• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj na al. Adamowicza: 18 testowych przejazdów

Szymon Zięba
8 czerwca 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.
  • Po al. Adamowicza przejeżdżają tramwaje - na razie jednak to wciąż kursy techniczne. Eksperci sprawdzają, ile czasu skład będzie pokonywał nową trasę.

Na alei AdamowiczaMapka przeprowadzono już niemal 20 testów, podczas których mierzono czas, jaki potrzebować będzie tramwaj na przejazd między przystankami. By skład mógł płynnie pokonać trasę, wprowadzony zostanie tzw. system detekcji tramwajów, który pozwoli m.in. na dłuższe utrzymanie "zielonego" światła, gdy pojazd będzie zbliżał się do skrzyżowania. Pierwsi pasażerowie z tramwaju mają skorzystać jeszcze w tym miesiącu.



Jak oceniasz dopasowanie sygnalizacji świetlnej do ruchu w Gdańsku?

Przypomnijmy: pod koniec maja na al. Adamowicza odbył się pierwszy przejazd techniczny tramwaju, który miał za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

18 próbnych przejazdów



Obecnie tramwaj na al. Adamowicza mieszkańcy okolicy mogą obserwować jak na razie "z zewnątrz" - przeprowadzane są bowiem kolejne jazdy próbne.

- Jak do tej pory wykonano 18 cząstkowych przejazdów w trzech seriach. Jazdy próbne odbywają się różnymi typami wozów, bowiem tramwaje różnią się zdolnością przewozową, liczbą drzwi, szybkością zamykania drzwi i wreszcie prędkością jazdy - to wszystko łącznie ma wpływ na czas przejazdu. Kilka jazd próbnych jeszcze przed nami. Pracowaliśmy w warunkach częściowo działającej sygnalizacji świetlnej, inne grupy sygnalizatorów muszą zostać jeszcze skalibrowane - tłumaczy Zygmunt Gołąb, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego w Gdańsku.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
  • Próbny przejazd tramwaju al. Adamowicza.
To, ile czasu tramwajowi zajmie pokonanie al. Adamowicza, będzie wiadomo dokładnie dopiero po zakończeniu pomiarów i kalibracji programów sygnalizacyjnych.

"Zielone" światło dla tramwaju, będzie można "przytrzymać"



- Tramwaj mija na nowym odcinku trasy dziesięć sygnalizatorów. Na nowej trasie będą również stosowane metody detekcji tramwajów - w oparciu o pętle indukcyjne w torowisku oraz komunikację radiową, stanowiącą element systemu Tristar - mówi Zygmunt Gołąb.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Detekcja pozwala w czasie rzeczywistym modyfikować programy sygnalizacji świetlnej, by podać tramwajom "sygnał zezwalający" wcześniej lub przytrzymać "pionową kreskę" [odpowiednik zielonego światła] dłużej - wtedy, gdy tramwaj zbliża się do skrzyżowania. Jednocześnie, gdy tramwaju nie ma w pobliżu, inni uczestnicy ruchu nie tracą niepotrzebnie czasu.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny tramwaju przez al. Adamowicza. Materiał z maja 2020 r.

Opinie (209) ponad 50 zablokowanych

  • (7)

    Jak dla mnie a mieszkam na jasieniu ten tramwaj nie pozwoli mi dojechać szybciej nigdzie ,kolejne światła z powolnia ul kartuska już i tak zakorkowana!

    • 33 6

    • Jasień to chyba w prospekcie dewelopera? :)

      • 0 0

    • (4)

      a może sąsiadowi pasuje?

