) 5 zablokowanych
-
2015-11-30 23:36
To jest tramwaj na miarę naszych możliwości. My tym tramwajem otwieramy oczy niedowiarkom! Mówimy: to jest nasz tramwaj, przez nas zrobiony, i to nie jest nasze ostatnie słowo
- 2 2
-
2015-12-01 11:11
Proponuje (1)
aby nad miejscem które zajmował konduktor umieścic plakietkę z napisem "W tym tramwaju w pierwszych latach II WŚ służbę konduktorską pełniły Gerda Steinhof, Elisabeth Becker, Wanda Klaf oraz Ewa Paradies,. Pod koniec wojny zostały one nadzorczyniami w KL Stutthof i za zbrodnie tam popełnione po procesie sądowym stracone w dniu 04 07 1946r w Gdańsku"
- 0 1
-
2015-12-01 14:59
Nonsens
Tylko jedna z nich była konduktorką.
- 0 0
-
2015-12-01 15:46
Konduktorką
nie była piąta z powieszonych na polanie przy ul. Pohulanka, Jenny - Wanda Barkmann.
http://historia.org.pl/2013/12/09/historia-pieciu-nadzorczyn-obozu-koncentracyjnego-w-stutthof/
http://www.geocities.ws/epjacobs4/biskupiae.htm- 0 0
-
2015-12-01 19:52
Co ze składem Konstal N?
Przecież już 10 lat temu, w 2005 roku, przy okazji remontu wozu Konstal N nr 11 planowano też odrestaurowanie drugiego wozu, który miałby służyć jako doczepa ND. W tym czasie sprowadzono 102Na, teraz Ringa. Fajnie, fajnie, a niedoszłego ND (obecny techniczny 9016) przez 10 lat wchrzaniła rdza, a dopiero w tym roku został wstawiony na warsztat jako złom. Bawią się w sprowadzanie 102Na, Ringa, itd., a N-ka przegniła na dobre. Marny jej los, choć składzik Konstal N byłby równie fajny.
- 2 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.