- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (559 opinii)
- 2 Były wiceprezydent Gdańska skazany (149 opinii)
- 3 Napadał ludzi przy bankomatach. Złapali go (77 opinii)
- 4 Napad na bank czy głupi żart? (27 opinii)
- 5 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (93 opinie)
- 6 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (337 opinii)
Tunel pod Martwą Wisłą zostanie otwarty przed wrześniem
Już nie w czerwcu, ale nie później niż we wrześniu zostanie otwarty dla ruchu tunel pod Martwą Wisłą. Powód? Wciąż trwa wykonywanie przejść poprzecznych między dwiema nitkami przeprawy. A przed budowlańcami trudne procedury odbioru obiektu.
Tymczasem według GIK w tym tygodniu powinno rozpocząć się betonowanie ostatniej części przejścia poprzecznego nr 1 - od strony ul. Marynarki Polskiej . To oznacza, że niedługo prace przy nim zostaną zakończone.
Wykonawca pracuje przy każdym z siedmiu przejść poprzecznych: w przejściu numer dwa betonowana jest belka górnej ramy portalowej, zaś w strefie środkowej zbrojona jest dolna obudowa. Podobne prace toczą się przy przejściach numer trzy, cztery i pięć. W przedostatnim i ostatnim z przejść zakończono drążenie pomiędzy oboma tunelami i wykonano obudowę tymczasową.
- Prace przy przejściach łączących oba tunele trwały jednak dłużej, niż zakładał harmonogram wykonawcy. Wynikało to z potrzeby zachowania szczególnych środków bezpieczeństwa i bardzo trudnych i różnorodnych warunków gruntowych w każdym z przejść, które wymusiły dłuższy okres zamrażania gruntów - wyjaśnia Magdalena Skorupka-Kaczmarek, rzecznik prasowy spółki GIK.
Zakładano, że zamrażanie każdego z przejść potrwa około czterech tygodni. Na pierwsze z nich potrzeba było jednak 12 tygodni, a na każde kolejne osiem. To uniemożliwia otwarcie tunelu w czerwcu, tak jak zakładano. - Szacujemy, że prace budowlane zakończone zostaną do końca czerwca, co pozwoli na rozpoczęcie testów i prób urządzeń systemów wentylacyjno-nawiewnych oraz przeciwpożarowych i końcowych odbiorów - mówi Magdalena Skorupka-Kaczmarek.
Prace przy przejściach to jednak nie wszystko, co dzieje się na budowie. Ponad 450 osób pracujących na trzech zmianach wykonuje prace przy budowie konstrukcji jezdni w obu tunelach, przy czym w kluczowym dla robót tunelu T2 jest kolejne usuwanie instalacji mrożących, które znajdują się obecnie przy każdym z przejść.
Ogromne agregaty chłodzące blokują betonowanie ścian, na których w połowie wysokości tunelu powstanie jezdnia. Ale pierwszy - około 180-metrowy odcinek jezdni w tunelu już jest i stopniowo w obu rurach powstają kolejne odcinki.
W piątek i sobotę zabetonowany zostanie ostatni strop nad komorą startową. Intensywnie toczą się prace związane z układaniem obudowy ognioochronnej.
Każdy tunel mierzy 1,4 km długości. Maszyna wydrążyła odcinki o długości ok. 1,1 km, a na pozostałe 300 m składają się tunele wykonane w wykopie po obu stronach wylotów przeprawy.
Wyloty z tunelu zlokalizowane są na wysokości nabrzeży "Dworzec Drzewny" od strony ul. Ku Ujściu w odległości ok. 520 m od wschodniego brzegu Martwej Wisły i "Dworzec Wiślany" od strony Węzła Marynarki Polskiej w odległości ok. 370 m od zachodniego brzegu Martwej Wisły .
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 - taką długość w kilometrach miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Zobacz przejście tunelem mieszkańców w październiku 2014 r.
Opinie (256) 9 zablokowanych
-
2015-03-16 21:14
(1)
Czekam kiedy gik zniknie . Czas najwyzszy, bo tak spowolnili roboty, zeby jeszcze premie pobrac. Do roboty, bo prace opoznione. Zobaczcie jak robota wrze na pkm.
- 3 4
-
2015-03-17 07:37
ciekawe
A mógłbyś powiedzieć w jaki sposób spowolnili w GIK ? To mogłoby być ciekawe
- 3 1
-
2015-03-16 09:10
(12)
E tam , tajemnica poliszynela jest fakt , że do "zarządzania i obsługi" tunelu zostanie powołana kolejna spółka miejska gdzie zatrudnienie znajdą "zasłużeni" m.in. z GIK-u.
- 7 4
-
2015-03-16 09:18
(10)
A to nie ZDiZ miał się tym zająć?
- 3 0
-
2015-03-16 09:20
(8)
Słusznie piszesz - "miał" -czas przeszły niedokonany :) jednak ktoś wpadł na "cudowny" pomysł i powołana zostanie kolejna miejska spółka - argument : ZDiZ nigdy nie zarządzał takim obiektem... :)
- 2 4
-
2015-03-16 09:24
(6)
No to pięknie:)
Stanowiska juz pewnie zaklepane dla wybitnych, wiernych pracowników.- 3 2
-
2015-03-16 22:45
(1)
Tajemnicą poliszynela jest fakt, że ZDiZ od jesieni ur. zatrudnia już osoby do eksploatacji tunelu, który nie został zbudowany (sic!). Takie rzeczy tylko w POlsce...
- 0 2
-
2015-03-17 07:30
biedna Polska
Ale nie dlatego, że ZDiZ zatrudnia, ale że ma swoich Witków. Jest oczywistym, że tunelu należy się "nauczyć" przed eksploatacją. Trzeba wiedzieć, a najlepiej widzieć, co gdzie jest, zani m zostanie zakryte. Potem nie ma łaski i nikt nie pomoże, jak się coś będzie dizało
- 1 2
-
2015-03-16 09:27
(3)
Dajcie źródła tych rewelacji.
- 1 0
-
2015-03-16 09:30
(2)
Chyba nie liczysz że zostanie to ogłoszone Uchwałą Miasta - dowiesz się o tym już po fakcie...
- 1 1
-
2015-03-16 09:55
No tak, zdradzą mnie o świcie pod osłoną mgły helskiej.
- 1 1
-
2015-03-16 09:43
Więc czekamy na ustalenia dziennikarskie panie Macieju...
- 1 0
-
2015-03-16 12:31
Idiotów nie sieją
Już dawno jest decyzja w sprawie ZDiZ, po co robić z siebie głupców ?
- 3 0
-
2015-03-16 12:30
tak jest
Ale internauci wszystko wiedzą, a dodatkowo nikt ich za pisanie bzdur nie rozliczy
- 4 0
-
2015-03-16 16:10
ci sami
a wiadomo ile już zarobią
- 0 0
-
2015-03-16 22:03
JA TAM ZADNYCH 180 METRÓW JEZDNI NIE WIDZIAŁEM TYLKO KONSTRUKCJĘ PRZYGOTOWYWANĄ POD JEZDNIE CZYLI ŚCIANY BETONOWE,
A CO DO PRZEJŚĆ POPRZECZNYCH TO ZOSTAŁY DO WYCIĘCIA 4 SZTUKI Z JEDNEJ STRONY CZYLI 8 TYGODNI NO I OCZYWIŚCIE PUPUZNIEJ TRZEBA TO OBRONIĆ- 2 0
-
2015-03-16 06:02
Czy otwarcia dokona Paweł A.? Dadzą mu przepustkę ? (31)
- 262 44
-
2015-03-16 21:59
Nie podaliście którego roku....
Zaczęliście od września 2012..
- 0 1
-
2015-03-16 10:19
Paweł A. z Gdańska przecież już otwierał... (1)
ile razy będzie otwierał to samo?
- 7 4
-
2015-03-16 16:28
Oj tam zaraz otwieral. Podpisywal pocztowki na wyjsciu z tunelu podczas otwartego dnia. Oczywiscie to nie byla kampania wyborcza
- 2 1
-
2015-03-16 08:00
jego nie zamkną. (1)
bęxzie go bowiem sądził sędzia Milewski, który już odebrał telefon i uzgodnił co trzeba. Ces't la vie. Pologne.
- 25 6
-
2015-03-16 16:27
C'est
Jak juz
- 2 1
-
2015-03-16 07:55
A gdzie (7)
kary za wydłużenie terminu?
Termin realizacji był jednym z elementów wyboru oferty w przetargu i teraz jego przedłużanie jest bardzo problematyczne i grozi odebraniem CAŁOŚCI lub
CZĘŚĆI dotacji unijnej.
Czy "redaktur" nie powinien o to zapytać zamiast pisać laurki zamiast prawdy?- 26 15
-
2015-03-16 08:43
Uuu Pan Szpecjalista od prowadzenia projektów budowlanych się odezwał. (6)
Przykro mi Cię uświadamiać ale umów na takie projekty nie formułuje się na zasadzie "wygraliście przetarg i teraz macie to wybudować w terminie choćby nie wiem co". Te umowy opierają się na założeniach, że warunki będą takie a takie. Jeśli nagle się okazuje że warunki geologiczne są trudniejsze to nie jest to wina Wykonawcy, więc dlaczego ma on za to odpowiadać? Ale co ja tu sie wysilam - dla Ciebie budowa tunelu pod rzeką to najprostsza i najbardziej przewidywalna pracą na świecie.
- 26 17
-
2015-03-16 09:06
Ech (4)
Jakoś dziwnie na " świecie " mogą takie rzeczy przewidzieć wygrywając przetarg Panie Specjalisto. Kopią - wiercą w skałach, różnorakich gruntach np. w błocie pod Kanałem La Manche... Pooglądaj trochę filmów. Gdyby u nas tak było, nie byłoby aneksów, przekrętów itd. Inwestycja wszak to miejska, czyli nie ma obaw o kasę. Ludziska tak czy siak za to muszą zapłacić ( podwyższenie podatków ). Ech.
- 17 20
-
2015-03-16 09:29
I jak zwykle... (2)
na Świecie nie ma opóźnienień, rosnących kosztów itp. ;)
- 17 4
-
2015-03-16 09:37
(1)
Co za bzdury piszesz że tylko w Polsce tak jest!! Przykład lotnisko w Berlinie!!!!! Poczytaj i zobaczysz jakie tam są opóźnienia i przekręty. Co fakt to fakt dali d*py ponownie z kolejną inwestycją.
- 13 6
-
2015-03-16 16:25
Pytanie czy tak musi byc i dlaczego nikt nie obrywa za przekrety ?
Norma jest ze zaniza sie kwoty w przetargu tylko po to zeby pozniej walczyc o wieksza kase... a bo tutaj jest inna gleba, a bo tutaj jest glaz a bo tutaj ziemia sie osypuje itd
Niestety w tych czasach liczy sie tylko kasa- 2 3
-
2015-03-16 11:01
Tak... Big Dig w Bostonie na przyklad... Poszukaj,m poczytaj, odrzuc kompleks "swiata".
Na tym swiecie tez bywaja robione buble.
- 8 1
-
2015-03-16 12:28
Szanowny anonimie
Takie projekty są budowane w oparciu o tzw. kamienie milowe i tam można też ustalić wstępną estymację czasową, która będzie też podstawą do ewentualnych korekt.
To jest dosyć podstawowa wiedza w zarządzaniu projektami.
Ale rozumiem, że nie chodziło Panu o merytoryczną rozmowę tylko chęć pokazania, że każde opóźnienie urzędnik może uzasadnić.
PS.
Oczywiście, że opóźnienia się zdarzają, ale to nie powód, żeby się na nie zgadzać bez szemrania i próby działań sanacyjnych.- 4 3
-
2015-03-16 15:10
Czy otwarcia dokona Paweł A.? Dadzą mu przepustkę ?
czlowieku znasz prawo jesli pawla A, skarza prawomocnym wyrokiem to ma g.... do otwarcia i jest nikim traci caly im un itet czytaj prawo a potem pisz
- 1 1
-
2015-03-16 10:22
że nie było kasy na tunel to wszyscy wiedzieli (3)
ale PO celebruje i świętuje każdy kilogram betonu zalanego.
- 3 4
-
2015-03-16 11:02
skoro nie bedzie, to jakim cudem wybudowano? (1)
- 5 2
-
2015-03-16 11:21
dostali nową kaskę z unii na szkoły i przedszkola
pójdzie na tunel
- 2 8
-
2015-03-16 11:09
PO tylko celebruje, PIS modliłby się do każdego metra betonu wylanego na budowie.
- 6 4
-
2015-03-16 06:24
Nie- otworzy prezydent Duda-czlonek byly Uni Wolnosci. (9)
- 32 39
-
2015-03-16 10:20
uważaj bo dotykasz Żydów... (2)
Takie osobistości jak Geremek Mazowiecki Tusk byli w Unii Wolności...
- 6 5
-
2015-03-16 10:54
(1)
Daduda też był
- 7 1
-
2015-03-16 11:19
i dlatego uważaj
- 4 1
-
2015-03-16 10:03
(2)
Jarosław z Warszawy mówił że to człowiek głębokiej wiary i słucha episkopatu.
- 19 5
-
2015-03-16 10:21
Donald z Brukseli mówił że Sienkiewicz do września 2014 wyjaśni aferę taśmową...
- 20 6
-
2015-03-16 10:09
Jeśli Jarosław tak mówi, to to musi być oczywista oczywistość!
- 17 4
-
2015-03-16 09:19
moze jednak prezydent wszystkich wsi (1)
- 16 7
-
2015-03-16 10:18
chyba WSI ?
- 18 4
-
2015-03-16 06:27
Taki z niego prezydent jak byly czlonek.-)
- 40 8
-
2015-03-16 10:06
Czyżby za realizacje odpowiadał Trykosko
Ktory położył Polnord Budvi nawet do izby sie nie nadawał ?
- 5 3
-
2015-03-16 09:19
czy otwarcie będzie przed wyborami? tzn. chciałem napisać "przed wyrokiem"?
a redaktor jak to bywa - nielogiczny. tytuł mówi przed wrześniem (czyli najpóźniej sierpień), a pierwsze zdanie "najpóźniej we wrześniu". tradycyjne przekłamanie lub propaganda sukcesu
- 12 2
-
2015-03-16 08:51
Taka uroczystość musi być tuż przed wyborami
- 15 1
-
2015-03-16 21:24
Lepiej zeby sie nie spieszyli .. wole poczekac ... i zeby byla to konkretna konstrukcja tunelu niz szybki bubel ktory trzeba odpierd....
- 0 1
-
2015-03-16 18:54
Pod leniwką !!! (1)
To jest pierwotna, POLSKA nazwa !
- 1 1
-
2015-03-16 21:09
Leniwka to było określenie zachodniego ramienia Wisły od śluzy w Białej Górze (czyli jeszcze powyżej Tczewa) z czasów przed przekopem Wisły w Świbnie. Po przekopie od śluzy w Przegalinie była już Martwa Wisła bo Leniwka uchodziła prosto.
- 0 0
-
2015-03-16 20:36
Budyn ma problemy
kase z tunelu wpakuje wiadomo gdzie :)
- 1 1
-
2015-03-16 17:46
(2)
Nikt nie będzie nim chciał jeździć, tak jak autostradami - bo będzie bardzo drogi koszt przejazdu
do tego wciąż nie rozwiązana jest sprawa przejazdu rowerów, przejścia pieszych, darmowego przejazdu służb ratunkowych..
Piłsudski dobrze powiedział - wam to kury szczać prowadzać....- 1 5
-
2015-03-16 17:54
(1)
Powtarzasz się z tymi bredniami.
- 3 0
-
2015-03-16 19:32
zobaczysz, uwierzysz
- 0 2
-
2015-03-16 19:31
pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory... a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.
pisali już przecież, że tunel będzie płatny. Ale szybko zdjęli artykuły, bo wybory...
a po wyborach hulaj dusza, piekła nie ma.- 0 3
-
2015-03-16 06:18
Wrzesień 2015 (7)
PKMka plus tunel PMW: powiem tak, jeśli te dwa projekty "odpalą" przede wszystkim Gdańsk się mega odciąży drogowo.
Paradoks sytuacji może być taki,że tylu letni prezydent może nie wyczekać tego momentu na stołku...- 88 8
-
2015-03-16 06:21
w jaki sposób PKM odciąży drogowo Gdańsk? (6)
- 9 17
-
2015-03-16 06:22
(1)
Może część ludzi z obrzeży miasta przesiądzie się z autek do PKM...
- 21 8
-
2015-03-16 19:17
TAK, PRYSZCZ I ZUKOWO PRZYJADĄ PKM :) BRAWO
I RUMUNIA
- 2 2
-
2015-03-16 06:39
Poza tym pamiętaj (3)
Znacząco spadnie ruch autobusów na Słowackiego( PKMka) a to też ma znaczenie.Poza tym TIRy jadące w kierunku obwodnicy też uciekną w stronę tunelu PMW
- 9 4
-
2015-03-16 10:19
Przecież tych autobusów po Słowackiego to jeździ tyle co kot napłakał. Z przystanku Srebrzysko do góry przez najbliższe pół godziny odjedzie raptem 5 autobusów różnych linii. A PKM co najwyżej ograniczy linię 110, bo ta przestanie mieć sens.
- 4 1
-
2015-03-16 07:22
(1)
Tiaaa, bo to autobusy i TIRy zapychają słowackiego.
Śmiechłem.- 13 7
-
2015-03-16 10:06
No przecież że autobusy zapychają, bo ja jadę samochodem!
Podpisano,
wąsaty Janusz Nowak w tediku od Helmuta.
;)- 4 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.