      • 1 1

      • (3)

        No niestety ludzia z jasienia nie pasuje bo z przystanku autobusowego 168 czy 167 do blokow jest blisko a od tego tramwaju dalekooo do tego jeszcze bedzie jezdzic na okolo..:(
        Z Wrzeszcza autobusem na Jasień to jakieś 20 do max 30min a tramwajem przez główny to godzinę potrwa. Dziękuję nie skorzystam. Tak samo z głównego autobusem jadę 10min a tramwajem 30? To miałoby sens jakby puścić do Wrzeszcza jak 10ke do bretowa i dalej jak pkm
        Więc mi sąsiadowi też nie pasuje

        • 1 1

        • Nie kłam!

          Żadnym autobusem nie dojedziesz z dworca w 10 minut. Nawet w nocy trwa to dłużej.

          • 0 1

        • No i tym z Chełmu i Suchanina też za daleko.

          • 1 0

        • Z tego co piszesz to ta linia nie jest dedykowana mieszkańcom Jasienia . Skorzystają ci którym jest nią po drodze.Ty musisz korzystać z rozwiązań które są dla Ciebie wygodne.

          • 1 1

    • Dobra rada, nie korzystaj z tej linii , jeździj po staremu. Ta linia jest dla tych którym jest nią po drodze.

      • 1 4

  • Jak można jego imieniem nazwać ulicę.

    • 8 1

  • (4)

    Czas przejazdu ha ha ha..Bez pasażerów liczony i bez sprzedawania biletów. Tak będzie wyglądać rzeczywistosc:( A światła i tzw zielona linia nie istnieje. Tramwaje stoją w korkach jeden za drugim lub na swiatlach. Jazda tramwajem powinna byc plynna a jest w Gdansku masakra

    • 23 2

    • (3)

      Ciekawe rzeczy piszesz , tramwaje stoją w korkach.

      • 2 3

      • (2)

        Nigdy nie jechales tramwajem, ze nie wiesz ile stoja np na hucisku jeden za drugim stojac na swiatlach???

        • 2 1

        • Maja czerwone to stoją .Pociąg też stoi na zamkniętym semaforze.Czego nie rozumiesz?

          • 0 0

        • To w korkach czy na światłach? No chyba ze chcesz żeby tramwaje zawsze miały pierwszeństwo i mogły wjeżdżać na skrzyżowanie na czerwonym . Byłby bal.

          • 0 0

  • Aleja Adamowicza

    Kto tak nazwał tą aleje ? Czym ten człowiek się zasłużył dla Gdańska ?

    • 13 2

  • a ja pytam

    Jak dojsc na ten tramwaj skoro chodnika nie ma?! Chyba osiedlem Lawendowe Wzgorze bedzie trzeba miedzy blokami bo przy Jabloniowej juz w tym miejscu koniec chodnika.

    • 6 0

  • Chyba o czymś zapomnieli (1)

    Zapomnieliście wspomnieć, że podczas jazd testowych na tej alei, wyszło, że na pętli tramwaje typu N8C będą zahaczać o słupy lusterkami, więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słupy, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku ;)

    • 7 0

    • zapewne wygra opcja najgłupsza

      czyli składanie lusterek, a jak się zapomni to raz dwa trzy odjazd bez lusterka

      • 1 0

  • Nie ma za co! P.S. Jakby kierowcy jeździli normalnie to nie trzebaby było wszędzie świateł i progów zwalniajacych. Ale co ja się tam znam :)

    • 1 0

  • (5)

    "Detekcja pozwala w czasie rzeczywistym modyfikować programy sygnalizacji świetlnej, by podać tramwajom "sygnał zezwalający" wcześniej lub przytrzymać "pionową kreskę" dłużej - wtedy, gdy tramwaj zbliża się do skrzyżowania. Jednocześnie, gdy tramwaju nie ma w pobliżu, inni uczestnicy ruchu nie tracą niepotrzebnie czasu." - tak powinno być na każdym skrzyżowaniu w Gdańsku! Mamy wydzielone z jezdni torowiska, a marnujemy to osiągnięcie staniem tramwaju na "czerwonym". Urzędnicy, zróbcie proszę priorytet na skrzyżowaniach dla tramwajów i uwolnijcie ich potencjał. Stwórzmy proszę szybkie tramwaje w Gdańsku, mamy do tego bardzo dobre warunki.

