• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trasa W-Z, prowadząca od ulicy Łostowickiej do Jabłoniowej - otwarcie 30.10

27 października 2000 (artykuł sprzed 23 lat) 
Koszt zainaugurowanej w maju ubiegłego roku budowy dwukilometrowego odcinka trasy W-Z, od Łostowickiej do Jabłoniowej, wyniósł 74,8 mln złotych. 10 maja 1999 roku podpisano też protokół przejęcia przez gminę Gdańsk inwestycji centralnej, jaką była do tej pory właśnie trasa W-Z.

Trasa W-Z połączyć ma docelowo wschodnie przemysłowe tereny Gdańska, w tym m.in. port północny i rafinerię, z trójmiejską obwodnicą, a później także z autostradą A-1. W 1996 roku została ukończona wschodnia część trasy W-Z, prowadząca od śródmieścia miasta w kierunku Warszawy (droga krajowa nr 7). Pierwszy, najtrudniejszy odcinek zachodniej części "wuzetki", którą jest Aleja Armii Krajowej, został wybudowany jeszcze w latach 80. i połączył Śródmieście z dzielnicą Chełm. W latach 1990-92 i 1996-98 za 32,5 miliona złotych powstał odcinek o długości 1,1 km pomiędzy ulicami Sikorskiego a Łostowicką.

Do zakończenia zachodniego odcinka trasy W-Z pozostało jeszcze, przewidziane na lata 2001-2003, wybudowanie odcinka o długości 4,9 km, łączącego ulicę Jabłoniową z obwodnicą trójmiejską. Koszt tego etapu inwestycji ocenia się wstępnie na 210 milionów złotych.


Do 1998 roku inwestorem był Urząd Wojewódzki w Gdańsku, potem obowiązki te przejęły władze miejskie. Inwestorem zastępczym kończonej w poniedziałek budowy była Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, a prace wykonało Gdańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych S.A. w Gdańsku.
Z ogólnej powierzchni terenu, przeznaczonego pod budowę odcinka pomiędzy ulicami Łostowicką i Jabłoniową, a wynoszącej 182 tys. metrów kwadratowych, aż 64 procent stanowiły grunty, będące własnością osób prywatnych. Łącznie od 26 właścicieli zakupiono 32 działki.

Opinie (17)

  • dobrze ale

    Powinni jakos polaczy WZ ze Slowackiego
    Najlepiej przebódowac cała Łostowicką
    Chodzi mi o odcienek od cmentarza do istniejacej juz dwu pasmowki

    • 0 0

  • Dlaczego tak wolno?

    Dlaczego na drodze dwupasmowej, gdzie nie występują żadne skrzyżowania, przejścia dla pieszych ani nie znajduje się w pobliżu chodnik oraz domy mieszkalne można jechać z prędkością tylko do 80km/h?

    • 0 0

  • student -kierowca z wrzeszcza (1)

    No to wspaniała wiadomość, że oddają następny odcinek trasy W-Z, gdyby w każdym większym mieście w polsce budowali tyle nowych dróg co w Trómieście (Gdynia, obwodnica,Słowackiego itd.) to może w przyszłości nie byłoby tyle korków. U nas idzie ku dobremu i trzeba się cieszyć!

    • 0 0

    • kt

      hehe - z korkami coś nie poszło

      • 0 0

  • Nobel dla autora oznakowania

    Te znaki STOP to ktos chyba w jakiejs promocji kupil - i od razu hurtem na
    skrzyzowania na W-Z. Po co tyle tego?? W dzien dziala sygnalizacja, a w nocy
    nie ma ruchu - to po co sie jeszcze zatrzymywac?
    Oznakowanie na koncu W-Z (stacja paliw przy Kartuskiej) - bardzo czytelne. Kolejny Nobel.

    A jak ktos mowi, ze nie bedzie korkow... szkoda slow.

    • 0 0

  • Dramat rowerzystow

    Uwazam za skandal wprowadzenie zakazu wjazdu rowerow na tej trasie, szczegolnie na odcinku Chelm - Centrum(tory kol.)
    Jest to praktycznie jedyne wygodne polaczenie Chelmu z Centrum (takze z Dworcem Kolejowym)
    W obecnej sytuacji rowerzysta jest przestepca, a jakis np chelmianin-kierowca zasmradzajacego samochodu,
    ktory korzysta w ten sam sposob z tej drogi, powodujac dodatkowo zwiekszenie korku i
    opoznienia autobusow nie.
    Mam nadzieje, ze ta sytuacja sie wkrotce zmieni.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane