• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa Słowackiego we Wrzeszczu za 159 mln zł i w 20 miesięcy?

Maciej Naskręt
28 stycznia 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
aktualizacja: godz. 13:50 (28 stycznia 2011)
Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku. Trasa Słowackiego we Wrzeszczu może być gotowa już pod koniec 2012 roku.

Środkowy odcinek Trasy Słowackiego może powstać szybciej i taniej niż planowano. Ostateczne wyniki przetargu poznamy pod koniec lutego.



W piątek w siedzibie miejskiej spółki Gdańskie Inwestycje Komunalne otwarte zostały koperty z ofertami cenowymi na budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska do ul. Rzeczpospolitej zobacz na mapie Gdańska. Dwujezdniową trasę przecinającą Wrzeszcz i Zaspę najtaniej chce wybudować konsorcjum Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A.. Potrzebuje na to 20 miesięcy i oczekuje za pracę 159 mln zł.

- W poniedziałek komisja powinna podjąć decyzję o rozstrzygnięciu przetargu. Wtedy oferentom będzie przysługiwać termin 10 dni na odwołanie. Jest duża szansa że umowę podpiszemy ze zwycięzcą pod koniec lutego - mówi Ryszard Trykosko, prezes spółki GIK.

Drogowcy z GIK przewidywali, że budowa pochłonie ok. 341 mln zł (brutto). Jeśli wygra konsorcjum, które złożyło najtańszą ofertę, oszczędności wyniosą 182 mln zł.

Pierwszy z czterech przetargów na budowę Trasy Słowackiego prowadzony był dwuetapowo. W pierwszej fazie firmy i konsorcja musiały spełnić wymogi formalne. Zakwalifikowało się w sumie 17 firm i konsorcjów. Drugi etap polegał na określaniu ceny i czasu wykonania prac. O wyborze ofert decyduje w 90 proc. cena i 10 proc. termin wykonania zamówienia.

Trasa Słowackiego zapewni dogodny dojazd samochodem po dwujezdniowej drodze do Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy. Inwestycja przetnie Wrzeszcz i część gdańskiej Zaspy. Szacunkowy koszt inwestycji składającej się z czterech zadań to 1,29 mld zł. Unia Europejska sfinansuje ok 37 proc. kosztów budowy. Nową trasą będziemy mogli pojechać w 2013 r.

***


Aktualizacja 13:50. W siedzibie GIK otwarto koperty złożone w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego na odcinku od Węzła Ku Ujściu do Terminala Promowego na Westerplatte. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska. Za realizację zadania, w terminie trzech miesięcy otrzyma 9,4 mln zł. Rozstrzygniecie przetargu nastąpi w poniedziałek, a podpisanie umowy z wykonawcą pod koniec lutego. Droga powinna być gotowa już w czerwcu.

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Słowackiego we Wrzeszczu i na Zaspie.

1. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe S.A., Mota-Engil, Engenhariae Construcao, S.A. - ok. 190,3 mln zł, termin wykonania: 27 miesięcy,
2. NDI S.A. - ok. 280,3 mln zł, termin wykonania: 33 miesięce
3. SKANSKA S.A. - ok. 163,8 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
4. Konsorcjum: Alpine Bau GmbH, DORACO Sp. z o.o. - ok. 213 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy,
5. Konsorcjum: Mostostal Warszawa S.A., Acciona Infraestructures S.A. - ok. 238,6 mln zł, termin wykonania: 33 miesiące
6. Konsorcjum: BILFINGER BERGER S.A., B&W Usługi Ogólnobudowlane Bożena Dzidkowska - ok. 195,8 mln zł, termin wykonania: 26 miesięcy
7. BUDIMEX S.A. - ok. 192,0 mln zł - termin wykonania: 33 miesiące
8. STRABAG Sp. z o.o - ok. 212,2 mln zł, termin wykonania: 32 miesiące
9. Konsorcjum: Hydrobudowa Polska S.A., PBG S.A., Aprivia S.A. - ok. 159,0 mln zł, termin wykonania: 20 miesięcy
10. WAKOZ Sp. z o.o. - ok. 167,3 mln zł, termin wykonania: 28 miesięcy
11. MAX BOGL POLSKA Sp. z o.o. - ok. 207,7 mln zł, termin wykonania: 30 miesięcy

Oferty złożone przez firmy i konsorcja w przetargu na budowę Trasy Sucharskiego między węzłem Ku Ujściu, a Terminalem Portowym na Westeplatte

1. Poldróg. Piła Sp. z O.o. - ok. 11,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
2. Vistal Gdynia S.A. - ok. 20,5 mln zł , termin wykonania: 7 miesięcy,
3. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych Pol Aqua S.A., Dragados S.A., - ok. 12,9 mln zł, termin wykonania: 4 miesiące,
4. Konsorcjum firm: firma Budowlano-Drogowa MTM S.A., ok. 12,2 mln, termin wykonania: 7 miesięcy,
5. Budimex S.A. - ok. 12,4 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy,
6. Konsorcjum firm: Mostostal Warszawa S.A.,Acciona Infraestructuras S.A. ok. 11,4 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy 15 dni,
7. Konsorcjum firm: Strabag Sp. z o.o.; Strabag AG, ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
8. Skanska S.A., ok. 9,4 mln zł, termin wykonania: 3 miesiące,
9. Konsorcjum firm: Hydrobudowa Polska S.A., Obrascon Huarte Lain S.A., ok. 13,5 mln zł, termin wykonania: 5 miesięcy,
10.Wakoz Sp. z o.o. - ok. 10,3 mln zł, termin wykonania: 6 miesięcy,
11.Konsorcjum: Eurovia Polska S.A., Eurovia C.S., - ok. 9,8 mln zł, termin wykonania: 7 miesięcy.

Miejsca

Opinie (256) ponad 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • w pupie mam

    wasz wygodny dojazd samochodem

    • 0 0

  • Może nie na temat ale wiedzieli którą część Słowackiego sfotografować. Nigdy nie ośnieżany chodnik, pełno śniegu zalega, jak się roztopi wody po kolana, a jak zamarznie nierówna powierzchnia, między tą reklamą czerwoną a słupem jest górka... a szkoda słów. Nie tylko to miejsce druga strona ulicy i dalej tak samo wygląda. W ogóle nie odśnieżane.

    • 0 0

  • Świetnie zrobiona kalkulacja budżeotwa!!! (8)

    Walnąć się o 180 baniek to przecież pikuś.

    • 130 32

    • nie znasz się, to nie zabiraj głosu (6)

      słyszałeś kiedyś o regulacjach prawnych dotyczących kosztorysowania na pozimie inwestorskim? kiedy się je tworzy i kiedy wolno je zmieniać? więc lepiej trzymaj język za zębami jak nie masz pojęcia o czym piszesz

      • 30 14

      • popieram ciebie w calej rozciaglosci (5)

        jednak oszczedzone pieniadze mogliby przeznaczyc na latanie obecnych dziur..

        • 12 2

        • (2)

          Jakie? oszczędzone?
          Jak nie masz nic i musisz wydać 100zł i nagle się okazuje, że musisz nie 100zł tylko 50zł wydać to znaczy że zaoszczędziłes 50zł?

          • 6 1

          • Jak nic nie masz to nic nie wydajesz kapusto.

            • 0 0

          • dokładnie

            przecież miasto bierze na to kredyt!

            • 3 0

        • weźcie mnie nie rozśmieszajcie ... ;)))))))))))))00

          • 1 4

        • pewnie przeznacza na rozbudowę ECS albo na swoje podwyżki

          • 4 10

    • 180.000 to pewnie łapówki

      • 3 7

  • coś nie tak (1)

    Najtańszy nie znaczy najlepszy-a oferta jaki jołop w urzędzie rąbnął sie o 180 mln złociszów to zastanawiąjące czy dalej zarządzi i planuje naszymi pieniążkami i czy czuje się dobrze znając przytoczoną ofertę

    • 1 0

    • najtańszy ze spełniajacych TWOJE wymagania co do jakości i funkcjonalności

      Najlepszy nie jest Ci potrzebny. Jak kupujesz samochód, też nie wybierasz najlepszego i najdrozszego.

      • 0 0

  • brawo za zdjęcia

    Więc wreszcie zaczęły się wyburzenia, nie przy Słowackiego, tylko przy ulicy Partyzantów. A od kiedy dokładnie?

    • 0 0

  • przypomnę

    przypomnę, że Budyń mówił, jak niszczono lewe przęsło mostu nad ul. Słowackiego, blisko potokowej, że musi być zburzony, bo od 2008r ma zacząć się budowa dolnego odcinka ul. Słowackiego. Dziś mamy rok 2011 może w końcu zaczną budowę?

    • 1 0

  • Wchodzę na komentarze i co widzę? (3)

    Malkontenctwo jak zwykle. A to cena, a to kosztorys, a to termin...
    Nie wiem co w was siedzi ale takie ciągłe narzekanie nie służy zdrowiu.
    Radujcie się! Czekaliście na takie wiadomości z utęsknieniem, a gdy się pojawiają to znajdujecie powód do płaczu.

    • 13 12

    • z czego sie cieszyć? przecież od 20 lat słucham, ze już, już niedługo, jeszcze troche, a będzie Słowackiego :P

      "Radujcie się!" :P

      Cieszyć się będziemy, jak drogę ODDADZĄ.
      Z faktów, a nie z kolejnych obietnic.

      • 0 0

    • od myślenia też głowa boli (1)

      • 2 2

      • Boli cię głowa od myślenia?

        Aaaa to wszystko jasne, sorki.

        • 5 0

  • ciasnota (3)

    Choćby nie wiem ile pasów miała ta droga, to będą tam korki.
    Korki się tam tworzą przez
    1. zbyt duży ruch
    2. małą przepustowość skrzyżowań
    3. autobusy
    4. niezsynchronizowaną sygnalizację

    A poza tym 3-miasto nie jest ogólnie przystosowane do takiej ilości samochodów, jaka porusza się w nim obecnie, zatem jedynym rozwiązaniem jest:
    1. wyporowadzenie ruchu tranzytowego na obwodnice i tory
    2. udoskonalenie komunikacji miejskiej, pieszej i rowerowej tak, by auto w mieście było zbędne (te rowery miejskie są dobrym eksperymentem).

    • 14 3

    • kto jest dla kogo ? (1)

      mieszkańcy dla magistratu czy odwrotnie ? Skoro ludzie chcą jeździć prywatnymi samochodami, to Pawełek Adamowicz i s-ka sa od tego, żeby umożliwić im płynne przemieszczanie się w ruchu kołowym, a nie zmuszać do przesiadania się na tramwaje czy rowery. To nie jest ich rola.

      • 1 0

      • nie zmuszać do korzystania z tramwajów, ale umozliwic sprawna komunikacje miejską

        Gdańska komunikacja jest bardzo niepunktualna, co odstrasza od korzystania z niej i skutecznie zmusza do korzystania z samochodów. Zwłaszcza zima nikomu sie nie uśmiecha dreptanie 40 minut lub więcej na przystanku. Cały system tablic elektronicznych działa "rozkładowo" zamiast od początku informować o awarii (wystarczy telefon, prawda?) Zanim obudzi się ktoś i przekaże informację przez tablice elektroniczne, że np. padła sieć koło Opery Bałtyckiej i trwa naprawa, odjedzie jedyny autobus miejski. Widać, że zarządzający komunikacja miejską nie mają do niej głowy, bo korzystają tylko z samochodów.

        • 0 0

    • jakby w firmach zaczęli ważyć ludzi, to rowery pewnie by sie przydały

      • 2 0

  • (1)

    Założenia budżetowe były robione w czasach kiedy w piątek cegła kosztowała 50 gr, w poniedziałek jej nie można było kupić a w środę kosztowała 80 gr. Nie ma się czym chwalić bo to nie jest zasługa miasta, że teraz firmy dają niższe ceny. Uczciwie byłoby to powiedzieć, ale ta informacja jest praktycznie za każdym razem pomijana.
    Uczciwie byłoby też powiedzieć jak miasto zamierza wykorzystać te zaoszczędzone setki milionów zł (tylko tu mamy 180 mln zł, a nie tak dawno miasto chwaliło się innymi wielkimi oszczędnościami).
    Idę o zakład, że rok się nie skończy, a za te oszczędności posypią się sowite niezasłużone premie. No ale w końcu mamy kryzys!

    • 0 0

    • inwestycja jest dofinansowywana przez UE więc oszczędność dla miasta ok 20 mln

      • 0 0

  • Jak tyle kasy zostało, to może odbudujecie Słowackiego za lotniskiem?

    Będzie z tego większy pożytek niż z tzw. odcinka lotniskowego w przekroju 2 x 2.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane