- 1 "Pani już tu nie mieszka". Wyrzucili też kota (266 opinii)
- 2 Remontują, zamiast wyburzyć. Dlaczego? (59 opinii)
- 3 8 godzin opóźnienia i lądowanie w Poznaniu (263 opinie)
- 4 Kredkami w kierowców przy przejściu (50 opinii)
- 5 Jak zniszczono Rady Dzielnic w Gdyni (146 opinii)
- 6 Wybudują chodnik w miejscu prowizorki (60 opinii)
Pierwsza na taką skalę dwudniowa Europejska Konferencja Turystyczna odbyła się w Grand Hotelu w Sopocie. Goście z Polski i Europy obradują pod hasłem "Perspektywy europejskiego rynku turystycznego po rozszerzeniu Unii Europejskiej".
Na obrady w języku angielskim z symultanicznym tłumaczeniem przybyli m.in. przedstawiciele takich organizacji turystycznych jak World Tourism Organisation, European Tour Operators Assotiation, Instytut Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, a także tanich linii lotniczych jak Easy Jet czy Wizz Air. Konferencja jest skierowana przede wszystkim do branży turystycznej: przedstawicieli hoteli, firm i operatorów turystycznych, organizacji turystycznych, administracji rządowej i samorządowej, odpowiedzialnych za turystykę oraz linii lotniczych i dyrektorów ds. marketingu i rozwoju branży turystycznej. Podczas konferencji zaprezentowano też nowe logo Sopotu, które zostało opracowane w ramach "strategii marketingu turystycznego miasta Sopot.
- Turystyka nie jest tylko transportem lub tylko zakwaterowaniem - podkreślał w swoim wystąpieniu Bill Richards, sekretarz generalny European Travel & Tourism Action Group z Wielkiej Brytanii, autor książki "Marketing atrakcji turystycznych". - Najważniejszym trendem europejskiego rynku turystycznego jest wzrost liczby starszych ludzi z dostatecznymi funduszami, by móc podróżować.
Konsekwencją tego jest powiększający się popyt na wysoką jakość, wygodę, komfort i bezpieczeństwo, a także oferowanie produktu w oparciu o konkretne potrzeby danego nabywcy. Ponadto nadal spada średnia liczba osób w gospodarstwie domowym, co wiąże się często z wyższymi dochodami i zwiększoną siłą nabywczą.
Zdaniem Marzeny Wanagos, wiceprezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, turystyka jest w Europie tą dziedziną gospodarki, która notuje stały wzrost.
- Unia stawia na rozwój turystyki, bo gwarantuje ona wysoki poziom zatrudnienia, lepszą integrację państw UE, wzrost dobrobytu - mówiła Marzena Wanagos. - Już w roku 2003 odnotowaliśmy 3-procentowy wzrost przyjazdów turystów zagranicznych do Polski. W tym roku wzrost ten - w porównaniu do analogicznych okresów lat poprzednich - sięgał już 17-21 procent. Samorządy lokalne na rozwój turystyki przeznaczają coraz więcej środków. W naszym województwie, w listopadzie ubiegłego roku powołaliśmy Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Należy do niej już ok. 40 członków, czyli dwa razy tyle co na początku. Na Pomorzu działa też najwięcej w kraju lokalnych organizacji turystycznych - bo aż 21 na 56 takich w całej Polsce.
Na obrady w języku angielskim z symultanicznym tłumaczeniem przybyli m.in. przedstawiciele takich organizacji turystycznych jak World Tourism Organisation, European Tour Operators Assotiation, Instytut Turystyki, Polska Organizacja Turystyczna oraz Pomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, a także tanich linii lotniczych jak Easy Jet czy Wizz Air. Konferencja jest skierowana przede wszystkim do branży turystycznej: przedstawicieli hoteli, firm i operatorów turystycznych, organizacji turystycznych, administracji rządowej i samorządowej, odpowiedzialnych za turystykę oraz linii lotniczych i dyrektorów ds. marketingu i rozwoju branży turystycznej. Podczas konferencji zaprezentowano też nowe logo Sopotu, które zostało opracowane w ramach "strategii marketingu turystycznego miasta Sopot.
- Turystyka nie jest tylko transportem lub tylko zakwaterowaniem - podkreślał w swoim wystąpieniu Bill Richards, sekretarz generalny European Travel & Tourism Action Group z Wielkiej Brytanii, autor książki "Marketing atrakcji turystycznych". - Najważniejszym trendem europejskiego rynku turystycznego jest wzrost liczby starszych ludzi z dostatecznymi funduszami, by móc podróżować.
Konsekwencją tego jest powiększający się popyt na wysoką jakość, wygodę, komfort i bezpieczeństwo, a także oferowanie produktu w oparciu o konkretne potrzeby danego nabywcy. Ponadto nadal spada średnia liczba osób w gospodarstwie domowym, co wiąże się często z wyższymi dochodami i zwiększoną siłą nabywczą.
Zdaniem Marzeny Wanagos, wiceprezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, turystyka jest w Europie tą dziedziną gospodarki, która notuje stały wzrost.
- Unia stawia na rozwój turystyki, bo gwarantuje ona wysoki poziom zatrudnienia, lepszą integrację państw UE, wzrost dobrobytu - mówiła Marzena Wanagos. - Już w roku 2003 odnotowaliśmy 3-procentowy wzrost przyjazdów turystów zagranicznych do Polski. W tym roku wzrost ten - w porównaniu do analogicznych okresów lat poprzednich - sięgał już 17-21 procent. Samorządy lokalne na rozwój turystyki przeznaczają coraz więcej środków. W naszym województwie, w listopadzie ubiegłego roku powołaliśmy Pomorską Regionalną Organizację Turystyczną. Należy do niej już ok. 40 członków, czyli dwa razy tyle co na początku. Na Pomorzu działa też najwięcej w kraju lokalnych organizacji turystycznych - bo aż 21 na 56 takich w całej Polsce.
Opinie (13)
-
2004-11-22 07:45
Ciekawe...
"Najważniejszym trendem europejskiego rynku turystycznego jest wzrost liczby starszych ludzi z dostatecznymi funduszami, by móc podróżować".
Za co polski emeryt ma zatem podróżowac, skoro ledwie wiąże koniec z końcem?- 0 0
-
2004-11-21 23:40
?
a prof. K. załatwił sobie darmowe slajdy w jez. ang. dla swoich studentów?
- 0 0
-
2004-11-21 23:37
?
Ciekawe czy Gawor tez był?
- 0 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.