- 1 Zwężony dojazd do centrum przez tydzień (45 opinii)
- 2 Łukasz S., były pracownik TVP, zatrzymany (200 opinii)
- 3 Pralki i lodówki zalegają pod śmietnikami (105 opinii)
- 4 Z amstafem bez kagańca na placu zabaw (713 opinii)
- 5 Wypadek ciężarówek, dostawczaka i auta (156 opinii)
- 6 Węzeł Karwiny: bukmacherzy obstawiają (116 opinii)
Najdłuższa ulica w Trójmieście widziana z góry
Czy wiecie, gdzie zaczyna się ulica Kartuska w Gdańsku? Ile ma kilometrów i gdzie się kończy? Zapraszamy na wycieczkę wzdłuż najdłuższej ulicy w Gdańsku i w całym Trójmieście.
Początek Kartuskiej: Siedlce
Ulica Kartuska jest przedłużeniem Nowych Ogrodów: zaczyna się na skrzyżowaniu z Pohulanką i Powstańców Warszawskich

Najdłuższe ulice w Trójmieście
Emaus, pętla tramwajowa

Zbiornik retencyjny Zabornia 
Jest niewielki, ale bardzo ważny dla Śródmieścia Gdańska, ponieważ gromadzi część wód opadowych, które spływają do potoku Siedleckiego - a trzeba podkreślić, że od tego miejsca aż do ujścia do kanału Raduni potok Siedlecki biegnie pod ziemią, wzdłuż Kartuskiej.
Jadąc od wysokości Jasienia do centrum wyraźnie widać, że Kartuska traci wysokość - od najwyższego do najniższego punktu to ok. 120 m spadku. Co więcej, jest położona w dolinie między wzgórzami morenowymi - dlatego podczas gwałtownego deszczu potrafi zamienić się w rwący potok.
Kartuska jak górski potok
Rondo (prawie) turbinowe
Na Kartuskiej jest sześć rond. Pierwsze - jadąc od centrum - to tymczasowe, robocze rondo






Jak jeździć na rondzie turbinowym na Kartuskiej?
Na Jasieniu przez moment Kartuska biegnie po obu stronach Armii Krajowej: od skrzyżowania z ul. Źródlaną "pierwsza" Kartuska biegnie prosto i kończy się na rondzie z ul. Myśliwską


Na zachód od Obwodnicy Trójmiasta
Kartuska znów pojawia się za Obwodnicą Trójmiasta: jej jezdnie wpadają na rondo Wolne Miasto Gdańsk

Przebudują Kartuską za 60 mln zł
Kartuska kończy się 4 km za obwodnicą, na granicy Miasta Gdańska i Gminy Żukowo

Opinie (123) ponad 10 zablokowanych
-
2019-08-15 17:10
Opinia wyróżniona
(23)
Kurcze nie wiedzialem ze to Kartuska jest najdluzsza muslalem ze Al.Grunwaldzka bo dochodzi az do Sopotu..Wsrod przrestepcow i ogolnie tych ktorzy siedzieli pokutuje rodzsk zartu ze najdluzsza ulica w Gdansku jest ulica..Kurkowa..bo mozna nia dreptac nawet 25 lat..
- 230 9
-
2019-08-15 17:14
Dożywocie (2)
Nie tylko 25 lat a nawet można tam spędzić dożywocie.
- 2 12
-
2019-08-15 17:42
Dozywocia raczej nie, bo to jest chyba areszt śledczy.
- 33 0
-
2019-08-16 01:36
w areszcie śledczym?
niezbyt... bo w Zakładzie Karnym sie kary pozbawienia wolności odbywa.
- 6 0
-
2019-08-15 17:39
powiedz to Kosteckiemu... (1)
- 6 6
-
2019-08-16 08:36
Kajetan z PiS lub jego koledzy z #dojnej podkarpackiej zmiany powinien cos wiedzieć na ten temat. Może latający ogrodnik cos wie
- 3 3
-
2019-08-15 18:29
Kark Tuska ? (10)
A gdzie to jest ?
- 13 20
-
2019-08-15 18:32
Bez sensu (1)
- 7 9
-
2019-08-16 14:34
bo ty nie rozumiesz?
kark byl tam gdzie nim kierowano.
- 0 1
-
2019-08-15 18:47
Porywający dowcip...
- 8 6
-
2019-08-15 18:58
w Pół Tusku (1)
- 13 4
-
2019-08-16 11:14
Halftusk Strase
- 3 2
-
2019-08-15 21:02
PiSowska ameba (2)
- 8 7
-
2019-08-16 08:51
A nie pisia Tuska ? (1)
- 2 1
-
2019-08-16 11:15
Adamowi Sza , o tym
- 2 1
-
2019-08-16 11:13
Zmienić na 100 Kar Tuska
- 2 2
-
2019-08-16 14:34
dotychczas był w Niemczech jego kark
madry dowcip swoją drogą.
- 1 0
-
2019-08-15 19:51
hm..
Ja myślałam że Łostowicka ,bo jak Cię zawiozą to już zostajesz.
- 11 0
-
2019-08-15 21:29
Ale grunwaldzka konczy sie we wrzeszczu. Ciekawi mnie brak wspomnienia o alei kazimierza jagiellonczyka, ona ma koło 15km (gdański odcinek obwodnicy nosi taką nazwę).
- 10 3
-
2019-08-15 21:36
Bo to nieprawda. (1)
Najdłuższa jest Aleja Kazimierza Jagiellończyka
- 7 1
-
2019-08-15 23:36
Nie prawda
Kazimierza Jagiellończyka to nie jest tylko w obszarze miasta Gdańska
- 2 4
-
2019-08-16 01:35
Bzdura! To jest Areszt Śledczy a nie Zakład Karny. (1)
Wiec nie odbywa się tutaj wyroków pozbawienia wolności. Nie powielaj więc fałszywek.
- 3 2
-
2019-08-16 07:51
co ty chrzanisz. Oczywiście, że pełni również funkcję ZK. Więźniowie są "odizolowani" przebywających w areszcie. Nie wiesz, to się nie wypowiadaj.
- 5 1
-
2019-08-16 12:20
Szkoda że brak ciekawostek o tej ulicy.
Takich jak na przykład to że są dwie ulice kartuskie w Gdańsku i jedna jest równoległa do drugiej. Powoduje to że mamy też dwa skrzyżowania kartuskiej z kartuską.
- 5 1
Wszystkie opinie
-
2019-08-15 17:10
Opinia wyróżniona
(23)
Kurcze nie wiedzialem ze to Kartuska jest najdluzsza muslalem ze Al.Grunwaldzka bo dochodzi az do Sopotu..Wsrod przrestepcow i ogolnie tych ktorzy siedzieli pokutuje rodzsk zartu ze najdluzsza ulica w Gdansku jest ulica..Kurkowa..bo mozna nia dreptac nawet 25 lat..
- 230 9
-
2019-08-15 17:14
Dożywocie (2)
Nie tylko 25 lat a nawet można tam spędzić dożywocie.
- 2 12
-
2019-08-15 17:42
Dozywocia raczej nie, bo to jest chyba areszt śledczy.
- 33 0
-
2019-08-16 01:36
w areszcie śledczym?
niezbyt... bo w Zakładzie Karnym sie kary pozbawienia wolności odbywa.
- 6 0
-
2019-08-15 17:39
powiedz to Kosteckiemu... (1)
- 6 6
-
2019-08-16 08:36
Kajetan z PiS lub jego koledzy z #dojnej podkarpackiej zmiany powinien cos wiedzieć na ten temat. Może latający ogrodnik cos wie
- 3 3
-
2019-08-15 18:29
Kark Tuska ? (10)
A gdzie to jest ?
- 13 20
-
2019-08-15 18:32
Bez sensu (1)
- 7 9
-
2019-08-16 14:34
bo ty nie rozumiesz?
kark byl tam gdzie nim kierowano.
- 0 1
-
2019-08-15 18:47
Porywający dowcip...
- 8 6
-
2019-08-15 18:58
w Pół Tusku (1)
- 13 4
-
2019-08-16 11:14
Halftusk Strase
- 3 2
-
2019-08-15 21:02
PiSowska ameba (2)
- 8 7
-
2019-08-16 08:51
A nie pisia Tuska ? (1)
- 2 1
-
2019-08-16 11:15
Adamowi Sza , o tym
- 2 1
-
2019-08-16 11:13
Zmienić na 100 Kar Tuska
- 2 2
-
2019-08-16 14:34
dotychczas był w Niemczech jego kark
madry dowcip swoją drogą.
- 1 0
-
2019-08-15 19:51
hm..
Ja myślałam że Łostowicka ,bo jak Cię zawiozą to już zostajesz.
- 11 0
-
2019-08-15 21:29
Ale grunwaldzka konczy sie we wrzeszczu. Ciekawi mnie brak wspomnienia o alei kazimierza jagiellonczyka, ona ma koło 15km (gdański odcinek obwodnicy nosi taką nazwę).
- 10 3
-
2019-08-15 21:36
Bo to nieprawda. (1)
Najdłuższa jest Aleja Kazimierza Jagiellończyka
- 7 1
-
2019-08-15 23:36
Nie prawda
Kazimierza Jagiellończyka to nie jest tylko w obszarze miasta Gdańska
- 2 4
-
2019-08-16 01:35
Bzdura! To jest Areszt Śledczy a nie Zakład Karny. (1)
Wiec nie odbywa się tutaj wyroków pozbawienia wolności. Nie powielaj więc fałszywek.
- 3 2
-
2019-08-16 07:51
co ty chrzanisz. Oczywiście, że pełni również funkcję ZK. Więźniowie są "odizolowani" przebywających w areszcie. Nie wiesz, to się nie wypowiadaj.
- 5 1
-
2019-08-16 12:20
Szkoda że brak ciekawostek o tej ulicy.
Takich jak na przykład to że są dwie ulice kartuskie w Gdańsku i jedna jest równoległa do drugiej. Powoduje to że mamy też dwa skrzyżowania kartuskiej z kartuską.
- 5 1
-
2019-08-15 17:10
Ten artykuł (3)
to udany debiut dziennikarski. Gratulacje oby jak najwięcej takich!
- 76 29
-
2019-08-15 17:14
następny pasjonujący artykuł (1)
o najkrótszej
- 16 1
-
2019-08-16 14:29
serio, chyba jednak interesujący
skoro otworzyłeś i jeszcze napisałeś komantarz
- 2 0
-
2019-08-16 00:30
Rodzina?
- 8 0
-
2019-08-15 17:12
skrzyżowanie na łostowicach (4)
Tyle miejsca żeby zrobić przejazd pod bądź nad skrzyżowaniem bezkolizyjnie jak i dla tramwajów!
Czemu tramwaje nie są puszczane pod skrzyżowaniami ... tylko stoją jak inne auta na światłach i przejazd sie wydłuża dwukrotnie... zdecydowanie by się skrócił jak na zaspie ...- 53 18
-
2019-08-15 17:34
To nie Łostowice
Tylko ul. Łostowicka
- 16 1
-
2019-08-15 17:36
Och jaki zatroskany kierowca o los tramwajów. Można je przyspieszyć jeszcze bardziej bez żadnych wiaduktów - wystarczy ustawić priorytet sygnalizacji, ale w Gdańsku to niemożliwe, bo tu rządzi postępująca choroba zwana Samochodozą.
- 23 2
-
2019-08-15 21:33
Tramwaje w tamtych okolicach były planowane jakoś z 40 lat temu (zanim powstała linia na chełm był nawet taki smutny kawałek torów sterczący w tamtą stronę, który przypominał o tych planach), więc nic dziwnego, że nie uwzględniali trzydziestokrotnego wzrostu natężenia ruchu,
- 6 1
-
2019-08-16 10:32
To że Łostowicka i Nowolipie są na zboczach nic nie zmienia
Koszt wybudowania przejazdu górą jest taki sam jak gdyby było płasko. Miejsca na nasypy i słupy też potrzeba tyle samo, to zajmuje szerokość, a nie wszyscy chcą jechać prosto.
- 0 1
-
2019-08-15 17:12
(3)
Najdluzsza i dziurawa jak kazda z ulic :) niedlugo calkiem sie zapadno jak na slunsku
- 34 60
-
2019-08-15 17:22
Nie wiem
Nie wiem czy najdłuższa bo w sumie to są aż dwie kartuskie. Bo w sumie jest stara kartuska do ronda ze szczesliwą i nowa kartuska i niewiem od którego momentu się ciągnie chyba od skrzyżowania z łostoswicką nazywaną trasą WZ. Według mnie to grunwaldzka jest najdłuższa.
- 0 8
-
2019-08-15 20:30
Z góry syfu nie widać
- 2 2
-
2019-08-16 14:04
nuza juz te widoki z góry.
dalibyscie jakis widok z dolu.
- 0 1
-
2019-08-15 17:21
(2)
Dofinansowanie chyba nastapilo bo w Kokoszkach wycieto spory obszar lasu wzdluz Kartuskiej a to sugeruje druga jezdnie
- 36 3
-
2019-08-15 17:38
miasto chyba jednak robi z wlasnej kasy z tego co mi wiadomo, nie dostali z unii
- 14 1
-
2019-08-16 10:13
To teraz info
Kiedy rozbudowa I czy miasto skupilo planowane dzialki.
- 0 1
-
2019-08-15 17:27
zbrodnia dla ul. Kartuskiej bylo jej zwezenie na odcinku Powst. Warszawsk. - Łostowicka (3)
- 32 55
-
2019-08-16 09:02
zbrodnie odbywały się na jej jezdni przed remontem
- 12 3
-
2019-08-16 09:31
Ulica nie była zwężana
Tylko parę(naście) lat temu zmodernizowana i został uslokojony na niej ruch. Zawsze miała po 1 pasie ruchu w każdą stronę, ale nie miała wysepek, pasów do skrętu w lewo itp. Pamiętam nawet czasy, gdzie na niektórych przejściach nie było świateł. 36 lat już patrzę na ten odcinek ulicy z moich okien :)
- 4 1
-
2019-08-16 10:35
Tam zawsze było po jednym pasie w każdą stronę, tylko kiedyś te pasy miały szerokości autostradowe i kierowcy szaleli na trzeciego i czwartego
- 8 0
-
2019-08-15 17:33
Czy ktoś kiedyś zrobi artykuł dlaczego nie działa tristar? (16)
I na co poszło 160 mln?
- 162 6
-
2019-08-15 17:40
mniej wiesz, dłużej żyjesz (3)
- 21 4
-
2019-08-15 21:46
I krócej zeznajesz. (2)
- 18 0
-
2019-08-16 06:13
Jak ryża menda: (1)
"Nie wiem, nie pamiętam, nie wiem nie pamiętam"
- 7 9
-
2019-08-16 14:24
czy chodzi ci o kurdupla mende?
- 2 2
-
2019-08-15 18:48
160 mln poszło na uruchomienie systemu Tristar (6)
który działa. W związku z braku działan na rzecz ograniczenia liczby samochodow w mieście kierowcom wydaje się, że nie dziala - w godzinach szczytu tracą czas w korkach ponieważ poprawa przepustowości skrzyżowań wynikająca z jego instalacji jest niewystarczająca. Pieszym wydaje się, że tristar nie działa, ponieważ poza godzinami szczytu jego dzialanie przedłuża czas oczekiwania na zmianę świateł umożliwiającą przejście na drugą stronę ulicy lub dojście do przystanków tramwajowych. Kierowcom i motorniczym wydaje się, że Tristar nie działa, ponieważ nie jest on wykorzystywany do uprzywilejowania ruchu autobusów lub tramwajów na skrzyżowania. Gdyby go nie było, korki w Gdansku bylyby jeszcze większe niż teraz są. Poza godzinami szczytu kierowcy mają dzięki Tristarowi częściej zieloną falę, ale i tak im mało.
- 15 32
-
2019-08-15 20:24
(1)
Działa działa, widać to choćby po światłach, które właśnie na Kartuskiej, w okolicy Auchan działają tylko w trakcie dużego ruchu. Gdy ruch jest mały mrugają sobie na żółto.
- 6 8
-
2019-08-15 20:43
Nie "choćby" bo jest to jedyna skrzyżowanie z taką opcją. W dodatku kompletnie bez sensu
- 7 2
-
2019-08-15 20:42
Człowieku....nie kompromituj się (2)
A najlepiej nie wypowiadaj się, bo wiedze masz z mchu i paproci.
Twierdzisz, że Tristar nie działa dla tramwajów, to poobserwuj skrzyżowania gdzie są tory.- 3 4
-
2019-08-16 09:51
on nic takiego nie napisał (1)
- 1 1
-
2019-08-16 10:16
Cytat
"Kierowcom i motorniczym wydaje się, że Tristar nie działa, ponieważ nie jest on wykorzystywany do uprzywilejowania ruchu autobusów lub tramwajów na skrzyżowania"
- 1 1
-
2019-08-16 09:53
ludzie chyba myśleli, że TriStar zmniejszy liczbę samochodów na drogach
patrząc na liczbę kciuków w dół pod twoim komentarzem
- 5 2
-
2019-08-15 19:22
od działa, ale (3)
...jest "sprawny inaczej"
- 14 1
-
2019-08-16 09:53
działa normalnie (1)
tak jak miał działać
- 2 1
-
2019-08-18 17:48
Czerwona fala
na Grunwaldzkiej czy Kartuskiej poza godzinami szczytu to norma. Pusta droga, a ja co chwila mam czerwone jadąc przepisowe 50/70 (w zależności od odcinka). Jeśli tak miał działać TriStar, to ja poproszę bez TriStara.
- 2 0
-
2019-08-16 14:29
krytyka dla krytyki
- 0 0
-
2019-08-18 14:53
nie 160 a 220 . jak to na co ? na kolesi
na kampanie i ośmiornice
- 0 0
-
2019-08-15 17:35
(3)
Najdłuższa jest Słowackiego.
- 9 44
-
2019-08-16 08:22
(1)
niestety jest o 300m krótsza, część zabrała Aleja wyklętych, natomiast w starym przebiegu i bez terminala przyznałbym Ci rację gdyż miała 11,850
- 4 0
-
2019-08-16 09:13
Wykletych nie wchodzi w skład Słowackiego. Do tego za lotniskiem nadal istnieje odcinek Słowackiego.
- 4 2
-
2019-08-16 10:18
Ok, w takim razie Kartuska jest jedna z najdluzszych obok Slowackiego.
- 1 0
-
2019-08-15 17:45
-Czy daleko do obwodnicy koło Kartuskiej?
-Cały czas prosto, główną, niedaleko za 3 godziny powinien Pan widzieć obwodnicę
- 24 7
-
2019-08-15 18:14
Rondo jakie? (6)
Byłoby miło, gdyby autorka się podszkoliła.
Rondo Kartuska/Szczęśliwa to zwykłe dwupasmowe rondo, nie żadne turbinowe!- 65 12
-
2019-08-15 20:45
Nie jestem pewien, ale kiedyś chyba było malowane na turbinowe
Szczególnie zjazd Auchan - wiadukt w prawo
- 17 2
-
2019-08-16 11:23
"Rondo (prawie) turbinowe"
prawie robi różnicę
- 7 0
-
2019-08-16 11:53
Rondo dwupasowe
Jak już to dwupasowe. jezdnia ma pasy ruchu, a nie pasma...
- 1 0
-
2019-08-16 12:06
To samo z "rondem" Wolnego Miasta Gdańska
to nie jest rondo , a zwykłe skrzyżowanie ze światłami .nawet nie jest "okrągłe" chociaż faktycznie w czasie budowy W_Ztki mówiło się ,że będzie tu rondo.
Jakie było rozczarowanie gdy powstało zwykłe skrzyżowanie- 3 0
-
2019-08-16 13:28
Pasowe nie pasmowe
Na jezdniach są pasy nie pasma
- 1 1
-
2019-08-16 14:21
Rondo Graniczne Wolne Miasto Gdańsk - Rzeczpospolita Polska
link jaki podali w artykule do mapy trojmiasto pl , jest źle nazwany.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.