• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu pełna niedoróbek

Krzysztof Koprowski
15 maja 2013 (artykuł sprzed 11 lat) 
Izolacja fundamentu ekranu akustycznego w rejonie skrzyżowania z ul. Chrzanowskiego. Izolacja fundamentu ekranu akustycznego w rejonie skrzyżowania z ul. Chrzanowskiego.

Czy wybudowany za 158 mln zł środkowy odcinek Trasy Słowackiego to bubel z dziesiątkami usterek? Radni Dolnego i Górnego Wrzeszcza przygotowali listę z ponad setką uwag dotyczących jakości wykonanych prac.



Jak oceniasz jakość prac na środkowym odcinku Trasy Słowackiego?

Radni przeszli odcinek Słowackiego od skrzyżowania z al. Rzeczypospolitej zobacz na mapie Gdańska do połączenia najnowszej części trasy ze starą w rejonie Ronda de la Salle'a zobacz na mapie Gdańska. O ile sama droga prezentuje się stosunkowo dobrze (z wyjątkiem rejonu skrzyżowania z al. Grunwaldzką zobacz na mapie Gdańska, gdzie powstało wgłębienie w jezdni), o tyle chodniki i otoczenie trasy, zdaniem radnych, wykonano fatalnie.

- Na całym odcinku jest mnóstwo źle zamocowanych płyt chodnikowych oraz pozapadanych fragmentów chodnika. Do tego wypada kostka brukowa, którą wykonano na skarpach lub między chodnikiem a drogą rowerową - mówi Piotr Dwojacki, wiceprzewodniczący Rady Dzielnicy Wrzeszcza Dolnego.

Zdaniem radnych, równie źle wykonane są drogi rowerowe. - W wielu miejscach warstwa bitumiczna została źle położona, przez co powierzchnia jest nierówna. Dodatkowo tam, gdzie piesi muszą pokonać drogę rowerową, nie wymalowano pasów i specjalnych progów dla rowerów, znanych np. z al. Grunwaldzkiej. Źle wyprofilowany został także przejazd pod estakadą, bo rowerzyści mają ograniczone pole widzenia. W niektórych miejscach za wysoko ułożono krawężniki na przejazdach przez jezdnie - dodaje Katarzyna Szczepańska z komisji ds. inwestycji i planowania przestrzennego w Radzie Dzielnicy Wrzeszcz Górny.

Nie lepiej od tego co dostrzec można na powierzchni, prezentują się podziemia. Tunele dla pieszych są już brudne, w niektórych miejscach popisane, czuć w nich woń moczu (choć to oczywiście nie jest winą ich wykonawcy).

Odrębną kategorię usterek stanowią ekrany akustyczne. W wielu miejscach ich fundamenty się kruszą, w innych odchodzi izolacja. Co było do przewidzenia, ekrany zostały już zaanektowane przez wandali, którzy wymazali je farbami.

Nie brakuje też dziwnych rozwiązań. I tak w rejonie ul. Hynka zobacz na mapie Gdańska nie zainstalowano barierek odgradzających pieszych od skarpy. Barierki pojawiły się natomiast kilka metrów dalej, lecz odgradzają chodnik od... chodnika. - Może ktoś po prostu trzymał odwrotnie mapę? - żartuje Dwojacki.

Miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne, które zlecała budowę trasy, wie o wszystkich niedociągnięciach i już teraz wymusza na wykonawcy (konsorcjum upadłej spółki Hydrobudowa Polska i hiszpańskiego OHL) usuwanie wad.

- Trasa została odebrana przez nas od wykonawcy, ale ze sporą ilością usterek spisanych w protokołach odbiorów technicznych poszczególnych branż. Obecnie trwa usuwanie zastrzeżeń zawartych w tych protokołach - informuje Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik Gdańskich Inwestycji Komunalnych.

Wśród niedoróbek wskazanych przez GIK, są m.in. malowanie tunelów powłoką antygraffiti, oznakowanie jezdni czy też poprawienie nawierzchni dróg rowerowych.

- Część prac nie mogła zostać wykonana wcześniej w docelowej formie z powodu złej pogody, przypomnę, że trasa została otwarta w grudniu ub. r. - zwraca uwagę Magdalena Skorupka-Kaczmarek.

Wykonawca Trasy Słowackiego udzielił na wykonane prace trzyletniej gwarancji (oraz dwuletniej na zieleń). Nie należy jednak mylić procedury gwarancyjnej z usuwaniem usterek zapisanych w protokołach odbioru. Te pierwsze to wady, które pojawiły się już po oddaniu drogi do użytku i których w momencie odbioru nie było widać lub nie było można przewidzieć (np. odpadający sufit w tunelu na wysokości ul. Reymonta). Wady spisane w protokołach odbioru były natomiast znane w momencie zakończenia inwestycji, ale nie wpływały na możliwość oddania jej do użytku.

- Usterki z protokołów mają być usunięte do końca maja. Niezależnie od tego, mieszkańcy zawsze mogą zgłaszać usterki - najlepiej w formie pisemnej poprzez e-mail biuro@gik.gda.pl lub tradycyjną pocztą na adres naszej siedziby - kończy rzecznik GIK.

Miejsca

Opinie (193) 1 zablokowana

  • fahura

    • 0 1

  • Może zatem poDACIE, co to za "expert" O D E B R A Ł tę 'robotę'???!!! (2)

    Czyżby WSZYSCY specjaliści wyjechali, opuścili tę "zieloną wyspę", a poZOSTALI tylko tacy 'inspektorzy'?!

    • 8 3

    • Naucz się czytać ze zrozumieniem. Odebrał i w protokole zamieścił niedorobki. Może mieli zamknąć cała trasę ? :)))) hhaha

      • 5 1

    • .. tusk i nowak, odebrali te i poprzednie jak i kolejne inwestycje

      ...rzad, nadzór nie istnieje jest tylko kasa i burdel... co ja pisze znów giertych wystawi fakture na miliardy!!!

      • 0 2

  • Ścieżki rowerowe i nie tylko !

    Jest mnóstwo usterek na ścieżkach rowerowych, począwszy od zjazdu z nowego mostu kolejowego (koło Lidl'a), a także mnóśtwo niewielkich ubytków masy asfaltowej na całej trasie, które po najbliższej zimie urosną do dużych dziur. Poza tym na chodniku przy dawnych koszarach (w pobliżu skrzyżowania z ul. Obywatelską, po przeciwnej stronie) wykonano wyjazd (na razie nieczynny) z terenu dawnych koszar, o bardzo dużej wyskości krawężników, nie do pokonania przez inwalidów !!!!!!!!!!!!!!! Należy to koniecznie zmienić, tym bardziej, że kilka innych wyjazdów z terenu byłych koszar ma obniżone krawężniki !!!

    • 3 5

  • ORMO czuwa

    • 5 0

  • i chociaż dużo ludzi

    wysiada z autobusu i chce przejśc w strone cmentarza musi długo czekac na zmiane swiateł przy przystanku Srebrzysko

    • 3 2

  • wszystkiego się czepiacie. a Polska jest w budowie

    droga jest przejezdna czy nie ? jeżeli jest przejezdna to spełnia wymogi sejmowej ustawy o przejezdności dróg. wiec nie wzburzajcie lemingi. one muszą mieć tera spokój i zadowolenie bo idą wybory.

    • 2 0

  • CZYJ PODPIS JEST PRZY ODBIORZE ? ZA KUPER TYPA ! ! ! (2)

    • 8 1

    • Longines, czy omega...już nie pamiętam (1)

      • 3 3

      • Bardziej rolex , patek

        • 1 2

  • ale mi nowość...

    nie tylko Trasa Słowackiego, większość inwestycji to fuszerki. Jak ktoś wygrywa przetarg za cenę która na starcie jest tak niska, że budowa jest praktycznie niemożliwa, to się dziwić że tak to potem wygląda. Powinni coś z tym zrobić bo w efekcie wybudowanie 1km wychodzi cztery razy więcej niż powinno.....ale propaganda sukcesu ciągle świeża....

    • 6 3

  • haha

    Ciekawe ile ktoś dostał cukierków na święta, żeby wpisać wszystkie usterki do protokołu. Protokół na pewno był spisany na papierze toaletowym (więcej się mieści, służy do czego służy. ehhh ...

    • 1 1

  • A niedawno zrobili dziury w scieżce rowerowej

    Gratulacje

    • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane