• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: od 577 do 915 mln zł za ostatni odcinek

Michał Brancewicz
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później. Trzy pierwsze odcinki Trasy Kaszubskiej mają być gotowe do końca 2021 roku, ostatni fragment powstanie trzy lata później.

10 podmiotów jest chętnych do wybudowania ostatniego odcinka tzw. Trasy Kaszubskiej między Bożepolem Wielkim a Leśnicami za Lęborkiem. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA, ale rozpiętość cenowa jest duża - od 577 mln do 915 mln zł. Zaprojektowanie i budowa 22-kilometrowej trasy potrwa do 2024 roku.



Ostatni fragment Trasy Kaszubskiej to 22-kilometrowy odcinek dwujezdniowej drogi ekspresowej po dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasem awaryjnego postoju. Na trasie przewidziano budowę węzłów Lębork Południe, Lębork Wschód, Łęczyce oraz rozbudowę węzła Bożepole Wielkie.

Do przetargu stanęło 10 podmiotów.

Oferty na ostatni odcinek TK:

  • NDI (lider), NDI Sopot (partner), Limited Liability Partnership "Todini Central Asia" (partner) - 577 022 886,47 zł;
  • Budimex - 718 669 944,83 zł;
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 745 379 961,22 zł;
  • Kobylarnia (lider) i Mirbud (partner) - 767 928 980,60 zł;
  • Porr - 796 425 000,00 zł;
  • Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construcción (partner) - 798 595 029,66 zł;
  • Metrostav Infrastructure - 847 569 394,10 zł;
  • Strabag - 891 171 722,04 zł;
  • Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner) - 914 910 175,02 zł;
  • Polaqua - 915 491 673,41 zł.

Na realizację tego zadania GDDKiA zarezerwowało 1 mld 195 mln zł. To oznacza, że wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.

Każdy z wykonawców zadeklarował, że prace projektowe i budowlane przeprowadzi w ciągu 38 miesięcy, z zastrzeżeniem, że do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - od 16 grudnia do 15 marca. To oznacza, że otwarcie tego odcinka trasy nastąpi najwcześniej w 2024 roku.

Odcinki Trasy Kaszubskiej w budowie:

  • Gdynia - Szemud (ok. 21 km),
  • Szemud - Luzino (ok. 10 km),
  • Luzino - Bożepole Wielkie (ok. 10 km).

Ich budowa ma się zakończyć pod koniec 2021 roku.

Odcinki S6 na Pomorzu na etapie przetargów:

  • druga jezdnia obwodnicy Słupska (dobudowa ok. 9,5 km),
  • koniec obwodnicy Słupska (Redzikowo) - Bobrowniki (ok. 16 km),
  • Bobrowniki - Skórowo (ok. 13,1 km),
  • Skórowo - Leśnice (ok. 10,9 km).

Do tej listy zalicza się również Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Nadal trwa weryfikacja ofert złożonych 16.11.2020 r. Do każdego z dwóch zadań przystąpiło po 11 oferentów. Budowa OMT pochłonie co najmniej 1,5 mld zł.

- Budowa wszystkich odcinków drogi ekspresowej S6 w województwie pomorskim wraz z Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej powinna zakończyć się w 2025 r. - zapowiada Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału GDDKiA.

Opinie (121) ponad 10 zablokowanych

  • Trasa

    Łapówy "wybiorą" najtańszego ,który natychmiast sprzeda roboty dalej. A koszt będzie nie 915 mln tylko 2-3 mld. "Procedura" jak zawsze.

    • 0 1

  • Będzie sponsoring ?

    Wygra firma znająca się na "sponsoringu " , mająca kanały do zapełniania koryta sekty PiC !

    • 0 1

  • I dopiero PiS musiał (15)

    przejąć wladzę, aby wreszcie to ruszyło.

    • 97 221

    • Masz jakieś pojęcie o tej inwestycji??? (5)

      Widać ,że żadne skoro uważasz to za zasługę PIS

      • 34 7

      • Uwaga !

        Kto "sponsoruje" sektę PiC, ten jedzie ...To takie nowe układy zapełniające koryto sekty . Veta nie zastosowali, więc będzie sporo kasy do prania z EU ! Kto będzie "słupem" ?

        • 0 0

      • Zasługą pis miało być obniżenie kosztów budowy dróg, a tu niespodzianka, koszty poszybowały, ale pis tłumaczy, że i tak są niższe, bo gdyby inni rzadzili to dopiero byłyby wysokie. I tak to się kręci. Edukujcie się ludzie, bo inaczej zawsze ktoś w bambuko was zrobi.

        • 4 0

      • (2)

        pis nie daje sobie rady z budowa drog szybkiego ruchu, co rusz jakis wykonawca porzuca budowany przez niego odcinek lub zrywana jest umowa z powodu np opieszalosci, nie wywiazywania sie z terminow, takie zdarzenia powodują koniecznosc rozpisywania nowych przetargow, generuja dodatkowe ogromne koszty i wydluzaja czas budowy drogi o kilka lat, takich pzypadkow bylo juz kilkanascie, ostatnio na s7 kolo krakowa

        • 4 3

        • komunikat:
          GDDKiA Kraków
          S7 węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków o długości ok. 18,3 km

          07-12-2020
          GDDKiA odstępuje od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) z dniem 7 grudnia 2020 r.

          • 0 0

        • GDDKiA Kraków
          S7 węzeł Widoma (bez węzła) - Kraków o długości ok. 18,3 km

          07-12-2020
          GDDKiA odstępuje od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) z dniem 7 grudnia 2020 r.

          • 0 0

    • (6)

      PiS blokował tę inwestycję przez 5 lat. Gdyby nie PiS, to S6 dawno już by była gotowa.

      • 74 20

      • (3)

        Ale PO rządziło 7 lat czy wiecej.. I dalej nic nie zrobiło.. To ile lat jeszcze potrzebowali i jak to jest, że mniejszość w sejmie Pisu potrafiła zablokować PO i PSL a teraz cała opozycja nic nie potrafi zrobić, nieudolni od zawsze:)Pograzacie się sami a to też nie jest żadna nowość.

        • 14 17

        • Tak, tak, a jak tam via maris , sztandarowa droga pis z trójmiasta do Władysławowa? Już mieliśmy dawno nią jeździć, a tu 5 lat i nic. Są choćby papiery na nią zrobione, żeby następni mieli szansę kontynuować?

          • 3 0

        • pis nie blokowal bo nie mial takiej mozliwosci, natomiast bruzdzil, twierdzac min. ze po buduje dla niemcow i rosjan drogi rownoleznikowe co nie bylo prawda bo budowane byly tez s3, s5, s7, s8, s11, s17, oczywiscie oczerniajacy wiedzieli jaka jest prawda ale wiedzieli tez ze ich elektorat w wiekszosci slabo wyedukowany nie bedzie sprawdzal w zrodlach jaki jest stan faktyczny, zweryfikowac klamstwa poslow pis jest bardzo latwo, wystarczy zajrzec do wikipedii a jeszcze lepiej na srony min. infrastruktury

          • 7 1

        • sprawdz że długo trzeba było czekac na decyzję środowiską - pare lat bo gwiazda Dzikowska z RDOŚ Gdańsk chciała przygwiazdorzyć

          • 0 3

      • Nie kłam . (1)

        • 11 26

        • Poczytaj ,doucz się to nie trudne sprawdzić takie informacje

          • 15 8

    • Zapytaj sie Jaworskiego dlaczego zablokowal wszystkie inwestycje drogowe na Wybrzezu Gdańskim

      • 1 1

    • ruszyło

      Energę z Lotosem, zero dla Trójmiasta, co w tym czasie robią posłowie pisiorscy ? Proszę państwa, proszę wstać z kolan i walczyć o Pomorze

      • 38 10

  • Przydałoby sie jeszcze przebudowac droge z wezła Chwaszczyno do wezła Osowa na obwodowej (1)

    • 2 1

    • Chwaszczyno nie jest podłączone do tego węzła...

      • 0 0

  • jak zwykle nie wygra najtansza oferta (14)

    chcociaz wiadomo ze firma NDI to bardzo solidny partner...ale z najtanszych ofert nie ma co pod stolem rozdac

    • 35 69

    • Brawo Polska Firma (1)

      Ndi bardzo solidna no i Polska firma oby wygrali.

      • 0 9

      • Ndi to gniot

        Już mam jest lepszy, oni powinni mieć nazwę nigdy dość i**otow

        • 0 0

    • najgorsza firma na Adamowicza pokazali klasę...

      • 3 1

    • PZP (2)

      rażąco niska cena? nie mam pod ręką kalkulatora, ktoś potwierdzi? szykuje się sporo roszczeń jak zwykle.

      • 2 0

      • To jest 48% wyceny gddkia (1)

        Czyli bardzo tanio. Do tego kazachski partner.

        Budimex dał dobrą cenę, bo ma sprzęt w okolicy i może płynnie przejść z jednej budowy na drugą. A NDI z Kazachami o prawie 150 milionów taniej, to jest bez szans na powodzenie.

        • 9 3

        • Przecież NDI buduje S6, więc też jest w okolicy.

          A Partner z Kazachstanu jest tylko po to, żeby pożyczyć doświadczenie i nigdy go nikt nie zobaczy.

          • 3 1

    • (1)

      Przy tak rażąco niskiej cenie z "solidnego partnera" szybko staną się "bankrutem". :D Partner z Kazachstanu też jest dość... egzotyczny. :D

      • 17 1

      • Kazastan to pewno chińska firma plus ich wywiad

        • 5 1

    • Facet nie belkocz!

      • 1 0

    • tylko nie jacyś azjaci,

      to nigdy sie nie udało w polsce

      • 3 1

    • NDI już uciekło z budowy..

      ... autostrady A4, bo słabo skalkulowali... Powtórka z rozrywki?

      • 14 5

    • Żartujesz?

      Powinieneś podpisać się wierny pracownik NDI. Solidny partner? Weź mnie nie rozśmieszaj. Wszelkie kontrakty nawet z diabłem byle nie z nimi.

      • 15 7

    • Podejrzanie odstają od pozostałych ofert

      • 26 0

    • Ndi solidna?

      Na Adamowicza zaprezentowała gorzej niż poziom mtm.

      • 31 9

  • gdyby tą Kaszubską wyprostować, byłoby taniej i szybciej

    szczególnie od Szemuda do Lęborka

    • 2 0

  • Brawo! (15)

    Rząd obiecuje i drogi powstaja.Niebawem zaczna sie prace nad obiecanym portem zewnetrznym w Gdyni i droga czerwona co jest cześćią CPK

    • 66 120

    • Z tego co Pamiętam to koncepcja była opracowana za PO (6)

      A PIS ją skasował na początku 1 kadencji ucinając dofinansowanie . Więc o czym mówisz?

      • 46 4

      • Suweren (5)

        musiał mieć czas, żeby zapomnieć o planach niszczenia Polski przez PO.
        Później można było przedstawić te same koncepcje jako plan odbudowy Polski realizowany przez PiS.

        • 23 3

        • (4)

          Zgadza sie PO to tylko koncepcja i plany nic poza tym,chociaż z tym drugim to bym sie kłocil bo to partia bez pomyslu na siebie.Ja tez mam plan kupic pleyke ale tego nie zrobie wiec co mi po tym :) Co do samochodow elektrycznych to wlasnie sie dogaduja z Izerą i co zatkao kakao?

          • 3 20

          • taniej będzie zamówić te elektryki u chińczyków

            a u nas nakleimy nasze logo i odtrąbimy sukces

            • 1 0

          • Był plan i zapewnione finansowanie A PIS zablokował srodki bo potrzebował na 500+ (2)

            5 lat nic nie robili z elektrykami a z tego co pamiętam miał za pierwszej kadencji jeździć 1 milion aut elektrycznych. Zatkało kakao?

            • 14 6

            • (1)

              Ciekaw jestem źródeł tych waszych informacji, zapytałbym o nie ale to zwykła Propaganda słowna, oni to oni tamto, wzięli stąd dali tam bla bla... Co za różnica czy jeździło wtedy milion czy będzie jeździć milion za 3 lata, istnieje coś takiego jak opóźnienia w projekcie przez różne problemy w tym technologiczne... Ważne że obietnicą dotrzymana.Najwazniejsze obietnice zostały spełnione.Problem z małą ilości niemowląt - ludzi nie było stać na założenie rodziny. 500plus i podwyższona płacą minimalna spowodowały że studenci którzy tak ochoczo sobie skaczą po ulicach mogą wyprowadzić się z domu, uczyć się i godnie żyć.Nie mówiąc już o uldze podatkowej do 28 roku życia. Obniżenie wieku emerytalnego, brakuje tylko poprawy służby zdrowia ale umówmy się, że żadnej władzy nie udało się jej poprawić. Jednak mam nadzieję, że to się zmieni bo ufam pisowi bardziej niż reszcie, zresztą przez ostatnie lata dofinansowanie wzrosło i do 2023 ma dalej wzrastać. Nie mówiąc już o podwyżkach dla lekarzy i służb ratunkowych w ostatnich miesiącach przez wirusa. Reasumując, rząd podwyższa podatki ale równolegle więcej wypłaca dla ludzi.pieniądz w kraju się kręci między człowiekiem i krajem a to oznacza że idziemy do przodu a nie stoimy w miejscu jak za PO. Oni potrafili tylko powiedzieć, że na nic nie ma pieniedzy.(pisane z telefonu na szybko)

              • 4 14

              • Dobre żarty

                Propaganda i brak wiedzy o gospodarce zasłaniają umysł.
                Mogą równie dobrze obiecać, że za 5 lat będziemy lecieć na Marsa na wakacje. A że się to zrealizuje za 500lat, to szczegół tak?

                Źródła? Oficjalne decyzje Ministerstwa Infrastruktury. Opóźnili budowę Trasy Kaszubskiej o 2 lata i wycięli w ramach ,,optymalizacji'' odcinek Boże Pole - Lębork. Ministrowie sami mówili, że nie chcą realizować S6 bo to droga dla Rosjan i Niemców.
                Przetargi w Zachodniopomorskim zdążono ogłosić rzutem na taśmę przed końcem kadencji, bo właśnie w papierologii były kilka miesięcy do przodu względem odcinków z naszego województwa. Mało zabrakło i dziś byśmy mieli całą S6 gotową.

                Czyli socjal i podatki zapewniają bogactwo? Płaca minimalna to też podniesienie podatków, po to się ją podnosi by zwiększyć wpływ do budżetu.
                500+? Proszę sprawdzić dzietność w ostatnich latach. Od 3 lat systematycznie spada. To było tylko przyspieszenie decyzji o kolejnym dziecku na początku programu.
                Ulga podatkowa do 28 roku życia? To wprowadza nierówności i zniechęca do kształcenia się w tym czasie. Ulgi i obniżki powinny być równe dla wszystkich.
                Z obniżeniem wieku emerytalnego się zgodzę, ponieważ zawieramy umowę z Państwem wchodząc na rynek pracy i jesteśmy zmuszani do płacenia składek na ZUS. Decyzja PO była świństwem.
                Niestety PIS trafił na okres najlepszej koniunktury na świecie i większość osób nie zdaje sobie sprawy jak silne jest to sprzężenie zwrotne. Zamiast przygotowywać się na kryzys i racjonalnie gospodarować środkami, to kraj się potężnie zadłużył i powoli zjada nas obsługa tego długu.
                Rząd więcej wypłaca dla ludzi...tak, machina biurokratyczna się potężnie rozrasta. Urzędnik niczego nie produkuje i nie jest wartością dodaną do gospodarki czy zamożności kraju. To jest koszt! A to co dają, to albo drukują albo pochodzi z podatków i obciążeń, które sukcesywnie podnoszą i dokładają. Ale tego ludzie tak nie widzą i nie czują. Inflacja to dla rządzących najlepszy podatek.

                • 19 3

    • (1)

      Podobnie jak polski samochód elektryczny

      • 28 7

      • Zapomniałeś o promach

        • 8 0

    • Szkoda że kosztem kolei. Dzięki temu mamy więcej aut w miastach.

      • 1 0

    • (2)

      Rząd rządzi od wielu lat a w tym czasie dorobiliśmy się kresek na mapie ;)

      • 5 1

      • (1)

        A ja widzę, że drogi w kraju się budują mimo wirusa, bo PiS ma jaja i wie, że nie możemy stać w miejscu. Radzę poczytać które lokalne i krajowe drogi zostały w tym roku zakończone lub się budują,sporo tego.Faktycznie łączenie kropek miało miejsce za Tuska w 2012r

        • 2 16

        • PIS właśnie chciał te "jaja" sam sobie obciąć, jeszcze nie tak dawno bo w zeszłym tygodniu. Ale co? Pamięć króciótka? Gdybu nie kasa, a przynjmiej jej część z funduszy europejskich, toby waćpań, po kocich łbach jeżdził.

          • 10 2

    • (1)

      To wszystko to dawno planowane inwestycje. Pieniądze z poprzedniej transzy UE. Obwodnica Metropolitalna długo blokowana przez PiS a Szydło zabrała wcześniej pieniądze na tą inwestycję i przesunęła środki na południe Polski.

      • 12 3

      • To ile jeszcze lat potrzebowało PO na ruszenie tyłka z projektami :) Ile byli na stołkach?Mniejszość w sejmie ich zablokowała? Nieudolni coś... Teraz jakoś mniejszość w sejmie nie potrafi blokować inwestycji i projektow Pisu a niektóre nawet pochwalają jak 500 plus..... Mówiąc wcześniej, że to nie wypali. Teraz PO proponuję 1000 plus ale jakoś ludzi nie przekonali w wyborach i słusznie.

        • 3 13

  • co mnie obchodzi jakaś gdynia?! trasa ma być do Gdańska

    • 1 3

  • A co z drogą Chwaszczyno-Oliwa? Tam to dopiero będzie permanentny korek... (4)

    Jeśli Gdańsk szybko nie wybuduje nowej drogi z Chwaszczyna do Oliwy, to po otwarciu tej trasy obecna droga będzie całkowicie nieprzejezdna. Cały ruch z Europy Zachodniej do Gdańska pójdzie tą trasą, bo w odróżnieniu od autostrad jest bezpłatna. Czy Gdańsk znowu będzie "zaskoczony"?...

    • 5 5

    • gdyby mieszkańcy Osowej nie gwiazdorzyli

      to TK prowadziłaby przez Osową, a nie przez Wielki Kack

      • 2 0

    • Gdzie ty byłes ostatnie 15 lat?

      • 2 0

    • Gdańsk ma budować drogę dla Chwaszczyna? Przecież to teren gmin Żukowo.

      • 2 1

    • W planach jest tunel pod pachołkiem

      • 2 0

  • a ze Słupska do Trójmiasta to kiedyś normalną drogą dojedziemy ? (1)

    • 6 0

    • Nie

      Najkrósza droga do Słupska ? OdBytowa.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane