• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • Co Wy tak z tą ,,trakcją,,?

    Trakcję mamy m.in.konną, spalinową, parową, pneumatyczną, gazową... Nie mylcie sieci trakcyjnej z trakcją, bo żaden trolejbus, autobus, tramwaj czy rower bez trakcji nie pojedzie! A w temacie jazdy z siecią czy bez decyzje powinni podejmować fachowcy, a nie politycy. Nawet tak wybitni jak W. Sz.

    • 2 0

  • Gdynianka (5)

    Autobusy co 1 min powinny odjeżdżać na Pogórze Górne bo tam teraz mieszka najwięcej ludzi a jeździ tam tylko 194 i 141 - który jest patologią. 141 jeździ z Witomina na Pogórze Górne przez Morską gdzie jest 10 szkół i przystanki z SKM. To autobus który pęka w szwach. Nie da się nim godnie jechać w godzinach szczytu . A nasi włodarze robią kolejną linie na Pogórze Dolne i jeszcze się tym chwalą. Koszmar. Jak widać nic nie wiedzą o mieście którym zarządzają .

    • 38 4

    • (1)

      Na Pogórzu Grn. mieszka najwięcej ludzi? A to naprawdę ciekawe. A 194 jest i tak najczęściej kursująca linią w mieście.

      • 0 1

      • Tylko że dużo tam emerytów . Młodzi bardziej przewarzają na pogórzu w gminie kosakowo

        • 0 0

    • (2)

      @Gdynianka ty niepamietasz lat 1980-1991 jak linia 194 jeżdziła nabita ludzmi ze stoczni i portu . Wszyscy jeżdzili jak szprotki lub śledzie w autobusie. Wiec to co dzisiaj się dzieje natych liniach to jest pikuś do tamtych lat .

      • 5 2

      • (1)

        A W 1938 to nic nie jeździło i ludzie nie narzekali.

        • 1 2

        • Zawsze trzeba porównywać co było do dzisiejszego standartu . Az takich to my czasów z 1938 roku nie pamietamy , tylko widzimy na starych fotografiach czy filmach jak się w tedy jeżdziło , nawet widać że w drzwiach wisieli , czy zderzakach jezdzili

          • 0 0

  • czy wolicie stać w korku 40 min w szelkach czy bez?

    pytam bo władza ma służbowe skody, paliwo do woli i kierowców

    • 1 0

  • Milicjant z wąsem wskaże drogę

    • 0 0

  • Gdyby poleciał zasilany skórką od banana to by było Coś a tak to...........niech go pokarzą w PKF

    • 0 0

  • (3)

    wole chodzić piechotą bez maski, a nie jak upodlone zwierze w kagańcu

    • 45 55

    • Możesz chodzić bez maski jak "wolny" upodlony człowiek.

      • 0 0

    • musisz mieć nudne życie, zakompleksiony człowieku

      • 0 0

    • kogo to ma niby obchodzić że aż o tym piszesz na forum i je tylko zaśmiecasz

      • 8 4

  • Tak sobie myślę

    Że żywotność baterii (czy innego podzespołu) a gwarancja producenta to dwie różnie sprawy. Załóżmy, że producent daje 75lat gwarancji i będzie wymieniał baterię tyle razy ile będzie trzeba - czy to oznacza, że będzie to rozwiązanie ekologiczne lub nieekologiczne? To chyba bez związku.

    • 1 1

  • (4)

    Trochę śmiesznie to brzmi "wybudowaliśmy trakcje na janka od Ofiar Grudnia 70 w kierunku pogorza" bo tam powstało jakieś 100 metrow ;)

    • 62 4

    • (1)

      Paskudnie wyglada Gdynia usiana tymi drutami.Nie lepiej kupic autobusy elektryczne?

      • 0 3

      • Trajtki jeżdżą aż do końca Sopotu, po Al Zwycięstwa.

        A to już kupa druta. Należy go wykorzystywać, jak już jest.

        • 0 0

    • Bardziej chodziło o chaotyczna wypowiedź i Pani Rezydent i Vce Prezesa

      Nie przygotowali się nawet w temacie że swojej branży.

      • 1 0

    • Niby racja

      Jednakże ten 100 metrowy odcinek pozwala zdjąć "szelki" dopiero na Ofiat Grudnia 70, i tam je założyć, a nie na wcześniejszym przystanku przy hali. A to już nie 100 metrów ale z kilometr nie na bateriach. Bo szelki można zdjąć i podłączyć automatycznie tylko na przystanku, podczas postoju.

      • 7 0

  • Inne autobusy

    Niech w Gdańsku pojawią się Chińskie autonomiczne autobusy. To duże lepsze niż to i tramwaje, ale pewnie cholernie drogie

    • 1 0

  • No i brawo kolejny przykład ,ze powinnismy pozbyc sie tramwajów i kupic autobusy bez emisji spalin. (15)

    Tramwaj epoka PRL która niema przyszłości juz nie jest rozwijana ,w przeciwieństwie do autobusów tu cały czas jest postęp technologiczny . I tylko one w przyszłości będą służyć w miastach. Kazda złotówka na tramwaj to kasa stracona. Najlepszym przykładem jest Gdańsk .Dzień bez awarii tramwaju dzień stracony ,30 godzin naprawy trakcji ciągłe remonty torowisk .I seki innych przykładów straty kasy na tramwaje Autobusy maja same zalety bez wad tramwajów i torowisk. Bus pasy zamiast torowisk uzdrowiły by te marna komunikacje miejską w miescie .

    • 46 115

    • Zobaczymy za kilka lat

      Jak d*py będą pękać od liczby zużytych baterii trakcyjnych

      • 0 0

    • ja też jestem przeciwnikiem emisji spalin przez tramwaje
      i kocham eco baterie w eco autobusach

      • 0 0

    • bzdura, tramwaj nie stoi w korku a trolejbusy tak , autobusy mają wiele wad i to nie tylko te elektryczne (2)

      • 9 3

      • Nie stoi? (1)

        To zapraszam na Podwale Przedmiejskie... Moze nie stoi w korku bezposrednio ale swiatla zalicza wszystkie, jak leci.

        • 5 3

        • Łatwo to zmienić

          Pora na priorytety dla transportu zbiorowego!

          • 5 1

    • Chyba masz jakiś problem skoro tak uparcie piszesz o likwidacji tramwajów. (2)

      Torowiska są bardziej przyjazne środowisku niż drogi a akumulatory litowe to problem dla środowiska gorszy niż spaliny. Ścier gumowy z opon nie zanieczyszcza środowiska, nie tworzą się korki na drogach. Napęd z akumulatora jest drogi i ma zaledwie 80% wydajności w stosunku do trakcji. Akumulatory trzeba chłodzić a w zimie podgrzewać co zwiększa straty. Poczytaj zanim napiszesz bzdury.

      • 23 1

      • Ty najwyrazniej masz jakis promblem skoro tak namietnie zawsze musisz chwalic sie głupotą (1)

        Twoja edukacja nie jest nawet na poziomie przedszkolaka, nie masz pojęcia technologii i, a tym bardziej na żaden temat .Cos w rodzaju gdzieś cos kiedyś gdzieś słyszałeś ale nie masz pojęcia gdzie i co. Ale to typowe u lemingów bo czym maja się chwalić jeśli wiedzy i rozumu nie maja. Bzdury jaki wypisujesz o tobie świadczą .

        • 0 16

        • a co cię upoważnia do takiej opinii? To obelga dla "opinii". Cóż tak wzburzyło twój umysł, że zareagował takim epistolarnym

          podano ci rzeczowe argumenty.
          Jakieś odniesienie? Dyskusja?

          Czy musi mi się podobać twoja zabawka?

          • 9 0

    • 80% produkcji elektrycznych autobusów w Polsce trafia na rynek zachodni!!Ale matoły zawsze wiedzą lepiej :)

      i ciesza się jak głupki z kupowanie niemieckiego tramwajowego złomu zresztą Niemcy też się z tego cieszą ze moga je drogo sprzedać. :)

      • 1 6

    • Czy ty urodziles sie wczoraj?

      Poczytaj troche na temat rozwoju sieci tramwajowej w calej zachodniej Europie ! Troche wiedzy nie boli a dzięki temu nie osmieszasz die pisxac bzdury

      • 8 1

    • (1)

      Najpierw niech stan dróg poprawia. Co z tego jak zaraz będzie stał w warsztacie z urwanym zawieszeniem.

      • 5 2

      • gorzej będzie dla przetrwania akumulatorów

        • 1 0

    • (1)

      Gdyby tramwaje po magnetycznych bezkontaktowych szynach jeździły to wygrywają.

      • 3 2

      • Wygrałby w zużyciu energii na przewiezienie jednego pasażera, a tak to by była zupełnie zbędna inwestycja.
        Kolej magnetyczna nie jest cudownym rozwiązaniem, a technologia ma już ponad 100 lat (i na świecie jest tylko jedna linia, do tego mocno nierentowna).

        • 5 2

    • Jakby w perspektywie 50 lat

      Tramwaj nie był 2x tańszy to rzeczywiście można przemyśleć taką zmianę.
      Po raz kolejny - to że Gdańsk nie umie w tramwaje nie oznacza, że tramwaje są złe!

      • 10 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane