• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

"Czerwona fala" przy al. Adamowicza. Będą zmiany

Szymon Zięba
15 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.
  • Kierowcy narzekają na złą kalibrację świateł na wysokości al. Adamowicza. Urzędnicy problem rozwiążą.

Sygnalizacja świetlna na wysokości Armii Krajowej i al. AdamowiczaMapka jest źle skalibrowana, przez co korkują się wjazdy w otwartą w styczniu trasę łączącą Morenę z Ujeściskiem i Jasieniem - twierdzi nasz czytelnik. Miejscy urzędnicy przyznają, że problem jest, czas wyświetlania "zielonego światła" zostanie więc wydłużony.



Widzisz coś ciekawego? Poinformuj nas o tym w Raporcie z Trójmiasta.

Często zdarza ci się trafić na tzw. zieloną falę w Trójmieście?

Kierowcy, którzy codziennie podróżują al. Armii Krajowej i al. Pawła Adamowicza, skarżą się na problem z cyklem sygnalizacji świetlnej na zjazdach z dwóch kierunków tej pierwszej trasy w dawną "Nową Bulońską".

W tej sprawie napisał do nas w Raporcie z Trójmiasta pan Igor, mieszkaniec Jasienia. Jak podkreśla nasz czytelnik, we wspomnianej okolicy od dłuższego czasu tworzą się długie, uciążliwe korki na dwóch zjazdach z Armii Krajowej w al. Pawła Adamowicza.

- Powodem jest pomijanie co drugiego zielonego cyklu świateł z tych zjazdów. Oznacza to jeden cykl świateł zielonych na zjazdach, do dwóch cykli świateł zielonych w ciągu al. Adamowicza - twierdzi nasz czytelnik.
Pan Igor pyta, czy system zarządzania ruchem Tristar w tym miejscu działa poprawnie - a jeżeli tak, to dlaczego pomija jeden cykl zielonych świateł na wspomnianym zjeździe.

Czas trwania zielonego światła będzie wydłużony



Z opisanym problemem zwróciliśmy się więc do pracowników Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku. Urzędnicy przyznają, że problem faktycznie jest, choć dotyczy on nie pomijania, a czasu wyświetlania zielonego światła.

W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik. W tych miejscach powstają korki przez źle skalibrowaną sygnalizację świetlną - twierdzi nasz czytelnik.
- Przeanalizowaliśmy sygnalizację na węzłach w tym rejonie. Wynika z niej, że w każdym z cykli analizowana relacja otrzymuje światło zielone. Niemniej jednak analiza ta pokazała, że w niektórych cyklach zielone światło nadawane jest na poziomie minimalnych 5 sekund. Podjęliśmy decyzję, żeby tę długość minimalnego światła zielonego wydłużyć do 8-10 sekund - deklaruje Magdalena Kiljan, rzeczniczka GZDiZ.
Jak dodaje, sygnalizacja na tych węzłach jest tzw. zmienno-czasowa. Tym samym długość światła zmienia się w zależności od natężenia ruchu drogowego.

- Dla analizowanej relacji czas wynosi w niektórych cyklach nawet do 22 sekund - podsumowuje Magdalena Kiljan.

Opinie (203) ponad 10 zablokowanych

  • Jakos dziwnie

    Zawsze jak muszę podłaczyc ładowarkę, co znalezc, to jest zielona fala
    Jak jadę normalnie to czerwona fala

    • 9 2

  • Zielone fale dla pieszych (2)

    A kiedy zielone fale dla pieszych - zamiast przejsc dwuetapowych - i wydluzenie zielonego?
    Obecnie na wielu przejsciach trzeba niamal przebiegac albo brac lekcje u korzeniowskiego z szybkiego chodzenia...

    W Gdansku w dalszym ciagu priorytetem sa kierowcy i indywidualny transport swieta przepustowosc kosztem pieszych i transportu zbiorowego - brak i niechec wladz miasta do tworzenia buspasow ktore przespieszylyby autobusy

    Gdansk
    Zielone fale i morze samochodow
    Wszystko dla kierowcow!

    • 14 22

    • Zacznij myśleć (1)

      Samochody hamujące i ruszające co 50-100m. Co one powodują?
      Raka i choroby układu oddechowego.

      • 2 1

      • To wysiądź z samochodu,!

        • 0 1

  • I tak najlepszy jest buspas na Piecewskiej. Autobus czeka tam na przejazd ponad 2 minuty. Szybciej jechał po staremu

    • 16 2

  • To juz nie jest gdansk.

    • 8 4

  • a dlaczego nie ma zielonej strzałki przy (3)

    skręcie z Rakoczego na Bulońską? Czemu nikt o tym nie pomyślał?
    Tam spokojnie moznaby było skręcać.

    • 20 3

    • skrzyżowanie Rakoczego z Bulońską to drogowa porażka

      • 9 0

    • i**otyczny pomysl (1)

      Tam jest duzy ruch pieszych, strzalka bylaby bez sensu

      • 1 7

      • Bredzisz, jaki duzy ruch pieszych? Ale nawet gdyby, to strzalka ma dawac mozliwosc, a nie nakaz jazdy.

        • 5 0

  • To wymieniamy czerwoną falę... (2)

    To kilka przykładów: Kołobrzeska w stronę Grunwaldzkiej. Jak nie jedziesz 80 Km/h to stoisz cały czas na czerwonych. Grunwaldzka od skrzyżowania z Kołobrzeską w stronę centrum - ruszając spod świateł na 100% stoimy pod Castoramą - chyba, że 110 km/h wyciągniemy - widziałem takich.
    Skręt w lewo do Galerii Bałtyckiej z Grunwaldzkiej. Ruszamy, po 50 metrach czerwone światło przed torami na 5-7 sekund wymagające zatrzymania i potem zielone - powoduje brak płynności przejazdu i dodatkowe korki.
    Jana Pawła II, światła co 150 m. Na każdych praktycznie się stoi w obie strony.
    To takie pierwsze przykłady z brzegu. I co najlepsze nie ważne jaka jest pora dnia, natężenie ruchu - te światła wszędzie i zawsze działają tak samo. A miał być system, który to reguluje.

    • 30 1

    • To z Castorama dobre hehe dokładnie tam 110 trzeba wykręcić. Np moja zafira nie dawałem rady, astrą na minuty już tak

      • 4 0

    • Rakoczego pod gore. Stoisz na czerwonym na skrzyzowaniu z Potokowa, w tym samym czasie przy pkm świeci zielone ktore zaraz zgaśnie. Jak jesteś pierwszy w kolejce i dodasz gazu na maxa to da rade.

      • 2 0

  • A Świętokrzyska? (4)

    Ostatnio jadąc w wolną niedzielę, gdy było pusto, na 4 kolejnych skrzyżowaniach stałem 4 razy, zawsze jako pierwszy. Nie było szansy dopaść zielonego, bo czerwone zapalało się gdy byłem w połowie odcinka. Porażka. Musiałbym jechać 20 km/h, by z zielonego dojechać na zielone. Albo mieć przyspieszenie 3 sek. do 100 km/h. Niepołomicka, Wielkopolska, Wieżycka, Bergiela.

    • 27 1

    • (3)

      Częściowo jest to zapewne spowodowane wyłączeniem przycisków na przejściach dla pieszych znajdujących się na tym odcinku Świętokrzyskiej i sekwencyjnym włączaniem się zielonego światła dla pieszych. Rozwiązanie, które nie wiadomo czemu ma obecnie służyć, wiem koronawirus, ale większość pieszych z uwagi na porę roku ma ubrane rękawiczki, zapewne więc ogranicza to ewentualną transmisję wirusa. Czasami ma się wrażenie, że osoby decyzyjne w tych kwestiach, w ogóle nie potrafią dostosować swoich rozwiązań do zaistniałej sytuacji.

      • 9 0

      • I tak, i nie... (1)

        Przyciski wyłączyli pod pretekstem koronawirusa. Ale po ustaniu epidemii nie mają zamiaru ich przywracać.

        • 3 0

        • Co więcej, mają zamiar zlikwidować czujniki dla samochodów, także drogowy dramat przed nami i wtedy zatęsknimy za Tristarem.

          • 1 0

      • Rekawiczki co najwyzej zwiekszaja transmisje wirusa, w koncu rece myjemy czesciej niz rekawiczki.

        Tak, wiem, ze to tylko teoria, bo Polacy nie myja się wcale, czego dowodem było masowe wykupowanie mydla wiosna tego roku.

        • 1 0

  • Havla,Armii Krajowej, Wilanowska (1)

    Tu jest 5 razy gorzej

    • 16 2

    • Havla to porazka. Zeby przejechac z Lostowickiej na zielonym trzeba jechac co najmniej 80.

      • 2 0

  • (4)

    Jana Pawła 2 światła przy kościele to porażka, zawsze stoi się na czerwonym a ludzi nigdy nie ma! absurd.

    • 25 2

    • Dokładnie

      • 3 1

    • Podziękuj prezydentowi Grzelakowi, który dąży do tego że tak będzie w całym mieście

      • 5 0

    • To dla Jezuska

      • 0 1

    • Te światła są tak mądrze przemyślane/ustawione, że ostatnio widzę sytuację - stoją samochody na czerwonym nikogo nie ma, zielone, mija 15 sekund znowu czerwone, podchodzi pieszy włącza przycisk i światła się zmieniają na zielone dla samochodów a pieszy dalej czeka. Po co zmieniają się na czerwone jak nikogo nie ma???? przecież to bez sensu.

      • 0 0

  • Z Gdanska do Gdyni tylko jest czerwona fala

    • 15 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane