- 1 Morze odsłoniło wrak okrętu podwodnego (43 opinie)
- 2 Marsz Równości. Będą utrudnienia w ruchu (715 opinii)
- 3 Kot Rysiek będzie miał swoją rzeźbę (67 opinii)
- 4 Tak powinien wyglądać remont każdej ulicy (94 opinie)
- 5 Kierowca prysnął gazem w radnego (343 opinie)
- 6 Kolejna kradzież z automatu paczkowego (201 opinii)
Tramwajowa Brama Wyżynna będzie dłuższa
Przy przeciążonym przystanku tramwajowym Brama Wyżynna wkrótce będą mogły się zatrzymywać dwa tramwaje jednocześnie. Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił przetarg na wykonanie dodatkowej części peronów - do 60 metrów długosci.
- Przyczynia się to do niepotrzebnego wydłużenia czasu podróży komunikacją miejską. Ponadto sygnalizacja świetlna na Hucisku oraz Węźle Unii Europejskiej jest tak zaprogramowana, by na jednym cyklu przejeżdżało kilka pojazdów szynowych - informuje Sebastian Zomkowski, zastępca dyrektora ZTM Gdańsk ds. przewozów.
Wydłużony w obu kierunkach przystanek będzie w stanie "przyjąć" pasażerów z dwóch tramwajów jednocześnie, a jego nowa długość - 60 metrów - jest wystarczająca, by wjechać mogły na niego w każdej konfiguracji taborowej dwa pojazdy.
- Nowe fragmenty przystanków będą wykonane z takich samych materiałów jak istniejące części peronów. Obecnie nie planujemy jednak postawienia wiat na przedłużonym fragmencie przystanków - mówi Maria Jaźwińska z Zarządu Dróg i Zieleni w Gdańsku, odpowiedzialnego za infrastrukturę tramwajową.
Niestety, nie planuje się także utworzenia, bardzo niskim nakładem finansowym, łatwego dojścia do przystanku od strony Huciska - od strony przejścia dla pieszych wystarczy ułożyć płyty chodnikowe, dzięki czemu nie trzeba byłoby pokonywać tunelu podziemnego.
- Budowa dojścia do peronów od strony Huciska była brana pod uwagę, jednakże z uwagi na ograniczone środki finansowe nie było możliwości realizacji tego przedsięwzięcia na etapie przedłużania peronów - tłumaczy Jaźwińska.
W najbliższym okresie nie planuje się również przedłużenia kolejnych peronów tramwajowych, które wraz z niektórymi remontami zostały... skrócone - tak stało się m.in. w obrębie Węzła Kliniczna. Obecnie "standardowa" długość peronów wynosi 35 metrów i taka też istnieje na nowej trasie wzdłuż ul. Witosa - al. Havla.
- Wyjątek stanowią perony tzw. przesiadkowe, które służą zarówno dla tramwajów i autobusów. Mają one po 55 metrów długości - dodaje Aleksandra Jonczyk z zespołu prasowego Gdańskich Inwestycji Komunalnych, inwestora tej trasy tramwajowej.
Przystankami, na których mogą zatrzymywać się dwa tramwaje jednocześnie są: Brama Oliwska , Dworzec Główny , Centrum oraz Nowe Ogrody . Specyficznym przystankiem jest Opera Bałtycka z peronem dedykowanym pojazdom jadącym wzdłuż al. Hallera . Wydłużony w ubiegłym roku peron liczy obecnie 55 metrów długości, co pozwala na jednoczesny postój tylko wybranych tramwajów - np. dwóch "Dortmundów" (ok. 26 m długości) albo "Dortmunda" i składu "stopiątek" (2x ok. 13,5 m). Niemożliwy jest natomiast postój dwóch Pes jednocześnie, bo te liczą ok. 30 m długości.
- Obecnie na przystanku tym niemożliwe jest, by zatrzymały się dwie Pesy jednocześnie także ze względu na fakt przypisania pojazdów do linii tramwajowych - przy Operze skręcają głównie Pesy na linii 2, zaś pozostałe linie w kierunku al. Hallera obsługiwane są innym taborem - tłumaczy Zomkowski.
Specyficzną linią, która może zatrzymywać się na przystankach wraz z innymi tramwajami jest "czwórka". Ta linia obsługiwana jest przez pojedynczy wagon typu 105Na. Wyjątkiem stanowią wspomniane wcześniej, świeżo wyremontowane przystanki na Węźle Kliniczna.
- Należy jednak pamiętać, że decyzję o formie postoju na przystanku, za każdym razem podejmuje motorniczy. W sytuacji, gdy pierwszy tramwaj stoi już od dłuższego czasu na przystanku i lada moment zamknięte zostaną w nim drzwi, prowadzący drugi tramwaj powinien odczekać te parę sekund i dojechać do początku przystanku zamiast natychmiast otwierać drzwi i wypuszczać pasażerów - kończy zastępca dyrektora ZTM.
Miejsca
Opinie (120) 3 zablokowane
-
2012-06-24 12:46
To nic nie da, przy Dworcu PKP przystanek tramwajowy jest bardzo długi, że spokojnie zmieści się drugi tramwaj a i tak czeka! (3)
Tu trza najpierw mentalność motorniczych zmienić!
- 8 5
-
2012-06-24 13:09
nie mentalnośc a zrobić granice
z przodu tramwaje nr xxxx a z tyłu nr xxxx ale jak rozkład pasuje, ale z tym za dużo myślenia jest i dlatego ZKM ma taki rozkład że wysiadasz z ZKM i idziesz na kolejkę to jej machasz na pożegnanie i czekasz na następną i na odwrót.
- 3 1
-
2012-06-24 13:16
Dokładnie, nigdy nie wiadomo czy tramwaj zatrzyma się na początku przystanku czy będziwe trzeba biec na koniec.
- 3 0
-
2012-06-24 14:23
a stanie jako drugi to będą pretensje, że później nie podjechał i przejechał bo nie zauważyli, że stał jako drugi - tak źle a tak nie dobrze.
- 1 1
-
2012-06-24 13:13
(3)
Dlaczego linia 9 w kierunku Przeróbki jedzie ul. 3 Maja??? Przez to jedzie praktycznie pusta, a ludzie cisna się w liniach 3 i 8 jadących koło LOTu.
- 10 2
-
2012-06-24 14:23
no właśnie dlaczego?
- 1 1
-
2012-06-24 15:38
Żeby ludzie mogli dojechać do Urzedu Pracy, Aresztu , Komendy, Urzedu Miejskiego, Szpitala Wojewódzkiego...
dlatego
- 3 2
-
2012-06-24 22:22
Bo 9 ma krótką trasę
- 0 0
-
2012-06-24 13:14
Brama Wyżynna będzie dłuższa
I co to da. Taki przystanek jest przy dworcu PKP i co? 2-gie w kolei tramwaje zamiast pozwolić wyjść pasażerom, czekają aż odjedzie pierwszy.
- 5 0
-
2012-06-24 13:15
Kiedy wymiana torów na Przeróbkę.
- 6 1
-
2012-06-24 13:17
zgadzam sie z "oczym o czym opowiadasz".
Szczegolnie ostatnie zdanie.
3 i 2 jada "prawie"dokladnie w tym samym czasie a pozniej trzeba czekac
20min na nastepne "stado".
Czy w dni wolne nie moznaby rozdzielic ich?
Wtedy czekaloby sie nie 20min ,tylko 10min.
Na sporej trasie jada w jednym kierunku.- 4 1
-
2012-06-24 13:35
Mam kilka dobrych rad (3)
1) na wąskich przystankach tramwajowych należało by zamontować wiaty bez ścian bocznych, albo długie wiaty, jak przy centrum handlowym Manhattan. Ułatwiło by to poruszanie się po przystanku i dobieganie do drugiego tramwaju (gdy mamy do czynienia z przystankiem podwójnym)
2) Jeżeli już myślimy o przystankach podwójnych, dużym ułatwieniem było by zamontowanie jakiegoś typu informacji, w której części przystanku zatrzyma się tramwaj danej linii, skoro mamy przystanki na dwa pojazdy, wystarczyły by dwie tablice które, mogły by nawet 30sec wcześniej wyświetlić numer linii.- 7 1
-
2012-06-24 14:27
(2)
a jak ten pierwszy się spóźni i wjedzie najpierw drugi i stanie jako drugi to ten pierwszy będzie musiał czekać
- 0 1
-
2012-06-24 22:23
A po co cały system lokalizacji tramwajów na trasie?
- 0 0
-
2012-06-24 23:39
nie do końca zrozumiałeś
już od skrzyżowania wiadomo w jakiej kolejności podjeżdżają tramwaje, a na przemieszczenie się bez biegania wystarczy kilkanaście sekund. Jeszcze lepsza sytuacja była by np. w ciągu Grunwaldzkiej, tam już kilka minut wcześniej wiadomo jak podjadą tramwaje.
- 0 0
-
2012-06-24 13:41
ZDIZ ZTM
Nie zauważyłem żeby jakiś cykl świateł dla tramwajów był wydłużony. Puki co rozkłady jazdy są skracane.
Większość cykli świateł dla tramwajów są na impuls a światło się włącza po pełnym cyklu świateł.
Niech pan Wice Dyrektor ZTM razem z ZDIZ podejdzie na skrzyżowanie przy okopowej i zobaczy jak jeździ linia 3 i 8 jak jednocześnie przejeżdżają przez skrzyżowanie. Niech podjadą do Opery Bałtyckiej i zobaczą jak dwa tramwaje jadą w stronę Wyspiańskiego.- 5 2
-
2012-06-24 13:44
Podwujne przystanki
Co do tych przystanków to nie rozchodzi się przecież o pasażerów, tylko o to by komunikacja szybciej jeździła.
Na podwójnych przystankach ludzie i tak stoją pod tunelem i palą fajki bo na przystanku nie można. Jak podjedzie drugi tramwaj to są narzekania co motorniczy robi.- 3 1
-
2012-06-24 13:44
pytanie za 100 pkt. (2)
po co jest węzeł Kliniczna?
- 6 1
-
2012-06-24 14:35
1) w razie awarii pojazdu, można odstawić pojazd
2) w razie awarii mogą linie zostać skrócone do tej pętli
3) od niedawna też jako początkowo-końcowy dla meczów na Arenie Gdańsk- 7 0
-
2012-06-24 20:33
a pomyślałeś o pracownikach stoczni remontowej którzy maja obok przystanek autobusowy
- 2 0
-
2012-06-24 13:48
Komunikat do ZTM GDAŃSK (5)
Zamiast robić zamęt ludziom w głowach wzięlibyście się do roboty.
Najwięcej czasu i najwięcej skarg na prowadzących pojazdy są spowodowane sprzedażą waszych biletów.
Dlaczego nie wykluczycie sprzedaży biletów w godzinach od 7 rano do 19 ?
Postawiliście biletomaty po co żeby były atrakcją miasta bo mało ludzi z nich korzysta i są postawione w takich miejscach, że pasażer ma problem ze zdążeniem na tramwaj czy autobus.
Wstyd dla takiej organizacji. Uświadomcie swoich pasażerów, że cały bałagan jaki jest w mieście to wasza wina.- 8 0
-
2012-06-24 14:42
(1)
A później będzie gadanie, że kierowca nie chciał sprzedać.
Najlepiej jakby pasażerowie nauczyli się kupować bilety wcześniej w kiosku albo w automatach.
A takie ustalenia to raczej Miasto decyduje a nie ZTM.- 0 1
-
2012-06-24 22:13
na pętli Chełm nie ma biletomatu...nie na każdym przystanku o nim pomyśleli
- 1 0
-
2012-06-24 15:03
W dobie biletomatów i możliwości zakupu biletu przez komórkę, sprzedaż biletów u kierowcy powinna być CAŁKOWICIE ZLIKWIDOWANA!!!!!!!!! Kierowca to nie kiosk! Przez takich idiotów codziennie tracę czas jadać do pracy, bo komuś się zapomni kupić bilet i próbuje wcisnąć nieodliczoną kwotę kierowcy.
- 3 1
-
2012-06-24 22:12
biletomaty wiecznie się zawieszają i kup w takiej sytaucji bilet! (1)
- 2 1
-
2012-06-25 09:53
a dzień wcześniej nie widziałeś że będziesz jechał do pracy lub lekarza no i kiosków w całym Gdańsku nie ma, miesięczne taki ta
a dzień wcześniej nie widziałeś że będziesz jechał do pracy lub lekarza no i kiosków w całym Gdańsku nie ma, miesięczne taki tanie że dla mojego komfortu latania za biletem bym go kupiła ale to trzeba jeszcze czymś myśleć
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.