- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (319 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (67 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (273 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (62 opinie)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (151 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (62 opinie)
Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni
Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.
Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.
Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).
Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach
Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.
Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolne z placem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.
Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia
Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".
- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości
Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.
Prace budowlane do końca maja przyszłego roku
Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.
Czytaj też:
55 nowych autobusów na ulicach Gdyni
Filmy trolejbusy
Miejsca
Opinie (177) 4 zablokowane
-
2019-10-24 20:19
A gdzie SKM/PKM? (1)
Czy to trolejbus czy autobus, nie rozwiązuje to największego problemu - korków na Estakadzie.
Gdzie SKM/PKM na Północ Gdyni? To byłaby informacja godna opublikowania, a nie 200m trakcji trolejbusowej, która nic dla mieszkańców i turystów nie zmieni.
To nie jest tak, że dodanie trolejbusów na linię 170 cokolwiek da, bo z punktu widzenia większości podróżujących na tej trasie, to nadal "autobus" który nadal jedzie zakorkowaną Wiśniewskiego i zakorkowaną Estakadą, nawet jeśli ten ostatni fragment jedzie po buspasie.
Tylko kolej może tu coś zmienić nastawienie ludzi i sytuację dojazdową na Północ.
Pozdrawiam.- 9 1
-
2019-10-24 21:23
Kolej do Oksywie Port MW mocno rozładuje korki ?
- 0 2
-
2019-10-24 16:44
Zeroemisyjne? (3)
A prąd to skąd się u nas bierze?
- 19 3
-
2019-10-24 17:57
trajtki (2)
Ale jak wiadomo wozokilometr trolejbusu jest o wiele większa niz autobusu A prąd to z elektrowni zasilanej węglem Ale ta elektrownie nie jest u nas wiec władze ogłupiają ludzi mówiąc ze to ekologiczne
- 3 0
-
2019-10-24 19:19
(1)
będzie nawet z atomówki w Kaliningradzie
wwer1200
ale przeważają wiatry zachodnie- 2 0
-
2019-10-24 21:17
Wiatry zależą od jakości grochówki.
- 0 0
-
2019-10-24 21:09
teraz powiem wam co bedzie
bedzie korek. zima.akumulatory beda dawac pelna moc i nie zdziwcie sie jak w polowie trasy nagle przestana jechac :) . wspolczuje tylko tym co maja baze na dolnym :) rezerwy przez to miec nie beda wogole :)
- 6 1
-
2019-10-24 21:05
Yhy
Będą latały na Babie Doły. W końcu lotnisko poza openerem do czegoś się przyda.
- 5 1
-
2019-10-24 16:26
czy w tych nowych trolejbusach są już montowane transmittery radia maryja jak zapowiadano? (2)
- 9 9
-
2019-10-24 19:59
i zamiast siedzeń klęczniki (1)
a bilety będzie sprzedawał ksiądz biznesmen
- 1 1
-
2019-10-24 20:44
gdzie byliście jak Pan Bóg rozdawał rozum i tolerancję?
- 4 0
-
2019-10-24 20:39
może przestaną się spóźniać.
- 1 1
-
2019-10-24 18:29
A kiedy PKM na Oksywie??
Tylko to jest sensowne rozwiązanie.
- 10 3
-
2019-10-24 17:55
Informacja kompletnie bez znaczenia
Dla pasażerów nie ma znaczenia czy w korku stoi autobus czy trolejbus. Równie dobrze ZKM mógłby ogłosić, że zamiast volvo, na tej trasie będzie jeździł solaris.
Gdynia potrzebuje radykalnych inwestycji drogowych dla północnych dzielnic, a nie pudrowania komunikacyjnej katastrofy tej części miasta.- 21 3
-
2019-10-24 16:43
To opóźni PKM ke na Oksywie (1)
- 9 7
-
2019-10-24 17:09
to będzie zamiast
bo "się nie da"...
- 8 0
-
2019-10-24 17:08
dojadą?
Czy utkną w korku na estakadzie?
Nie w wozach jest problem, problem jest w braku dróg, po których te wozy jadą...- 17 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.