• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni

Michał Sielski
24 sierpnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.



Jak często podróżujesz komunikacją publiczną?

Właśnie takie trolejbusy będą obsługiwać nową linię. Mają pojemne baterie, dzięki którym bez podpięcia do trakcji mogą pokonać nawet 70 proc. trasy.

- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji. Dzięki pojemnym bateriom trolejbusy wjadą na północ Gdyni nawet bez trakcji.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza zobacz na mapie Gdyni do Placu Kaszubskiego zobacz na mapie Gdyni i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej zobacz na mapie Gdyni przez ul. Świętojańską zobacz na mapie Gdyni. Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego zobacz na mapie Gdyni będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.

Rozkład jazdy ZKM Gdynia



- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.

Miejsca

Opinie (172) ponad 10 zablokowanych

  • opinia

    a kiedy zostanie wreszcie wybudowana elekteryczna SKM - ka do Oksywia przez Obłuże, aby odciązyć te piekielne korki samochodowe?

    • 19 0

  • utrzymanie prezesów spółek komunikacyjnych i dyrektorów zkm (11)

    kosztuje mieszkańców Gdyni ponad milion złotych rocznie. O tym napiszcie artykuł.

    • 23 1

    • (10)

      @skarbnik a ty pewnie jesteś chetny pracować za 0 złotych lub najchętniej byś płacił miastu ten milion złotych żeby cię zatrudnili.

      • 0 7

      • Wystarczy z trzech zrobic jednego prezesa (9)

        I dac mu nawet 20% wiecej...
        Komunikacja w calym wojewodztwie jest do ogarniecia przez jeden podmiot zarzadzajacy.
        Czy prezesow nie obejmuje konkurencja?
        Tylko tych, co za brama stoja?

        • 6 0

        • (8)

          Czyli mówisz że chcesz powrotu do WPKG taki był twór zarzadzany z Gdańska cała komunikacja w województwie gdańskim do 1990 roku. Właśnie w 1990 ten twór rozpadł sie na 3 osobne zarządy w Gdańsku , Gdyni i Wejcherowie i inne zakłady się wydzieliły w inych miastach. Tylko w Gdańsku i Gdyni jeszcze na dodatkowe spółki się podzieliły . A w Gdyni jeszcze dobrali do obsługi PKS Wejcherowo , PKS Gdynia PKS Gdańsk i gryfa.

          • 1 3

          • WejHerowo

            • 1 0

          • (3)

            Ale teraz masz zdublowane zarządy spółek które nie są dla nikogo konkurencja poza tym poza ztm zkm itd jest też komunistyczny nawis zwany metropolitalny związek komunikacyjny zatoki gdańskiej jak to idzie mzkgg oj przepraszam mzkzg

            • 2 0

            • komunistyczny to on nie jest (2)

              teoretycznie to dobry pomysł ale faktycznie (jak to u nas) ma niewielkie możliwości kształtowania czegokolwiek. Taka fasada. Bo miasta pilnują swoich spółek i aby nikt im po garnkach nie myszkował... Więc związek może jedynie dorzucić swoje koszty i w efekcie za bilet miesięczny, który w Warszawie kosztuje 90pln płacimy 230...

              • 2 0

              • (1)

                Tylko tu jeszcze trzeba spojrzeć , czy cała Gdynia jedzie do Gdańska i na odwrót pracowac . Czy tylko może ze 10 % społeczeństwa tak się porusza . Reszta będzie w danej gminie się poruszać , czyli każda metropolia jest inna

                • 1 0

              • od tego jest gradient cen

                stosowany w całym świecie.
                Pokazuje on zaściankowość myślenia i syndrom "psa ogrodnika". Związek komunikacyjny nie ma żadnej mozliwości wpływu na politykę miast i przewoźników. Wybrany algorytm jest prosty, "każdemy jego dolę i ch**j!". Celowo używam takich słów, bo to oddaje poziom umysłowy zarządców.
                Podczas gdy wiadomym jest, że człowiek nie jest w stanie konsumować usług komunikacyjnych w Wejherowie i w Pruszczu. Nie ma możliwosci bilokacji i poza swoim miejscem zamieszkania sporadycznie się pojawia.
                Za to takie uproszczenia znakomicie ułatwia podejście i rozliczenia. Dlatego w Wa-wie (czy w Londynie...) analogiczny bilet kosztuje 100pln, czyli 2,5x mniej.

                Wniosek jest jeden: chciwość, chciwość, chciwość... I umysłowe lenistwo + pies ogrodnika. Poparte technologią, czyli "elektroniczna portmonetka". Prosta recepta na opresyjną rzeczywistość. Dla maluczkich...

                • 1 0

          • dlaczego z Gdańska? (2)

            A może z Chojnic albo z Bytowa?
            I czy wszystko z lat 90 było złe? Czy problem polegał na centralizacji czy tym, co w głowach ludzi tkwi. Obecnie mamy WPKGG x 8 albo i więcej. Z kacykami wybrzuszającymi się jeden na drugiego...
            I co, jest lepiej? Nie licząc oczywistego postępu wynikającego z upływu czasu (samochody!) i korzystnej dla miast "dedystrybucji dochodu". Dzięki czemu notable mogą sie fotografować na tle coraz ciekawszej "zabawki"...
            Ale daleko tym firmom do wolumenu przewozów realizowanych przez dawne SKM i wpkgg... więc raczej nie są odpowiedzią na zatykanie miast przez samochody.

            • 1 0

            • (1)

              A spójrzmy inaczej co ma trójmiasto do komunikacji Chojnic , Bytowa , Lęborka , Słupska i na odwrót co oni donas mają. Tu tylko jesdno potrzebne spiecie tych rejonów PKM-ą lub SKM-ką . A wewnętrzna komonukacja to już osobna sprawa każdego miasta.

              • 0 0

              • "na odwrót co oni donas mają"

                Bardzo dużo...
                Można to streścić do jednego słowa - kasa.
                Jedni mają jej za dużo i im się "króliki" we łbach lęgną (tym bardziej, że "nic" nie robią aby ta kasa do nich spłynęła), inni mają jej za mało i nie moga sfinansować podstawowych potrzeb mieszkańców zarządzanych terenów...

                • 0 0

  • znaczy się 170 będzie rzadziej jeździł? (2)

    • 9 0

    • W ogóle!

      Na złotej i tak wszyscy "pod prądem" więc trajtek pasuje jak ulał!

      • 5 0

    • Jakby przeczytać ze zrozumieniem to bu sie okazalo, ze trajtek 32 bedzie zamiast linii 170. No, ale po co mózg męczyć. Ludzie, mi po prostu ręce opadają....

      • 0 0

  • Nic praktycznego poza marketingiem

    Typowe dla włodarzy naszego pięknego miasta

    • 15 0

  • 22.56 byl ostani 170 na poze teraz o2230 dzieki predynt wyborcy pamietaja i niebedzie kursow 770 tylko 710....

    • 7 2

  • Jak ekologia

    Jaka ekologia z czego w polsce powstaje prąd? Z węgla to jaka to ekologia jedna wielka ściema ludzie wierzą w to jak niewiem co. Czas może na zmiany w całym zarządzie ZKM i urzędzie miasta. Ludzie przestaniecie wierzyć w tą pseldo ekologię Gdyni

    • 7 0

  • Puśćcie to cudo Kwiatkowskiego, rozleci się po roku

    • 11 1

  • Kolejne bajeczki (1)

    Gdynia to tylko afiszować się umie... 2 tygodnie temu wielkie zapowiedzi i artykuły o nowych midibusach, i co? Na trasie 252 kilka razy pojawił się nowy autobus, a na codzień większość kursów obsługują stare graty, które wiecznie się psują i nie mają klimatyzacji.
    Trolejbusy na Pogórze? Fajnie, tylko co przeciętnego pasażera interesuje czy jedzie autobusem czy trolejbusem? A inna sprawa - ciekawe ile będzie kosztować taka zabawa, gdy za kilka lat trzeba będzie wymienić akumulatory w tych cudownych trolejbusach...
    Bo w Gdyni nie może być normalnie, Gdynia musi być zawsze inna ;)

    • 15 3

    • Hahaha. A nowe pewnie stoją w zajezdni żeby się nie kurzyły. A co do tego czym, istotniejsze jest dokąd. A nowa linią zajedziemy przez całe centrum. I ta zmiana jest świetna. A czym, to proste. Tylko teolejbusy puszczają na Swietojanską. Wiec stąd i zmiana środka lokomocji.

      • 0 0

  • sukces na miare Gdyni i jej mozliwosci

    brawo Panie prezydencie i wiceprezydencie od woonerfu
    50m trakcji trolejbusowej
    50m nowego asfaltu
    setki litrow farby
    oto jest Gdynia

    • 18 1

  • acotam

    te gdynskie mamuty to sa chore z tymi trajtkami

    • 9 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane