• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tramwaje na nowej trasie wadzą lusterkami o słup

Szymon Zięba
12 czerwca 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Tramwaj ważniejszy niż auta na Adamowicza
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.
  • Trwają próbne przejazdy przez al. Adamowicza. Podczas jednego z nich okazało się, że jeden z modeli tramwajów delikatnie zahacza o słup trakcyjny.

Popularne w Gdańsku tramwaje N8C mają problem z wjazdem na węzeł integracyjny Ujeścisko. Podczas przejazdów próbnych przez al. AdamowiczaMapka okazało się, że skład zahacza lusterkiem o słup trakcyjny. Urzędnicy podkreślają, że trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia. Według zapowiedzi pasażerowie z tramwaju jadącego przez al. Adamowicza mają skorzystać jeszcze w czerwcu tego roku.



Jak oceniasz tempo prowadzenia inwestycji w Trójmieście?

O problemie na linii tramwajowej, która połączy Piecki Migowo z Jasieniem, poinformował nas czytelnik. Z jego relacji wynika, że podczas jazd testowych na trasie okazało się, że na pętli tramwaje typu N8C będą zahaczać o słup trakcyjny lusterkami.

- A więc albo będą musiały chować lusterka, albo przestawią słup, albo w ogóle nie będą tam te tramwaje wpuszczane, a są to jedne z najpopularniejszych tramwajów w Gdańsku - zauważył czytelnik.
Przypomnijmy: tramwaje N8C nazywane są potocznie dortmundami lub helmutami, kupione zostały w Dortmundzie. Jak można przeczytać na oficjalnej stronie Gdańskich Autobusów i Tramwajów, składy Düwag były pierwszymi po kilkudziesięciu latach dwukierunkowymi pojazdami we flocie gdańskich zakładów. W roku 2014 Gdańsk kupił jeszcze 16 takich wozów - tym razem z Kassel.

Zajmą się piratami drogowymi na al. Adamowicza



Wykonawca: inwestycja zgodna z projektem



By wyjaśnić problem, o którym poinformował nas czytelnik, poprosiliśmy o komentarz urzędników.

- Przejazdy techniczne na al. Pawła Adamowicza wykazały, że lusterko tramwaju typu N8C może delikatnie kolidować z jednym ze słupów trakcyjnych, zlokalizowanym przy zakręcie prowadzącym na węzeł integracyjny Ujeścisko - przyznaje Aneta Niezgoda z DRMG.
Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020. Tramwaje N8C to jedne z najpopularniejszych składów, jeżdżących po Gdańsku. Na zdjęciu: przejazd specjalny tramwajem na trasie Migowo - Lawendowe Wzgórze z 27.05.2020.
Urzędniczka zaznacza, że przejazdy techniczne z definicji odbywają się właśnie po to, by eliminować ewentualne usterki na trasie, przed jej uruchomieniem. Dają możliwość i czas zarówno inwestorowi, jak i wykonawcy na ewentualne korekty, przed oddaniem trasy do użytku.

- Inwestycja nadal jest realizowana i będą wykonywane jeszcze kolejne testy z użyciem tramwajów. Trasa zostanie oddana w momencie, gdy wszystko zostanie już dokładnie sprawdzone, przetestowane i gotowe do użycia - zapewnia Aneta Niezgoda.
Magdalena Skorupka-Kaczmarek, przedstawicielka wykonawcy prac - konsorcjum firm, którego liderem jest firma NDI z Sopotu, zaznacza, że inwestycja jest wykonana zgodnie z projektem.

- W tej chwili trwają odbiory i przebiegają one pozytywnie - podsumowuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Przy wyjeździe z pętli na Chełmie trzeba złożyć lusterko. Tekst z 2007 roku



Pasażerowie skorzystają z tramwajów w czerwcu



Tymczasem na niedawno otwartej trasie, nazwanej roboczo Nową Bulońską, trwają przejazdy testowe. Pierwszy odbył się pod koniec maja. Miał on za zadanie m.in. pokazać, w jakim czasie uruchomiony na trasie będzie mógł być ruch pasażerski.

Rozkłady autobusów i tramwajów w Gdańsku



Wówczas Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG, zapowiedział, że pasażerowie będą mogli skorzystać z tramwaju w czerwcu tego roku - prawdopodobnie w drugiej połowie miesiąca.

ZTM zapowiada, że al. Pawła Adamowicza w ciągu dnia pojadą tramwaje linii nr 12 - co 10 minut w dni powszednie i co 20 minut w weekendy. Nocą trasa ta będzie obsługiwana przez autobusową linię N2. Obie linie zostaną uruchomione równocześnie.

Tak wyglądał pierwszy przejazd techniczny przez al. Adamowicza.

Opinie (419) ponad 50 zablokowanych

  • (1)

    nie wierzę... kto jest patronem tej ulicy? Przypadek? Nie sądzę....

    • 65 24

    • A była pani rzecznik już u dewelopera. Chyba wybrała najmniejszą możliwą zmianę branży

      I skorzystała z dobrych znajomości i rozeznania jakie dało jej poprzednie miejsce pracy:)

      • 2 1

  • ach Autorze

    Walisz tak prosto - tramwaje wadzą lusterkami o słup.
    Jak tak można.
    Przecież ono może jedynie delikatnie kolidować jak rzekła cudowną nowomową pani rzecznik.

    Mam pytanie: czy po delikatnym kolidowaniu lusterko się tak samo roz****doli jak po zahaczeniu czy wręcz nic się nie stanie?

    • 71 3

  • Na kanale Discovery Science był cykl reportaży "Czy jest z nami inżynier"? (3)

    Opisywano takie właśnie buble konstrukcyjne. We Wrzeszczu też takie mamy. Gwiżdżący wieżowiec czy wiaty na dworcu, które tak odbijają dźwięk, że na peronie nic nie słychać. Pytanie tylko kto zawinił: projektant czy wykonawca

    • 65 4

    • Projektant projektuje jak mu terenu staje (1)

      jak jest działka za mała, to się z drogą nie zmieści. Nawet jak projektant zawali albo wykonawca, to inwestor ma swój nadzór do wyszukiwania takich numerów. I tu jest gdański pies pogrzebany - nie ma nadzoru inwestorskiego.

      • 5 2

      • po gdańskich projektach widać

        że projektantom juz dawno nie staje weny

        • 2 0

    • Kilku po kolei

      Jeżeli jest zgodne z projektem to najpierw projektant, a potem kilka szczebli nadzór. Dobrze że zauważyli w trakcie prób. Projekt zawiera kilkadziesiąt tysięcy elementów więc o drobną w sumie pomyłkę nietrudno

      • 3 0

  • aż prosi sie o komentarz...ale lepiej zostawic bez słów
    wstydze sie ostatnio tego miasta

    • 51 12

  • Bo to projektanci po szkole (1)

    Ten sam problem się pojawia cały czas. Ulice też są tak projektowane, że autobusy się nie mieszczą. Inne maszyny ciężko obsługiwać, a budynki utrudniają życie. Projektanci są po specjalnych szkołach, a nie mają praktyki w danym temacie i później wychodzą takie problemy. Każdy projektant czegokolwiek powinien przejść praktykę przed przystąpieniem do zawodu.

    • 44 3

    • Właśnie tu mają praktyki bez nadzoru.

      • 0 0

  • Władze Gdańska po prostu nie mają serca do transportu zbiorowego (1)

    Jedyne, co im się udaje, to budowa szerokich miejskich autostrad jak ulica tzw. żołnierzy wyklętych, rozbudowa Kartuskiej, Havla. Jak się biorą za tramwaj, to albo wadzi lusterkami albo będzie stał na 10 światłach na odcinku kilometra jak na ulicy Adamowicza właśnie.

    • 55 5

    • Ich mieszkańcy nie obchodzą

      Byle były kolejne stołki dla Adamowiczow i Grzelakow

      • 3 1

  • Pełny profesjonalizm!

    Ot cały Gdańsk....

    • 49 9

  • (1)

    Ciekawe kto podpisal sie pod takim projektem i go zatwierdzil

    • 51 3

    • Raczej kto odebrał i zapłacił za projekt

      • 2 0

  • te trawmaje wadzą w ogóle. (1)

    • 20 5

    • Napisał słoik, który pierwszy raz w życiu widzi tramwaj.

      • 3 7

  • Osłupieć można (1)

    kiedy się widzi taka ilość słupów.

    • 41 4

    • ten co skasował za projekt od słupa

      nie musi już jeździć tramwajem

      Płacimy za takie bezsensowne projekty. Już pomijając fakt jak to wygląda i jak to będzie wyglądać gdy słupy zardzewieją.

      • 14 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane