- 1 Powstanie kilometrowy tor do jazdy rowerem (74 opinie)
- 2 Remont "Słoneczka". Będzie nowy wystrój (83 opinie)
- 3 Całe Trójmiasto w strefie zakażenia ASF (260 opinii)
- 4 Od soboty spore utrudnienia na A1 (67 opinii)
- 5 Masz interes? Zostaw kartkę (143 opinie)
- 6 Reforma ortografii wymusi zmiany w miastach (217 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.
Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej . To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.
Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.
- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.
Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.
W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.
Opinie (256) 9 zablokowanych
-
2015-03-16 09:43
Znów zwalaja na pogodę bo teraz zima była za ciepła i źle ziemia zamarzała i agregaty musiały dłużej mrozić? Już myślałem że chociaż coś zrobią w terminie ale ...... jest jak zwykle!!!! Budyń i tak ogłosi sukces!!!!! Brawo cieszcie się bo przecież sami go wybraliście.
- 4 6
-
2015-03-16 07:50
(1)
Jaka kare zaplaci wykonawca za spoznienie?
- 8 6
-
2015-03-16 09:39
Kontrakt nie przewiduje kar za opóźnienia, za to wykonawca nie mógł podnieść cen usług w trakcie wykonywania prac :).
Tak się zabezpieczyli :)- 3 2
-
2015-03-16 09:26
przesunięcie terminu (1)
Ludzie
to chodzi o to aby nie naliczać wykonawcom kar umownych !
Tryk Trykowi oka nie wytryska !- 9 4
-
2015-03-16 09:37
Bzdura! to nie wina wykonawców tylko całego procesu realizacji budowy pod nadzorem GIK.
- 2 5
-
2015-03-16 08:05
miało być tak pięknie, a wyszło jak zwykle w polsce (1)
zawsze tak będzie gdy krajem rządzą nieudacznicy i złodzieje
- 10 12
-
2015-03-16 09:27
to zgłoś się Ty
zgłoś się do rządzenia, będziemy mieli kraj mlekiem i miodem płynący
- 5 4
-
2015-03-16 08:58
Dla GIKu to lepiej chyba.
Dłużej ciepłe posadki.
Poza tym budowa też się zaczęła z opóźnieniem wiec ci od tunelu lekko rok dłużej sobie popracują.- 5 3
-
2015-03-16 08:05
Nie wszyscy obecni pracownicy GIK (2)
znaleźli nową pracę w zwiazku z tym należy przedłużać toczące sie projekty a cztery litery cieplutko dotrwają na stołku do końca roku...
- 13 7
-
2015-03-16 08:48
Nie bój, nie bój
Rdzeń GIKu ma się dobrze, zwalniali i zwalniają liniowych pracowników.- 5 0
-
2015-03-16 08:31
debilizm
jak w tytule
- 2 3
-
2015-03-16 08:48
jak ktoś miał złudzenia
i w październiku minusował opinie ludzi wskazujących na termin, to teraz niech mu chociaż będzie głupio.
- 4 2
-
2015-03-16 08:19
PRUSZCZ czeka (1)
15 min na Zaspę rewela
- 10 5
-
2015-03-16 08:47
Tylko nie Pruszcz!
- 4 4
-
2015-03-16 08:22
OPAT
A kiedy ooopppaaattt w gdyni
- 4 4
-
2015-03-16 08:22
"trudne procedury odbioru obiektu "
bo nikt z nadzoru takiego obiektu nie odbierał i będzie straaaach. |Z jednej strony polityczny przymus odebrać, z drugiej strony brak świadomości co odbierać. To nie jest sztampa u dewelopera tylko coś dotąd tu niespotykanego
- 3 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.