- 1 Remont przed budową Drogi Zielonej (79 opinii)
- 2 Co się wydarzyło na lotnisku z piątku na sobotę (356 opinii)
- 3 Oszukane "30 stopni" w majówkę (35 opinii)
- 4 Był las i błoto, dziś jest 6 mln pasażerów (85 opinii)
- 5 Miasto nie zgodzi się na budowę 10 bloków w miejsce Alfa Centrum (282 opinie)
- 6 "Majówkowa dyspensa": hit czy kit? (121 opinii)
Trolejbus bez szelek pojechał na północ Gdyni
Od 1 września trasą linii 32 na północ Gdyni pojadą pierwsi pasażerowie, którzy będą mieli do dyspozycji najnowocześniejsze trolejbusy wyposażone w pojemne akumulatory. Dzięki temu połączenie Pogórza z centrum miasta będzie możliwe ekologicznymi pojazdami bez budowy trakcji trolejbusowej. W poniedziałek miał miejsce testowy przejazd pojazdu Solaris Trollino 12.
- To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża. To również kolejny krok w stronę ekologicznego transportu - mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. - Ta linia będzie realizowana za pomocą tzw. supertrolejbusów, czyli tych pojazdów, które mają podwójną homologację i mogą się na dwa sposoby ładować - zarówno w sieci trakcyjnej, jak i w czasie postoju. Operacja jest możliwa dzięki temu, że dokonaliśmy przebudowy w okolicach Węzła Ofiar Grudnia '70 i ul. Janka Wiśniewskiego. Dzięki temu powstało trochę nowej trakcji. A to umożliwia jeszcze dalsze kursowanie trolejbusów zasilanych bateryjnie.
Trasa linii 32 będzie wiodła z Pogórza do Placu Kaszubskiego i zostanie wydłużona do Węzła Franciszki Cegielskiej przez ul. Świętojańską . Zakupione pojazdy na nowym odcinku oraz wcześniejszym na ul. Janka Wiśniewskiego będą poruszały się podłączone do trolejbusowej sieci trakcyjnej. Pozostały odcinek będą pokonywały tylko z wykorzystaniem baterii.
Rozkład jazdy ZKM Gdynia
- Zdecydowanie poprawi się dostęp do Śródmieścia Gdyni, bowiem trolejbus linii 32 nie będzie kończył kursu na placu Kaszubskim, tylko będzie jechał dalej ul. Świętojańską do Węzła Franciszki Cegielskiej. W związku z tym łatwiej będzie bezpośrednio dotrzeć do tego rejonu miasta, bądź z tego rejonu miasta wrócić do domu - mówi Hubert Kołodziejski, dyrektor Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni. - Trolejbus jadący w kierunku Śródmieścia podjedzie pod dworzec główny. Dzięki temu zmniejszy się dystans dla osób, które chciałyby przesiąść się z tego trolejbusu na pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej. Myślę, że to dla tych osób będzie duże ułatwienie.
W dni powszednie linia 32 kursować będzie w godzinach od 5:30 do 22:30, w soboty od 6 do 22:30, a w niedziele i dni świąteczne - od 10 do 22:30. Z Pogórza Dolnego uruchomione zostaną także kursy zjazdowe do bazy trolejbusowej Grabówek SKM, realizowane w ramach linii 710.
Miejsca
Opinie (172) ponad 10 zablokowanych
-
2020-08-24 20:09
ekologia z spalania wegla
- 6 0
-
2020-08-24 20:18
jaka wygoda? (2)
"To przede wszystkim ogromna wygoda dla mieszkańców Pogórza i Obłuża" - Jaka wygoda? Czy autobus czy trolejbus - tak samo stoi w korkach. Wygodą to byłyby tramwaje lub SKM.
A z tym ekologicznym transportem to w polskich realiach też ściema. Przecież większość energii elektrycznej w tym kraju nadal jest produkowane z węgla! (no ale o to już nie można mieć pretensji do władz Gdyni, a do Polskiego rządu i górniczych związków zawodowych).- 17 7
-
2020-08-24 21:27
Brawo gimbusie najwiekszą róznicą jest to ze onie nie trują spalinami,ale dlaciebie spaliny nie trują! (1)
Mamy wysyp gimbusów w Postach wiec proponuje bardzo prosty test dla tych co maja zanik mózgu. Staś na kilka minut przy ruze wydechowej i głęboko oddychaj będziesz miał taki sam efekt zatrucia tylko szybciej.
- 0 3
-
2020-08-24 22:30
mam jeszcze prostszy test
jaki procent ruch wydechowych stojących na estakadzie zastąpi ta nowa i kosztowna zabawka?
- 4 0
-
2020-08-24 20:19
A kiedy
Wyremontujecie dąbka i Kwiatkowskiego?
- 16 0
-
2020-08-24 20:33
Ciekawe
Czy starczy mu baterii na stanie w korku? Pseudo pomysly, pseudo pasy, pseudo sciezki...
- 11 0
-
2020-08-24 20:41
szelki
chore miasto chory szczor
- 8 0
-
2020-08-24 21:00
Mam szelki ale to co mają trolejbusy to raczej co innego .
Bardzo drogi ten transport w użytkowaniu , proszę sprawdzić ile za wozokilometr dostaje PKT , a ile inne spółki .
- 6 1
-
2020-08-24 21:26
70%
70% trasy, a pozostałe 30% pasażerowie dopchną?
- 3 3
-
2020-08-24 21:31
Korki i tyl (2)
Co z tego jak korkują ulice? Dlaczego nie jest ruszony projekt kolei z Gdyni Głównej na Oksywie? Tory są, tylko zagospodarować i puścić tabor. Oj urzędniki, kiedy zaczniecie otrzymywać wypłaty za myślenie a nie za siedzenie i pozorowanie pracy. Najlepiej pół dziadostwa z urzędu zwolnić i będą wtedy same korzyści.
- 10 1
-
2020-08-24 22:41
aby było weselej, realizowane jest wielkie przedsięwzięcie modernizacji i przebudowy sieci komunikacyjnej wokół portów.
I takie "nic" jak potrzeby miasta w tym nie znalazły uwidocznienia.
- 3 0
-
2020-08-25 11:23
Po co?
i tak mało kto by z niej korzystal. Wystarczy logicznie pomyśleć jqk tory biegną, jak się do nich dostać z górnych tarasów, jak długo będzie jechać do Gdyni Gl. I założę się, że wszyscy o tym marzą, ale jakby to otworzyli to byłaby to ekonomiczna porażka.
- 1 0
-
2020-08-24 22:26
coz..
miasto dalo swoich na przesow spolek zeby mieli stolek. jak kazdy prezes ze spolki przewozowej. i wystarczy, i niby konkurencja a konkurencji miedzy spolkami nie ma. no przeciezz swoj ze swoim by nie konkurowal. tak to wyglada w gdynskich spolkach. a wystarczylby 1 prezes i mniej biurowych i nagle na wszystko pieniadze by sie znalazly
- 4 1
-
2020-08-24 22:30
bedzie korek i zima
i zobaczycie na ile baterii starczy :)
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.