• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Kaszubska: sprawdzamy postęp prac

Patryk Szczerba
6 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

Trasa Kaszubska: postępy na budowie na początku lipca 2021

Trwa budowa 41-kilometrowego odcinka Trasy Kaszubskiej na odcinku Gdynia-Boże Pole. Droga według pierwotnego harmonogramu miała być gotowa w 2021 r., ale pewne jest, że trasą kierowcy pojadą najwcześniej dopiero w 2022 r.



Śledzisz postępy przy budowie Trasy Kaszubskiej?

Budowa S6 Trasy Kaszubskiej na wszystkich trzech odcinkach od Bożegopola do Gdyni trwa.

Trasę ze względu na długość podzielono na trzy odcinki realizacyjne: Bożepole Wielkie-Luzino, Luzino-Szemud oraz Szemud-Gdynia.

Prace na Trasie Kaszubskiej są już zaawansowane. Obecnie kontynuowane jest wykonywanie konstrukcji dróg i nawierzchni bitumicznych.

Betonowanie wiaduktu wzdłuż Lipowej. Film z kwietnia.



Budowa obwodnicy Trójmiasta: poszerzanie głównych jezdni



Podczas dwukrotnych zwężeń obwodnicy Trójmiasta w maju i czerwcu na węźle Gdynia Wielki Kack poszerzono główne jezdnie.

- Wszystko po to, by na nowych jezdniach były docelowo po trzy pasy ruchu i pasy awaryjnego postoju. Na nowych obiektach (od strony Karwin i Chwaszczyna) na tym węźle została wykonywana nawierzchnia z asfaltu lanego. Między innymi dzięki temu działaniu na przełomie lipca i sierpnia tego roku zostanie na nie przełożony ruch z obwodnicy Trójmiasta - mówi Piotr Michalski, rzecznik gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Wyburzenia starych obiektów latem



To z kolei umożliwi wyburzenie starych obiektów nad Chwaszczyńską i budowę nowych, szerszych uwzględniających trzy pasy ruchu.

- Ze względu na silnie zurbanizowany teren w okolicach Gdyni i wynikający stąd obecność wielu instalacji technicznych w dalszym ciągu kontynuowane są przebudowy oraz przepięcia sieci uzbrojenia podziemnego - dodaje Michalski.
Do tego ostatnio budującym trasę nie sprzyja pogoda. Zeszłotygodniowa ulewa spowodowała wylanie wody na jezdnię na węźle Wielki Kack.

18:43 30 CZERWCA 21

Zalany węzeł Wielki Kack (11 opinii)

Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....
Brawa dla budowniczych węzła Wielki Kack.... Ulewa i wszystko pływa....


Trwa także budowa obiektów mostowych. Ostatnio betonowano zwornik największego z nich - estakady w Milwinie (na odcinku Luzino-Szemud).

Trasa Kaszubska: ogromna skala badań archeologicznych



Pod koniec czerwca zakończyły się ostatnie prace archeologiczne koło Bożegopola Wielkiego. Przedstawiciele GDDKiA przyznają, że zakres badań archeologów na wszystkich odcinkach wpłynął na termin realizacji trasy.

- Żeby uzmysłowić skalę: do przebadania był teren trzy i pół razy większy niż pierwotnie zakładaliśmy na podstawie wcześniejszych badań powierzchniowo-sondażowych. Zdarzało się wielokrotnie, że po zdjęciu zewnętrznej warstwy ziemi tzw. odhumusowanie ukazywały się ślady wskazujące na konieczność przeprowadzenia badań archeologicznych. To każdorazowo wstrzymywało roboty budowlane. Do tego często musieliśmy rozszerzać obszar poddany wcześniej badaniom. Z czymś takim, o takiej skali nie mieliśmy wcześniej do czynienia, choć standardowo wykonujemy na naszych inwestycjach takie badania. Cieszy nas zakończenie tych prac, bo dzięki temu wykonawcy mogą już skupić się wyłącznie na kontynuacji budowy drogi - przyznaje Michalski.
Prace budowlane na tych odcinkach skończą się w przyszłym roku.

Łączna wartość tych trzech odcinków to ok. 2,032 mld zł. Z funduszy UE na inwestycję zostanie przeznaczonych blisko 985 mln zł.

W tym roku do wspomnianych odcinków S6 dołączyły kolejne, które są na wstępnym etapie projektowania według formuły projektuj i buduj. To dwa zadania Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej, a także odcinki za Lęborkiem: Leśnice-Skórowo, Skórowo-Bobrowniki oraz rozbudowa Obwodnicy Słupska o drugą jezdnię.

Postępy prac przy budowie Trasy Kaszubskiej. Film z kwietnia



- W najbliższym czasie zamierzamy podpisać kolejne dwie umowy, dzięki czemu w realizacji będzie siedem odcinków od Słupska do Bożegopola Wielkiego wraz Obwodnicą Metropolii Trójmiejskiej. Zakończenie prac na tych "nowych" odcinkach planowane jest na 2025 r. - kończy Michalski.

Trasa Kaszubska: co powstaje


Odcinek Gdynia-Szemud - 22 km:

  • trzy węzły: mniejszy w Koleczkowie i dwa duże w Chwaszczynie oraz Gdyni-Wielkim Kacku,
  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • na odcinku Chwaszczyno - Gdynia-Wielki Kack oraz na odcinku Obwodnicy Trójmiasta w obrębie węzła Gdynia-Wielki Kack - będą po trzy pasy na długości ok. 2,9 km.

Powstanie 37 obiektów inżynierskich, w tym mosty, estakady, 22 wiadukty, dwa przejścia podziemne i kładki dla pieszych. Oprócz drogi ekspresowej zbudowanych zostanie ok. 12,2 km dróg lokalnych i ok. 15,3 km dróg zapewniających dojazd do nieruchomości, pozbawionych dostępu do drogi publicznej przez budowę drogi ekspresowej. Do tego ok. 1,3 km dróg służących obsłudze trasy. Podróżujący będą mogli skorzystać z dwóch miejsc obsługi podróżnych zlokalizowanych w pobliżu miejscowości Kamień.

Odcinek Szemud - Luzino - 10,3 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • węzeł Szemud na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 224.

Powstaną 22 obiekty inżynierskie, w tym dwa mosty i dwie estakady. Oprócz trasy głównej zostaną przebudowane drogi o długości ok. 5 km i wybudowane nowe, zapewniające dojazd do nieruchomości oraz służące obsłudze trasy o długości ok. 10 km.

Odcinek Luzino - Bożepole - 10,4 km:

  • dwa pasy ruchu w każdym kierunku oraz pas awaryjny,
  • trzy węzły drogowe: Bożepole Wielkie, Strzebielino, Luzino,
  • obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle Luzino,
  • miejsce obsługi podróżnych.


Miejsca

Opinie (212) ponad 10 zablokowanych

  • Korek (8)

    Jedno jest pewne, obwodnica nie ogarnie tego ruchu. Już teraz jest ciężko. Po włączeniu kolejnej ekspresówki płynny przejazd nie będzie możliwy.

    • 60 20

    • (5)

      Dlatego potrzebna jest szybka budowa Obwodnicy Metropolitalnej, już nie mówiąc o budowie na całej długości Obwodnicy Trójmiasta trzeciego pasa!

      • 19 5

      • (3)

        Na pewno by się przydał. Tylko gdzie ten zwiększony ruch trafi? Na spacerową? Przez Witomino może? A jak już dojedzie to gdzie zaparkuje? Moim zdaniem potrzebne są nam trasy dla autobusów (a nie buspasy po 50 metrów) i kolej.

        • 18 2

        • (2)

          Potrzeba nam więcej dróg dojazdowych z "miasta" do Obwodnicy! I to odpowiednio szerokich. To jedyny sposób na odkorkowanie Trójmiasta!

          • 11 7

          • Szybciej, a wiec i liczniej dojada do obwodnicy, ktora sie od tego zatka na amen.

            • 7 1

          • Dróg jest tyle samo ile było przed wojną , nic nie przybyło ,

            Zamiast Kartuskiej przeniesiono ruch na Armi Krajowej i poszerzono Słowackiego i nic więcej.

            • 5 0

      • Budowa 3go pasa na obecnej obwodnicy bedzie po wybudowaniu Obwodnicy metropolitalnej

        Inaczej zamkniecia jednego pasa z dwuch by całkowicie zakorkowało Trojmiasto

        • 2 1

    • Tą ekspresówką przylecą duchy? (1)

      Przecież liczba użytkowników jest mniej-więcej stała, różnia się tylko kierunki

      • 4 3

      • Nie jest.

        Jeżeli się okaże że ekspresówką jest niewiele wolniej niż SKM, to ludzie się poprzesiadają.

        Dlatego poszerzanie dróg też nie działa. Zwolennicy tego zapominają, jak dużo ludzi ma samochody, ale nimi nie jeździ, albo jest w stanie kupić samochód, jak tylko warunki do jazdy się poprawią.

        • 4 3

  • szkoda, że nie robicie takiego "sprawdzenia" bieżących inwestycji miejskich

    wtedy dopiero byśmy otworzyli oczy, haha jakie jest tempo postepu prac no i co w ogóle jest robione względem hucznych planów ogłaszanych na 3miastopl, bo w ogłaszaniu planów i strategii to nasz magistrat jest specjalistą :D

    • 11 3

  • Karwiny to będzie jeden wielki korek (3)

    Wszystko pięknie, ładnie, dodatkowe pasy na krzyżówce na karwinach ale co z tego jak co 100m są światła. Jak ta dzielnica ma przyjąć na klatę cały ruch z trasy metropolitalnej?

    • 11 2

    • A Szczurek co ma do powiedzenia w tej sprawie ? (1)

      Trzeba pytać decydentów, dlaczego pozwolili na to, żeby Wielkopolska jako główna trasa wylotowa z Gdyni ( dwa pasy w każdym kierunku ) stała się drogą wewnątrzosiedlową.
      Czyżby jednak brak wyobraźni ? Czyżby pierd..enie o wizjach i marzeniach to była czysta propaganda dla ciemnego ludu ?

      • 4 0

      • Dlaczego niby wewnątrzosiedlowa?

        • 0 1

    • jak jeszcze wezmą się za wiadukty...

      ...będzie się działo, jak przy przebudowie Morskiej...

      • 0 0

  • opinia

    Mam nadzieję, że droga ta nie będzie płatna. A tak nawiasem nie można zrozumieć, dlaczego dokonano zawężeń obwodnicy. W Ameryce drogi buduje się jak najszersze, a tu jakaś następna paranoja!!!

    • 8 2

  • Dzięki tej trasie będzie więcej aut w mieście (9)

    Tylko co z parkingami? Swoją drogą budować kolejne drogi a zapomnieć o tym że kolej wymaga modernizacji.

    • 45 76

    • (1)

      Mało tego. "Dzięki" tej trasie przybędzie więcej samochodów niż z uwagi na Majaland. I o ile na Majaland dużo osób pomstuje to trasie większość przyklasuje.

      • 10 14

      • Majaland nie będzie żandą Energylandią.

        To większe wesołe miasteczko i tyle.

        • 5 0

    • (5)

      Podaj jakiś racjonalny powód dlaczego ma być więcej aut w mieście.

      • 21 7

      • (3)

        Kaszubi będą mieli lepszy dojazd do pracy w Trójmieście.

        • 12 6

        • Od kilku dobrych lat Warszawka

          Ma bardzo dobry dojazd do Trojmiasta i z tego korzysta.
          Jednak prawdziwy boom się zaczął kiedy zaoferowano im piękne nadmorskie apartamenty na prywatyzowanych miejskich i państwowych działkach, z dodatkową korzyścią w postaci wyrzucenia miejscowych oraz innymi udogodnieniami, szczególnie w Gdyni.

          • 25 3

        • Ale oni już tu pracują i dojeżdżają. Część PKM, część samochodami.

          • 5 3

        • Nie chrzań, bo cały chrzan zmarnujesz.

          Zaiste, zabawnie trollujesz:). Spójrz na mapę i sprawdź, jakie miejscowości na Kaszubach leżą blisko tej trasy.

          • 3 0

      • Dlatego, że ta trasa skłoni kolejnych ludzi do wyprowadzki poza miasto (a choćby w okolice Koleczkowa). Tam sobie postawią dom, ale do pracy i do szkół będą przyjeżdżać samochodem (no przecież nie pociągiem) do miasta.

        • 4 7

    • Kiedy OPAT do kompletu?

      Dobrze że budują nowe drogi. Gdyby wszędzie była jedna nitka albo w ogóle brak dróg to nikt by się nie ruszył już nigdzie.

      • 5 3

  • (1)

    Po zalaniu węzła Wielki Kack całe utwardzenie terenu szlag trafił?

    • 7 0

    • Nieeeeee, no co Ty, no wez, nieee, wszystko skonczylo sie szczesliwie...

      • 0 0

  • Skutek (2)

    Po oddaniu S6 podróż samochodem z Gdańska do Szczecina potrwa ze 3 i pół godziny (wyczynowcy szybciej...), pociągiem nadal minimum 5 i pół, bo na torach nic się nie dzieje. Co zrobią racjonalni podróżni?

    • 10 0

    • 3,5 godziny do Szczecina to w latach 90 był standard i nie było S6. Ale nie było też fotoradarów i takiego natężenia ruchu.

      • 4 0

    • Pojadą autem, co doprowadzi do powstania korków na tej nowej drodze. W międzyczasie kolej ze względu na spadki liczby pasażerów będzie cięła kursy. Ot, uroki niezrównoważonego transportu.

      • 1 0

  • Fajny filmik :-)

    • 3 1

  • Ślimacze tempo. Nie wyrobią się nawet w 2022r. (1)

    Sam Polifarb, Bojano, Koleczkowo itd. rozgrzebane. Kawałki wiaduktów lub ich brak, nie mówiąc o zjazdach, wjazdach itp.

    • 8 5

    • Dokładnie, na razie to leją asfalt na cienkiej podbudowie aby jakieś ślady widoczne były.

      • 1 0

  • Styczen czy grudzień 22 (2)

    ???

    • 3 2

    • Obstawiam grudzień 2023.

      • 2 0

    • Budowę OMT obstawiłem u bukmachera. To jest inwestycja lepsza niż każda lokata w banku.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane