• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Trudny wyjazd z ul. Myśliwskiej. Czy Nowa Bulońska pomoże mieszkańcom?

Michał Brancewicz
27 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Korki na Myśliwskiej w stronę Bulońskiej to codzienność.

Ulica Myśliwska zobacz na mapie Gdańska stanowi dla wielu mieszkańców jedyny wjazd i wyjazd z ich osiedli. Rano i po południu tworzą się tam ogromne korki, a pojazdy poruszają się w ślimaczym tempie. Czy budowa Nowej Bulońskiej polepszy warunki ruchu?



Mieszkańcom osiedli zlokalizowanych wzdłuż ul. Myśliwskiej, na myśl o kolejnym poranku spędzonym w korku, nie chce się w ogóle wychodzić z domów. Sznur aut do ulicy Bulońskiej zobacz na mapie Gdańska ciągnie się przez setki metrów. Po południu ci sami ludzie stoją w korkach najpierw na Bulońskiej, by wjechać w Myśliwską, a potem kolejne minuty spędzają tocząc się po Myśliwskiej.

- Mieszkam na Jasieniu, codziennie dowożę i odbieram dziecko z przedszkola na Morenie, rano jadę, a w zasadzie próbuję jechać, ulicą Myśliwską. Od czasu, gdy powstały tam nowe osiedla, ulica ta jest rano nieprzejezdna, tworzą się na niej gigantyczne korki - skarży się w liście do redakcji pan Remigiusz, czytelnik trojmiasto.pl. - Wokół ulicy Myśliwskiej powstają nowe osiedla, co oznacza, że wkrótce ruch samochodowy jeszcze się zwiększy, tymczasem ulica posiadająca po jednym pasie ruchu w każdą stronę już teraz jest zupełnie nieprzejezdna.

Korek na wjeździe z Bulońskiej w Myśliwską


W podobnym tonie wypowiada się pani Anna.

- Mieszkam na Osiedlu Alfa Park, pracuję we Wrzeszczu. Dwa razy dziennie - rano i wieczorem - skazana jestem na półgodzinne stanie w gigantycznym korku, bo cała Myśliwska jest niedrożna. Komunikacja publiczna nie ratuje sytuacji: PKM-ka ma godziny nieprzystosowane do moich godzin pracy, a autobusy tkwią w tych samych korkach, co wszyscy.
Problemy mieszkańców są typowym objawem sytuacji, w której infrastruktura drogowa nie nadążyła za urbanizacją tej części miasta.

Przesuń aby
porównać
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że złą sytuację mieszkańców osiedli przy ul. Myśliwskiej powinna poprawić budowa ul. Nowej Bulońskiej Północnej, która stanowić będzie przedłużenie istniejącej ul. Bulońskiej aż do ul. Warszawskiej i Jabłoniowej. Tydzień temu poznaliśmy oferty wykonawców chcących zrealizować tę inwestycję. Droga ma powstać do końca lipca 2019 roku.

W pierwszym etapie wybudowana zostanie co prawda tylko jedna jezdnia, na której ruch będzie odbywał się w obu kierunkach, ale powstaną też dodatkowe wyjazdy z rejonu Myśliwskiej.

W ramach Nowej Bulońskiej Północnej powstanie m.in. Nowa Wołkowyska i ul. Myśliwska Południowa. Istniejąca ul. Myśliwska pozostanie, ale straci na znaczeniu, bowiem nie będzie z niej możliwości skrętu w lewo w "starą Bulońską". Skupmy się jednak na nowych odcinkach, które powstaną.

  • Nowa Wołkowyska
  • Ulica o długości ok. 350 m od skrzyżowania z ul. Myśliwską (tam powstanie rondo) do skrzyżowania z ul. Nową Bulońską o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku. Ulica przebiegać będzie po łąkach i nieużytkach. Powstaną też zjazdy do osiedla Królewskie Wzgórze oraz do przyszłych terenów inwestycyjnych po stronie północnej.

    "Krzyżówka" Wołkowyskiej z Nową Bulońską będzie głównym skrzyżowaniem w tym rejonie, które przejmie funkcje dotychczasowego skrzyżowania Bulońska-Myśliwska. Zapewniona zostanie pełna możliwość wyboru kierunku jazdy oraz zawracanie.
  • Myśliwska Południowa
  • Ulica o długości ok. 400 m stanowiąca połączenie ulicy Morenowe Wzgórze z Nową Bulońską, o przekroju jednego pasa jezdni w każdym kierunku, gdzie obowiązywać będzie strefa Tempo 30. Ulica Myśliwska Południowa stanowić będzie alternatywny dojazd do osiedli zlokalizowanych przy ulicy Morenowe Wzgórze i Myśliwskiej. Za ulicą Myśliwską Południową zaprojektowany został zjazd do przyszłych terenów inwestycyjnych.

    Na skrzyżowaniu Myśliwskiej Południowej i Nowej Bulońskiej również będzie można wybrać dowolny kierunek jazdy, nie będzie za to możliwości zawracania.

Dzięki tym rozwiązaniom mieszkańcy tej części miasta zyskają dodatkowe możliwości wyjazdu ze swoich osiedli. Ponadto Nowa Bulońska ułatwi im dotarcie do ul. Kartuskiej i al. Armii Krajowej, którą można pojechać zarówno w stronę obwodnicy jak i centrum Gdańska.

- Jestem pewna, że budowa Nowej Bulońskiej w niczym nie zmieni naszej sytuacji - przyznaje pani Anna.
Co na to drogowcy?

- Problemem Myśliwskiej nie jest wyłącznie ruch lokalny, ale też tranzytowy. Z tej ulicy korzystają auta jadące al. Armii Krajowej i ul. Gronostajową. Nowa Bulońska Północna przejmie w dużej mierze ten ruch, co będzie dużą ulgą dla mieszkańców osiedli w rejonie ul. Myśliwskiej - uważa Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu w Gdańsku.
Niestety, jest też druga strona medalu.

- O ile ruch na samej Myśliwskiej spadnie, to nie będzie wcale oznaczało, że rozwiąże się całkowicie problem z dostaniem się np. do Wrzeszcza. Dojdzie duża liczba nowych aut mieszkańców z południowego Gdańska, którzy zaczną korzystać z Nowej Bulońskiej i przytka się skrzyżowanie Bulońskiej z Rakoczego, a tam nie ma już szansy na zwiększenie jego przepustowości - dodaje Tomasz Wawrzonek.

Opinie (417) 4 zablokowane

  • Jak mam korzystać z tramwaju skoro nie mogę od niego dojść?

    Jak mam korzystać z tramwaju skoro nie mogę od niego dojść z obszaru ul. Hausbrandta i św Huberta - stąd w prostej linii jest pół kilometra, ale nie przewidziano żadnej ściezki nawet - więc chociaż bedzie super tramwaj - to nie dla mieszkańców tego rejonu o którym nie pomyśleli projektanci..

    • 0 0

  • Wszyscy, którzy marzą o tym, że inni będą jeżdżą tylko komunikacją i rowerami, (6)

    niech wyemigrują do Korei Północnej. Tam samochodów na ulicach praktycznie nie ma.

    • 15 7

    • wciskasz uczciwym ludziom dziecko w brzuch jak obatel RC (4)

      wystarczy, kyselak, byś zrozumiał i twoi lajkerzy, że im więcej ludzi będzie jeździło komunikacją miejską, PKM, SKM i docierało do swoich celów podróży oraz przystanków ZTM, PKM i SKM pieszo lub rowerem, tym tacy jak ty uzależnieni mentalnie nie tylko od samochodów, ale od niepowstrzymanej chęci dokładania inaczej myślącym, będą mieli łatwiej: więcej miejsca na drogach i miejscach do parkowania swoich bryk.

      • 4 2

      • (1)

        Wystarczy, żebyś Ty zrozumiał, że jeżdżący samochodami są zadowoleni z tej formy podróży. Jedyna wada, to korek i jest on dla mnie i zapewne wielu innych w pełni akceptowalny wobec innych korzyści które uzyskuję dzięki jeżdżeniu samochodem. Nie jesteśmy uzależnieni mentalnie, po prostu mamy świadomość tego, że samochodem jest wygodnie, to znaczy, że nie interesuje nas, aby mniej osób jeździło samochodami tak jak Ciebie. Nie interesuje, gdyż jest to zwykły system popytu/podaży, który się sam balansuje. Obecnie jeździ tyle osób samochodami, bo tyle osób uważa to za lepszy środek transportu. Żeby było nas mniej, inne formy transportu musiałby stać się bardziej atrakcyjne, co - bądźmy realistami - w Gdańsku się nigdy nie wydarzy.

        • 2 1

        • to się nie balansuje

          tacy mądrzy zdolni do refleksji kierowcy próbują racjonalizować swoje zachowania, ale zdają się nie zauważać, że domagając się budowy dróg chcą uspołeczniać koszty swoich zachowań i prywatyzować korzyści.

          Jeśli nie płacisz za parkowanie przy miejscu pracy, ktoś ponosi koszt budowy i utrzymania twojego miejsca do parkowania, ale ty tego w swoim rachunku kosztów nie uwzględniasz. Przez to całe miasto podąża ścieżką niezrównoważonego rozwoju. Wszystkim to wyjdzie bokiem prędzej lub później.

          • 0 1

      • (1)

        to niech przestaną rozbierać linie kolejowe to będzie mniej aut na drogach

        • 0 1

        • w Gdańsku na miejscu rozebranej w latach 40tych linii kolejowej zbudowano nową

          co co ci chodzi trolliku?

          • 0 0

    • Już nie trolluj tą swoją Koreą, widzę to ciągle

      W normalnych krajach rozwiniętych ludzie wszędzie dostają się komunikacją. Przykłady? Szwecja, Szwajcaria, UK, Holandia....

      • 3 3

  • Powinno być jeszcze więcej progów zwalniających na Myśliwskiej (4)

    jeszcze fajniej by się jeździło. Tak co 3 metry na przykład.

    • 14 4

    • (2)

      Też się zgadzam. Zlikwidować progi zwalniające i strefę tempo 30 i od razu będzie się lepiej jeździło.

      • 3 7

      • (1)

        oczywiście przy 70 na godzine będzie szybszy przejazd

        • 3 0

        • podwyższanie limitu prędkości ponad 50 km/h nie zwiększa przepustowości pasa drogi

          • 1 0

    • progi zwalniajace nie sa rozmieszczone tak gesto,a te ktore sa zostaly postawione po smiertelnym potraceniu przechodnia,pozdrawiam

      • 6 6

  • Wielkie mi rzeczy... (1)

    Platynowa do ronda, Małomiejska, ,Podmiejska...wygląda identycznie. 5 km do centrum=godzina spędzona w korku

    • 3 0

    • chyba że się przesiądziesz na rower i dojedziesz do pierwszej stacji SKM lub PKM

      • 0 0

  • Dlaczego w Gdańsku nie buduje sie od razu szerokich dróg dwupasmowych? (3)

    a szerokie zbudowane przez tzw ,,komune" zwęża się na zadanie FRAGU? . Patrz Kartuska , i niedługo Podwale Przedmiejskie,i inne . Aut przybywa a nie ubywa i Bulońska powinna być budowana od razu dwujezdniowa jednocześnie z Nową Politechniczna która tez powinna być dwujezdniowa a tramwaj prosto nia a nie zaułkami wymyślonymi przez FRAG ( B Getta)

    • 19 9

    • dlatego że to nic nie da. Spotęguje tylko problem (2)

      w mieście wszyscy autem jeździć nie mogą i tyle. pogódź się z tym.

      • 3 2

      • weź sie przejedź do warszawy (1)

        I zobacz że w mieście powinno sie budować szerokie dwu czteropasmowe aleje. To prawada że korki są I będą zawsze ale z drugiej strony infratsruktura drogowa musi być dostosowana do liczby mieszkańców. Zyjemy w milionowej aglomeracji I nie m0żemy jeżdzić po drogach zbodowanych przez cesarza wilhelma dla kilku furmanek na dobę.

        • 1 3

        • Warszawa drugim najbardziej zakorkowanym miastem Europy

          ile razy trzeba pokazywać przykłady, że poszerzanie dróg nie rozwiązuje problemu korków?

          Tylko komunikacja zbiorowa (szynowa) plus rowery (wspomagane elektrycznie oraz dobre strefy piesze wolne od parkujących i jeżdżących samochodów, dostępne dla rowerów dają miasto wysokiej jakości życia.

          • 0 0

  • Gdańszczanie, proszę Was, za rok zmieńcie władzę w Waszym mieście (2)

    Prezydent Adamowicz po tylu latach i wielu niekwestionowanych sukcesach niestety zwariował. Nachalna promocja rowerów, naziemne przejścia, zasypywanie tuneli, zwężanie wylotówek, parady równości, maratony, muzea. Nasza aglomeracja zasługuje na to by Gdańsk był nastaowiony na rozwój, budowę infastruktury dla ludzi, drogi ale i parki, ścieżki rowerowe ale i rozwój sieci tramwajowej, kolejowej. Stolica regionu zasługuje na jakiegoś menedżera wizjonera który podejmie wyzwania na skalę milionowej aglomeracji i XXI wieku. Nieważne z jakiej partii byle dobry menedżer.

    • 11 8

    • zmienimy władzę- wszystko byle nie platforma czy nowoczesna- wyjście jest tylko jedno albo kukiz (1)

      albo pis i mam wydymane czy ktoś będzie mówił że głosuję na pisiorów- platforma miała wydymane na Gdańszczan to my teraz wydymamy ją

      • 2 4

      • tabletki odstawione?

        milion samochodów elektrycznych w ciągu 7 lat?

        Dla nich tak samo potrzebne są przewymiarowane drogi i piętrowe parkingi.

        • 0 0

  • W godzinach szczytu tylko rower (3)

    Mieszkam przy myśliwskiej od kilku lat. Dojeżdżałam do pracy na Zaspie autobusem, potem rowerem. W godzinach szczytu - pierwszą opcja 50 min, druga 30 min. Zdrowie i figura super. Polecam!

    • 4 6

    • (1)

      Raka mozna dostac od spalin

      • 4 2

      • ten rak od spalin czyha na jeżdżących samochodami

        powietrze wewnątrz samochodu jest często bardziej wypełnione spalinami niż na zewnątrz.

        • 0 0

    • Tam też nie ma infrastruktury rowerowe

      a po jezdni ciasno jak jest korek

      • 3 1

  • (1)

    Oczywiście... że nie pomoże. Skąd to przekonanie, że nowa, czy poszerzona droga rozwiąże problem korków? Powodem tego paraliżu który widzimy codziennie na drogach jest nadmierna ilość samochodów i czas to sobie w końcu uświadomić, Panie i Panowie. Dopóki będziecie patrzyli na komunikację miejską jak na twór dla biedaków, dopóty będziemy (WSZYSCY!) stać w korkach godzinami. Cała Europa zdążyła sobie to już uświadomić i wprowadzić odpowiednie rozwiązania w życie, a my ciągle palimy na stosie tych, którzy namawiają nas do porzucenia samochodu.

    • 1 0

    • proponuję uważać z uogólnianiem

      są tacy, którzy proponują porzucenie samochodu na rzecz roweru wspomaganego elektrycznie, są tacy, którzy promują rozwiązania multimodalne: rower + PKM/SKM + rower publiczny.

      Nie ma miasta, stawiającego na komunikację autobusową, które osiągnęło sukces w namawianiu mieszkańców na porzucenie samochodów.

      • 0 0

  • (1)

    Budowa tej drogi to katastrofa dla mieszkańców. Juz dzisiaj sa okropne korki, a co będzie jak wszyscy rusza i zablokuja Bulońską. Strach mysłeć. Nie chcemy stać w korkach. Co miasto robi żeby odkorkować Jasięń i Morenę?

    • 5 3

    • buduje linie tramwajowe, PKM i drogi dla rowerów

      Promuje korzystanie z rowerów wspomaganych elektrycznie.

      Mało?

      Warto żeby zadbało o budowę parkingów dla rowerów przy domach mieszkalnych.

      • 0 0

  • Eee? (5)

    Ale o co kaman? Przecież tam jest zaraz PKMka, 5 min pieszo od Myśliwskiej. 10 min dojazd na Strzyża, 15 minut Wrzeszcz, 20 min Główny Dworzec.

    • 14 5

    • (1)

      Ja mam 25 minut do PKM Jasień bo wybudowali w polu. I wogóle nie po drodze mi na PKM. Jakis debil zaprojektował to w tak kiepskim miejscu.

      • 2 2

      • co to znaczy "wybudowali"?

        wybudowali co? osiedle czy linię PKM?

        Dla PKM nie było wielu innych opcji. Jak ci "wybudowali" mieszkanie (sam wybierałeś?) to teraz rozważ opcję rower + PKM.

        Przypuszczalnie dojazd ci zajmie nie więcej niż 10 minut rowerem i kolejny kwadrans do centrum Wrzeszcza.

        • 0 0

    • Zależy z którego miejsca Myśliwskiej (2)

      Jeśli mieszkasz na Królewskim Wzgórzu lub Ostoi Myśliwskiej, to do PKM masz 20 minut marszu... Twoje 5 minut jest od Biedronki przy Alfa Parku.

      • 9 2

      • (1)

        Przecież są jeszcze autobusy na Myśliwskiej. Jak się podjedzie na Piecki Migowo to jest już tramwaj. Można podjechać do PKM albo w drugą do tramwaju. Gwarantuję że będzie szybciej niż autem.

        • 2 4

        • nie będzie, bo autobus się spóźni, bo te się spóźniają nawet jak nie ma korków!!! albo jadą przed czasem!! a pkm odjedzie, do tego musisz kupić 2 bilety.

          • 4 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane