- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (272 opinie)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (59 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (264 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (50 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (147 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Trasa W-Z, prowadząca od ulicy Łostowickiej do Jabłoniowej - otwarcie 30.10
Trasa W-Z połączyć ma docelowo wschodnie przemysłowe tereny Gdańska, w tym m.in. port północny i rafinerię, z trójmiejską obwodnicą, a później także z autostradą A-1. W 1996 roku została ukończona wschodnia część trasy W-Z, prowadząca od śródmieścia miasta w kierunku Warszawy (droga krajowa nr 7). Pierwszy, najtrudniejszy odcinek zachodniej części "wuzetki", którą jest Aleja Armii Krajowej, został wybudowany jeszcze w latach 80. i połączył Śródmieście z dzielnicą Chełm. W latach 1990-92 i 1996-98 za 32,5 miliona złotych powstał odcinek o długości 1,1 km pomiędzy ulicami Sikorskiego a Łostowicką.
Do zakończenia zachodniego odcinka trasy W-Z pozostało jeszcze, przewidziane na lata 2001-2003, wybudowanie odcinka o długości 4,9 km, łączącego ulicę Jabłoniową z obwodnicą trójmiejską. Koszt tego etapu inwestycji ocenia się wstępnie na 210 milionów złotych.
Do 1998 roku inwestorem był Urząd Wojewódzki w Gdańsku, potem obowiązki te przejęły władze miejskie. Inwestorem zastępczym kończonej w poniedziałek budowy była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a prace wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. w Gdańsku.
Z ogólnej powierzchni terenu, przeznaczonego pod budowę odcinka pomiędzy ulicami Łostowicką i Jabłoniową, a wynoszącej 182 tys. metrów kwadratowych, aż 64 procent stanowiły grunty, będące własnością osób prywatnych. Łącznie od 26 właścicieli zakupiono 32 działki.
Opinie (17)
-
2000-10-31 19:15
dobrze ale
Powinni jakos polaczy WZ ze Slowackiego
Najlepiej przebódowac cała Łostowicką
Chodzi mi o odcienek od cmentarza do istniejacej juz dwu pasmowki- 0 0
-
2000-10-31 21:59
Dlaczego tak wolno?
Dlaczego na drodze dwupasmowej, gdzie nie występują żadne skrzyżowania, przejścia dla pieszych ani nie znajduje się w pobliżu chodnik oraz domy mieszkalne można jechać z prędkością tylko do 80km/h?
- 0 0
-
2000-11-01 11:22
student -kierowca z wrzeszcza (1)
No to wspaniała wiadomość, że oddają następny odcinek trasy W-Z, gdyby w każdym większym mieście w polsce budowali tyle nowych dróg co w Trómieście (Gdynia, obwodnica,Słowackiego itd.) to może w przyszłości nie byłoby tyle korków. U nas idzie ku dobremu i trzeba się cieszyć!
- 0 0
-
2022-08-17 16:57
kt
hehe - z korkami coś nie poszło
- 0 0
-
2000-11-01 13:14
Nobel dla autora oznakowania
Te znaki STOP to ktos chyba w jakiejs promocji kupil - i od razu hurtem na
skrzyzowania na W-Z. Po co tyle tego?? W dzien dziala sygnalizacja, a w nocy
nie ma ruchu - to po co sie jeszcze zatrzymywac?
Oznakowanie na koncu W-Z (stacja paliw przy Kartuskiej) - bardzo czytelne. Kolejny Nobel.
A jak ktos mowi, ze nie bedzie korkow... szkoda slow.- 0 0
-
2000-11-02 14:07
Dramat rowerzystow
Uwazam za skandal wprowadzenie zakazu wjazdu rowerow na tej trasie, szczegolnie na odcinku Chelm - Centrum(tory kol.)
Jest to praktycznie jedyne wygodne polaczenie Chelmu z Centrum (takze z Dworcem Kolejowym)
W obecnej sytuacji rowerzysta jest przestepca, a jakis np chelmianin-kierowca zasmradzajacego samochodu,
ktory korzysta w ten sam sposob z tej drogi, powodujac dodatkowo zwiekszenie korku i
opoznienia autobusow nie.
Mam nadzieje, ze ta sytuacja sie wkrotce zmieni.- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.