    • 66 5

    • jak się za coś weźnie ZDiZ to spieprzy! (3)

      już zmanipulowano sygnalizację na ulicy Bulońskiej i Rakoczego - na odcinku 1 km w stronę Słowackiego jest 10 skrzyżowań z sygnalizacją i na każdym trzeba się zatrzymać
      cierpi na tym policja bo nie udaje im się nikogo namierzyć za przekroczenie prędkości
      PS
      podobno mamy system Tristar który steruje już ruchem ulicznym

      • 11 0

      • (2)

        Przecieź to skandal, żadne światła nie są zsynchronizowane... co chwilę trzeba się zatrzymywać na czerwonym na tej trasie

        • 10 1

        • Zdradzę Ci sekret. (1)

          Światła są zsynchronizowane.

          Przejedź się tą trasą lekko poniżej 50, a nie 80, a czeka Cię niespodzianka.

          • 5 4

          • dokladnie

            • 0 0

    • Dłuższe zielone dla tramwaju to dłuższe czerwone dla pieszych i rowerzystów. Miasto przecież deklaruje że to oni są priorytetem więc no niestety nie.

      • 4 13

  • (10)

    Taka wielka pętla a tylko jedna linia tramwajowa?

    • 55 36

    • (3)

      Ilość lini chyba powinna być uzależniona od ilości pasażerów a nie wielkości pętli.

      • 7 8

      • (2)

        Najlepiej widać na przykładzie Łostowic.

        • 4 1

        • A kto pojedzie tramwajem, który robi wycieczkę krajoznawczą przez pół miasta? (1)

          Niech oddadzą zjazd z Moreny do Wrzeszcza i Nową Warszawską, to ludzie się przesiądą.

          • 8 1

          • nikt, poza turystami z zagranicy

            wynajmujacymi

            • 0 0

    • (1)

      za jakiś czas będzie tak bardzo przydatna jak ta na chełmie

      • 0 2

      • pętla awaryjna

        Jak nie znasz się na organizacji ruchu tramwajowego to po co się udzielasz na każdej linii musi być co jakiś czas pętla bo w przypadku awarii to co zrobić z tramwajem pchać go 20 km,przepych się go na właśnie na taką pętle jak jest na Chełmie i ruch jest drożny.

        • 3 0

    • Ja mam inne pytanie (1)

      Czemu linia nie może biec jedna stroną lub środkiem tylko w trakcie biegu robi taki przeskokz bocznego pasa na rozdzielajacy jezdnie pas zieleni?

      • 8 0

      • Bo tak ładniej to wygląda na desce kreślarskiej .

        Nowa inwestycja zaprojektowana praktycznie na pustkowiu i kręci się jak serpentyna z przejazdami kolizyjnymi z ruchem samochodowym - brawo !!!!

        • 6 0

    • Masz rację , miasto zamówiło tramwaje które mają zbyt mały promień skrętu , skandal!

      • 3 6

    • Chociaż raz dobrze pomyśleli .

      Oczywiście , że ta pętla tramwajowa jest tam niezbędna . Przecież od niej będzie wkrótce budowana nowa linia tramwajowa do połączenia z linią tramwajową na alei Havla i zajezdnia tramwajowa blisko tej pętli . Z tej pętli tramwajowej już są wyprowadzone tory w kierunku przyszłej zajezdni i w kierunku alei Havla .

      • 23 0

  • PiSiorom wszystko wychodzi, wszystko można ... (2)

    Za PełO nie da się, nie wyjdzie, ni ma piniendzy i nie byndzie. Ech te POpapraństwo a szef po podwyższeniu podatków i wieku emerytalnego czmychnął do Brukseli po kosmiczną kasę

    • 8 7

    • BRAWO! (1)

      • 1 0

      • Kaszebizna górą

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane