• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj połączy Marynarki Polskiej z Hallera

Maciej Korolczuk
3 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Mieszkańcy Letnicy stracili szansę na odbudowę linii kolejowej przez Brzeźno do Nowego Portu. Mieszkańcy Letnicy stracili szansę na odbudowę linii kolejowej przez Brzeźno do Nowego Portu.

Tylko trzy z ośmiu zapowiadanych przystanków kolejowych mają powstać w Trójmieście w ramach programu stworzonego wiosną 2020 r. przez prezydenta Andrzeja Dudę. Władze miasta mówią, że zapowiedzi były kiełbasą wyborczą i zapowiadają budowę nowej linii tramwajowej między Marynarki PolskiejMapkaGdańską.Mapka



Który z analizowanych wariantów nowej linii tramwajowej powinien zostać zrealizowany?

Program budowy 200 przystanków kolejowych prezydent Andrzej Duda wraz z ministrem infrastruktury Andrzejem Adamczykiem zapowiedzieli wiosną ubiegłego roku. Uwzględniono w nim budowę 14 przystanków w woj. pomorskim z czego aż ośmiu w Trójmieście. Program ma na celu wymazanie białych plam komunikacyjnych na mapie kraju, a jego koszt szacowany jest na 1 mld zł.

Po niemal roku prac koncepcyjnych ostateczna lista trójmiejskich przystanków przewidzianych do modernizacji zmalała do trzech (Gdańsk Osowa Północ i Gdynia Mały Kack na linii 201 oraz Park Maszynowa w Gdańsku na linii 234).

Plan budowy przystanków zapowiedziany przez Prezydenta Andrzeja Dudę w maju 2020 r. Plan budowy przystanków zapowiedziany przez Prezydenta Andrzeja Dudę w maju 2020 r.
Dodatkowo na liście rezerwowej znalazła się jeszcze Gdynia Fikakowo na linii 201. W sumie na budowę trzech przystanków w Gdyni i Gdańsku rząd zamierza przeznaczyć 8,5 mln, z czego ponad połowa to szacowane dofinansowanie tylko przystanku na Małym Kacku.

Rządowych środków nie doczekają się za to przystanki na linii między centrum Gdańska a Nowym Portem. Z listy wypadła stacja Gdańsk Nowe Szkoty, Gdańsk Zaspa Towarowa i Gdańsk Brzeźno, a w Gdyni - przystanek w Orłowie. Brak dofinansowania oznacza, że szanse na odbudowę linii SKM przez Brzeźno do Nowego Portu, z której mogliby korzystać mieszkańcy rozwijającej się z każdym rokiem Letnicy zmalały do zera.

Władze Gdańska zapowiedzi odbudowy przystanków kolejowych w Letnicy, Brzeźnie i Nowym Porcie nazwali elementem kampanii wyborczej. Władze Gdańska zapowiedzi odbudowy przystanków kolejowych w Letnicy, Brzeźnie i Nowym Porcie nazwali elementem kampanii wyborczej.
- To były przedwyborcze zapowiedzi prezydenta i od samego początku traktowaliśmy je jako element kampanii wyborczej - mówi Piotr Borawski, wiceprezydent Gdańska. - Dziś okazuje się, że na liście pozostały zaledwie trzy inwestycje. Po zapowiedziach prezydenta Dudy w sprawę włączył się m.in. poseł Kacper Płażyński oraz radni miasta z klubu PiS z apelem, by miasto wsparło ten pomysł. Zrobiliśmy to. Poświęciliśmy na to kilka miesięcy wytężonej pracy, by zrobić wszystko, by te środki trafiły do Gdańska. Odbyliśmy szereg spotkań z przedstawicielami spółki PKP, radnymi dzielnic których to bezpośrednio dotyczy. Wreszcie na przełomie roku wysłaliśmy wniosek aplikacyjny, w którym wskazaliśmy, by do programu włączyć dwa kolejne przystanki: Firoga i Karczemki. Efekt tych konsultacji jest prawie żaden, bo dziś rząd ogłosił, że w Gdańsku powstanie tylko przystanek w Osowej (Gdańsk Kukawka) oraz Gdańsk Park Maszynowa.

Urzędnicy: połączymy tramwajem al. Hallera i Marynarki Polskiej



Wobec fiaska programu budowy przystanków kolejowych ze środków rządu, władze postanowiły wrócić do pomysłu, który pojawił się przy okazji prac nad nowym studium zagospodarowania przestrzennego Gdańska - utworzenia połączenia tramwajowego między al. Hallera a ul. Marynarki Polskiej.

Biuro Rozwoju Gdańska rozpoczęło analizy trzech wariantów nowej trasy tramwajowej: przez ul. Żaglową, al. im. Macieja Płażyńskiego i ul. Uczniowską.

Na potrzebę uwzględnienia w projekcie studium właśnie takiego odcinka tramwajowego zwracaliśmy uwagę w grudniu 2016 r. Podobny postulat wysunęła także Rada Dzielnicy Wrzeszcz Górny w grudniu 2015 r., traktując go jako element poprawy skomunikowania tej dzielnicy z sąsiednimi obszarami oraz siedzibą targów i stadionem w Letnicy.

Warianty nowej linii tramwajowej między Marynarki Polskiej a Hallera analizowane przez Biuro Rozwoju Gdańska. Warianty nowej linii tramwajowej między Marynarki Polskiej a Hallera analizowane przez Biuro Rozwoju Gdańska.
- Plan budowy nowych linii tramwajowych realizujemy w Gdańsku od lat - podkreśla Aleksandra Dulkiewicz, prezydent Gdańska. - W dużej mierze było to dotąd możliwe dzięki wsparciu środków unijnych. To istotne, bo w nowej perspektywie unijnej Pomorze ma otrzymać o 40 proc. mniej środków niż dotychczas. To jest ten moment, by wszyscy ponad podziałami w interesie naszego miasta wsparci ten pomysł i pomogli nam uzyskać te środki i zrealizować ten ważny projekt. By stanąć po stronie interesu mieszkańców Gdańska.
Jednocześnie prezydent Gdańska przyznała, że realizacja nowej linii - podobnie jak już budowana Nowa Warszawska czy projektowana Trasa Gdańsk Południe-Wrzeszcz - nie będzie możliwa tylko ze środków miasta. Do końca tej kadencji miałaby powstać koncepcja nowej linii, by jej realizacja mogła być możliwa za trzy-cztery lata.

Bardziej personalnie do sprawy odniósł się Cezary Śpiewak-Dowbór, który obietnice prezydenta Dudy i posłów PiS nazwał "gruszkami na wierzbie" i dziwił się, że decyzji o rezygnacji z budowy pięciu z ośmiu przystanków nie przekazał mieszkańcom poseł Płażyński.

- Dziś poseł Płażyński i radni PiS nie mają odwagi stanąć przed mieszkańcami i powiedzieć im, że te przystanki nie powstaną. Że to była propaganda wyborcza i mydlenie oczu. Ale poseł Płażyński ma okazję się zrehabilitować i wesprzeć plany władz Gdańska, by połączyć transportem szynowym Marynarki Polskiej i al. Hallera.
Obecnie pociągi - tylko w trakcie imprez na stadionie - dojeżdżają tylko do przystanku Stadion Amber Expo. Obecnie linia jest modernizowana, ale kolejarze deklarują, że zdążą zakończyć prace przed majowym finałem Ligi Europy i czerwcowym koncertem Dawida Podsiadło. Obecnie pociągi - tylko w trakcie imprez na stadionie - dojeżdżają tylko do przystanku Stadion Amber Expo. Obecnie linia jest modernizowana, ale kolejarze deklarują, że zdążą zakończyć prace przed majowym finałem Ligi Europy i czerwcowym koncertem Dawida Podsiadło.
Jak do sprawy odnosi się poseł PiS?

- Rząd przeznacza miliony złotych na budowę nowej infrastruktury na terenie miasta Gdańska - mówi Płażyński. - Zamiast małego słowa "dziękuję" z ust władz Gdańska znów słyszymy szykany i pretensje. Nikt nigdy nie mówił, że wszystkie zaproponowane przez prezydenta przystanki zostaną zbudowane. Jakiekolwiek pretensje dziwią tym bardziej, że w trakcie prac nad tym programem nie słyszałem od gdańskich urzędników o jakichkolwiek problemach czy trudnościach związanych z jego realizacją. Trudno traktować w takiej sytuacji władze miasta jako poważnego partnera do rozmowy. Jeśli takie problemy były, to wielka szkoda, że prezydent Dulkiewicz mnie o nich nie informowała ani nie poprosiła o wsparcie. Wiem, że pani prezydent robiła sobie niedawno zdjęcia pod zdemolowaną fasadą budynku, w którym mieści się moje biuro poselskie. Następnym razem zamiast robić zdjęcia, zapraszam panią prezydent do środka. Z chęcią porozmawiam o ważnych sprawach dla Gdańska.
Czy włączy się w plany budowy nowej linii tramwajowej, która mogłaby przebiegać aleją im. jego ojca?

- Nie umiem powiedzieć, czy włączę się w działania miasta przy budowie linii tramwajowej między Marynarki Polskiej a Hallera. Tak jak inni gdańszczanie, usłyszałem o tym projekcie pierwszy raz dziś. Nie znam nawet ogólnych założeń tego projektu - dodaje Płażyński.

Opinie (266) ponad 10 zablokowanych

  • ABC (29)

    To jest efekt robienia pod górkę obecnemu Rządowi RP. Gdyby Prezydent Gdańska nie krytykowała rządu to by nie wydawała publicznych pieniedzy na ochronę (600 000 zł/rok) i byłyby większe pieniądze na inwestycje. jak się pyskuje rodzicom to rodzice nie są skłonni dawać pieniedzy !

    • 187 448

    • ty lepiej policz i nie kłam ile kosztuje ochrona starego ,małego obiboka Kaczora ,który powiedział (10)

      bratu by lądowali ale nie przewidział jednego ,ze samolot runie i takie coś rządzi krajem

      • 90 36

      • Mały Kaczor Donald nie ma brata (4)

        • 24 44

        • (2)

          Raczej nie o tym kaczorze mowa. Ale jak ktoś się zatrzymał w rozwoju na poziomie dobranocki...

          • 36 9

          • Kaczor Donald były Płemieł jest jeden , polniemiec po matce (1)

            • 13 31

            • kulawy kaczor zwany kainem po matce ubeckiej jest pisuarem

              • 13 6

        • mały kaczor to kulawy komuch z Ciemnogrodzkiej pissowski lemingu

          • 12 6

      • (3)

        Schematyczne klepanie leminga oglądającego TVN 24. Mimo że nie jestem fanatykiem rządu, to obiektywnie mówiąc szablonowosc obecnych wyznawców Tuska przeraża bardziej niż kiedyś wyznawców Rydzyka. A ci pierwsi to niby inteligentni ludzie w przeciwieństwie to owych mocherow z Podkarpacia.

        • 30 65

        • Mocne słowa jak na kogoś

          Kto przepisuje w komentarzach "przekazy dnia" z Nowogrodzkiej...

          • 44 11

        • Idź do Pawłowicz (1)

          I poproś o loda

          • 29 7

          • Może Lichocka

            się wypowie albo nie lepiej niech coś pokaże

            • 18 4

      • Jaro

        Jest jak wrzód na D

        • 17 3

    • Jest coś takiego jak honor. To, że ktoś ci może kasę dać nie oznacza, że masz przestać wytykać jego przekręty. (3)

      • 38 8

      • i teraz przez ten "honor" cierpią mieszkańcy (2)

        ciekawe że nie ma problemu z "honorem" gdy staje po stronie deweloperów, a nie mieszkańców

        • 22 42

        • Gdyby nie deweloperka to bym mieszkał w parku (1)

          albo w falowcu. Urodziłem się w Gdańsku i mam prawo do kupna nowego mieszkania.

          • 18 9

          • Na pewno kupisz sobie apartament premium od dewelopera w centrum, bo teraz w takich się specjalizują

            • 10 4

    • (2)

      Pyskuje rodzicom?! Wiesz co to jest samorząd?! Nazwa nic Ci nie mówi?

      • 30 7

      • On ma takie pojęcie skąd się biorą pieniądze w budżecie (1)

        jak kura o rozszczepieniu atomu. Każdy płacący podatki obywatel ma prawo oczekiwać, że jakiekolwiek decyzje w programach rządowych będą uzależnione tylko i wyłącznie od obiektywnych kryteriów a nie widzimisię kacyków danej partii. Gdyby nie te dzieci to rodzic miałby w kieszeni co najwyżej farfocle a nie kasę. To, że coś dają to nie jest żadna ich łaska tylko psi obowiązek służenia całemu społeczeństwu a nie tylko swoim wyborcom.

        • 13 3

        • "...a nie tylko swoim wyborcom". C_uj z Polską wschodnią.

          Minister Sienkiewicz.

          • 3 7

    • O, i to są właśnie standardy rządów PiS.

      Nie dadzą pieniędzy na miasto, bo zła pamni coś do nich brzymdko powiedziała, i teraz się obrazili.

      • 25 10

    • to efekt dzialania pod deweloperke .polityki w to nie mieszaj

      to samo lawendowe -bulonska =polaczenie do nikad

      • 10 14

    • PISiary klamia, tylko zeby sie utrzymac przy korycie i dalej krasc

      • 15 12

    • A jak dziecko grymasi, to po pupie, po pupie, co!?

      • 3 0

    • Chcesz powiedzieć, że krytyka poczynań rządu grozi śmiercią?
      Skoro po takiej krytyce należy wynająć ochronę?
      Ś.P. Prezydent Adamowicz nie miał ochrony, krytykował rząd i nie żyje.
      To by się zgadzało.

      Ochrona Prezydenta Miasta Gdańsk jest opłacana z miejskich pieniędzy.
      Jaki związek mają miejskie pieniądze z inwestycjami z budżetu państwa, obiecanymi przez kandydata na Prezydenta RP Dudę?

      • 6 4

    • Proponujesz prostytucję polityczną?

      • 1 1

    • Pod górkę?

      Jest pan zwykłym fornalem w folwarku pan prezydenta.

      • 2 3

    • a w 39 powinnismy przyłączyć się do rzeszy, bo się opłacało?

      • 5 1

    • Ściema

      Przystanki do odbudowy były podane do wiadomości już na samym początku. Podgrzewanie konfliktu.

      • 3 1

    • kacza kloaka

      • 1 1

    • robia na złsoc dulkiewicz cyz miezkanco mco ta mzyja? Idz na poczte bo 500 plus ci zabiora..

      dd

      • 0 0

  • przeciez miasto nigdy tak naprawde nie chciało reaktywacji tej linii kolejowej (17)

    torpedowało te pomysły od początku, tłumacząc się nierentownością linii, a i tak te dojazdy sporadyczne do Letnicy dofinansowuje

    • 274 57

    • Tam będą nowe bloki to po co hałas kolejki ? (12)

      • 22 17

      • W Letnicy buduję się ile wlezie i zamiast oprzeć się na infraktrukturze,która już jest (10)

        To wolą wydać większą kasę na budowę nowego odcinka tramwajowego, paranoja

        • 33 10

        • Nie paranoja tylko świetny biznes dla znajomych królika. (2)

          Po co taniej, jak można drożej. A deweloperzy wolą tramwaje.

          • 35 5

          • Wielkie G z wielkiej Du (1)

            • 15 2

            • nie masz się co chwalić swoją produktami twojej wielkiej Du - chociaż pewnie to jedyne czym się możesz pochwalić. No bo rozumem już na pewno nie

              • 0 1

        • czy ty masz pojęcie jakie to są koszty? i dla kogo? dla co najwyżej kilkuset potencjalnych podróżnych dziennie? (2)

          to mało. skm wozi kilkadziesiąt tys dziennie. tyle nowy port raczej mieć nie będzie mieszkańców chętnych na kolejkę.

          • 14 19

          • (1)

            Czytaliśmy tego typu wypowiedzi, jak budowano PKM. "A po co, a ktoś na tym zarobi, a powietrze będzie wozić"...

            • 9 4

            • Mimo, że PKM popierałem, to to porównanie nie ma sensu

              PKM by woziło powietrze gdyby nie połączenie do Kościerzyny i Kartuz. Wbrew pozorom same biurowce koło lotniska tego nie zapewnią. Do tego trzeba pamiętać, że ta linia przy tak małym obłożeniu i takcie jest tak naprawdę dalej nie rentowna.
              A ruch 20 lat temu do Nowego Portu nawet jak tam były firmy i ludzi mało korzystało jeszcze z aut był mizerny. Obecnie, byłoby podobnie, bo mieszkańcy nie podróżują do centrum miasta, a tylko przez centrum do centrum biurowych (teraz głównie Oliwa, Wrzeszcz) i Uczelni (Oliwa, Sopot), ew centrum biurowe lotnisko, centra magazynowe wzdłuż obwodnic, noi Lotos i Port .

              I teraz powiedz mi, które z tych miejsc leży na bezpośredniej trasie z kolejki Gdańsk - Nowy Port? Otóż żadne, bo każde wymagałoby przesiadki w SKM w przeciwnym kierunku.

              • 10 5

        • Budowa pod dewelopera by mógł w swoich prospektach umieszczać info o super skomunikowaniu. A zapomniano o połączeniu tzw nowej Abrahama czy linii tramwajowe prostopadłej do obecnego układu czyli Słowakiem iprzez grunwaldzka i kolobrzeska

          • 10 3

        • Kolega wielkiej Du ma firmę i musi zarobić (1)

          • 10 3

          • Jeździłem tą SKM ką do szkoły z Brzeźna do Gdańska Gł.

            Woziła stoczniowców. Teraz nie miałaby wiekszego sensu.

            • 9 6

        • problem polega na tym, że infrastruktura, która była (nie ma jej) była przystosowana do dawnych wymogów

          Wszystko jedzie do Głównego. A dziś potrzeba połączenia z Wrzeszczem i Oliwą bardziej niż tylko z Głównym.

          • 4 2

      • To może trzeba było pomyśleć zanim się zaczęło te bloki stawiać. Ale w Gdańsku trzeba postawić blok na każdym skrawku wolnej przestrzeni z jedyną opcją dojazdu samochodem. Efekt będzie taki, ze nowi lokatorzy zasmrodzą spalinami i zakorkują miasto. Ale po co linie kolejowe. Polak samochód musi mieć

        • 6 1

    • jeszcze w styczniu informowano

      Władze Gdańska zaproponowały budowę nowego przystanku Gdańsk Karczemki w ramach Programu Przystankowego.
      Jak informuje urząd miasta, obecnie trwają uzgodnienia i konsultacje dotyczące szczegółów powstawania przystanków. W samym programie zaproponowano pięć lokalizacji: Gdańsk Nowe Szkoty, Gdańsk Brzeźno, Gdańsk Zaspa Towarowa na linii 249, Gdańsk Osowa II (Północ) na linii 201 oraz Gdańsk Maszynowa na linii 234. Miasto dodało do tego w formularzu lokalizację nowego przystanku Gdańsk Karczemki na linii 234 na trasie tzw. bypassu kartuskiego. Wniosek złożony został o pełne wykonanie wraz z infrastrukturą towarzyszącą.

      Miasto podkreśliło też konieczność rozszerzenia podstawowego zakresu budowy peronów i zapewnienia infrastruktury towarzyszącej w tym: Park & Ride, Park & Kiss, Park & Bike. W przypadku Węzła Osowa II i Brzeźno również funkcji węzła przesiadkowego. Przy przystanku Gdańsk Maszynowa konieczna jest przebudowa wiaduktu nad ul. Stokłosy, a Gdańsk Zaspa Towarowa wymagać będzie prawdopodobnie nowej lokalizacji samego przystanku (przy obecnej nie będzie spełniał on swojego zadania) - podkreśla magistrat

      • 11 1

    • deweloper chce ,bo w makietce ma (1)

      tak samo jak polaczenie lawendowego z bulonska

      • 24 1

      • taka mała uwaga - w blokach postawionych przez dewelopera mieszkają ludzie. Ludzie - mieszkańcy Gdańska, tu płacący niemałe podatki, a nie tak jak ty żyjący z pomocy społecznej (na co zresztą część tych podatków jest przeznaczona)

        • 2 0

    • nie ma sensu reaktywować tej lini. pomyśl. po co?

      co innego tramwaj wzdłuż torów. to co innego.

      • 11 12

  • (8)

    Ciekawe jak by chcieli poprowadzić linię tramwajową nad torami w ciągu alei Płażyńskiego. Budując nowy wiadukt dla tramwaji? To kosmicznie podniosło by koszty budowy. Po obecnym wiadukcie nie da rady poprowadzić, bo jezdnie schodzą bezpośrednio do tunelu pod Martwą Wisłą.
    To będzie ciekawe.

    • 91 18

    • nie da sie

      • 10 3

    • Czym drożej tym lepiej. Łatwiej przewalić większą kasę.

      • 17 2

    • Tramwajów

      Po likwidacji torowiska w okolicy Zaspy Towarowej można równie dobrze poprowadzić tory normalnie.

      • 8 1

    • Może czas pomyśleć o metrze? (3)

      • 5 3

      • Przecież to tereny blisko morza kopiesz metr i woda stoi (2)

        Myślenie nie boli

        • 3 2

        • W Nowym Jorku... (1)

          ...jakoś się dało i to już w 1904r. Więc można.

          • 4 1

          • To znaczy mamy drążyć tak głęboko pod powierzchnią wody

            Jak tunel pod Wisłą za miliard złotych zeby przewieźć kilkadziesiąt osób zamiast puścić autobus ?

            • 1 1

    • Czy ty wiesz co my pokazujemy tym tramwajem?
      (...)
      Koniaczek?

      • 2 1

  • szkoda, SKM do Brzeżna i Nowego Portu to byłoby coś (10)

    jeszcze trochę, wytrzymamy to, przeżyliśmy komunę, przeżyjemy też i PIS, kolejne taśmy Obajtkopodobnych rozwalą ten system, jeszcze trochę....

    • 206 107

    • Żeby wielkiej Du nie rozwaliły jej taśmy ....a już są (1)

      • 23 15

      • PAD?

        Masz na myśli Andrzeja Dudę?

        • 1 12

    • Gdańska PO zbuduje ci kolej? Oni tylko pod naciskiem opinii publicznej nie sprzedali deweloperom rezerw pod SKM na Oruni trzymana od komuny a na lotnisko też upierali się przy tramwaju.

      • 29 9

    • Te propozycje zageszczenia sieci tramwajowej sa lepsze niz skm do Gd. Gl. Przynajmniej ja tak to widze. (4)

      • 4 10

      • to jest z d*p* pomysł. SKM jedzie z Gdańska na Przymorze 15 min a tramwaj 2x tyle. Jak chce sobie pozwiedzać to ide na rower

        • 2 3

      • Absolutnie nie są. (2)

        Tramwajem 5 z okolicy Oliwskiej jedziesz do centrum Gdańska około 40minut + przesiadka w Brzeźnie na 3, lub Mickiewicza na 3,2,8. Z końca Wyzwolenia tramwajem jedziesz ok.20min. SKM jeździła 12minut i to już wtedy, kiedy tory były fatalne i prędkość była mocno ograniczona. Weź jeszcze pod uwagę, że w Letnicy powstaje mieszkań na 20tys. ludzi...

        • 4 0

        • Zadnych SKM tylko chalasu i brud (1)

          • 0 4

          • Mieszkasz w mieście. Jak ci nie pasuje, to droga wolna.

            (c)Halas mu przeszkadza...bedziesz miał korki pod oknem, to poprosisz o skm, ale będzie za późno.

            • 1 0

    • To byłoby coś? (1)

      To raczej byłaby klapa. I tak wszyscy dalej jeździli by tramwajami bo one są częstsze i jadą przez środek dzielnic. Nowy Port i Brzeźno są za blisko centrum żeby pociąg miał sens. Czas dojścia do przystanku kolejowego będzie większy niż różnica w czasie przejazdu względem tramwaju.

      • 6 6

      • właśnie po to na całym świecie są parkingi na samochody. Jedziesz samochodem zostawiasz auto i dalej skm. Generujesz ruch w obrębie dzielnic a nie jedziesz autem przez poł miasta.

        • 5 1

  • Są tory? Są! To mają jeżdzić pociągi, szynobusy, drezyny itp (10)

    ....budowa torów tramwajowych....tam gdzie są tory kolejowe? Państwo absurdu cd.. a właściwie miasto absurdu.

    • 164 41

    • Absurdalny jest póki co twój wpis.

      • 11 19

    • A PKP odda swój teren i tory miastu?

      • 12 8

    • Torów kolejowych od dawna nie ma. (1)

      • 8 6

      • Tory kolejowe są. W 2020 był remont i są świeżutkie.

        • 1 0

    • i co z tego że są tory? a przystanki? a dojście do nich? a parkingi ??? (3)

      tramwaj jest 100x tańszy i w budowie i w utrzymaniu. poza tym tramwaj może jechać w różnych kierunkach, a nie tylko w jednym.

      • 13 10

      • Dlatego lepiej wybudować dwie linie tramwajowe na Południu niż drogą PKM

        • 3 2

      • Tak, tramwajowi najlepej wychodzi wyprzedzanie.

        • 3 0

      • Wszystko jest.

        Parkingi P&R na sypialnianych stacjach? W jakim celu? Nikt z Letnicy, N. Portu, Brzeźna nie będzie dojeżdżać samochodem do Letnicy, żeby się przesiadać na skm. A jeśli mówimy o dojeżdżających od tunelu, to jest olbrzymi parking przy stadionie i stacja expo, do której skmki spokojnie mogą dojeżdżać.

        W tym przypadku tramwaj nie jest ani tańszy w budowie, ani w utrzymaniu. Infrastruktura kolejowa już jest w tym miejscu, tyle że niewykorzystywana i leży odłogiem. Wiadomo, lepiej przewalić kolejną kasę na bezsensowną budowę, zamiast dojść do porozumienia z pisowskim pkp.

        Tramwaj może - tak samo jak pociąg - jechać tylko tam gdzie ma tory. Czyli albo po torze do przodu albo do tyłu ;)

        • 1 0

    • Wprowadzasz w błąd (1)

      1. Torów SKM do Nowego Portu już nie ma. Zostały rozebrane od AmberExpo.
      2. Jest wiele odcinków gdzie tory tramwajowe biegną równolegle do kolejowych. Np. Aleje Jerozolimskie w Warszawie.

      • 12 5

      • Sprecyzujmy.

        Torów SKM do N.Portu faktycznie nie ma. Są natomiast świeżutkie tory towarowe, aż do stacji Brzeźno.

        Tam jest tak znikomy ruch kolejowy do portu, że skm by w niczym nie kolidowała z towarowymi.

        • 2 0

  • Szczyt bezczelnosci (12)

    Rząd PO wygaszal kolej regionalna w całym kraju. Obecny rząd mimo pandemii i kryzysu buduje 200 przystanków w całym kraju w tym kilka w Gdańsku a ci robią konferencje antyrządowa.. trudno żeby jeszcze państwo budowało przystanki przy linii marszałkowskiej PKM na Firodze. Z jakiej racji? A może przystanki na letnicy i w Brzeźnie zasponsoruje robyg, któremu to miasto sprzedało 3/4 terenów tam?

    • 214 142

    • A państwo będzie dopłacało do nowych linii tramwajowych? Bo te, jak wiesz, nie przynoszą dochodów

      a trzeba je opłacać z kasy samorządowej.

      • 22 7

    • przeciez deweloper nawet w reklamie osiedla trąbił o bliskości linii SKM (1)

      • 35 4

      • No przecież jest stosunkowo blisko 2,5 km do przystanku Politechnika

        Nie dla głośnej SKM - ki, tramwaje w wyżej wymienionych planach o wiele ciekawsze

        • 14 6

    • Szczyt, szczytów. Miasto nie chciało SKM do NP, artykuł z trojmiasto.pl:

      Szanse na reaktywację połączenia SKM do Nowego Portu zmalały praktycznie do zera. Kolejarze w ramach modernizacji torów do portu planują rozbiórkę wszystkich przystanków pasażerskich aż do Zaspy Towarowej zobacz na mapie Gdańska. Miasto nie było przeciwne planom pkp plk, choć wzdłuż torów w Letnicy powstają nowe osiedla mieszkaniowe.

      Czytaj więcej na:
      https://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Bez-szans-na-powrot-SKM-do-Nowego-Portu-n125556.html#tri

      • 19 1

    • Obacny rząd prowadzi politykę gierkowską. Zadłuża się i drukuje pieniądze, Przecież spłacać długi nie będą oni...

      • 11 18

    • Przestań kłamać katobolszewiku (3)

      Co ci pis zbudował? Bajeczki to idź wciskaj niepełnosprytnym umysłowo głosującym na mafię pis. Sprawdź, co zostało zbudowane za PO, a co za pis -wróć i przeproś za kłamstwa. Teraz coś budują? G.. budują, nawet tego co UE dotuje, nie chcą wesprzeć.

      • 18 19

      • SOR albo zmiana leków. (2)

        Nie denerwuj się. I tak czytają te bzdury tylko frustrci z obu stron. Więcej uśmiechu ,,ponad podziałami,,

        • 8 5

        • Spójrz na statystyki budowy autostrad. Za PISu (1)

          zbudowano prawie nic - raczej budują przekop do nikąd, lotnisko widmo i autostradę ale do nieba
          ..

          • 9 7

          • Mówisz o tych autostradach za które płaciła Unia a w Polsce stały się płatne?

            • 11 1

    • Jakiej marszałkowskiej......

      a może tak chodzi o obywateli tego kraju którzy płacą podatki również na rozwój infrastruktury...
      Teraz własność linii kolejowej decyduje o rozwoju....ludzie toż to poniżej mułu.....

      • 1 1

    • Tak to jest

      Jak sie ma dzbana A nie prezydenta

      • 3 7

    • Dokladnie!

      • 0 1

  • Dulkiewiczowa to najwiekszy fachowiec (6)

    od wszystkiego. Zna sie jak malo kto na budownictwie, finansach, zieleni i tym, czegoi nauczyla sie od Adamowicza

    • 154 60

    • Jak wszyscy na tym forum

      • 9 6

    • Ty anonimie znasz się na wszystkim.

      • 6 5

    • Za chwile tez bedzie miala 18 mieszkan

      I 26 kont ROR

      • 9 2

    • (1)

      Nie musi sięznać. Wystarczy, zę maodpowiednich fachowców jako doradców. Każdy mądry i doświadczony prezydent miasta , czy prezes firmy opiera się na fachmanach z różnych dziedzin. Oni odwalają całą robotę, pod szyldem szefa.

      • 1 5

      • Ta Grzelak i Pjoter no fachowcy pierwszej klasy hahah

        • 10 0

    • Dulkiewiczówna jak już :D

      • 3 0

  • Wszyscy politycy to kłamcy i kombinatorzy!

    • 98 20

  • (1)

    A moim zdaniem nowy wiadukt przez tory nie jest potrzebny. Chyba że mielibyśmy trzecią nitkę tunelu na tramwaj, ale to chyba się nie da.

    Zbudować nitkę wzdłuż torów od strony Letnicy, wpiąć z jednej strony w Marynarki, z drugiej w Krasickiego/Oliwską. Jedna linia razem z Nowym Portem do Głównego, jedna linia przez węzeł kliniczna i w Grunwaldzką w stronę Oliwy.

    • 34 5

    • Nie do końca

      Chodzi o połączenie Letnicy z biurowcami w Oliwie przez Płażyńskiego, Czarny Dwór, Obrońców Wybrzeża, Kołobrzeską. Nikt naokoło przez Nowy Port i Brzeźno nie będzie chciał jechać.

      • 2 3

  • 5gwiazdek 3 gwiazdki (4)

    Takie wielkie inwestycje kosztują 1mld, a mogłoby być 3mld. Gdzie trafia pozostałe 2mld wszyscy wiemy...... masakra

    • 45 34

    • Sprawdź w słowniku...

      ...co znaczy masakra. Tu czegoś takiego nie ma.

      • 5 6

    • jakieś dowody? (1)

      • 3 2

      • dowody?

        2020 + 2021 mamy dodatkowy miliard długu w budżecie.

        • 3 1

    • 3 mld to ma gdansk długu

      A licząc miejskie społeczni to pewnie z 5

      • 6 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane