- 1 Zamkną ulicę w Sopocie na 3 miesiące (30 opinii)
- 2 Mapa pożarów aut w Trójmieście (86 opinii)
- 3 Nowe oblicze Wroniej Górki na Aniołkach (32 opinie)
- 4 Zaśmiecone gdyńskie westerplatte (53 opinie)
- 5 Z dworca na Jasień 80 zł (595 opinii)
- 6 Zapomniany minister i jego gdyńska historia (45 opinii)
Tramwajowa Brama Wyżynna będzie dłuższa
Przy przeciążonym przystanku tramwajowym Brama Wyżynna wkrótce będą mogły się zatrzymywać dwa tramwaje jednocześnie. Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na wykonanie dodatkowej części peronów - do 60 metrów długosci.
- Przyczynia się to do niepotrzebnego wydłużenia czasu podróży komunikacją miejską. Ponadto sygnalizacja świetlna na Hucisku oraz Węźle Unii Europejskiej jest tak zaprogramowana, by na jednym cyklu przejeżdżało kilka pojazdów szynowych - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Wydłużony w obu kierunkach przystanek będzie w stanie "przyjąć" pasażerów z dwóch tramwajów jednocześnie, a jego nowa długość - 60 metrów - jest wystarczająca, by wjechać mogły na niego w każdej konfiguracji taborowej dwa pojazdy.
- Nowe fragmenty przystanków będą wykonane z takich samych materiałów jak istniejące części peronów. Obecnie nie planujemy jednak postawienia wiat na przedłużonym fragmencie przystanków - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, odpowiedzialnego za infrastrukturę tramwajową.
Niestety, nie planuje się także utworzenia, bardzo niskim nakładem finansowym, łatwego dojścia do przystanku od strony Huciska - od strony przejścia dla pieszych wystarczy ułożyć płyty chodnikowe, dzięki czemu nie trzeba byłoby pokonywać tunelu podziemnego.
- Budowa dojścia do peronów od strony Huciska była brana pod uwagę, jednakże z uwagi na ograniczone środki finansowe nie było możliwości realizacji tego przedsięwzięcia na etapie przedłużania peronów - tłumaczy Jaźwińska.
W najbliższym okresie nie planuje się również przedłużenia kolejnych peronów tramwajowych, które wraz z niektórymi remontami zostały... skrócone - tak stało się m.in. w obrębie Węzła Kliniczna. Obecnie "standardowa" długość peronów wynosi 35 metrów i taka też istnieje na nowej trasie wzdłuż ul. Witosa - al. Havla.
- Wyjątek stanowią perony tzw. przesiadkowe, które służą zarówno dla tramwajów i autobusów. Mają one po 55 metrów długości - dodaje Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, inwestora tej trasy tramwajowej.
Przystankami, na których mogą zatrzymywać się dwa tramwaje jednocześnie są: Brama Oliwska , Dworzec Główny , Centrum oraz Nowe Ogrody . Specyficznym przystankiem jest Opera Bałtycka z peronem dedykowanym pojazdom jadącym wzdłuż al. Hallera . Wydłużony w ubiegłym roku peron liczy obecnie 55 metrów długości, co pozwala na jednoczesny postój tylko wybranych tramwajów - np. dwóch "Dortmundów" (ok. 26 m długości) albo "Dortmunda" i składu "stopiątek" (2x ok. 13,5 m). Niemożliwy jest natomiast postój dwóch Pes jednocześnie, bo te liczą ok. 30 m długości.
- Obecnie na przystanku tym niemożliwe jest, by zatrzymały się dwie Pesy jednocześnie także ze względu na fakt przypisania pojazdów do linii tramwajowych - przy Operze skręcają głównie Pesy na linii 2, zaś pozostałe linie w kierunku al. Hallera obsługiwane są innym taborem - tłumaczy Zomkowski.
Specyficzną linią, która może zatrzymywać się na przystankach wraz z innymi tramwajami jest "czwórka". Ta linia obsługiwana jest przez pojedynczy wagon typu 105Na. Wyjątkiem stanowią wspomniane wcześniej, świeżo wyremontowane przystanki na Węźle Kliniczna.
- Należy jednak pamiętać, że decyzję o formie postoju na przystanku, za każdym razem podejmuje motorniczy. W sytuacji, gdy pierwszy tramwaj stoi już od dłuższego czasu na przystanku i lada moment zamknięte zostaną w nim drzwi, prowadzący drugi tramwaj powinien odczekać te parę sekund i dojechać do początku przystanku zamiast natychmiast otwierać drzwi i wypuszczać pasażerów - kończy zastępca dyrektora ZTM.
Miejsca
Opinie (120) 3 zablokowane
-
2012-06-24 21:11
To dobry pomysł...
....ale należy, wzorem kolei, postawić wskażnik miejsc zatrzymywania sie tramwajów.Obserwując zachowywanie sie motorniczych na przystanku "Dworzec" no i wynikające z tego bieganie pasażerów po zatłoczonym przystanku podejrzewam niektórych o szczególną złośliwość zwłaszcza gdy podjeżdżają,prawie pod Hucisko....
- 4 0
-
2012-06-24 15:29
a dlaczego juz nie ma tramwajów 3 wagonowych? (2)
- 8 0
-
2012-06-24 20:41
Według mnie zamiast robić tabor 3-wagonowy 105-ek można by było połączyć 2 Dortmundy
- 0 2
-
2012-06-24 15:57
Bo ZKM zamiast dbać o tabor wolało wszystko złomowac i czekać aż miasto kupi nowe wozy.
- 5 0
-
2012-06-24 13:44
pytanie za 100 pkt. (2)
po co jest węzeł Kliniczna?
- 6 1
-
2012-06-24 20:33
a pomyślałeś o pracownikach stoczni remontowej którzy maja obok przystanek autobusowy
- 2 0
-
2012-06-24 14:35
1) w razie awarii pojazdu, można odstawić pojazd
2) w razie awarii mogą linie zostać skrócone do tej pętli
3) od niedawna też jako początkowo-końcowy dla meczów na Arenie Gdańsk- 7 0
-
2012-06-24 19:43
1. ZADASZENIE - to jakaś paranoja, że w naszym klimacie główny przystanek tramwajowy w mieście ma dwa wątłe daszki z jakimiś przegrodami. Całość powinna być zadaszona!!!
2. TABLICA REKLAMOWA DO WYWALENIA - jaki głąb wpadł na pomysł ustawienia tablicy reklamowej prostopadle do torów?!?! Znakomicie zasłania widok nadjeżdżających tramwajów i tamuje ruch na peronie, bo zasłania ponad 1/3 szerokości- 12 1
-
2012-06-24 19:19
Fajnie, fajnie! Szkoda, że i tak tramwaje będą stawały pojedynczo czekając, aż tramwaj przed odjedzie (tak jak to najczęściej robią na Głównym):>
- 2 1
-
2012-06-24 11:05
spokojnie, zaraz ktoś usunie barierkę i ścieżka będzie wydeptana (1)
Będzie jak zwykle, z dobrym zamysłem ale bez pomyślunku.
- 59 3
-
2012-06-24 19:06
A za kilka dni znajdą się pieniądze na zatoczkę dla radiowozu straży wiejskiej...
- 3 0
-
2012-06-24 18:04
przystanek centum
witam ale na przystanku centrum nigdy nie widziałem aby dwa tramwaje otwierały drzwi.chodzi o przystanek w obu kierunkach
- 1 3
-
2012-06-24 14:59
Po sprawdzeniu (1)
Potrzeba dokładnie 68 metrów chodniczka (sprawdźcie na goglach) o szerokości max 2 metry.
Koszt metra kwadratowego chodnika to szacunkowo 120 - 180 za m2 (za forum budowlanym).
Czyli dumnego miasta organizatora Euro 2012 nie stać na wydatek dla mieszkańców, turystów i wszystkich bywających w centrum miasta, wynoszący w najdroższej opcji 25 000 PLN. Ale bieda...aż piszczy...
Tak sobie jeszcze pomyślałem: może komus zależy,aby ludzie chodzili tunelem?
Pytanie za 1000 pkt. Kto jest właścicielem powierzchni handlowych w tunelu przy Bramie Wyżynnej?- 8 0
-
2012-06-24 17:04
dodaj jeszcze
ogrodzenie z 2 stron ulica i torowisko, przetarg, projekt, planowanie tego koszta rosną w oczach, stworzenie do tego jeszcze sztabu kryzysowego dla rodzin i znajomych, dla ok 140m kostki trzeba zatrudnić aż 50 osób + firma wykonawcza.
Dlatego się opłaca mistrzostwa świata zorganizować niż coś mieszkańcom dać.- 3 0
-
2012-06-24 16:31
no i niech wyprostują wkońcu tory na łostowicach a nie 15 km/h już drugi miesiąc zaraz będzie jak sie tam jeździ
...i od razu niech zrobią bardziej przyjazne światła od chełmu do pętli świętokrzyska a nie tylko na rozkładzie jest 9 minut od sikorskiego a w rzeczywistości czasami 5 minut dłużej a w godzinach szczytu jak się zjedzie jeszcze 7 to może być więcej.DWA MIESIĄCE TO CHYBA DUŻO CZASU BY POZBYĆ SIĘ PROBLEMU Z TOROWISKIEM I SPOWALNIACZAMI ŚWIETLNYMI DLA KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ KTÓRA RZEKOMO POWINNA SŁUŻYĆ SZYBKIEMU PRZEMIESZCZANIU SIĘ PASAŻEROM
- 5 1
-
2012-06-24 14:42
przystanek Centrum (1)
jest największą głupotą w Gdańsku Synonim Śródmieścia czyli Centrum jest na moście nad torami kolejowymi na peryferiach Śródmieścia tam powinien byc węzeł UE
- 3 0
-
2012-06-24 15:35
Brama Wyżynna powinna się nazywać Centrum bo tam jest Długa i Neptun czyli centrum miasta
A tak to turyści wysiadają na przystanku Centrum i pytają gdzie to Centrum?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.