- 1 Z dworca na Jasień 80 zł (365 opinii)
- 2 Auto wjechało w pieszych i w budynek (262 opinie)
- 3 Idź na spacer śladem linii Gdynia - Kokoszki (60 opinii)
- 4 Rakieta Elona Muska nad Trójmiastem (105 opinii)
- 5 To była fabryka "kryształu" na płn. Polskę (188 opinii)
- 6 Chcemy żyć w miastach 15-minutowych? (44 opinie)
Trasa W-Z na cztery z minusem
Nie wszystko działa tak, jak powinno na oddanym tydzień temu do ruchu odcinku Trasy W-Z w Kiełpinku. Oceniam go na czwórkę z minusem - pisze Maciej Naskręt.
Ekrany akustyczne wyglądają całkiem przyzwoicie od strony Trasy W-Z. Jednak z zewnątrz widać jedynie pomalowaną farbą płytę betonową. Szkoda. Można było zastosować tu rozwiązanie podobne jak na lotniskowym odcinku Trasy Słowackiego. Tam zewnętrzna ścianka wykonana jest z delikatnej siatki stalowej, po której będą z czasem wspinać się rośliny. Dzięki temu droga się nieco zazieleni. Roślinność stanie się dodatkową barierą dla hałasu.
Sporym kłopotem dla kierowców jest miejsce ustawienia bramownicy ze znakami informującymi o kierunkach zjazdów z Trasy W-Z przed Węzłem Karczemki. Obiekt stoi w miejscu, gdzie nie można już zmienić kierunku ruchu. W naszym odczuciu o ok. 300 metrów za daleko. Dlaczego? Część kierowców do ostatniej chwili nie wie którędy ma jechać, by dostać się na obwodnicę w kierunku Gdyni. Z tego powodu dość gwałtownie zmieniają tam kierunki jazdy.
Należy za to pochwalić projektantów za uwzględnienie w planach budowy Trasy W-Z miejsc do ważenia pojazdów ciężarowych. W Gdańsku są teraz trzy tego typu miejsca - przy ul. Marynarki Polskiej, Obwodnicy Trójmiasta oraz właśnie w świetle Trasy W-Z. Samo jednak miejsce wykonane jest niechlujnie - z wycięcia w jezdni nie odpływa woda.
Zmartwieni będą rowerzyści. W ramach Trasy W-Z ścieżka powstała wyłącznie przy ul. Kartuskiej Północnej . Natomiast jeśli miałby ktoś ochotę pojechać rowerem ul. Kartuską Południową do jazdy pozostaje mu wyłącznie ulica. Uznano, że tam rowery nie będą jeździć.
Nie brakuje również pomyłek w przebiegu kilku chodników. Idealnym przykładem jest tu brak dogodnego połączenia dla pieszych na odcinku od przystanku autobusowego przy ul. Kartuskiej Północnej do sklepu Decathlon.
Kierowcy się cieszą, rowerzyści połowicznie, piesi w wielu miejscach będą musieli patrzeć pod nogi. Nad pewnymi rozwiązaniami planiści, inwestor, projektanci i wykonawca pochylili się zbyt krótko. Mimo jednak tych braków, całą inwestycję oceniam dobrze, choć z niewielkim minusem.
Budowa Trasy W-Z w Gdańsku została zakończona pod koniec grudnia. Oddano wtedy do ruchu 2,22 km jezdni wraz z drogami lokalnymi. Inwestycja kosztowała 89,5 mln zł., 85 proc. tej kwoty odda miastu Unia Europejska. Inwestorem jest miejska spółka Gdańskie Inwestycje Komunalne.
Wykonawcy - firmie Skanska - pozostały do wykonania drobne prace - m.in. pielęgnacja zieleni, umieszczenie znaków poziomych i pionowych, montaż ogrodzeń.
Zobacz okiem kierowcy nową Trasę W-Z.
Miejsca
Opinie (215) 4 zablokowane
-
2012-01-05 12:10
(1)
Oj ludzie, ludzie...
Jestem budowlańcem i wiem, że przetargów nie wygrywają "koledzy" jak to określił ktoś przede mną. Problem przetargów polega na tym, że urzedy choć mają możliwość w procedurze przetargowej użyć kilku kryteriów, z wygodnictwa i strachu przed kontrolami zawsze wybierają tylko jedno kryterium wyboru oferty - CENĘ! A jeśli ktoś chce przetrwać na rynku, no niestety, ale musi wygrać jakiś przetarg od czasu do czasu i dlatego schodzi z ceną jak tylko może. I później jest w taki problem, że inwestor chce złote klamki, a wykonawca wycenił aluminiowe. I kto ma za to zapłacić? Przecież nie wykonawca... A Inwestor wiele wymaga, ale nie chce płacić... ot i co!- 7 1
-
2012-01-05 13:06
Zeby tylko aluminiowe - często z kartonu.
- 0 0
-
2012-01-05 12:35
(1)
ta bramownica jak juz jest niech stoi ale trzeba z 200 metrow wczesniej postawic podobna pokazujaca,ktory pas nalezy zajac aby pojechac w wlasciwym kierunku-na niemieckich drogach jest przed zjazdami conajmniej kilka drogowskazow a nasi drogowcy chyba sie nigdy nie naucza?
- 5 0
-
2012-01-05 12:56
Spoko pewnie powieszą je na moście, albo postawią tablice z boku drogi.
- 0 0
-
2012-01-05 13:17
Nowa trasa stare korki
Po oddaniu trasy WZ i Nowej Łódzkiej rano tworzy się gigantyczny korek ze skrzyżowaniem z ulicą Łostowicką w kierunku Centrum - trasa na 2 i wielki skandal.
- 5 3
-
2012-01-05 13:24
W niedouczoynm kraju
niedouczony izynier projektuje niedopracowany , nie logiczny projekt i niedouczony wykonawca wykonuje go a raczej odwala fuszerkę.
Ot i cała tajemnica tych narzekań...- 5 3
-
2012-01-05 14:42
jestem z Gdyni i .......
- jadąc w kierunku obwodnicy trasą W-Z straciłem orientację gdzie jestem.Jednym słowem czarna magia.Oznaczenia dróg w Trójmieście są beznadziejne !
- 12 2
-
2012-01-05 15:06
Umożliwiono lepszy dojazd prawie do centrum.....i korek, zakala , kupa!
- 4 1
-
2012-01-05 15:07
OCENI TO ŻYCIE na dziś stawiam 3=
- 1 2
-
2012-01-05 15:40
ale syf ta droga ! szok ! to zwykla polna droga ! czym sie chwalic ! pelno pulapek a zrobili na odpier.....!
zamiast zrobic od razu jak w germanach 3 pasy w jedna strone to oni tak LEPIA z guana ! i zawracaja ludzia w glowach !
- 2 5
-
2012-01-05 16:38
Trasa wciąż nie jest skończona.
Przejazd przez węzeł "Karczemki" w godzinach szczytu to masakra. Dzisiaj ok.15:00 odcinek od Kiełpinka do Karczemek pokonałem w ok. 25 minut!!!. Nigdy dotąd tak źle nie było.
- 5 1
-
2012-01-05 18:14
Tablica informacyjna
Ta tablica informacyjna to jest koszmar. Już pierwszego dnia był w tym miejscu wypadek. Pewnie jeden z kierowców zobaczył, że musi zjechać i było niezłe zderzenie. Ja sama nie mogłam zobaczyć tablicy, musiałam nieźle się wychylić w kierunku szyby, bo tablice zasłaniał wiadukt. Wg mnie powinny być one przymocowane do wiaduktu i każdy by wiedział, że musi skręcić.
- 9 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.