- 1 Lasy w Gdyni bez ludzi. "Chronimy dziki" (179 opinii)
- 2 Pod prąd uciekał przed policją (252 opinie)
- 3 Ukraińcy z Trójmiasta pojadą na front? (729 opinii)
- 4 35 mln zł na remont gmachu Straży Granicznej (67 opinii)
- 5 Rejsy sezonowe: dokąd popłyniemy? (150 opinii)
- 6 Rozbój w kolejce SKM. Interwencja SOK (105 opinii)
Trasa Słowackiego: zobacz już dziś, jak pojedziesz za cztery lata
Zobacz, jak będzie wyglądała Trasa Słowackiego.
Trasa Słowackiego w Gdańsku będzie budowana do roku 2014. Tylko na Portalu Trojmiasto.pl już dziś możesz zobaczyć, jak zmieni się miasto po wybudowaniu 10-kilometrowej drogi z lotniska do gdańskiego portu.
Budowę Trasy Słowackiego miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne Euro 2012 podzieliła na cztery zadania - ich szczegółowy opis w ramce poniżej. Na każde z nich został ogłoszony w lipcu przetarg ograniczony. Jeszcze w sierpniu zakończy się I etap przetargów - wtedy poznamy firmy, które mają ochotę budować poszczególne fragmenty Trasy.
- Kryterium wyboru wykonawcy stanowi w 90 proc. cena i w 10 proc. termin wykonania inwestycji - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy GIKE 2012.
Pod koniec lipca tego roku spółka GIKE 2012 rozstrzygnęła przetarg na wyburzenia budynków, znajdujących się w świetle nowej Trasy Słowackiego. Wygrała spółka budowlana z Luzina - Wakoz. Za rozebranie m.in. 12 budynków mieszkalnych i 28 obiektów budowlanych zaproponowała kwotę 608 tys. zł. Teren pod budowę nowej trasy ma być uporządkowany do połowy przyszłego roku.
Już wiadomo, że drogowcy nie zdążą z budową całej Trasy Słowackiego na Euro 2012, mimo że pierwsze prace budowlane ruszą w przyszłym roku. Zakończenie budowy nastąpi po 2014 r. Wtedy zostanie otwarty tunel dla aut pod Martwą Wisłą - ostatni element Trasy Słowackiego.
Poważny problem tuż po realizacji czterech zadań drogowych przez GIKE 2012 będzie generować brak łącznika drogowego między Trasą Słowackiego , a ul. Hallera w Gdańsku. Przez to kierowcy pojadą w kierunku PGE Areny Gdańsk wąskim gardłem - jednopasmową ul. Kościuszki . Na rozwiązanie tego utrudnienia będzie trzeba poczekać, bowiem inwestycja - realizacja dalszego ciągu ul. Nowej Kościuszki - nie znajduje się w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Miasta Gdańska - nie ma zagwarantowanego finansowania.
Zadanie 1 - odcinek od ul. Spadochroniarzy do ul. Budowlanych (tzw. odcinek lotniskowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,8 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, chodniki, ścieżki rowerowe.
Zadanie 2 - odcinek od ul. Potokowej do al. Rzeczypospolitej (tzw. odcinek środkowy).
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 3,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 3 tunele dla pieszych, chodniki, ścieżki rowerowe, estakada i wiadukt nad torami kolejowymi.
Zadanie 3 - odcinek od al. Gen. J. Hallera do węzła na ul. Marynarki Polskiej.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2013
- długość odcinka - 2,3 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, 2 wiadukty nad torami kolejowymi.
Zadanie 4 - odcinek od węzła na ul. Marynarki Polskiej do Węzła na ul. Ku Ujściu.
- budowa zaplanowana na lata 2011-2014
- długość odcinka - 2,4 km
- dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, tunel drogowy pod Martwą Wisłą.
Opinie (282) ponad 10 zablokowanych
-
2010-08-23 10:41
kolejny element dzielący miast na części (4)
poszerzanie ulic nie likwiduje korków tylko je przesuwa gdzie indziej
może przez te kilka lat budowy decydenci i mieszkańcy coś skumają
W USA się likwiduje estakady dróg szybkiego ruchu (por San Francisco i Nowy Jork ponieważ dzielą miasto i degradują przestrzeń publiczną
chciałbym przeczytać niedługo tekst o kolei metropolitalnej, porównaniu kosztów i zdolności przepustowej kolei i drogi szybkiego ruchu- 9 3
-
2010-08-23 10:56
(2)
W Cisco już 40 lat temu powiedziano stop budowie estakady w ciągu Embarcadero i to była bardzo dobra decyzja. W NY zwęża się ulice, odzyskane chodniki chroni od samochodów słupkami i ustawia ławeczki, a niektóre ulice zamyka się w całości. Zachód, do którego tak bardzo aspirujemy, już dawno się przekonał, że samochody w mieście to ślepa uliczka. My mamy szansę to zrobić (przekonać się) dużo mniejszym kosztem, bo wystarczy naśladować mądrzejszych od siebie. Za te pieniądze lepiej by było zbudować nowe linie tramwajowe i wyremontować drogi, którymi jeżdżą autobusy.
- 6 3
-
2010-08-23 13:50
(1)
Tramwaje jeżdżą z prędkościa rowerów i zajmują 30% Grunwaldzkiej!!! Zamienić ten przeżytek na szybką kolejke i wpuścić ją pod ziemię!!
- 2 0
-
2010-08-23 13:52
A pieniądze na to dasz? Bo nie wiem czy wiesz, ale problemem jest nie brak pomysłów tylko brak środków na ich realizację.
- 2 1
-
2010-08-23 11:08
Kononowicz na prezydenta Gdańska. Przypomnijcie sobie jego wypowiedź:
potrzebne sa plany budowy dróg :)
- 1 0
-
2010-08-23 13:52
Super
Super, że to w końcu ruszy! Na jesieni wyboru, więc zobaczymy już na placu budowy koparki, spychacze. Już nie mogę się doczekać kiedy przejadę się nową trasą... Trwało to 15 lat...ale w końcu staje się faktem.
- 2 0
-
2010-08-23 05:45
ładnie (5)
ale czy starczy czasu na realizacje planu? zima,deszcze itp trzymam kciuki może sie uda ale raczej trzeba ruszyc z kopa żeby zdąrzyc.
- 33 3
-
2010-08-23 10:29
Cztery lata na 10km to faktycznie mało czasu (1)
te wizualizacje to już ze dwa lata temu widziałem...
- 2 2
-
2010-08-23 13:47
zwłaszcza, ze zimą pewnie zaskoczy drogowców zima i takie tam... Pożyjemy zobaczymy
- 1 1
-
2010-08-23 09:45
oczywiście miało być 'zdążyć' (1)
Brak odpowiedniej interpunkcji chyba mi wybaczycie?
- 4 0
-
2010-08-23 13:16
Wybaczam
- 3 0
-
Opinia została zablokowana przez moderatora
-
2010-08-23 05:55
UCZNIOWSKA (2)
"Dwie jezdnie,dwa pasy ruchu na odcinku Hallera-Marynarki Polskiej".
Rozumiem,ze przez Uczniowska?A gdzie tam sZie zmieszcza dwa pasy ruchu?
Z jednej strony budynki,z drugiej Stadion.- 6 26
-
2010-08-23 07:53
(1)
a nie zauważyłeś że miedzy uczniowską w stadionem masz masę przestrzeni po wyburzeniach?? Poza tym wybudują nową drogę, uczniowska zostanie po staremu równolegle do nowej jezdni...widać wszystko na animacji malkontencie!
- 11 0
-
2010-08-23 13:13
Szkoda tylko parowozowni, poszła w drzazgi
- 5 0
-
2010-08-23 13:12
Czy to aby na pewno?
Co roku dowiadujemy sie, że prace ruszą w przyszłym roku. To świetna taktyka władz. To już nastepna tura wyborów a my już słyszymy to samo. czyli mozna obiecywać w sumie przez dwie tury wyborów to samo. Ze wstydu władze miasta powinny zapaść się pod ziemię. Chociaż co do Wyspy Spichrzów to obiecanki trwają już czwarta kadencję. W Gdańsku wskaźnik obiecywalności jest chyba najwyższy w Trójmieście. Panie Prezydencie jak tam można, gdzie się kończy honor a gdzie zaczynają się polityczne gierki z własnymi wyborcami, to jest lekceważenie nie tylko gdańszczan ale i własnego elektoratu.
- 3 0
-
2010-08-23 13:01
a budowlanych co??
piękne wizualizacje i obliczenia natężenia ruchu były, wyszło jak wyszło, każdy wie, ale było minęło i z bani, to nie my.
- 2 0
-
2010-08-23 12:46
A co z e zjazdem z Moreny??? (1)
A rondo de la salle bez zmian?? Jak tam nie będzie estakady to nic sie nie poprawi dla zjeżdżających z Moreny a może pogorszy jak ruch ze Słowaka się zrobi większy..
- 1 1
-
2010-08-23 13:00
Powiększą rondo. Albo dodadzą drugie.
- 2 0
-
2010-08-23 10:58
(3)
problem braku odcinka drogi można łatwo i prosto rozwiązać ... za torami za galeria droga niech skreci ostro w Hynka,potem w JP2, przy okazji moga ten odcinek przebudowac, a miejsce jest, za torami tramwajowymi na tamtym odcinku JP2 wstawic z 3 tunele dla pieszych, troche zmodernizowac, na końcu skreci droga w kierunku hallera i prosze jak pieknie, wszystko sie ladnie łączy tam gdzie powinno i nie trzeba nic burzyc, ani kombinowac ...
- 6 0
-
2010-08-23 11:11
(2)
Ale brakujący odcinek jest już w planach zagospodarowania przestrzennego...
- 0 0
-
2010-08-23 11:33
(1)
Mimo to puścic dalej ten odcinek przez JP2 chyba jest najlepszą opcją. Fakt, że trzeba by było zrobić kilka tuneli dla pieszych i przedewszystkim wywalić to nasze genialne skrzyzowanie z kładkami. Na końcu JP2 i tak ma być droga zielona łącząca BA i Hale Widowiskową. Według mnie idealnie by sie to skonponowało, a tak to będą burzyć ludzi przesiedlać, komfort jazdy i tak do zadu a JP2 z tymy wiaduktami i tak będzies traszyć
- 1 0
-
2010-08-23 12:59
JP2 właśnie obcinają do jednej jezdni. Po jednym pasie w każdą stronę.
- 0 0
-
2010-08-23 12:56
dwa pasy w każdą stronę
dwa pasy w każdą stronę toż to autostrada postawić jeszcze bramki na obu końcach i pobierać najwyższe opłaty w europie
- 5 0
-
2010-08-23 10:16
Czegos nie rozumiem... (2)
Pilkarskie euro jest w roku 2012 a trasa slowackiego bedzie budowana do roku 2014:) Wiec w 2012 bedzie jedna duza budowa:) Gratuluje pomyslu, gdyz teraz korki sa ogromne gdzie rozkopane sa mniejsze ulice:) Znow ktos wzial grube pieniadze. Fajnie ze bedzie taka trasa i wogole, najlepszy bedzie tunel pod martwa wisla:) Ale nasze przygotowanie do euro 2012 jest mizerne no oczywiscie nie liczac stadionow, choc i one zniszczeja po Euro :)
- 4 2
-
2010-08-23 10:49
Jak dojadą kibice? (1)
Na Matarni już postawili drogowskaz kierujący jadących z lotniska na obwodnicę. Pewnie liczą, że zdążą skończyć węzeł Karczemki i trasę AK tylko co mamy dalej? Kolizyjny węzeł Okopowa, Podwale, Jana z Kolna, walący się wiadukt na Zielonym Trójkącie i TIRy na Marynarki Polskiej. Już bardziej naokoło przegonić kibiców się nie da, więc w czasie EURO sparaliżują pół Gdańska a drugie pół stanie samo chcąc dojechać do tej zakorkowanej połówki. Tylko po co w takim razie się biorą za Uczniowską?
- 1 0
-
2010-08-23 12:52
Uczniowska dla tych co przylecą na drugie lotnisko za Gdynią.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.