• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Tu lepiej uważać. Najniebezpieczniejsze przejścia dla pieszych w Trójmieście

Szymon Zięba
28 stycznia 2022 (artykuł sprzed 2 lat) 
Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni. Nawet niewielka prędkość - z perspektywy kierowcy - może być groźna dla pieszego. Dlatego tak istotne jest, by zachować ostrożność przed przejściem. Na zdjęciu - wypadek z ul. Świętojańskiej w Gdyni.

W ciągu ostatnich trzech lat w 239 wypadkach zginęło sześć osób, a 245 zostało rannych. To statystyki z Gdańska, Gdyni i Sopotu, które dotyczą tragicznych zdarzeń na przejściach dla pieszych. Choć z roku na rok spad liczba podobnych incydentów, policjanci wskazują "czarne punkty" na mapie Trójmiasta. Sprawdziliśmy, na których przejściach dla pieszych dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji z udziałem pieszych.



Ustępujesz pierwszeństwa pieszym czekającym przy przejściu?

Na trójmiejskich drogach jest coraz bezpieczniej - wynika z policyjnych statystyk. Wpływ na to mają działania podejmowane przez miejskich urzędników: krok po kroku ograniczana jest prędkość również głównych arterii miast. Otwarcie mówi się także o priorytecie dla pieszych względem zmotoryzowanych.

Nadal jest jednak sporo do zrobienia. Z policyjnych statystyk wynika, że w Gdańsku, Gdyni i Sopocie, nie brakuje "czarnych punktów" - niebezpiecznych miejsc, w których dochodzi do największej liczby wypadków i kolizji. Wśród nich są również przejścia dla pieszych.

Poprosiliśmy policjantów o wskazanie najbardziej niebezpiecznych przejść na trójmiejskich drogach. Mundurowi wyliczają, że:

  • w Gdańsku dotyczy to ulic Elbląskiej, Hallera, Kielnieńskiej, Kołobrzeskiej, Piastowskiej i Traktu św. Wojciecha;
  • w Gdyni - al. Zwycięstwa, Chwaszczyńskiej i Władysława IV;
  • w Sopocie - Armii Krajowej, Haffnera, Powstańców Warszawy.

Na przejściach dla pieszych na tych drogach najczęściej poszkodowani byli przechodnie.


Wypadki i kolizje na przejściach dla pieszych w Trójmieście



Tylko w 2021 roku policjanci odnotowali:

W Gdańsku:
  • 44 wypadki na przejściach dla pieszych
  • dwie osoby zginęły
  • 45 było rannych

Doszło także do 22 kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdańska.
W Gdyni:
  • 21 wypadków
  • dwie osoby zginęły
  • 20 było rannych

Doszło do 16 kolizji

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Gdyni.
W Sopocie:
  • trzy wypadki
  • trzy ranne osoby

Doszło do czterech kolizji.

  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.
  • Niebezpieczne przejścia na mapie Sopotu.

Na przejściach dla pieszych najpierw piesi



Na koniec warto przypomnieć, że od 1 czerwca 2021 r. kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, ma obowiązek - poza oczywiście zachowaniem ostrożności i ustąpieniem pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się już na przejściu - zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo osoby przechodzącej przez przejście oraz ustąpić jej pierwszeństwa, gdy ta dopiero wchodzi na "pasy".

Skrzyżowania, których kierowcy "nie ogarniają"



Przepisy nie tyczą się tramwajów, gdyż droga hamowania takiego pojazdu z kompletem pasażerów na pokładzie jest kilkukrotnie dłuższa niż jadącego z tą samą prędkością samochodu osobowego.

Quiz Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz? Średni wynik 53%

Ulice Trójmiasta. Co o nich wiesz?

Rozpocznij quiz

Opinie (406) 10 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Zdjęcie ul. Świętojańskiej jako ilustrujące niebezpieczne przejścia to nieporozumienie (6)

    Na Świętojańskiej i w jej otoczeniu obowiązuje strefa 30 km/h i tu praktycznie nie ma niebezpieczeństwa dla przechodzących. A ten jeden wypadek z pieszym na zdjęciu to wyjątkowa sprawa. W Gdyni znajdzie się za to kilka niebezpiecznych przejść - mój top 1 to przejście przez Chwaszczyńską przy skrzyżowaniu z Rdestową - ograniczenie do 50km/h a samochody jadą ponad 80-90 km/h. Czym dalej od śródmieścia tym niebezpieczniej

    • 27 4

    • Od czasu jak wprowadzili 30 km/h i jednokierunkową Świętojańską faktycznie zrobiło się tam bezpieczniej (4)

      wcześniej na tej ulicy panowało prawo dżungli

      • 4 4

      • (3)

        To chyba jedyna w tym kraju ulica jednokierunkowa, która de facto dalej jest dwukierunkowa. Pojazdy komunikacji miejskiej i rowery dalej mogą poruszać się w obu kierunkach, więc przechodząc przez przejście dla pieszych i tak trzeba mieć baczenie na oba kierunki :)
        Zmniejszenie ilości wypadków jest raczej efektem ubocznym polityki miasta zmierzającej do wyparcia ruchu mieszkańców z centrum miasta. W końcu przecież Warszawiacy kupujący apartamenty w centrum Gdyni za mln zł chcą mieć święty spokój. A pomagające w tym, wprowadzane irracjonalne rozwiązania drogowe i wysokie stawki za parkowanie powodują, że na Świętojańskiej jest dużo mniejszy ruch pojazdów i pieszych :)

        • 6 2

        • co za bzdury

          daj spokój człowieku

          • 3 5

        • nawet nie wiesz, ile razy mnie by coś przejechało na jednokierunkowej jadąc pod prąd... mieszkam pryz takiej ulicy

          • 4 0

        • Największym kuriozum jest teraz skręt w lewo. Ze względu na to, że jest to droga jednokierunkowa, skręcając w lewo powinniśmy się zbliżyć jak najbliżej lewej krawędzi jezdni, ale nie można, bo tam jeżdżą autobusy. Chyba, że kierujemy autobusem i skręcamy nim w lewo autobusem, wtedy znak jednokierunkowej nas nie dotyczy.

          • 3 3

    • Fakt

      Fakt jest 30 km/h ale piesi przechodzą gdzie chcą, nie patrząc czy coś jedzie, przebiegają przez środek ulicy

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    (33)

    Kluczowe jest oświetlenie przejść,ale również ubiór pieszego przy takiej pogodzie i tej porze roku.Naprawdę nas nie widać po zmroku,deszcz i oślepiające auta z przeciwka.Nigdy nie wchodzę na przejście przed auto,zawsze sie upewniam,ze mnie widać i kierowca zwalnia lub się zatrzymuję.

    • 179 34

    • jestes d**ilem (16)

      kierujący pojazdem jest zoobiązany do zwolnienia i zachowania szczegolnej ostroznosci nawet jak nie widać nikogo w okolicy przejscia

      • 25 65

      • (3)

        Jesteś d.....m powierzając swoje życie i zdrowie w ręce kogoś innego i bezmyślnie pchając się pod samochód. A na nagrobku każ wyryć "ale miałem pierwszeństwo"

        • 51 13

        • Zatrzymujesz się przed każdą podporządkowaną? (2)

          Jeżeli nie, to Jesteś d.....m powierzając swoje życie i zdrowie w ręce kogoś innego i bezmyślnie pchając się pod tira. A na nagrobku każ wyryć "ale miałem pierwszeństwo"

          • 6 16

          • (1)

            Jeżeli widzę, że z podporządkowanej wyjeżdza samochód ciężarowy i nie ma szans się zatrzymać to zawsze się zatrzymuję, Albo przynajmniej zwalniam. Podobnie jak na rondzie, wiele razy samochody ciężarowe wymusząją pierszeństwo i zawsze im ustępowałem. Jak zrobisz prawo jazdy to zrozumiesz. A na razie bądź d....m i bezmyślnie właź na przejścia za wszelką cenę próbując udowodnić, że masz pierszeństwo.

            • 16 4

            • One nawet nie wymuszają, jadą prawidłowo, a Ty im prawidłowo nie wjeżdżasz w bok przyczepy.

              • 2 0

      • Ty jesteś d**ilem

        A w dodatku niedługo będziesz nieżywym d**ilem z takim podejściem. Brawo

        • 22 6

      • To że kierowca ma uważać nie zwalnia ciebie z tego że przechodząc przez przejście też masz być ostrożny , a po za tym autor wypowiedzi powyżej ma 100 procent racji

        • 24 5

      • możesz kolesia nazwac d***lem (1)

        Ale koleś przeżyje w momencie gdy autem będzie jechał ktos nieuważny albo pijany ;)

        • 21 6

        • czyli uwazasz, ze tylko d**ile przezyja,

          to co wy wtedy zrobicie?

          • 2 1

      • (7)

        Sam jesteś d**ilem. Uczestnik ruchu ma obowiązek zachować ostrożność i dotyczy to też pieszego. Jak pada deszcz, jest ciemno, jesteś ubrany na czarno i przechodzisz przez nieoświetlone przejście to można se w cztery litery wsadzić zachowania ostrożności. Jesteś po prostu niewidzialny. Nawet milion przepisów o pierwszeństwie ci nic nie da jak będziesz 2 metry pod ziemią. Wtedy sobie możesz wyryć na nagrobku, byłem niewidoczny ale miałem pierwszeństwo. Jeżeli tego nie rozumiesz to po prostu sobie zapamiętaj drugie zdanie.

        • 22 6

        • Dzbanie kazdy moze sie ubierac jak chce niema nic otym w przepisach ale jest ze masz sie dzbanie zatrzymac przed przejsciem (6)

          czy ktos zbliza sie do przejscia!

          • 5 23

          • Aaa, ok, czyli jak czegoś nie ma w przepisach to nie istnieje, i prawa fizyki nie mają znaczenia (1)

            • 10 4

            • a moze powiesz jaki to dział fizyki?

              bo powolujesz sie na fizyke i ciekawe jakie masz rzeczywiscie pojecie o niej.

              • 3 1

          • Dlatego trzeba miec kamere. Ciebie to nawet szkoda by mi nie bylo :) (2)

            • 6 4

            • Kamera jak najbardziej (1)

              Byle HD i z GPS. Dojrzałem już do decyzji o zakupie i przeglądam asortyment. Thebillii jest pod dostatkiem, zmotoryzowanych, pedałujących i dających z buta. To najlepszy sposób, żeby w razie jakiegoś zdarzenia uniknąć ciągania po sądach i udowadniania, że się nie jest wielbłądem.

              • 3 3

              • Full gd to zapewne już najniższy standard, a gos możesz sobie śmiało odpuścić.

                • 0 0

          • Nie zbliża, tylko wchodzi na przejście zgodnie z ustawą - to zupełnie dwa różne pojęcia

            • 1 0

    • kluczem jest wolna i uważna jazda kierowców (2)

      • 7 11

      • Kluczem jest ostrożność obu stron. (1)

        • 17 3

        • Kluczem jest nieprzerzucanie odpowiedzialności na drugą stronę.

          Jak ktoś jeździ SUVem, to może sobie wyskakiwać z podporzątkowanej, a wszyscy mają uważać?

          • 8 3

    • (1)

      Kluczowe to jest dostosowanie prędkości do warunków oraz zwiększenie uwagi przed przejściem.

      • 8 2

      • Możesz stosować się do wszystkich zasad

        I tak staram się czynić, ale jeśli pieszy postanowi wbiec Ci prosto pod maskę to sorry.

        Na dniach kupuję kamerę.

        • 5 4

    • (2)

      Skoro ja potrafię zatrzymać się i zaczekać aż samochód się zatrzyma to inni chyba też potrafią tak zrobić, ale nikt nie bedzie mi mówił jak mam sie ubierać teraz czy kiedy indziej, kierowca jadąc ma obowiązek patrzeć przed siebie i reagować a przed przejściem dla pieszych zwolnić, zazwyczaj wszystkie przejścia są oświetlone, no ale jeżeli kierowca nie widzi to proponuję zainwestować w dobre okulary

      • 1 13

      • W nocy wszystkie koty są czarne (1)

        A ludzka percepcja też ma swoje granice, zwłaszcza przy ujowej pogodzie. Dlatego też wskazane jest posiadanie jakiegoś odblasku. No chyba, że dla kogoś to ujma na honorze...

        • 8 1

        • odblaski znajdują się na ostatnim miejscu wielopoziomowej hierarchii rozwiązań podnoszących bezpieczeństwo ruchu drogowego

          na szczycie tej hierarchii znajdują się działania prowadzące do uspokojenia i redukcji ruchu pojazdów mechanicznych, w tym przede wszystkim promocja sensu przestrzegania limitów prędkości przez kierowców na terenie zabudowanym.

          • 0 1

    • kluczowe jest nagminne lekceważenie limitów prędkości przez kierowców

      • 2 2

    • Do trojmiasta nazjeżdzało sie totalnej hołoty. Zero zwalniania, jakies problemy z parkowaniem mają. Wlaczony silnik na postoju.

      Najlepsi są ci co potrafia objezdzac pasem przeciwnym (pod prad) kiedy pieszy jest juz na pasach

      dokladnie w ich polowie.

      • 2 1

    • Pieszy jest święty . To wy macie uważać

      Próba zabójstwa

      Tylko tak to kwalifikować Chamstwo kierowców. Pamiętajcie .

      • 2 5

    • ale 90% potracen jest w piekny dzien

      Z sufitu twoje dywagacje

      • 3 2

    • Skoro naprawdę nie widzisz (1)

      pieszych po zmroku, to przyznaj się, ilu już rozjechałeś?

      • 1 4

      • Na twoim miejscu bym Go nie prowokował bo cię namierzy i upoluje. Nie będziesz miał szansy na komentarz. Włącz myślenie a dożyjesz emerytury i uwierz nie jesteś sam na drodze.

        • 2 1

    • Kluczowe to jest zwolnic przed przejsciem albo sie przed nim zatrzymac piracie drogowy!!

      • 1 0

    • Bez znaczenia

      Czy to ubiór czy nie zawsze zatrzymuję się przed przejściem jako pieszy. I że smutkiem zauważyłam że po zmianie przepisów niektórzy kierowcy w ogóle nawet nie zwalniają nie mówiąc o zatrzymaniu się przed przejściem. A jeżeli już to żeby przejechać "po piętach". Więc wszystko zależy od : kultury. Z obydwu stron. A często tej po stronie kierowcy NIE MA.

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    czekam, aż zlecą się "szybcy ale bezpieczni" kierowcy, wielbiciele teorii odblasków jako panaceum (36)

    otóż kochani kierowcy, bądźcie konsekwentni. Albo wyznajecie zasadę większego - i poddajecie się jej w przypadku spotkania z tirem i dajecie kierowcom ciężarówek prawo do nierespektowania prawa o ruchu drogowym, albo jednak uznajecie prymat prawa nad widzimisię furmana i stosujecie również artykuł 26 PoRD brzmiący: " Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście"

    • 170 97

    • (19)

      A jakie są obowiązki pieszego?
      Wleźć na jezdnie bezpośrednio przed pojazdem, ze słuchawkami na uszach i wzrokiem w komórce!!!

      • 50 49

      • Obowiązki są proporcjonalne do możliwości wyrządzania szkody (5)

        Pieszy może być legalnie ślepy, głuchy, ociężały umysłowo i pijany. Dlatego kierowca operując kilkutonową maszyną ma więcej obowiązków.

        • 61 17

        • (2)

          co z tego ze wchodząc na przejście miałeś pierwszeństwo jak w razie wypadku zostaniesz kaleką , pierwszeństwo nie zwalnia z myślenia

          • 33 22

          • (1)

            Tego zacietrzewionego trolla zwalnia ze wszystkiego ;)

            • 12 14

            • Nosi ze sobą mózg przenośny w komórce, dlatego tak się cały dzień w to wgapia :)

              • 17 4

        • (1)

          Tak sobie myśl dalej. Może zobaczysz kogo bardziej zaboli wypadek :P

          • 8 9

          • Ten z Sokratesa w Warszawie

            był tak samo mądry jak Ty dopóki się nie zorientował, że w wyniku swojej "inteligencji" może trafić do pierdla na kilka latek. Wtedy zacząć sr*ć w gacie ze strachu. Jak malutko rozumu trzeba mieć we łbie, żeby nie pojmować konsekwencji ponoszonych za spowodowanie wypadku?

            • 5 1

      • (10)

        Typowe - zamiast spojrzeć na siebie i zachować się tak by nie zagrażać innym to wytykasz pieszym, że patrzą w telefon. Oczywiście, że źle robią ale czy to zmieni coś gdy zginie taka osoba na przejściu? Czy naprawdę opamiętanie przychodzi dopiero gdy jest już za późno?

        • 39 20

        • pieszy patrząc w telefon nie robi nic źle! (9)

          skąd takie chore podejście i szukanie zła w normalnych czynnościach?

          Na przejściu pieszy ma pierwsześtwo

          • 13 32

          • dobry troll nie jest zły...

            • 13 6

          • Za takie zachowanie (patrzenie w komórkę na przejściu dla pieszych) grozi mandat.

            • 24 5

          • (4)

            Ponieważ może trafić na i**ote, który go rozjedzie - nie wspominając o nakazie zachowania szczególnej uwagi.

            Czy to ma znaczenie dla pieszego, że ma rację po tym gdy stanie się ofiarą wypadku?

            • 13 2

            • Ma świadomość, że i**ota który nie potrafi zwolnić przed przejściem pójdzie siedzieć. (3)

              • 6 7

              • Był taki jedn polityk i dziennikarz i jakoś nie poszli.

                • 8 2

              • Tak, to wielce pokrzepiające dla rodziny ofiary - odwiedzając na cmentarzu będą się pocieszać, że i**ota odsiedzi dwa lub trzy lata...

                • 10 2

              • Ale ten wspomniany i**ota nadal będzie żył!

                • 7 2

          • A na cmentarzu też ma?

            • 3 1

          • A w którym miejscu przedmówca napisał, że pieszy patrząc w telefon nie robi czegoś złego.

            Przeczytaj wypowiedż poprzednika i przeproś.

            • 2 3

      • I koniecznie z kapturem na zakutym łbie. Niezależnie od pogody.

        • 5 4

      • "Strzemków: Auto zderzyło się z pociągiem. Nie żyje kierowca"

        Czekam na komentarz, wiem auto samo a biedny kierowca pewnie był pieszym.

        • 1 2

    • (4)

      otóż kochany teoretyku nie ma potrzeby szydzenia z ludzi którzy boją się iż dostaną 8 lat za durnia na hulajnodze czy panienkę z telefonem której nawet klakson nie budzi a jako stały bywalec przymorza widzę to codziennie ..... i logicznym jest iż nie polujemy na pieszych ale zdjęcie odpowiedzialności z pieszego za swój los i medialne danie mu wszystkich praw choć tak nie jest ... powoduje iż jak mi ostatnio senior wykonał bieg do przejścia a jak jednak nie zdążył to choć pogroził .... co konkretnie jest nawet śmieszne ale jakże symptomatyczne w kontekście zachowań spokojniejszy jestem dopiero po montażu kamery bo udowadnianie iż ludzie są durnowaci w naszych sądach nakierowanych na polityczny poklask grozi mi wyrok ....

      • 26 24

      • jesli wjedzie ci mistrz na hulajnodze to fizycznie nie jesteś w stanie tego uniknąć (2)

        (dla tego na przejściach dla pieszych musisz zejść z roweru)
        ale jak rozjedziesz paniusię z nosem w telefonie to wybacz: ale jak nie jesteś w stanie zatrzymać pojazdu jak ktoś wchodzi na przejście to nie powinieneś nim kierować...

        • 20 10

        • Jak wejdzie zaraz obok ciebie pod koła to zrozumiesz, że obracasz się w sferze teorii. (1)

          • 11 11

          • tak jak ta babcia dziewięćdziesięcioletnia z balkonikiem
            która "wtargnęłą wprost pod koła" jakiemuś sędziowskiemu pociotowi
            w Krakowie.

            w państwie bezprawia powinno się zalegalizować lincz.
            natychmiastowa i nieodwołalna sprawiedliwość ludowa
            od której nie ma immunitetu, a jej siewcy nie ponoszą odpowiedzialności,
            tak jak kat królewski

            • 3 1

      • Wyjedź kiedyś do jakiegoś cywilizowanego kraju, jesteś w bloku gospodarczym, który ma ich kilkanaście

        To, co inwalidzi społeczni Twojego pokroju traktują jako teorię działa tam skutecznie od dekad. Przy radykalnie mniejszym poziomie wypadkowości, niż u nas. To po prostu pokazuje, że problem leży między fotelem a kierownicą.

        • 16 6

    • Rowerowczyk bez OC i bez lampek po zmroku? jasne, jasne wiesz lepiej ;)

      • 7 7

    • Jako kierowca wypatruję TIRów bo wiem, że w zderzeniu z nim moje pierwszeństwo nic nie daje

      a kierowca TIRa to też człowiek i też może popełnić błąd, i może mnie nie zauważyć, dlatego ja uważam na niego, a on uważa na mnie (jak mnie widzi). Bezpieczeństwo zależy od obu stron. Jako pieszy czy rowerzysta też zwracam uwagę na innych uczestników ruchu drogowego. Jestem konsekwentny.

      • 19 4

    • Odblaski to akurat istotne, bo przejscia bardzo czesto nie sa oswietlone. (1)

      Co z tego, ze jako kierowca masz jakis obowiazek, gdy czekajacego przed przejsciem pieszego dostrzegasz dopiero w bocznej szybie i to niezaleznie od predkosci?

      • 13 5

      • naprawdę myślisz, że twoja prędkość nie ma znaczenia dla możliwości zauważenia kogoś

        zbliżającego się do przejścia ?

        • 2 1

    • Myślę, że te tłuki łamane na tumany nie rozumieją co napisałeś. Pozdrawiam.

      • 2 2

    • warto też wspomnieć że nie tylko kierujący mają obowiązki ale też piesi, art 14 kodeksu drogowego, polecam przeczytać ze zrozumieniem i też stosować

      • 10 3

    • A ja czekam aż zlecą się rowerzyści co żadnych zasad nie respektują oraz piesi z telefonami w dłoni.

      • 6 3

    • Tylko nie kochani

      Tylko proszę, bez spoufalania się. Świń razem nie pasaliśmy.
      Zapewniam Cie cwaniaczku, że celem kierowcy nie jest rozjechanie pieszego i byłoby bardzo miło żeby każdy pieszy miał zasadę że nie ryzykuje wchodząc na ulicę jeśli nie ma pewności że samochód wyhamuje a ciemne ubranie po zmierzchu z pewnością nie zwiększa bezpieczeństwa.

      • 9 3

    • Najlepsi są ci co potrafia objezdzac pasem przeciwnym (pod prad) kiedy pieszy jest juz na pasach dokladnie w ich polowie.

      Do trojmiasta nazjeżdzało sie totalnej hołoty. Zero zwalniania, jakies problemy z parkowaniem mają. Wlaczony silnik na postoju.

      • 0 2

    • Wiesz ze szczególna ostrożność jest rowniez wymagana dla pieszego.

      • 1 1

    • Blabla bla

      ty swoja ideologia a jutro 5 w szpitalu i 5 w wiezieniu
      nie dziala twoj tok myslenia
      no i nie stosuj wyjatkow jak tramwaj i pociag one stosuja prawo wiekszego
      Fizyka zabija i tego nie zmienisz

      • 0 0

  • Nie ma niebezpiecznych przejść! (10)

    Są jedynie beznadziejni kierowcy! ostatnio ma się wrażenie że mamy tylko takich.

    • 31 48

    • Oczywiście winni kierowcy.... (6)

      A święte krowy, wpatrzone w swoje cudowne telefony, wchodzące w ciemno na przejście dla pieszych, są bez winy ?
      Jest zmiana w przepisach... i tylko tyle, bo żadnej zmiany zachowań nie zauważyłem.

      ad

      • 12 10

      • a co to ma za znaczenia skoro ma pierwszeństwo. (3)

        na skrzyżowaniu kierowca na drodze z pierwszeństwem będzie sprawcą bo ściszał radio czy ten wyjeżdżający z podporządkowanej?

        Kierowcom trzeba zabrać pierwszeństwo wszędzie! widać inaczej się nie da bo nie ogarniają.
        W zaledwie kilku miejscach mają obowiązek ustąpić, a i tak sobie nawet z tym nie radzą.
        Wiążecie sobie chociaż sami sznurówki, czy też to robi za was mama?
        Nie może być tak że piesi muszą myśleć za kierowców.
        Po co są kursy na prawo jazdy się pytam...

        • 9 12

        • Wiemy, że trzeba myśleć za pieszych

          Bo sami nie umieją

          • 6 5

        • Wcale w to nie wątpię. (1)

          Tylko w jakim celu wprowadzono kolejny martwy przepis, którego nikt nie respektuje.

          • 0 4

          • mandaty po 10tys to zmienią

            • 3 1

      • tak, winni kierowcy. samochody przeważnie jeszcze same nie jeżdżą

        • 6 4

      • Święte krowy

        Święte krowy to kierowcy. Plus dochodzi głupkowata agresja.

        • 0 0

    • błąd

      W ubiegłym roku skontrolowano większość przejść dla pieszych w Polsce. 95% z nich nie spełnia norm bezpieczeństwa lub posiada innego rodzaju wady. Wiele zostało wybudowanych w sposób wykluczający bezpieczne użytkowanie. Duża część jest zarośnięta krzakami, klombami i zasłonięta innymi przeszkodami.

      • 8 2

    • Wg statystyk pomiędzy 2019, a 2021 na skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną doszło do jednego potrącenia, gdzie przyczyną było wjechanie samochodu na czerwonym świetle i 10 potrąceń wtargnięcia pieszego na czerwonym świetle...

      • 4 0

    • Kazde przejscie jest niebezpieczne, bo pieszy pojawia sie na drodze, co wiaze sie z oczywistym ryzykiem.

      Nie musisz rozumiec, na pewno tez sie nie zgodzisz, wszyscy wiedza dlaczego.

      • 2 1

  • Na przejściach dla pieszych pierszeństwo mają samochody! (10)

    i tak być powinno, wtedy nie było by tyle wypadków, ulica to nie deptak.

    • 48 40

    • (3)

      " Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność, zmniejszyć prędkość tak, aby nie narazić na niebezpieczeństwo pieszego znajdującego się na tym przejściu albo na nie wchodzącego i ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym przejściu albo wchodzącemu na to przejście"

      • 13 6

      • Pod warunkiem, że nie jest to skrzyżowanie kierowane, a w przypadku Gdyni wszystkie trzy wskazane skrzyżowania takowymi są.

        • 4 1

      • a ja mam to w d. (1)

        kiedyś był normalny przepis "wchodząc na jezdnie spójrz w lewo w prawo następnie raz jeszcze w lewo i jeśli nic nie jedzie możesz przejść."

        • 11 6

        • to idz zyj kiedys.

          • 2 5

    • Dałem plusa bo niezła ironia i to pokazuje jak naprawde mysli roszczeniowy burak z blachoszrota

      • 5 8

    • (1)

      Przejście dla pieszych to nie jest ulica kolego tylko kontynuacja ciagu pieszego. Ty jako kierowca pojazdu możesz znaleźć sie tam warunkowo gdy jestes w stanie bezpiecznie i z rozwaga przejechać. Zmień myślenie, włącz życzliwość i zobaczysz jak jest miło sie do siebie uśmiechać.

      • 3 7

      • "Przejście (...) to (...) kontynuacja ciągu pieszego"? Nie, przejście to tylko przejście, miejsce, gdzie tymczasowo jesteś gościem żeby przedostać się na drugą stronę obszaru na którym ogólnie nie powinno ciebie być, jak przejście przez furtkę w płocie, która przez 99% czasu powinna być zamknięta, wiec ciebie nie powinno tam być. To tak jakby powiedzieć, że na przejeździe kolejowym to kierowca jest u siebie, a pociąg może się tam warunkowo znaleźć.

        • 7 6

    • Ja myślę że rozpędzeni, nieoświetleni i ubrani na ciemno rowerzyści, szczególnie w mieście ;)

      • 1 1

    • No tak. Głupi to ty jesteś na pewno

      • 1 1

    • Przejście dla pieszych

      A zrozumiałeś co napisałeś??? Przejście dla pieszych jest dla kierowców???? Oddaj prawo jazdy o ile je w ogóle masz. Niech się ewentualnie wstydzi ten kto je wydał. Pewnie taki sam prymityw...

      • 0 0

  • Na przejściach dla pieszych najpierw piesi (5)

    A samochody niech stoją i smrodzą, tak dbamy o zieloną planetę...
    Byle tylko przypodobać się Berlinowi.

    • 24 29

    • Fur Dojczland!

      • 4 4

    • czyli ulice należy zamieniać na deptaki

      • 4 4

    • Wystarczy konkretna akcyza od spalinówek i po problemie. (1)

      Elektryki nie smrodzą jak stoją.

      • 1 5

      • A prąd to się produkuje bez smrodzenia

        i dio to

        • 1 2

    • Dies ist richtig!

      • 0 0

  • Opinia wyróżniona

    Większość tych przejść jest bez świateł, ale też są to miejsca, gdzie mimo dużego ruchu widuję sporo (26)

    nieostrożnych pieszych, szczególnie na Trakcie Św. Wojciecha przy Shellu, naprawdę nie raz piesi się tam praktycznie po auto ładują.

    • 82 53

    • (9)

      ach ci piesi, specjalnie sie laduja pod kola. ale to ze cisniesz tam 80 km/h to juz cicho siedzisz

      • 37 20

      • Skąd wiesz, że ciśnie 80km/h? Mierzysz go swoją miarą? (4)

        • 12 12

        • Przejedź się tamtędy zgodnie z przepisami, to zobaczysz skąd. (3)

          • 13 7

          • (2)

            Od wprowadzenia nowego taryfikatora ruch się uspokoił i teraz zamiast 80kmh jeżdżą tam 60kmh

            • 2 6

            • Czyli nadal o 10 km/h za dużo (poza coraz dłuższymi okresami tkwienia w sznurze samochodów) (1)

              poruszających się w tempie noga za nogą w kolejce do zmiany świateł lub innym korku spowodowanym nadmiarem samochodów lub niedorozwojem połączeń kolejowych.

              • 0 2

              • Akurat przy 60tce trafiasz na zielona fale wszędzie ;)

                • 0 0

      • Tyle, że ja tam przepisowo jadę, a nawet jadąc jako pasażer autobusem widziałem takie sytuacje (3)

        To jest naprawdę dziwne miejsce, bo ludzie idą z tych schodków na wale prosto na ulicę. Co prawda raz tam widziałem tylko potrącenie, jakieś 10 lat temu, ale sytuacji, gdy trzeba było przyhamować jest sporo.

        Zresztą powodzenia w jechaniu tam 80 km/h w szczycie od strony Pruszcza, gdy kawałeczek wcześniej masz tam zanikający lewy pas. Wjazd w jakieś auto przy tej prędkości murowany.

        • 7 2

        • (2)

          Na tym polega przejście dla pieszych że kierowca przychamowuje gdy pieszy wchodzi na jezdnię.
          Po to ktoś postawił znak i namalował pasy.

          Gdyby można jechać bez zmian to by nie stawiano tych znaków.

          Autostrada kończy się koło Pruszcza choć niektórzy chyba o tym zapominają

          • 4 3

          • Nikt nie przychamowal, wszyscy trzymają się podstawowych zasad kultury.

            • 0 1

          • przyhamowanie przy nagminnym lekceważeniu limitu prędkości (50 km/h) nic nie daje

            warto kierowców przekonywać, że przestrzeganie limitów powoduje, że jazda jest może subiektywnie wolniejsza, ale bardziej płynna. Spokojny tryb jazdy bez mocnego przyspieszania ponad limit 50 km/h zwiększa przepustowość pasa drogowego to znaczy zmniejsza korki i straty czasu na tkwienie w nich.

            • 1 1

    • (7)

      Piszesz o nieostrożnych pieszych.
      Rozumiem, że kierowcy są ostrożni.

      • 15 7

      • (2)

        kierowca przeżyje - może z jakąś tam traumą, ale poza nawiedzaniem takiego to już nic nie zrobisz

        • 8 11

        • Czyli pierwszeństwo ma ten który ma grubszą blachę?

          • 12 5

        • To już zmartwienie kierowcy że spędzi kilka lat w więzieniu a resztę na zmarnowanym życiu a nie tego pieszego.
          Tak wiec pomyślcie kierowcy kto tak naprawdę więcej traci

          • 0 5

      • Wiadomo, że jest przepis o pierwszeństwie pieszych, ale kuźwa pieszy musi ci dać szansę (3)

        go zastosować. a nie bez zastanowienia i rozglądania ładować się 15 metrów przed autem zmuszając do gwałtownego hamowania z nadzieją, że akurat nikt nie siedzi ci na zderzaku i w ciebie nie wjedzie, a takich sytuacji tylko w zeszłym roku miałem przynajmniej z 10.

        • 9 5

        • Dlatego tez przed przejściem się hamuje do takiej prędkości aby 15 metrów przejechać w 20 sekund obserwując czy pieszy wchodzi czy nie a nie jadąc 70 km/h

          • 6 6

        • Złe założenia (1)

          Przed przejściem dostosuj prędkość żebyś na 15 metrach się zatrzymał. Pieszy nie ma radaru w oczach. Wjeżdżasz na przejście na którym pieszy ma pierwszeństwo to musisz się wykazać umiejętnościami.

          • 4 5

          • dlatego inteligencja emocjonalna i wyobraźnia jest ważniejsza niż umiejętności

            Samochód teoretycznie łatwiej prowadzi się jadąc wolniej, ale wielu kierowców nie potrafi kontrolować emocji. Dlatego powstało pojęcie "wku*w" drogowy - czyli przejawy agresji między kierowcami nadmiernie oceniającymi swoje umiejętności jazdy "szybko ale bezpiecznie". Stąd niechlubne miejsce Polski w statystykach wypadków, zwłaszcza z udziałem (niewinnych) pieszych na przejściach w terenie zabudowanym..

            • 0 0

    • No właśnie większość ma sygnalizację, wzkazane w Gdańsku praktycznie wszystkie.

      Albo są zasieki, wysepki, progi spowalniające, a prędkość na danej ulicy to 40km/h.

      • 8 0

    • kierowcy się ładują na pasy pieszym, a nie na odwrót!

      • 6 6

    • całkowicie popieram (2)

      zwłaszcza te przejścia na Chwaszczyńskiej są niebezpieczne.
      Tam po zmroku widoczność jest bardzo słaba, przejścia są nieoświetlone i jest ciemno, jak ...

      • 5 2

      • Nie tylko po zmroku, ale także w momencie gdy są korki! (1)

        Z racji korków, często piesi bez namysłu potrafią tam wychodzić zza auta zasłaniającego im i kierowcom jadącym z naprzeciwka widok. Nawet jadąc 30kmh i będąc czujnym, w momencie gdy autem będziemy znajdować się tuż przed przejściem nie ma szans na wyhamowanie czy ominięcie wychodzącego nagle pieszego. Dlatego zrozumienie powinno iść z obu stron - piesi powinni zrozumieć że nie są nieśmiertelni (i przypomnieć sobie słynne powiedzenie że cmentarze są pełne tych, co mieli pierwszeństwo), a kierowcy widząc tego typu sytuację przy przejściu powinni odpowiednio zwolnić i potroić czujność.

        • 5 1

        • Dokładnie. Fizyki nie oszukasz

          • 2 0

    • warto montowac progi zwalniajace przed wszystkimi przejsciami

      patrzac na jezdzacych po trojmiejskich drogach

      • 2 2

    • tak tak....a zwłaszcza wobec kierowców, którzy ul. Świętojańską w Gdyni jadą pod prąd ! (1)

      Przypomnę, że ta ulica dla aut jest jednokierunkowa od ok 2 lat a kierowcy nawet na gdyńskich blachach dalej jeżdżą po staremu tzn nie patrzą na znaki !!! Takim debi....m należą się grube mandaty albo skierowanie na powtórne egzaminy i przymusowe skierowanie do okulisty !!!

      • 3 0

      • za potrącenie pieszego w strefie Tempo 30 powinno się odbierać prawo jazdy

        i konfiskować samochód.

        • 0 1

  • Nie "tu lepiej uważać" tylko "tu lepiej coś poprawić" (1)

    • 18 5

    • ex premier dał popis i przykład dla sfrustrowanych fanów tzw opozycji.

      Co ciekawe, na drogach, gdzie nikt nie przestrzega ograniczenia do 50.

      • 0 1

  • skoro naziemne jest niebezpieczne to wybudować podziemne (8)

    coś na znak tego przy forum tylko na odwrót :)

    • 46 18

    • przecież wybudowali nowy, bezpieczny tunel na Okopowej (2)

      • 4 0

      • (1)

        Tunel tunelem ale potrzebne jest jeszcze przejście podziemne obok tunelu i naziemne nad przejściem podziemnym i nad tunelem:) jak nie rozumiesz to Ola ci wytłumaczy

        • 9 2

        • A jednocześnie taki kołek płacze, że wzdłuż drogi na Armii Krajowej nie ma wiaduktu :D

          Tutaj już można obok siebie budować?

          • 1 0

    • no tak, zamiast zwolnić to schowajmy pieszych do tunelu (2)

      • 2 5

      • Tak, to jest najbezpieczniejsze rozwiązanie (1)

        • 1 4

        • Sam się schowaj

          I nie wyjeżdżaj z domu swoim blahosmrodem....

          • 0 0

    • skoro nie potraficie jeździć bezpiecznie (wiadomo, trzeba zap*), to będziecie tresowani na światłach

      • 2 0

    • Na Warszawskiej w Gdyni odwrotnie. Był bezpieczny tunel, dorobili przejście.

      • 2 0

  • Przed przejsciem (9)

    Należy zwolnić jak się nie ma 100% pewności czy nikt nie przechodzi (na tyle, aby mieć te 100% pewności). Inne podejście to akceptacja ofiar.

    • 32 11

    • Przed wejście na przejście (4)

      Należy upewnić się, że kierowca Cię widzi. W innym wypadku to samobójstwo. To elementarna wiedza z przedszkola.

      • 23 6

      • kierowca nigdy nic nie widzi. on po prostu jedzie. to żadna rada. (3)

        mandaty po 10tys mogą poprawić im wzrok!

        • 10 14

        • (1)

          Tak jak mandaty dla pieszych z intelektem pantofelka lub ameby, którzy nie są w stanie zrozumieć, że oni też są uczestnikami ruchu, a nie świętymi krowami :)

          • 10 6

          • To kierowcy nie potrafią zrozumieć że piesi są uczestnikami ruchu.

            • 7 6

        • Kiero

          Czyżby? Wczoraj mi taką rodzinka z trójką dzieci wlazła wprost pod auto , oczywiście za innego które właśnie jechało . Jeszcze wielce oburzeni tumani.
          Wkurwiłem się z lekka i wezwałem policję mimo iż zdążyłem się zatrzymać.
          Obydwoje starzy dostali po 100 mandatu . Monitoring przy sklepie okazał się pomocny.
          Ale tak w zasadzie przez głąbów do tragedii było nie wiele

          • 2 1

    • samochod trzeba zostawic w domu (2)

      inne podejscie to akceptacja ofiar.
      sorry, ludzie gineli i beda ginac. jedyne co mozna zrobic to poprawiac infrastrukture tak zeby ginelo ich jak najmniej.

      • 6 9

      • (1)

        Ale jak poprawiają infrastrukturę to jest jazgot kierowców że przepustowość spada, bo nie mogą już grzać od świateł do świateł.

        • 8 8

        • Poprawa infrastruktury to przejścia podziemne, a nie korkowanie miasta

          • 5 8

    • masz 1000% racji, to obowiązek.kierowcy wynikający z kodeksu.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane