• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaj wzdłuż Nowej Łódzkiej na półmetku

Krzysztof Koprowski
21 września 2011 (artykuł sprzed 12 lat) 

Na ponad pół roku przed zakończeniem budowy ul. Nowej Łódzkiej i tramwaju na Orunię prace drogowe są wykonane w 76 procentach, a tramwajowe w 52.



Ulica Nowa Łódzka widziana od strony pętli przy ul. Świętokrzyskiej. Ulica Nowa Łódzka widziana od strony pętli przy ul. Świętokrzyskiej.
Pętla Nowa Łódzka będzie posiadać nietypowy układ torowisk - tramwaje będą zawracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co umożliwi na łatwiejszą organizację ruchu autobusów na pętli i przesiadki "drzwi w drzwi". Pętla Nowa Łódzka będzie posiadać nietypowy układ torowisk - tramwaje będą zawracać zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co umożliwi na łatwiejszą organizację ruchu autobusów na pętli i przesiadki "drzwi w drzwi".
Ulica, a właściwie szeroka arteria, która ma przynieść ulgę kierowcom południowych dzielnic jest już prawie gotowa.

- Właściwie to my już ją całą przejechaliśmy z żoną na rowerach - śmieje się pan Michał, mieszkaniec jednego z okolicznych osiedli, którego spotkaliśmy na placu budowy. Nie tylko on testował już powstającą ulicę, w czasie weekendu, gdy na placu budowy nie ma robotników, spacerują tędy nawet rodzice z dziećmi w wózkach.

Bo jest już po czym jeździć i spacerować. Na skrzyżowaniu z tzw. ulicą Nową Warszawską zobacz na mapie Gdańska trwają już nawet prace wykończeniowe i sadzona jest roślinności. Tu trzeba już tylko wylać ostatnie nawierzchnie asfaltowe. Kiedyś może powstanie tu rozjazd w nową linię tramwajową, która pobiegnie w stronę ul. Jabłoniową, jednak w przeciwieństwie do przebudowanego właśnie skrzyżowania ul. Łostowickiej/Nowolipie zobacz na mapie Gdańska na razie nie wmontowano tu torów.

W bliskim sąsiedztwie tego skrzyżowania wykonano już także przejazd pod jezdniami Nowej Łódzkiej. Mieszkańcy nie będą mogli jednak z niego - oficjalnie - skorzystać.

- To będzie przejazd techniczny. W tym miejscu biegną instalacje kanalizacji deszczowej i sanitarnej. Być może w przyszłości, gdy wykonane zostaną schody, korzystać z niego będą piesi. Na razie byłoby to bardzo niewygodne - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska, odpowiedzialnej za budowę ul. Nowej Łódzkiej.

Dla pieszych przygotowano natomiast przejście pod torami na wysokości kościoła na Chełmie. - W tym miejscu pieszy, by dostać się do kościoła najpierw przejdzie przez jezdnię poprzez tradycyjnie przejście, a następnie tunelem pod torowiskiem tramwajowym - dodaje Bartosiewicz.

Czy system przesiadek z samochodu na tramwaj (Park & Ride) sprawdzi się w Gdańsku?

Zwieńczeniem (jeśli spojrzymy od strony Chełmu) nowej drogi i trasy tramwajowej będzie pętla u zbiegu ul. Nowej Łódzkiej z ul. Świętokrzyską zobacz na mapie Gdańska. Tu prace torowe są najmniej zaawansowane, bo wynoszą ok. 10 proc.

- Na nowej pętli będzie można pozostawić samochód lub rower, a następnie przesiąść się na tramwaj. Powstanie tutaj 180 miejsc dla aut oraz 250 dla rowerów. Tu też będzie się odbywać przesiadka z autobusów na tramwaj - mówi Magdalena Skorupka - Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych, które nadzorują budowę linii tramwajowej.

Tymczasem od strony będącej dziś zakończeniem linii ze Śródmieścia, pętli przy ul. Witosa zobacz na mapie Gdańska, wykonano już 80 proc. prac. Wzdłuż niemal całej przebudowanej ulicy układane są nowe torowiska, z czego na odcinku Cieszyńskiego - Milskiego oraz Wilanowska - Dąbrówki są one wyregulowane i odpowiednio zamocowane.

Ulica Nowa Łódzka wymusza zmiany organizacji ruchu na "starej" istniejącej Łódzkiej. Droga ta nie będzie obecnie remontowana, a posłuży wyłącznie jako dojazd do istniejących osiedli. Nie będzie można nią także dojechać do ul. Świętokrzyskiej.

Całkowite zakończenie wszystkich prac zaplanowano na maj przyszłego roku. Wykonawcy i inwestorzy nie chcą składać deklaracji co do wcześniejszego zakończenia inwestycji, choć jeżeli zima okaże się łaskawa dla budowlańców, istnieje znaczna szansa na przyśpieszenie harmonogramu prac.

Koszt budowy całej trasy to ok. 110 mln zł, z czego ok. 65 mln zł pochłoną prace przy torowisku tramwajowym, a ok. 47 mln zł układ drogowy. Wykonawcami są MTM oraz Trakcja Polska.

Miejsca

Opinie (239) ponad 20 zablokowanych

  • Dlaczego? (31)

    Dlaczego dają podkłady drewniane skoro wszędzie wymieniane są na betonowe a przy nowej budowie tylko betonowych podkładów się używa?Za 5 ,6 lat takie torowisko będzie do wymiany(a nasi radni powiedzą znowu trzeba dać na torowisko to innej ulicy nie naprawimy)Zamiast od razu zrobić betony to nie ale tak się u nas robi.POtem miasto będzie szukać kasy na naprawę.

    • 5 6

    • (21)

      Jeżeli mieszkasz blisko tej trasy to docenisz drewniane podkłady jak zaczną jeździć.

      • 10 1

      • (20)

        mieszkam na chełmie obok torów tramwajowych i jest wszystko w porządku a co to że ciszej mają mieć?Lepiej ciut głośniej niż co chwila remont torowiska.

        • 1 2

        • Podkłady drewniane wytrzymają dłużej (6)

          Mogą pojawić się spękania, mogą nie wyglądać tak ładnie jak betonowe po paru latach ale gwarantuje Ci, że wytrzymają dłużej niż betonowe.A komfort dla mieszkańców okolicznych budynków będzie nie do porównania, zmniejszy to hałas i wibracje.

          • 1 0

          • (5)

            to dlaczego na pętli chełm nie zrobili drewnianych.Bo co bo na pastwisku przy świętokrzyskiej święte krowy mieszkają?

            • 1 2

            • Mieszkają (3)

              Kupili mieszkania koło fermy lisów i nie wiedzieli ze będzie śmierdzieć

              • 2 0

              • (2)

                tu się zgadzam wszystko im nie pasuje najpierw lisy że śmierdzą to tak mordę darli że klienta w*******i gdzie był długo długo przed nimi teraz krową przeszkadza to że pętla i tramwaj będzie hałasował.To ja się pytam po co tam na tym pastwisku tramwaj niechby dalej chodzili po kilometr na przystanek i byłoby ok.

                • 2 0

              • A na chełmie to do niedawna co było, jak nie pastwisko (1)

                Jak się wprowadzałem na Chełm i nawet do czasu postawienia Tesco to na Chełmie się krowy pasły, więc nie przesadzajmy z tymi pastwiskami, bo w całej dzielnicy Gdańsk Południe do niedawna były same pola i pastwiska. Obecnie jest zupełnie inaczej i wszędzie blok na bloku.

                • 5 0

              • to chyba w latach 80 się krowy pasły bo jakoś przed budową tesco to krowy tam się nie pasły tylko ty ze swoim pieskie s**** chodziliście.

                • 0 0

            • Jaja sobie chyba robisz

              Mieszkałem na Chełmie nie daleko pętli i mieszkania są daleko od niej. Przejedź się za to na świętokrzyską i zobaczysz, że im wybudowano pod oknami. NA Chełmie najbliżej są wieżowce na Witosa, które nie tylko, że są na górce to do pętli mają ponad 200m. Pętla na Chełmie jest szeroka, więc przy zawracaniu tramwaji nie ma takiego pisku aż. Za to pętla na świętokrzyskiej jest mniejsza i od bloków jest zaledwie 50M i są one na tym samym poziomie. Jeżeli chodzi o fermę lisią to nie mieszajcie spraw, bo ferma miała być i tak już dawno zlikwidowana, bo miała iść tym terenem droga z Chełmu, ale że miasto sobie z nim nie mogło poradzić, to wyszło jak wyszło i droga poszła gdzie indziej.

              • 2 1

        • (7)

          Ale nie mieszkasz przy pętli. Podkłady drewniane są tylko na pętli świętokrzyskiej reszta podkładów tak jak wszędzie. Na Chełmie w pobliżu pętli nie ma bloków, a przynajmniej są one dużo dalej niż przy pętli świętokrzyskiej.

          • 0 0

          • (6)

            a koło pętli na chełmie to stodoły wybudowane są bliżej do domów na pętli chełm jest niż na tym pastwisku przy świętokrzyskiej

            • 0 3

            • (5)

              Czytam i czytam i nic nie rozumiem. Mieszkałem w pobliżu pętli na Chełmie, ale przy samej pętli to jest kościół i Tesco. A tu to właśnie domy stoją. Ogólnie proponuje iść do szkoły i popracować nad sensem zdań.

              • 2 0

              • (4)

                ty mnie filozofie nie pouczaj a wieżowce to nie domy tylko stodoły tak przerzucisz kamieniem ulicę i jest pętla.To ja proponuję ci iść do okulisty jak ty tam bloków nie widzisz przy pętli chełm a mieszkać to mieszkałeś chyba w Parzączewie bo takiego debila jak ty to na chełm by nie wpuścili

                • 0 3

              • (1)

                na serio człowieku, po jakiemu ty mówisz, bo nic nie kumam z tego co piszesz?? tak się na chełmie mówi? to jakaś gwara? ciekawe, bo też tu mieszkam i jakoś nie spotkałam się jeszcze z takim językiem...

                • 0 0

              • pieprzony inteligent a gwarą to ty zapierdzielasz wsioku jeden.Potem taki inteligent jeden z drugim rządzić chcą.Spotkajmy się to moja pięść ci wytłumaczy za wszystkie czas a i naukę ci do główki nałoży może wtedy zmądrzejesz.

                • 0 1

              • I kto tu jest debilem (1)

                Na Chełmie mieszkałem dłużej niż ty, więc mi tu nie picuj się zza klawiatury. Wieżowce są oddalone od pętli o 200m. Oddziela je kilku pasmowa droga, potem szeroki Chodnik z przystankiem, górka i znów droga z parkingiem. Nie porównuj tych dwóch pętli bo to tylko pokazuje, że po za koniuszek swego nosa nic nie widzisz. A teraz przejedź na Orunie i zobacz, że im postawili pętlę pod samymi oknami. Dlatego mówię na Chełmie przy samej pętli nie ma żadnych bloków, a sama pętla jest bardzo szeroka, przez co tramwaje są dużo mniej uciążliwe.

                • 2 0

              • Debilu jak możesz mieszkać dłużej ode mnie na chełmie jeżeli mieszkałeś w blokach pobliżu pętli to za nic w świecie nie możesz mieszkać dłużej na chełmie niż ja no chyba że wcześniej na starym mieszkałeś ale to nie możliwe bo by cię tam zjedli tak więc nie podskakuj krowi placku bo takich pyskatych frajerów z laczka w realu jadę.

                • 0 0

        • (4)

          zresztą po co na tą wiochę tramwaj.Potem jak będzie zjeżdżał to przez wsiunów miejsca nie będzie już na chałubińskiego?

          • 0 8

          • Na Chałubińskiego same lamusy mieszkają. (1)

            Toż tam karaluchy w tym syfie blokerskim pełzają:D a na górnej czyściutko spokojnie bez menelstwa:) życ i nie umierac. :)

            • 3 1

            • a karaluchy to ci z gaci wyłażą bo jesteś menelem który żył ale umarł.Dlatego pełno robactwa tam u was z twojego powodu

              • 0 0

          • To na Chełmie mieszkają mniejsze wsiuny niż na Górnej? (1)

            • 1 1

            • bryczkami powinniście jeździć z górnej a nie na tramwaj wsiury się pchacie

              • 1 4

    • Podkłady drewniane są droższe i lepsze niż betonowe (4)

      Do tego betonowe mają krótsza żywotność niżdrewniane!Polecam naukę w szkole zarówno Arturkowi jak i motłochowi w całej jego przepastnym ogromie! To działa.

      • 3 0

      • brednie (2)

        moderator powinien wycinać tak niski poziom komentarzy

        • 1 2

        • Nie dużo by zostało

          • 0 0

        • a tobie to mózg powinni wyciąć stary tryplu

          • 0 3

      • bo jesteś starym komunistą przyzwyczajony przez papraków do fuszerki i dlatego takie brednie wypisujesz po 5 klasach szkoły podstawowej bo z moją nauką jest wszystko ok komunisto

        • 0 1

    • podkłady drewniane

      zostały dane 2,3 lata temu przy dawnym żaku na Hucisku ilekroć stoję w korku w kierunku nowych ogrodów obserwuję jak już się rozwalają , wtedy też słyszałem komentarze że zostały nasączone super substancjami zwiększającymi żywotność. Tylko beton a reszta to wciskanie kitu i niegospodarność.

      • 0 2

    • Nie wiesz że ręka rękę myje?

      Dają sobie zarobic nawzajem. I taka jest niestety rzeczywistosc POpaprańcow.

      • 0 0

    • ale beton (1)

      Jazda po drewnianych podkładach jest cichsza i napewno nie będą remontować za 5 ani 10 lat

      • 2 1

      • Jazda na betonach jest taka sama przez 50 lat jazda na drewnach jest przez pierwsze pół roku cichsza ale jest coraz głośniej i w warunkach miejskich trzeba po 20 latach zacząć remonty.

        • 0 1

  • skandal !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1)

    Co za idiota wymyslił wjazd i wyjazd z osedla chełm jednostka 'F" ???????????Kto odpowie za wypadki na wlocie Scieszyńskiego w Witosa? Jak zakręci autobus 195 na 5 m. Kretynizm. Proszę o podanie nazwiska projektanta . Gdzie ta cholera pobierała nauki?!

    • 2 2

    • To zawodnik Pogoni Szczecin ma już nawet ulicę w Gdańsku?

      • 0 0

  • Gdynia (17)

    A my w Gdyni śmiejemy się z tego jak Gdańsk nieudacznie próbuje nas dogonić :)

    • 7 57

    • jestescie prowincja inwestycyjna wbrew waszej propagandzie wciskanej gdzie i kiedy sie da (14)

      2 razy mniejszy port bez wiekszych szans na rozbudowe - brak terenow, 2 terminale kontenerowe ktore w 3 lata osmieszyl wysmiewany poczatkowo DCT, zaledwie 30% powierzchni biurowej Trojmiasta (Gdansk 60%) + brak inwestycji biurowych nieliczac "mega" centrum sportowa ktoremu dorownuje byle biurowiec stawiany na morenie o ktorym nawet nikt nie pisze bo duzo wieksze parki biurowe powstaja w innych czesciach miasta, "multum" szkol wyzszych czego skutkiem sa grupowe wycieczki gdynskich studentow do Gdanska - czas wprowadzic wizy? o czym tu dyskutowac? bo macie droge rozowa? jedyna liczaca sie inwestycja drogowa - sorry jeszcze dokonczenie po 30 latach estakady - ktora juz niedlugo nie bedzie najdluzsza w kraju ;] bo takowa powstaje na obwodnicy poludniowej Gdanska... zgadzam sie ze w wielu sprawach Gdansk od najwiekszych miast Polski odstawal - glownie w sferze insfrastruktury drogowej jednak obecnie realizowane inwestycje to zmienia, inwestycje na duza skale ! nowa slowackiego, sucharskiego, nowa lodzka, dokonczenie WZ - jaki wy macie lacznik z obwodnica? smieszna droge przez karwiny? ergo arena i pge vs mala hala i kameralny stadionik pilkarski? dluzej nie chce mi sie juz pisac, durny kaszebski napinacz i tak nic nie zrozumie z tego... na koniec przypomne ze Gdansk ma obecnie najwieksze naklady na inwestycje zaraz za stolica, a gdzie wy jestescie? w top 20? dawajcie minusy zakompleksieni gdynianie, a rano nie zapomnijcie wstac i jechac do roboty do Gdanska badz na zajecia do ktorejs z wyzszych uczelni

      • 35 3

      • (2)

        Dlaczego piszesz w czasie przeszłym? Gdańsk odstaje w dziedzinie infrastruktury drogowej nawet w porównaniu ze Starogardem, Kościerzyną czy Kartuzami.Stan tejże infrastuktury i jej utrzymanie (w tym zimowe) wypadają dużo gorzej od średniej krajowej. Nakłady inwestycyjne w Gdańsku owszem, o ile Stadion czy ECS można nazwać inwestycją...

        • 3 8

        • (1)

          człowieku, że w gdańsku nie byłeś z 15 lat, to pewne, z kościerzyny na pewno daleko, ale po co się tutaj wyżalasz?? wsiądź w pekaes i przyjedź, to zobaczysz ten"brak" inwestycji drogowych buwhahahahahaha no nie mogę, ale się ubawiłam - porównywać kościerzynę z dwoma rondami na krzyż, do gdańska, to się ubawiłam, na serio, o starogardzie z jedną przelotową drogią i wiecznymi korkami, nawet nie mówię, po po co...a w egiertowie, to dopiero mają - obwodnice, skrzyżowania bezkolizyjne, estakady, tunele, tramwaje, metro... prawie jak w tych metropoliach, które wymieniłeś, a z którejś z nich pochodzisz na bank, od razu widać po wpisach...masakra, jak można nie mieć mózgu i się jeszcze z tym afiszować??

          • 0 0

          • Zatęsknisz za czarnym, gładkim asfaltem DK20 w Egiertowie koło 15 listopada jak spadnie pierwszy śnieg i jak zwykle Gdańsk stanie a Pan Dyrektor Kotłowski będzie opowiadał na atenie Radia Gdańsk, że nic nie dało się zrobić, bo przecież "śnieg musi najpierw spaść aby go moznabyło uprzątnąć".

            • 0 0

      • Ale się uśmiałem. Łączniki z obwodnicą w Gdańsku? (6)

        Piszesz o rozgrzebanej W-Z, Słowackiego zatkanej Spacerowej, Małomiejskiej/Świętokrzyskiej czy Starogardzkiej?Gdynia ma TRZY drogi 2x2 dojazdowe do Gdańska z centrum. Gdańsk w tej chwili nie ma ŻADNEJ drogi tej klasy.

        • 2 14

        • Prawda (5)

          Masz rację, ale tylko do przyszłego roku :) Wtedy Gdańsk będzie miał trzy mega połączenia z obwodnicą plus parę mniejszych.

          • 9 1

          • Trzy mega połączenia? A które z nich będzie mega? (4)

            W-Z mogłaby być MEGA, ale kończy się korkiem na końcu na 30 min stania z jedynym w Europie w pełni kolizyjnym skrzyżowaniem trzypoziomowym, Słowackiego ale zakończy się na ETC z jdnej a z drugiej strony w polu za terminalem, a trzecie? Jakie trzecie? Liczysz Obwodnicę południową - czy trasę Sucharskiego do obwodnicy południowej?Nawet jak je wszystkie wybudują (miasto Gdańsk i GDDKiA) to tak na oko to jakieś 3 MEGA połączenia z obwodnicą ZA MAŁO: 1) OLIWA: absolutne minimum to Spacerowa na odcinku leśniczówka - Grunwaldzka (z przebuduwą węzła do centrum Handlowego Geant/Real)2) Gdańsk POŁUDNIE: W okolicach Świętokrzyskiej - Małomiejskiej - tam to przydałyby się dwie drogi 2 x 2 (poza Łódzką)!To wszystko + Trasa Zielona + Trasa Sucharskiego (z tunelem) + Nowa Myśliwska + Dokończenie Słowackiego na obu końcach + Nowa Wałowa + Gdańsk Śródmieście + nowa Obwodnica metropolitarna + S7 (Gdańsk - Elbląg) = wtedy można by mówić o MEGA ukłądzie drogowym w Gdańsku. Przyjdzie nam na to jeszcze długo poczekać.

            • 2 6

            • Co się wszyscy uczepiliście tej Spacerowej 2x2, bez wpuszczenia tej drogi tunelem do Trasy Zielonej nie ma to najmniejszego sensu, bo wszystko utknie w Oliwie na Rybińskiego...

              • 4 0

            • Bredzisz (2)

              Wszyscy będą z obwodnicy i lotniska jechać do ETC? BzduraMowa jest o połączeniach z obwodnicą, a ty piszesz o całym układzie drogowym. Wieczny, niedopieszczony narzekacz. W Bostonie(USA), ponad 20 lat trwa budowa tunelu który ma usprawanić przejazd przez centrum. Zapewniam że nikt tu nie marudzi tak jak w Polsce, że korki, że długo, a korki są naprawdę mega :)

              • 7 0

              • ale my nie budujemy tunelu pod miastem ...

                • 1 0

              • Teraz tak wygląda jakby wszyscy mieli jechać na lotnisko lub do ETC, bo dalej nie ma sensownego połączenia.Boston? A w Honkongu....

                • 0 2

      • Fakt, Gdańsk to ma zaje... połączenie z obwodnicą! (2)

        Ani jednej drogi w pełni 2x2! Gdynia ma takie 3!

        • 2 15

        • Ale się uśmiałem o jakich 3 mówisz (1)

          rozumiem 1 to jest zakończenie obwodnicy, mega zjazd co wpada w najbardziej zakorkowane kolizyjne skrzyżowanie. 2. To kwiatkowskiego na które można wjechać z 1 strony obwodnicy. 3. Chwaszczyńska wjazd ze skrzyżowania kolizyjnego i kończy się czym znów kolizyjnym. Po za Kwiatkowskiego nie macie żadnej drogi, a tą i tak ciągle remontujecie.

          • 10 1

          • Zgadza sie. 3 x 2 x 2 jak w mordę strzelił. Ile jest takich dróg z Gdańska? A ile jest aut zarejestrowanych w Gdańsku (a ile w Gdyni)?

            • 0 4

      • Lepiej nie można tego ująć. Napinka ze strony zazdrosnych i małomiasteczkowych gdynian (nie wszyscy!)

        Jak dla mnie to nie w smak takie przekomarzanie się, ale jak czytam takie krótkie wypociny jak napisał jakiś tam "kaszub" to odbija mi się napój owocowy z komunii. Czy kiedyś takie podejście się skończy. Kaszubie, siła jest w naszym regionie i zacznij to w końcu ogarniać bo jak nie to kiepsko widzę cię w wieku emerytalnym pesymisto.

        • 18 2

    • Płytka propaganda. Takim szczekaniem wojny byś nie wygrał kaszubie.

      • 5 2

    • ...

      Tyle, że Gdynia nie ma nawet 100 lat. Jest młodym miastem, a co za tym idzie nie wymaga tylu nakładów finansowych na remonty infrastruktury oraz renowację zabytków. Zalecam najpierw się zastanowić nad tym, co się pisze.

      • 23 0

  • Myślę, że ... (3)

    Łódzką i Łostowicką mogliby swobodnie zakończyc do końca tego roku, ale chcą wyciagnąć jak najwiecej kasy ... i ciągną prace według harmonogramu, a na wielu odcinkach praca po prostu stoi ...

    • 1 0

    • (1)

      Zakończyliby w tym roku ale miasto nie ma pieniędzy i już zalega za wykonane roboty.Stąd oczekiwanie na nowy rok i przepychanki z Wojewodą kto ma zapłacić za wywłaszczone grunta.

      • 0 0

      • A to ciekawe

        Jakieś szersze info na ten temat. Bo nie sądzę, że to prawda bo z poziomu prac widać, że na nowej Łódzkiej nawet jak się zepną to jej do końca roku nie oddadzą, a conajwyżej oddadzą część drogową. A Łostowicka, jest w takim rozwale, że nie ma żadnych szans na oddanie jej zgodnie z terminem do końca tego roku. Nie licząc tego, że ich tak zima ich zaskoczy.

        • 0 0

    • Tyle, że oni nie wyciągną więcej kasy

      Conajwyżej pracownicy od swego pracodawcy, ale pracodawcy raczej nie zależy na wyciąganiu terminu, bo więcej kasy za to nie dostanie od miasta niż to co zaoferował w przetargu.

      • 0 0

  • stara lodzka nie bedzie drugim pasem? (8)

    to po co to budowali? co za bezsens!

    • 11 111

    • to będzie dojazd do domków firmy MTM (1)

      MTM w niejasnych okolicznościach został właścicielem lasu przy ul. Łódzkiej.Dlatego Łódzka nie będzie dochodzić do Świętokrzyskiej, a do domów, które budowane będą przez MTM dla MTM i jeszcze kilku osób z Urzędu Miasta.

      • 0 0

      • Ktoś tu chyba głowę gdzieś indziej zostawił

        Proponuje najpierw spojrzeć na mapę i nie wypisywać głupot. Łódzka obecnie biegnie wzdłuż osiedla Ujeścisko, oraz lasu o którym mówisz, a na samym końcu znajduje się firma, na której ta droga się skończy. Toteż nie będzie musiała nigdzie dochodzić. Po drugie drogi nie wykorzystali bo wzdłuż niej rosną stare drzewa i remont drogi w celu doprowadzenia jej do stanu obecnej nowej Łódzkiej byłby nie możliwy bez ścięcia tych drzew. Dlatego bardzo dobrze, że drogę poprowadzili obok. A dzięki temu mieszkańcy nie będą zwalniali ruchu co 10m, bo muszą skręcić w swoją uliczkę. Teraz będą mieli dwa wjazdy na nowa łódzką i tyle. 1. będzie na skrzyżowaniu z wilanowską, a 2 na rondzie z nową Warszawaską. A pokaż mi jakiś dokument o tych nie jasnych okolicznościach, że niby na terenie tego coś się wybuduje.

        • 2 0

    • (2)

      No ale o co ciebie chodzi

      • 7 0

      • (1)

        chodzi o to że mieszka na jagiellonki i że nie udało się jej uwolnić :-D

        • 4 0

        • :D hehehe

          • 0 0

    • tam powstały dwa nowe, szerokie pasy (2)

      w trójmieście już 2 lata temu pisali, że stara łódzka pozostanie z boku i będzie służyć jako tor do rolek ;D

      • 22 2

      • Rolkarze by się tam zabili na tych dziurach ;) Wg jednej koncepcji miał tamtedy być poprowadzony tramwaj, ale ostatecznie stara jednia Łódzkiej pozostanie jako droga serwisowa - dojazd do osiedli i firm przy skrzyżowaniu.

        • 2 1

      • na starej łódzkiej to ja będę psa wyprowadzał

        a rolkarze będą co najwyżej rozjezdżać jego brązowe bobki

        • 18 18

  • ŁOSTOWICKA/NOWOLIPIE (1)

    czy ktoś wie dlaczego w ciepłe słoneczne i jeszcze w miarę długie dni na budowie tej drogi nie widać pracowników jeszcze przed 17.00?

    • 1 0

    • Bo chyba kończą o 16

      Od samego początku zwijali się przed 17, bo mają za długi termin na tę budowę ;)

      • 0 0

  • (4)

    pytalam czy ktos wie czy planuja zrobic sciezke na moje marzenie???

    • 0 2

    • (1)

      Jeżeli chodzi Tobie o ścieżkę pieszą, to już jest. Jeżeli chodzi o aleję samochodową, to pytaj o Nową Świetokrzyską - dwupasmowa aleja w relacji Łódzka-Kampinoska-Niepołomicka-Wielkopolska-Staropolska na Kowalach. Wybudują ją po 2014 roku (a realnie to pewnie po 2018...) i będzie budowana razem z przedłużeniem linii tramwajowej.

      • 0 0

      • Linie Tramwajowe

        W planach jest Nowa Świętokrzyska, ale póki co bez przedłużenia linii. Jeżeli już to prędzej zrobią połączenie tramwajowe Warszawska Jabłoniowa Bulońska Północka i na morenę. Linia Tramwajowa Nowa Świętokrzyska byłaby świetnym pomysłem jeżeli by dogadano się z gminą Kowale i poprowadziło się ją do osiedla Olimp. Ew może dogadaliby się z gminą Gdańską (Pruszcz Gdański) i wtedy poprowadzić ją aż do Rotmanki, ale to raczej nie realne.

        • 0 0

    • Jak sobie ją wydepczesz to będzie ścieżka (1)

      Nie sądzę aby planowali robić ścieżki zwłaszcza, że ludzie i na tak dużej odległości i tak wydepczą własne.

      • 2 0

      • ale cos powinno byc no nie mam racji??z kampinowskiej bedzi sie zjezdzac autobusem do petli albo po tym blocie chodzic??masakra

        • 0 0

  • (2)

    A my w Gdańsku śmiejemy się z takich ludzi, którzy porównują Gdynię do Gdańska.Gdynia nie ma nawet stu lat i nie potrzebuje tylu nakładów finansowych na remonty infrastruktury drogowej, czy remonty w ogóle, ani na np. renowację zabytków, bo ich po prostu nie ma. Polecam zastanowić się dwa razy nad tym, co się pisze.

    • 24 7

    • odpowiedź dariitrzoskowskiej w sprawie renowacji zabytków (1)

      Szczególnym przykładem troski była likwidacja Manhatanu we Wrzeszczu gdzie były hale po dawnej zajezdni autobusowej. Otóż miła Pani hale te posiadały unikalne w skali światowej dachy. I co - w ramach renowacji je rozebrano. Przykład świeży, to likwidacja starej lokomotywowni w związku z budową nowej trasy do stadionu. Na całym świecie takie perełki zbytki kultury technicznej się pieści, a w Gdańsku rozbiera. Jest szereg przykładów niszczenia zabytków kultury materialnej. vide zajezdnia w Oliwie. A co do zabytków to widzimy jak te obiekty obwieszane są różnymi reklamami. Istny jarmark i grajdoł.To skandal.

      • 0 0

      • Gdańsk to jeden wielki zabytek

        No tak jak zabytkiem nazywa się każdą rzecz, to można dojść do wniosku, że z Gdańska najlepiej byłoby zrobić skansen. Proponuje mieszkańców wyprowadzić z miasta. Miasto ogrodzić i wpuszczać tylko wycieczki. Drogi Panie Pan myli ochronę zabytków z walką o wszystko co stare. Stare nie znaczy warte pozostawienia. Można by rzec, że jak zrobię k.pę i będzie miała ona oryginalny kształt to jest to już dziełem. Są tacy co pewnie by powiedzieli tak. Pan pewnie do nich należy. Ja wręcz przeciwnie należę do tych co powiedzą, zabytki tak te co mają znaczenie dla turystów i jest potrzeba ich utrzymywania. Reszta przykro mi może być zrównana z ziemią jeżeli będzie mogło powstać coś co przyniesie większe korzyści dla mieszkańców.

        • 1 0

  • hej co w Gdańsku zostało w końcu ukończone? (1)

    chyba tylko tramwaj na Chełm, 2 km torów, po 40 latach od planu.

    • 3 6

    • to może wymienię ci kilka przykładów, bo zapewne uważasz, że taką obwodnicę południową czy węzeł karczemki to się w tydzień oddaje, ale nic to, może dojdzie to tych pojedynczych komórek, co się tam u ciebie gdzieś telepią:wilanowska, spacerowa, skrzyżowania - hucisko i zieleniak, marynarki polskiej - dwupasmówka + tory, remont torowiska na grunwaldzkiej, remonty torowisk na zaspie, kartuska ulica, wymieniać dalej, czy doszło coś do twojego czerepu???

      • 1 0

  • a nowe przejazdy przez nowiutkie torowiska (1)

    już skopane, na przejeżdzie przy Milskiego buja samochodem we wszystkie strony chociaż przejeżdża się z niewielką prędkością, podobnie na przejeżdzie przez tory przy Cieszyńskiego/Witosa w rejonie pasażu handlowego.to jest porażka, dlaczego nie można zrobić gładkich przejazdów??czy nie wystarczy że nawywijali zakrętów i zakrętasów, i od licha wysep i wysepek (jak bedziemy jeżdzić zimą?).

    • 2 2

    • Ostrożnie.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane