- 1 Zakaz wstępu do lasów w Gdyni przez ASF (405 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (277 opinii)
- 3 "Ławka wstydu" zniknęła i nie ma wstydu (59 opinii)
- 4 4- i 7-latek opuścili mamę. Pojechali do parku (112 opinii)
- 5 KO chce w Gdyni dwóch wiceprezydentów (325 opinii)
- 6 Nadal szukają nurka przy Westerplatte (125 opinii)
- W większości przypadków różnice wobec dotychczasowego rozkładu wynoszą od 2 do 3 minut. Jednak na przykład na lini numer 2 w godzinach rannych może to być przesunięcie nawet do 5 minut - poinformował Antoni Szczyt, zastępca dyrektora Wydziału Gospodarki Komunalnej Gdańskiego Urzędu Miasta. Jak wyjaśnił zmiany są związane z dostosowaniem czasów przejazdu do warunków ruchu. Dzięki prowadzonym w ostatnich latach remontom, na niektórych odcinkach tramwaje mogą jeździć szybciej.
- Przede wszystkim chodzi o przejazdy na trasie od Chłopskiej i Kołobrzeskiej do placu Komorowskiego oraz od Bitwy Oliwskiej do Wrzeszcza - powiedziała "Głosowi" Izabela Kozicka Prus, rzecznik prasowy Zakładu Komunikacji Miejskiej w Gdańsku.
Z nowymi rozkładami można się także zapoznać na stronie internetowej www.zkm.pl. Autobusy wracają do tak zwanych rozkładów szkolnych. Większe zmiany wprowadzono natomiast na liniach tramwajowych numer 2 i 4. Ta ostatnia nie będzie kursować w soboty i dni świąteczne. Natomiast na linii numer 2 w dni powszednie od 9-tej do 13, składy kursować będą nie co 10, ale co 20 minut.
- W tym przypadku zdecydowały względy oszczędnościowe. Z naszych badań wynika, że na tych liniach niekiedy podróżowało tylko po kilku pasażerów - wyjaśnił dyrektor Szczyt.Poprawi się natomiast skomunikowanie z Osiedlem Świętokrzyskim. Autobusy linii 155 oraz dwa kursy nocne wydłużone zostały do nowej pętli. Również autobusy linii numer 255 z Gdańska do Kowal będą jeździły częściej, pojawiły się już nowe kursy w godzinach między 9 a 13.Prawdziwą plagą dla gdańskiej komunikacji miejskiej są wandale.
- Sprawdzałem jak wyglądają nowe rozkłady na przystankach. Okazuje się że na niektórych tabliczki po prostu giną. Mimo że staramy się je uzupełniać, ich brak może komuś utrudnić podróżowanie - przyznał dyrektor Szczyt.
Opinie (33)
-
2004-09-02 09:44
Michi
Ty lepiej patrz i ucz się jak być niezatapialnym. Trzeba bywać. A to u Lecha na imieninach, a to u Gocłowskiego, a to u Jankowskiego. To wtedy jesteś jak U 587.
- 0 0
-
2004-09-02 10:35
odp.
to niech Gdańsk Gł. też odłączą od bezpośredniego połączenia z Zaspą! Skoro "wiele dzielnic nie ma i jakoś żyją" :> Jak oszczędzać to oszczędzać!
To, że woziły powietrze to jakaś bzdura. Może w niektórych godzinach! Dlaczego więc nie zrobić rzadszych kursów? Ale NIE, lepiej w ogóle usunąć.- 0 0
-
2004-09-02 10:54
paranoja tramawajowa
Czy kiedykolwiek doczekamy sie takiego oznaczenia na wiatach przystankowych, ktore pozwoli siedzac w tramwaju widzieć na jakiej dokladnie ulicy jestesmy ?! Chodzi mi głónie o znajomych lub turystów ! Obecne "tabliczki" wymagają wyjścia z tramwaju, aby dowiedzieć się na jakim właściwie przystanku jestesmy ! Po 15 latach transformacji doczekaliśmy się kilku prawidłowych oznaczeń przystanków i to oczywiście jedynie w okolicach dworca PKP (bo chyba tylko te przystanku są znajowe ludziom z urzędu miasta).
A napisy na tabliczkach maja wielkość milimetrową. Paranoja.
MD- 0 0
-
2004-09-02 10:55
Wiesz o:) w sumie to wolałbym aby Antoś Sz. skończył swoją karierę raczej jak Kursk. Niestety to tylko marzenia, bo zmiany zmianami a Szczyt nadal szczytuje swoją głupotą.
Nie zapomnę jak kiedyś powiedział, że w Gdańsku i tak jest lepiej pod względem bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej niż w... Chicago. Szczyt szczytów Szczyta!- 0 0
-
2004-09-02 11:21
Michi
No wiesz może w Chicago jakiś czarny go punkął, od tyłu.
- 0 0
-
2004-09-02 11:23
O co ten krzyk
Kochani, jedno co nalezy zrobic natychmiast to w weekendy nie wypuszczać z baz autobusów Jelcz Gierkowski i Ikarus Kadarowski, pozwoli to na ponad dwie do by czystego powietrza. Każdy kto jeździ w mieście widzi że tylko autobusy ZKM zanieczszczaja nasze powietrze. A co do oszczędności w kosztach to proponuje laczyć sklady po 9 wagonów. Bedzie jeden motorniczy zamiast trzech a przez godzin ke nazbiera sie pasażerow na caly sklad.Jak sie chce to mozna. Ale czy wogóle ktoś odpowiedzialny za osoby odfpowiedzialne to czyta??????
- 0 0
-
2004-09-02 11:36
antyszczyt
Narazie zkm udowadnia, że koszt potrójnego składu tramwajowego jest 3 razy droższy w eksploatacji niż pojedynczy. Mnożą po prostu kilometry przez trzy. I wychodzi na to że taki potrójny skład zżera trzy razy więcej prądu i w każdym wozie siedzi jeden motorniczy. Taka ekonomika.
A koszt autobusu przegubowego mnożą pewnie razy 1,5.- 0 0
-
2004-09-02 20:39
Czy doczekam sie zanim przejde na emeryture bezpośredniego połączenia Wrzeszcza ze Stogami ????
- 0 0
-
2004-09-02 21:45
a może by nas w końcu ktoś o to zapytał???????????
Ciekawe Panie Antoni Sz. czy zrobił Pan łaskawie chociaż jedną ankietę mieszkańców Nowego Portu, czy Letniewa co sądzą o tak absurdalnym pomyśle. Usuwać tramwaje na trasie, którą wbrew oficjalnym twierdzeniom podróżuje jednak sporo ludzi to oczywiste nieporozumienie. Mało że dotychczas i tak składy jeździły stadnie - 10 i 4 parkami i często zdarzały się "niespodziewane" tzw wypadnięcia z rozkładu to jeszcze Szanowny Pan uznał że to za wielki dobrobyt. SKANDAL!!!!! A może spróbuje ktoś z ZKu odpowiadającego za takie rewelacje przejechać się w niedzielę z Portu na Zaspę. POWODZENIA!!! O ile nie zwieje wam 10 bo własnie ma swój indywidualny rozkład a do tego 15 w ogóle się pojawi to trasa z przesiadkami i długimi okresami oczekiwania międzypołączeniowego może zasługiwać na miano nowego standardu Uni?
- 0 0
-
2004-09-02 22:39
A czy ja się doczekam bezpośredniego połączenia Sobieszewa z Osową, oraz Borkowa z Żabianką? Nie mówiąc o św Wojciechu i Kokoszkach...
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.