• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza

Szymon Zięba
8 czerwca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.
  • Kierowcy narzekają na źle skalibrowaną sygnalizację świetlną przy al. Adamowicza. - To czerwona fala - podkreśla pan Sebastian.

Kierowcy narzekają na zbyt krótkie zielone światło na al. AdamowiczaMapka na wysokości skrętu w lewo z al. Armii Krajowej. Ich zdaniem w godzinach szczytu przez "kilkusekundowe wąskie gardło" zdążą przejechać raptem trzy samochody. Urzędnicy odpowiadają, że taka sytuacja w ciągu trzech godzin zdarzyła się siedem razy i była spowodowana przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.


Jak oceniasz działanie sygnalizacji świetlnej na al. Adamowicza?

O sprawie poinformował nas czytelnik. Jak relacjonuje pan Sebastian, al. Adamowicza w godzinach szczytu korkuje się praktycznie codziennie. Problemy są zwłaszcza przy zjeździe w kierunku Jasienia. W zatorze stoją tam auta jadące od strony obwodnicy.

Zdaniem naszego czytelnika powodem korków jest źle skalibrowana sygnalizacja: światło zielone dla skręcających w lewo w al. Adamowicza trwa zaledwie siedem sekund. W tym czasie - wylicza nasz rozmówca - zdążą tędy przejechać maksymalnie trzy auta.

- Tak krótki czas dla światła zielonego jest niezrozumiały. Podczas gdy korkuje się zjazd - najczęściej na al. Adamowicza - ruch od strony Moreny jest znikomy i tam zielone światło świeci się dłużej, mimo że samochodów nie ma - pisze czytelnik.
W tym miejscu warto zaznaczyć, że temat kalibracji świateł na al. Adamowicza wraca jak bumerang. O problemie pisaliśmy w grudniu zeszłego roku. Urzędnicy obiecywali, że przyjrzą się sprawie i wprowadzą niezbędne zmiany.

Jak do tematu odnoszą się teraz?

"Zielone" najczęściej 11 sekund, krócej, gdy jedzie tramwaj



- Przeanalizowaliśmy długości sygnałów zielonych nadawanych na skrzyżowaniu al. Adamowicza - południowa łącznica AK z 1 czerwca 2021 r. z godzin popołudniowego szczytu komunikacyjnego, tj. godziny 15-18. W tym czasie 98 razy nadawany był sygnał zielony na wyjeździe z łącznicy - tłumaczy Magdalena Kiljan z Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Jak długo wyświetlano zielone światło?
  • minimalna długość światła zielonego wynosiła 6 sekund,
  • maksymalna długość światła zielonego wynosiła 22 sekundy,
  • średnia długość światła zielonego wynosiła 14,4 sekundy.

Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem). Rozkład częstotliwości występowania długości zielonego światła. Trwające sześć sekund (pozioma oś) "zielone" wyświetlano siedem razy (pionowa oś i wartość nad słupkiem).
- Jak wynika z wykresu, minimalna długość światła zielonego, czyli 6 sekund, w przeciągu trzech godzin wystąpiła siedem razy. Spowodowane jest to przejazdem tramwaju, któremu nadaje się priorytet - mówi rzeczniczka GZDiZ.
Poza przejazdami tramwajów zielone światło wyświetla się dla kierowców dłużej i związane jest to m.in. z natężeniem ruchu - np. liczbą aut oczekujących na lewoskręcie.

Z informacji przekazanych przez drogowców wynika, że najczęściej zielone światło wyświetlało się 11 sekund (24 razy). Najdłużej - bo 22 sekundy - "zielone" wyświetlało się 10 razy.

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • A może trzeba uchwalić prawo że w rodzinie może być tylko 1 auto?

    • 0 0

  • Prosta kalkulacja - ile osób przejechało przez skrzyżowanie przed zmianą cyklu świateł, a ile po? Jeśli więcej (a podejrzewam, że tak), to zmiana jest na plus. Jeśli mniej, to na minus. Podkreślam - ile osób, a nie pojazdów.

    • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (19)

    Jestem w pełni za priorytetem dla tramwaju gdzie się tylko da, zwłaszcza w Gdańsku, gdzie są one wolne i głupio tracą czas na światłach. Jednak gdyby projektant alei nie poczuł artystycznego zewu i nie zrobił przeplatanki torów i drogi, to już na starcie problem byłby mniejszy.

    • 269 26

    • Tramwaj jedzie jeden na 15 minut (1)

      Ale auta stoją tam całe ranki i popołudnia.. cała Bulońska i jej przedłużenie w postaci Adamowicza to komunikacyjny dramat.

      • 5 0

      • kto by pomyślał, ze wyprowadzka za miasto skonczy sie staniem w korkach ...

        Tam się niedawno jeszcze krowy pasły, a teraz blok przy bloku. Kogo to dziwi, że efekt jest zakorkowaniem wszelkich dróg?
        Tutaj wyjściem jest tylko korzystanie z transportu publicznego, ale niestety ten w Gdańsku jest beznadziejny

        • 0 0

    • Tramwaj jest najwiekszym szkodnikiem w miescie najbardziej kosztownym,awaryjnym,nie efektywnym. (15)

      Powinien być zastąpiony autobusem bez emisyjnym,a torowiska buspasami zmniejszyły by się korki i karetki ratunkowe nie musiały by się zatrzymywać w korku.

      • 10 61

      • (4)

        Tramwaj jest w pełni elektryczny i bardziej pakowny niż wszelkie busy,dziennie w całym Gdańsku tramwaje przewożą masę ludzi o wiele szybciej niż blachosmrody stojące 40 min w korkach i pierdzacych spalinami w powietrze,zastanów się co piszesz płaskozoemco.

        • 8 7

        • Prędkość tramwaju ... (3)

          Tramwaje niestety spowolniły (multum przystanków, świateł itp)... Jadąc do pracy (z Żabianki na Dolne Miasto) mam wybór: tramwaj ok 55 min., samochód ok 30 min., rower ok 45 minut. O ile pogoda pozwala to wybieram rower...

          • 8 0

          • (2)

            Do tego pewnie tramwaj jedzie te 55 minut, q trzeba doliczyć dojście na przystanek, poczekanie aż podjedzie, dojście z przystanku docelowego do pracy, ja zawsze na tym traciłem dodatkowy kwadrans, o ile nie było opóźniena.

            • 6 0

            • Jak to jest że do jazdy tramwajem doliczacie nawet czas w kolejce po kartę miejską. (1)

              A samochód jak znajdzie się 100m od celu, magicznie jest zaparkowany, a kierowca teleportowany na miejsce?

              Nie raz więcej czasu traciłem na znalezienie miejsca niż na sam dojazd, szczególnie w Dolnym Mieście i w okolicach Długiego Targu...

              • 3 7

              • Ty tak, ja nie, nigdy dłużej niż 5 minut nie szukałem miejsca w promieniu 200 metrów od miejsca docelowego.

                • 3 0

      • (3)

        Największym szkodnikiem w mieście to blachosmrody, czyli auta.
        Miasta na zachodzie to zrozumiały. Priorytetem powinien być transport, zwiększenie jakości i ilości połączeń i ograniczenie wjazdu samochodom do miast.

        • 15 12

        • Blachosmrody czyli tramwaje i autobusy !!!!! (2)

          To by się zgadzało pewnie ci żal d*pę ściska bo nie stać cię na własne auto ? albo jesteś za tępy żeby zdać prawo jazdy ?

          • 4 9

          • Jesteś ograniczony umysłowo. Prawko mam od 25 lat, samochody też i nadal jestem za komunikacją, bo to jest priorytet w miastach i tak powinno być.

            • 6 2

          • Uspokój się Janusz.

            Kogo w tych czasach nie stać na własne auto? Kto nie umie zdać na prawko?

            Jak ktoś nie ma samochodu, to z wyboru.

