- 1 Wyprosił z autobusu dzieci z hulajnogami (887 opinii)
- 2 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (73 opinie)
- 3 Nielegalne śmietniska zmorą mieszkańców (86 opinii)
- 4 Pierwsze spotkanie trzech prezydentek (345 opinii)
- 5 Róże w Cisowej, głazy w Wielkim Kacku (12 opinii)
- 6 Wybory europosłów: głosuj, gdzie chcesz (134 opinie)
Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni
Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.
Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolne z placem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia
Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".
- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości
Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.
Prace budowlane do końca maja przyszłego roku
Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.
Czytaj też:
55 nowych autobusów na ulicach Gdyni
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2019-10-25 09:35
Absolutnie nic w tym mieście nie jest w stanie skłonić mnie do przesiadki na komunikację zbiorową. Nawet trolejbusy na Obluże. Nie lubię marnować kilku godzin w ciągu dnia na dojazdy, a do centrum w ogóle nie mam potrzeby jeździć. Warszawa jest jedynym miastem, ktore odwiedziłam, gdzie komunikacja miejska ma sens, a auto przydaje się tylko na większe zakupy i wypady za miasto. Trójmiasto mogłoby się uczyć od lepszych, skoro tak mu zależy, aby ludzie zostawiali auta pod domem, czy w garażu i korzystali z nich sporadycznie. Teraz nie ma to kompletnie sensu.
- 1 1
-
2019-10-25 09:39
(1)
A czemu władze Gdyni nie Przemyśla powrotu skm do oksywia? Jestem pewna że to rozwiązanie by się cieszyło uznaniem mieszkańców
- 4 0
-
2019-10-25 09:42
Nie raz ludzie o tym wspominali, ale jak widać zarówno w tej kwestii jak i w innych władze mają mieszkańców gdzieś...Liczy się PR i nic ponad to.
- 0 0
-
2019-10-25 10:31
W dzień tylko pojazdy szynowe lub auto/motocykl
- 1 1
-
2019-10-25 10:53
100m remontu Hutniczej...
50m rozwoju sieci trolejbusowej...
A faktury jak za kilometry autostrady...
Taki model gospodarczy magistratu...- 3 1
-
2019-10-25 12:23
inni walcza o metro a zascianek co
zamiast tych pomyslow niech trzymaja sie pierwotnego i wciaz odwlekanego-KOLEJ na dzielnice polnoc... ludzie w jakim swiecie my zyjemy zeby o kolejki, skmki trzeba bylo sie prosic
To inne miasta buduja metro a my doczekac sie nie mozemy wciaz- 1 0
-
2019-10-25 12:35
Brak regularnych połączeń dla Kosakowa
nowe Pogórze korzysta z komunikacji gdyńskiej , płacą podatki w Kosakowie..a co Pan wójt Kosakowa zrobi dla swoich mieszkańców, czas jakieś linie autobusowe uruchomić
- 2 0
-
2019-10-25 14:00
Remont Unruga kiedy!!!! (1)
Kiedy Szczurku nasz kochany wyremontujesz ulicę Unruga od estakady do Bosmańskiej?
Jeździć się tam nie da.
Podobnie Płk. Dąbka ( miedzy Kwiatkowskiego i Zieloną) i Zieloną od Bosmańskiej do płk.Dąbka.
Działań pozornych typu trolejbus czy śmieszne rondo na Puckiej mieszkańcy dzielnic północnych mają już dosyć.
Co tu mówić o rozwiązaniach komunikacyjnych jak remont w/w ulic sprawia Wam trudność .
Remont powinien się odbyć jakieś 8-10 lat temu.- 3 1
-
2019-10-25 15:37
Zgadzam się z Tobą w 100%. Poruszam się codziennie w tamtych okolicach i to jest po prostu porażka, jak te ulice wyglądają, a to rondo to już w ogóle wstyd.
- 1 0
-
2019-10-25 16:46
Tylko skm na polnoc to jest rozwiązanie
Przecież tam non stop są korki w stronę północy Gdyni,estakada stoi. A jeśli linia 170 ma być w przyszłości połączona do węzła Cegielskiej, to najpierw poprosimy zwiększyć liczbę przejazdów tej linii do centrum . Jeździ bardzo rzadko,w ogóle z Pogórza dolnego jeździ mało autobusów, trzeba długo czekać jak się nie zdąży.
- 1 1
-
2019-10-25 18:38
paranoja
trzeba gdynie przeniesc do belchatowa chore zapedy a skad macie prad
- 1 0
-
2019-10-25 23:14
Ttajtkiem do Rumi
A kiedy z Cisowej do dw PKp w Rumunii ?
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.