- 1 Nie będzie lepszej segregacji - będą kary (245 opinii)
- 2 Śmierć Adamowicza. Wyrok ws. finału WOŚP (108 opinii)
- 3 Pomorze za 36 lat: kobiece i... stare (82 opinie)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (91 opinii)
- 5 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (734 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (368 opinii)
Tramwajem wodnym po Gdańsku
Gdańsk planuje ożywić od dawna zaniedbywane drogi wodne Martwej i Śmiałej Wisły. Do Świbna popłyną nimi dwa wodne tramwaje. Na razie to jednak melodia przyszłości (i to odległej).
- Chcemy stworzyć z Gdańska jeden z najmocniejszych ośrodków turystyki morskiej w Polsce - mówi Krzysztof Rudziński, dyrektor wydziału programów rozwojowych w gdańskim Urzędzie Miejskim. - Mamy atrakcyjny akwen i wody śródlądowe, ale brakuje nam jednego projektu, który spiąłby je klamrą.
I właśnie tramwaj wodny do Świbna ma być projektem, który wykorzysta wszystkie te atuty. Co prawda pomysł powstał już kilka lat temu, ale dopiero teraz miejscy urzędnicy na serio zabrali się za jego realizację.
Jego głównym elementem będzie uruchomienie dwóch linii tramwaju wodnego. Dopełnieniem zaś stworzenie bazy dla turystyki w postaci licznych przystani, marin, miejsc noclegowych i punktów usługowych.
Na długiej na 27,6 km linii nr 1 ma znaleźć się 11 przystanków. Pierwszy z nich będzie zlokalizowany na Starej Motławie na wysokości ul. Pod Zrębem , natomiast ostatni w Świbnie przy przeprawie promowej .
Druga linia mierząca 25,4 km i licząca 8 przystanków zakończy swój bieg w tym samym punkcie, jednak zacznie go nieco wcześniej, przy ul. Sienna Grobla II .
Na całej trasie powstaną cztery większe przystanki tramwajowe połączone z przystaniami żeglarskimi i infrastrukturą turystyczną. Pierwszy na ul. Sienna Grobla II, drugi przy ul. Nadwiślańskiej na Górkach Wschodnich, kolejny w okolicy Śluzy Przegalina, ostatni w Świbnie.
W ramach rozwijania i promowania żeglugi rewitalizacji ulegną także tereny znajdujące się w pobliżu wytyczonej trasy na Wiśle. Na pierwszy ogień pójdzie 10 ha obszar Stogów zlokalizowany przy ul. Stryjewskiego, Zimnej i Hożej . Planuje się tutaj stworzenie ciągu zielonego w postaci parku i bulwaru łączącego część usługową z terenami zamieszkanymi.
- Projekt jest wciąż w przygotowaniu. Chcemy, by był przyjazny dla środowiska oraz zgodny z planami przestrzennymi. Zaś przede wszystkim ma być dochodowy i samodzielnie się finansować - przyznaje dyrektor Rudziński.
Na uruchomienie tramwajów wodnych i budowę infrastruktury turystycznej Gdańsk będzie starał się zdobyć pieniądze z Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Najprawdopodobniej pierwsze pracą ruszą dopiero po 2013 roku, gdy miasto znajdzie środki na wkład własny, chyba, że Komisja Europejska przekaże Polsce dodatkowe fundusze.
Opinie (90) 5 zablokowanych
-
2008-12-10 08:56
debilny artykuł - tani PR
jesli wszystko się uda to prace ruszą najwcześniej w 2013. Czyli, jesli weźmie się za to Adamowicz to na 2020 powinni skończyć
- 0 0
-
2008-12-10 08:49
artykuł tak naprawdę jest o wszystkim i o niczym
Może najpierw należałoby napisać, że w skład opisanej wyżej wizji wchodzą dwa projekty: Ożywienie dróg wodnych w Gdańsku i Pętla Żuławska.
Ten pierwszy zakłada lokalizację 10 przystanków i 2 linie tramwaju wodnego - na Westerplatte i do Sobieszewa (które można wydłużyć do Latarni Morskiej i do Świbna). To wszystko plany, na które pieniądze ma dać Unia Europejska. Długo by jeszcze wymieniać byki Pana Redaktora...- 0 0
-
2008-12-10 08:47
suuuuuper pomysł....oby jak najszybciej ruszyły prace realizaujące...
- 0 0
-
2008-12-10 08:47
bombardier
a ty nie TW Kolejarz?
- 0 0
-
2008-12-10 08:39
same wizje przyszłości
Ołowianki, fontanny, tramwaju wodnego, rewitalizacji dzielnic, remontów, boisk, Nowej Słowackiego, kolei metropolitalnej, ........................
Ale o czymś mówić trzeba.- 0 0
-
2008-12-10 08:30
Co to za bombradier?
Skoro jest takim imbecylem. Mama sie za niego wstydzi.
- 0 0
-
2008-12-10 07:40
Świetny pomysł:))
- 0 0
-
2008-12-10 07:38
Za
Oby ta melodia Urzędowi Miejskiemu zagrała Dobry pomysł
- 0 0
-
2008-12-10 07:36
Ul. Pod Zrębem
Aby dopełnić plan ul. Pod Zrębem wymaga generalnego remontu
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.