            Ba, większość ludzi którzy chcą ograniczenia ruchu samochodów, w tym ja, takowe posiadają :)

            • 6 0

      • Buspas na torowisku powinien być zrobiony z głową. Na Morenie jest zle zrobiony, autobus(227) po wyjeżdzie z przystanku Warneńska , czeka na wjazd na skrzyżowanie ( na zielone) , a potem ponownie czeka na czerwone aby włączyć się do ruchu.

        • 4 1

      • Tylko, że buspas działa tylko tam, gdzie jest. (1)

        W tym wypadku buspas byłby przez cała Adamowicza, a na koniec autobus stanąłby na Bulońskiej w korkach. To wymagałoby tak naprawdę dodatkowego pasa wszędzie, na każdej ulicy, gdzie jest większy ruch (Kartuska, Jabłoniowa itd), a czasu się nie cofnie.
        Ale projekt faktycznie beznadziejny - zastanawiam się, jaki był problem, zeby puścić tramwaj drugą stroną drogi.

        • 19 1

        • pewnie przejścia dla pieszych

          tak sobie gdybam

          • 1 0

      • Na samym początku musisz sobie zdać sprawę, że ta ulica nie powstałaby gdyby nie tramwaj

        Nie dostalibyśmy dofinansowania na samą drogę (na sam tramwaj już tak).
        A Twoje wymysły o tramwaju szkodniku, pokazują, że nie jeździsz komunikacją miejską.

        • 25 3

      • Największym szkodnikiem w mieście jest samochód.

        Jeszcze bardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód.

        A najbardziej - zaparkowany na miejskiej drodze samochód, którego właściciel protestuje przeciwko tramwajowi, bo będzie musiał parkować 100m od klatki, a nie pod drzwiami.

        • 32 16

      • Tak, tymi samymi buspasami co jeżdżą tylkonamomemencik

        A potem autobus stoi, bo oni tu, zaraz, już skręcają.

        • 14 1

    • Tramwaje powinne być w tunelach jak metro i problem rozwiązał by się sam !

      A przynajmniej na odcinkach najbardziej newralgicznych i dużych skrzyżowaniach i nie było by problemu z priorytetem dla tramwaju ! A tak zaprojektowane trasy tramwajowe są dobre ale na lata 70 a nie na dzisiejsze obciążenie ulic jakie obecnie jest na ulicach Gdańska !

      • 2 0

  • Opinia wyróżniona

    Żółte światło powinno włączać się wcześniej i trwać dłużej zanim zmieni się na zielone (12)

    Obecnie zanim kierowca zareaguje na szybko pojawiające się światło zielone mija sekunda może więcej. W skali dnia to dużo dla przepustowości danego skrzyżowania.

    • 55 21

    • (3)

      Żółte trwa 3s w całej Polsce. Zamiast szukać problemu gdzie indziej, odłóż telefon i jak stoisz pierwszy na światłach czekaj z wrzuconą jedynką

      • 2 2

      • Tak właśnie rozpi... sobie sprzęgło znawco (1)

        • 0 0

        • ale

          to nie jest możliwe...

          • 0 0

      • 3s to trwa przy zmianie na czerwone (przy dop. do 50 km/h)

        Przy zmianie na zielone trwa 1 sekundę.

        • 2 0

    • Czemu kierowca ma reagować na cokolwiek, jak wystarczy nieco zwolnić żeby trafić na zieloną falę? (6)

      • 10 1

      • Na Adamowicza nie ma zielonej fali (5)

        • 1 8

        • Nie było na początku, teraz jest. (4)

          50-55km/h, zależnie jak szybko sie do nich rozpędzisz.

          • 6 0

          • (3)

            Przy od skrzyżowania przy stacji, jadąc do skrzyżowania z warszawską, jabloniowa, nie ma zielonej fali. Swoją drogą, ten kto zaprojektował skrzyżowanie Adamowicza kartuska powinien stracić robotę, tam powinno być rondo turbinowe, tańsze, plynniejsze rozwiązanie. Szkoda, tego miasta. Ogromny potencjał ale podstawy leżą przez marnych urzędników

            • 1 6

            • Rondo turbinowe? pojedź na to na budowlanych zobacz co tam się popołudniu dzieje. Nieważne czy światła czy rondo, jak jest za dużo samochodów korki będą.

              • 1 0

            • Rondo turbinowe w Polsce?

              Tutaj ludzie nie potrafią zwykłego ronda przejechać....

              Ba, nie potrafią jechać zgodnie z limitem żeby trafić na zieloną falę, a Ty tu o turbinowych rondach mówisz :D

              • 9 1

            • brak gospodarza/ nadzoru

              W Gdańsku jest wiele sknoconych rzeczy:
              wymienię na Adamowicza
              1) przejazd tramwajowy , kolebie jak na "Falach Dunaju"
              2) źle umiejscowiona wiata przystankowa koło Kartuskiej, scieżka rowerowa konczy się przed przystankiem, zaczyna za. wystarczyło przesunąć przystanek do jezdni, a scieżkę puścić za wiatą przystankową.
              3) wielokrotne przejazdy tramwajowe przez ulicę

              Tego kto to projektowął to trzeba powiesć za ja.....

              • 5 0

    • wazniejsze fanaberie magistratu.. pamietam usuwanie sprawdzonej siatki polaczen autobusowych.

      za adamowicza generalnie ludzie sie nie licza

      • 3 7

  • Ten urzędnik wygaduje bzdury

    Niekompetentny

    • 0 0

  • Ile samochodów przejedzie przez 6-10 sekónd?

    To co wyprawia Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni to jest po prostu kpina i nie tylko w tym miejscu. Ile samochodów przejedzie przez 10 sekund ze "startu zatrzymanego"? Z doświadczenia i obserwacji twierdzę, że nie więcej niż 4. Tam same buractwo siedzi po znajomości. Za grosz pomyślunku czy choćby odrobiny wyobraźni. Jak sobie to coś, coś ubzdura to nie nie ma bata, możesz przekonywać, możesz prezentować racjonalne argumenty a oni i tak zrobią swoje. Jakbym PIS'owców widział. Gdańsk ma być dla wszystkich mieszkańców a nie tylko dla niektórych. Jestem za równym traktowaniem wszystkich mieszkańców bez względu czym jeżdżą. A tramwaj jak poczeka 10 sekund to mu się nic nie stanie.

    • 0 1

  • Dlaczego prezydent Adamowicz zasłużony dla Gdańska musi kojarzyć się z korkami?

    • 0 1

  • Że też zasłużony dla Wolnego Gdańska prezydent Adamowicz musi kojarzyć się z korkami.

    • 0 1

  • Tam są przynajmniej tramwaje... (5)

    Spróbujcie przejechać się al. Zwycięstwa i ul. Władysława IV w Gdyni to dopiero dostaniecie czerwoną falę. Główny trakt przez miasto a nic ze sobą w jakąkolwiek stronę nie jest zsynchronizowane.

    • 41 8

    • ale jak byc w Gdansku dobrze jak pis obcina dofinansowanie od 20 lat Gdanskowi (2)

      W lipsku to jest za to komunikacja.

      • 1 2

      • W tym Lipsku do którego prezydent z nadania Kaczyńskiego sprzedał wodociągi? (1)

        • 1 0

        • tak.

          • 0 0

    • Spróbuj jechać 50

      Wolniej też się da, bo jak jadę rowerem ~25km/h to też mam wszystkie zielone

      • 7 1

    • To jest norma w całym 3mieście

      • 4 1

  • Trzeba mniej bawić się telefonem (18)

    albo radiem na światłach...

    • 69 15

    • Zamiast bawić się samochodzikiem, trzeba przesiąść się do szybszego środka transportu :) (17)

      • 7 10

      • środku.. naucz sie pisac .. i wczesniej nie wracaj.

        • 0 1

      • jak się ma przejechać dystans do 5 kilometrów (5)

        rower okazuje się najszybszy. Pod górkę pomaga wspomaganie elektryczne, jeśli ktoś jest mniej wydolny.

        • 2 4

        • (4)

          Szczególnie w deszczu albo śniegu, gdy nie masz gdzie się przebrać w pracy. Polecam!

          • 8 1

          • No patrz, a jak nie masz parkingu pod pracą, to jakoś nie jest argument żeby nie jechać samochodem... (3)

            • 3 4

            • (2)

              No bo jak nie ma parkingu pod pracą to jest to grzech popełniony przez miasto i w ogóle całą ludzkość. Kierowca łaskawie nie robi awantury tylko parkuje na trawie (a może sobie trzewiki ubrudzić) i czeka aż ktoś się zreflektuje i mu ten parking zrobi.

              • 0 5

              • Jakbym słyszał rowerzystów stękających o ścieżki rowerowe (1)

                • 2 0

              • W sumie słusznie.

                Tam gdzie ścieżki nie spełniają standardów, albo ich nie ma, rowerzyści powinni jeździć środkiem pasa.

                A co, tylko kierowcom wolno tak się zachowywać?

                • 0 1

      • Średnia prędkość tramwaju na Adamowicza to 14km/h (9)

        Kto tu mówi o zabawkach

        • 11 3

        • Czyli szybciej od samochodu :) (8)

          Wyznawcy czterech kółek jakoś zawsze zapominają dodać czasu stania na światłach do średniej prędkości...

          • 4 6

          • Czyli ograniczają nas urzędnicy i ich głupota (7)

            ale wkrótce ich wymienimy

            • 6 3

            • (6)

              No i co się wtedy niby stanie? Może więcej kościołów postawią to się do świętego Przepusta pomodlisz o krótsze zielone dla tramwajów. Albo w szkołach będzie Nauka o Wyższości Samochodowym Form Życia? Na prawdę liczysz że przyjdą inni i zawrócą rzekę kijem (mówię o rzece zdrowego podejścia i doświadczeń krajów cywilizowanych)? No to próbuj, wolno.

              • 4 3

              • Kraje cywilizowane mają metro, u nas rozbiera się sieć SKM (5)

                Zdrowym podejściem nazywasz zablokowanie miasta i utrudnianie życia jego mieszkańcom, nie dając żadnych realnych alternatyw? To jest dopiero lewicowa głupota.

                • 2 3

              • Mówisz że ułatwianie życia czterem kierowcom kosztem setki pasażerów tramwaju to prawicowa mądrość? (4)

                W sumie pasuje do innych prawicowych mądrości :)

                • 1 2

              • To urząd miasta utrudnia życie setce pasażerów (3)

                To przez nich jadą tramwajem wolniej niż biegnący człowiek, a nie szybkim metrem czy SKM. Lewica krzyczy 'Wybór, nie zakaz', a sami są pierwsi do zakazywania, ograniczania wyboru i utrudniania życia. Hipokryci.

                • 1 1

              • Jakoś samochód jadący z taką samą prędkością Ci nie przeszkadza. (2)

                Dzisiejsza średnia z mojego dojazdu do pracy - 12km/h...

                Poza tym, wyobraź sobie że UM to Amazon i nagle wszystko jest w porządku.
                Przecież prywatny monopolista może promować co mu się podoba, a płacić mu musisz, bo jest monopolistą :)

                • 0 1

              • Słusznie zauważyłeś, że jak jakaś firma osiągnie monopol (1)

                to zaczyna mieć tęczowe loga, olewać klientów i mieć zapędy lewicowe, oczywiście póki to innych dotyczą ograniczenia, a sami chętnie przyjmą 700zł jak Jaś Fasola. Każdy monopol jest zły, a monopol państwa (aka komunizm) najgorszy.

                • 0 1

              • Widziałeś tęczowe loga w Enerdze, czy na Orlenie?

                Wolny rynek prowadzi do monopolu i bez kontroli państwa tego nie zmienisz.

                A czysta prawicowość, to ukraść komuś zasoby i potem je sprzedać, patrz Nestle...

                • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane