• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trolejbusy na akumulatorach dojadą do północnych dzielnic Gdyni

Krzysztof Koprowski
24 października 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r. Na przystankach, do których zostanie przedłużona sieć trolejbusowa, pojazdy będą zmieniały zasilanie z sieci trakcyjnej na akumulatory. Prace budowlane powinny zakończyć się do 31 maja 2020 r.

Budowa nowego, krótkiego odcinka sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 pozwoli w przyszłym roku na uruchomienie regularnej komunikacji trolejbusowej do północnych dzielnic Gdyni. Pojazdy od przystanków w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego pozostałą część trasy będą pokonywały na akumulatorach.



Którym pojazdem chętniej podróżujesz?

Jeszcze w tym roku powinny rozpocząć się prace przy przebudowie układu trolejbusowej sieci trakcyjnej w obrębie Węzła Ofiar Grudnia '70 w pobliżu przystanku SKM Gdynia Stocznia.

Obecnie trolejbusy pokonują to skrzyżowanie wyłącznie na trasie Janka Wiśniewskiego - al. Solidarności do pętli Stocznia Gdynia.

Po przebudowie trolejbusy jadące od strony centrum będą mogły dojechać do pierwszego przystanku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego za skrzyżowaniem, w kierunku Trasy Kwiatkowskiego. Sieć trakcyjna będzie też zawieszona w kierunku powrotnym do Śródmieścia (nie będzie jednak możliwości dojazdu "pod drutem" na pętlę Stocznia Gdynia).

Od Węzła Ofiar Grudnia '70 tylko na akumulatorach



Na przystankach Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 oraz 01 trolejbusy będą odpowiednio odłączały i podłączały się do sieci zasilającej. Od tego miejsca w kierunku Trasy Kwiatkowskiego pojazdy będą poruszały się wyłącznie na akumulatorach.

Docelowo miasto chce w ten sposób realizować połączenia na linii nr 170, łączącej obecnie Pogórze Dolneplacem Kaszubskim, a w zamierzeniach docierającej także na Węzeł Franciszki Cegielskiej.

Rozkłady jazdy - komunikacja miejska Gdańsk, Sopot, Gdynia


Inwestycja w obrębie węzła przy SKM Gdynia Stocznia jest związana z wdrażaniem większego projektu związanego z bezemisyjnym transportem publicznym - "System zielonych inwestycji cz. 2 Gepard".

- W ramach tego projektu miasto Gdynia zakupi również sześć autobusów elektrycznych - trolejbusów ładowanych w ruchu i na postoju. Dostawa przewidziana jest do 15 maja 2020 r., a producentem wyłonionym w drodze postępowania przetargowego jest firma Solaris - mówi Tomasz Labuda, zastępca prezesa Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej w Gdyni.
- Pojazdy zeroemisyjne to przyszłość komunikacji zbiorowej. Gdynia konsekwentnie stawia na czyste powietrze, wysoką jakość życia i komfort swoich mieszkańców. Możliwość dojazdu do północnych dzielnic przy wykorzystaniu nowoczesnych i ekologicznych środków transportu to realizacja naszej długofalowej strategii rozwoju. Wierzymy, że takie działania spotkają się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Chcemy, aby miasto w tym względzie nadal było idealnym wzorem do naśladowania dla innych samorządów - dodaje Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 02 - tutaj trolejbusy będą odłączały się od sieci w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.
  • Przystanek Węzeł Ofiar Grudnia '70 01 - tutaj trolejbusy będą ponownie podłączane pod napowietrzną sieć zasilającą i "pod drutem" docierały do Śródmieścia.
  • Istniejąca sieć trolejbusowa w ciągu al. Solidarności nadal pozostanie, ale nie będzie możliwy wjazd i wyjazd od strony i w kierunku Trasy Kwiatkowskiego.

Trolejbusy do północnych dzielnic, czyli powrót do przeszłości



Co ciekawe, trolejbusy "tradycyjne", stale zasilane z sieci trakcyjnej, w przeszłości kursowały już do północnych dzielnic Gdyni - na Oksywie Górne oraz Dolne. Ich funkcjonowanie zawieszono w 1972 r., uznając wówczas trolejbusy za środek transportu bardziej problematyczny w eksploatacji od spalinowych autobusów.

Prace budowlane do końca maja przyszłego roku



Wykonawcą robót budowlanych na przebudowę sieci trakcyjnej wraz z oświetleniem w rejonie Węzła Grudnia '70 została firma Inex z Gdańska, która złożyła w przetargu ofertę na kwotę ok. 812 tys. zł. Zgodnie z jego zapisami nowy układ sieci trakcyjnej musi być wykonany do 31 maja 2020 r.

Czytaj też:

55 nowych autobusów na ulicach Gdyni



Miejsca

Opinie (177) 4 zablokowane

  • TO zaszaleli z budową tracki

    • 6 0

  • rewolucja to byłaby, gdyby od pętli...

    ...na Czechosłowackiej jechały przez teren stoczni do Energetyków i dalej na Obłuże. Oczywiście po remoncie ulic. Taka trasa miałaby wzięcie wśród pracowników no i byłaby alternatywą w momencie zakorkowania Wiśniewskiego.

    • 10 0

  • W d mam trolejbusy (1)

    Niech pociągną na skm po starych torach

    • 8 1

    • W d.. mam skm, niech zrobią drogi, jak powinni.

      • 0 0

  • Korek

    Co za różnica czym jak i tak będzie stał w korku. Mydlenie oczu ludziom przez nieodpowiedzialnych ludzi w samorządzie.

    • 3 0

  • a czemu nie tunel z polskiej na oksywie

    Plan tunel...rozwiaze korki...jak w gdansku a nie pseudo cos...pozatym powinny byc darmowe autobusy dla mieszkancow jak niektore miasta w polsce maja to i korkow mniej by bylo...

    • 3 1

  • A na ile starczy baterii w tych korkach ?

    Dojedzie chociaż do Obłuża Centrum na akumulatorach przy pełnym obciążeniu i w tych korkach ?

    • 1 1

  • Co niesie ta informacja ?

    nic , masło maślane

    • 3 0

  • (2)

    Trolejbusy na północ Gdyni zlikwidowano w 1973. A jak chcecie dbać o czyste powietrze to przestancie puszczać bąki...

    • 1 1

    • Disle ? (1)

      Wiekszośc jezdzi właśnie na ON / dotacje dla rolnictwa / i te czarne obłoki ,lub niespalony on powoduje bardziej uciążliwe skutki .

      • 0 0

      • I bardzo dobrze!

        • 0 0

  • Jaki to ma sens?

    Na północ Gdyni jest dużo połączeń autobusowych, więc po co dokładać jeszcze trajtki? Żeby tak samo stały w korkach? Są tory, skm-ki nimi puśćcie - dobrze wiecie, że się da. Gdynia to miasto absurdów.

    • 5 0

  • To nie rozwiąże problemu. Chyba, że będą fruwać.

    • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane