- 1 Marsz życia przeszedł przez Gdańsk (419 opinii)
- 2 Oponami rezerwują miejsca do parkowania (163 opinie)
- 3 Zimą polecimy z Gdańska do Dubaju (196 opinii)
- 4 Życie w realu sterowane przez internet (50 opinii)
- 5 Pięć płotów, które "podzieliły" Trójmiasto (179 opinii)
- 6 Koniec poszukiwań mężczyzny w morzu (61 opinii)
Tysiące zwiedzających na dniu otwartym tunelu pod Martwą Wisłą
Tysiące zwiedzających w tunelu pod Martwą Wisłą.
Z okazji zakończenia budowy tunelu pod Martwą Wisłą od godz. 9 mieszkańcy mieli okazję zobaczyć z bliska inwestycję. Tłum rowerzystów, którzy przejechali pierwsi, pojawił się na długo przed startem. Po nich przez tunel przebiegło 200 biegaczy. Po godz. 13 wystartowała parada, przybyło na nią ponad 20 tys. zwiedzających.
Aktualizacja godz. 13:52: Po godz. 13 do tunelu weszli spacerowicze. Jak donosi nasz reporter, przybyło ich około 20 tys. Momentami cały tunel był wypełniony.
- Na czele pochodu szła szybkim tempem orkiestra, za nią mieszkańcy, w tym licznie dzieci, młodzież, w tłumie szły też władze samorządowe. Zwiedzający chętnie robili sobie zdjęcia w najniżej położonej części tunelu, 35 m pod lustrem wody - relacjonuje Maciej Naskręt.
Spacerowicze do pokonania mają łącznie 2,5-kilometrowy odcinek w obu nitkach tunelu. Spacer nie powinien zająć dłużej niż godzinę. Tunel będzie można zwiedzać do godz. 18. (ostatni chętni zostaną wpuszczeni do tunelu o godzinie 17:00). Podczas przejścia pieszych nie można jeździć rowerami czy na rolkach.
Aktualizacja godz. 11:24:
- Biegacze właśnie mijają pierwszą nitkę tunelu, jednak wielu z nich nie biegnie, ale idzie i zwiedza tunel. Jest ich znacznie mniej niż rowerzystów, bo około 200 osób - relacjonuje Maciej Naskręt.
Jedynie 200 biegaczy przebiegło tunel po godz. 11.
Przy wejściu do tunelu powstało też pewne zamieszanie, gdyż ochrona na razie musi odsyłać z kwitkiem tłum chętnych mieszkańców do zwiedzania. Ci będą mogli wejść od godz. 13, kiedy tunelem przejdzie barwna parada.
Na razie mogą skorzystać z grochówki, przygotowano ponad 5 tys. porcji.
Aktualizacja godz. 10:04:
- Przejazd rowerzystów, ze względu na to, że było ich tak dużo, został podzielony na etapy, nie wpuszczono więc od razu kilkutysięcznego tłumu - relacjonuje nasz dziennikarz Maciej Korolczuk.
Około 5 tys. rowerzestów po godz. 9 przejechało tunelem pod Martwą Wisłą.
Sporej frekwencji sprzyja obecnie ładna, słoneczna pogoda. Ponadto dzisiaj była jedyna szansa, żeby rowerzyści mogli przejechać tunelem, po jego otwarciu rowery będzie można przewozić jedynie autobusem.
- W trakcie przejazdu przez tunel przez ponad połowę odcinka nie trzeba było praktycznie pedałować, gdyż tunel ma spadek do wnętrza, dzięki czemu można się było rozpędzić nawet do 30 km/h - podkreśla dziennikarz.
Niestety w najniższym miejscu, gdzie tunel przebiega 35 m pod lustrem wody, rowerzyści wbrew prośbom organizatorów zatrzymywali się i robili zdjęcia.
O godzinie 11:00 do tunelu wbiegną biegacze.
Aktualizacja godz. 9:17: Nasi reporterzy będący na miejscu - Maciej Naskręt i Maciej Korolczuk - relacjonują, że na długo przed startem stały już tam setki rowerzystów. Niewykluczone, że jest ich nawet 5 tys.
Start rowerzystów do tunelu pod Martwą Wisłą.
Zgodnie z planem wydarzenia, które umieściliśmy na końcu artykułu, najwcześniej zaczną rowerzyści, bo o godz. 9. Przejadą oni tunelem od Węzła Marynarki Polskiej
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
![zobacz na mapie Gdańska zobacz na mapie Gdańska](/_img/icon_map_16x12.gif)
O godz. 11 ruszą przez tunel biegacze, trasa - podobnie jak rowerowa - wiedzie od Węzła Marynarki Polskiej do Węzła Ku Ujściu. Ostatnią grupą zwiedzających będą piesi, którzy obiekt będą mogli zwiedzić od godz. 13 do 18 (ostatni zwiedzający zostaną wpuszczeni do tunelu o godzinie 17:00) Uwaga! Podczas biegu i przejścia pieszych nie będzie można jeździć rowerami czy na rolkach.
Do pokonania będzie 2,5-kilometrowy odcinek. W przypadku ostatniej grupy - pieszych - spacer nie powinien zająć dłużej niż godzinę.
Filmowe podsumowanie budowy inwestycji
Jak dotrzeć do tunelu na dzień otwarty?
Jeśli ktoś w ostatniej chwili postanowił wybrać się na wspomniane wydarzenie zalecamy mu podróż komunikacją miejską.
W godzinach 10-17 zostanie uruchomiona linia tramwajowa 7, kursująca co około 10 minut na stałej trasie z Łostowic przez Dworzec Główny i Letnicę do Nowego Portu. Częstotliwość funkcjonowania linii tramwajowej 10 z Brętowa PKM przez Dworzec Główny, Letnicę do Nowego Portu zostanie w godzinach 10-17 zwiększona do około 10 minut.
Dodatkowo w tym dniu funkcjonować będzie płatna linia autobusowa 658 według taryfy zwykłej na trasie: Wrzeszcz PKP - al. Żołnierzy Wyklętych - ul. Hynka - ul. Jana Pawła II - ul. Czarny Dwór - ul. "Nowa Uczniowska" - Tunel pod Martwą Wisłą. Na trasie przejazdu będą obowiązywać wszystkie istniejące przystanki - oprócz tych w rejonie tunelu: tutaj będzie obowiązywać jedynie przystanek początkowo-końcowy "Stadion Energa Gdańsk" [1644] (jak linia 158 w kierunku Nowego Portu).
Autobusy linii 658 będą kursować co 5 minut.
Samochody, w tym autobusy miejskie, pojadą w niedzielę
Tunel dla pojazdów zostanie otwarty ok. godz. 10 po symbolicznym otwarciu inwestycji. Godzinę później natomiast wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej.
Dotychczasowa trasa linii 158 ulegnie zmianie. Autobusy pojadą w kierunku Stogów z przystanku Wrzeszcz PKP przez: al. Żołnierzy Wyklętych, ul. Hynka, al. Jana Pawła II, ul. Czarny Dwór, ul. "Nową" Uczniowską (wybrane kursy przez ul. Pokoleń Lechii Gdańsk, AmberExpo i ul. Marynarki Polskiej), tunel, ul. Sucharskiego i ul. Sienną. Autobusy będą zawracać przy ul. Zimnej i wracać do tunelu przez ul. Wosia Budzysza. Autobus nie będzie, jak napisaliśmy ostatnio, dojeżdżał do pętli Stogi Pasanil.
Autobusy linii 158 pojadą z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu przewozowego oraz co około 40 minut w godzinach poza szczytem. Oprócz wprowadzenia nowej trasy, również zakres funkcjonowania tej linii zostanie rozszerzony: autobusy linii 158 pojadą też w soboty i dni świąteczne - aż do godziny 22:30!
Specjalnie dla rowerzystów uruchomiona zostanie nowa linia "wahadłowa" 258, która będzie funkcjonować na trasie: Stadion Energa Gdańsk (przystanek początkowo-końcowy na wysokości przystanków tramwajowych przy stadionie, tj. przy "bursztynowych wiatach") - tunel - Węzeł Ku Ujściu i z powrotem.
Na linii kursować będą pojazdy przystosowane do przewozu większej liczby rowerów. Obowiązuje zwykła taryfa biletowa. Linia będzie funkcjonować codziennie z podstawową częstotliwością co około 30 minut, a rozkład jazdy zostanie skoordynowany z linią 158, aby uzyskać równomierne odstępy między pojazdami.
W przypadku dużej frekwencji (np. w sezonie letnim), zostaną uruchomione dodatkowe kursy według potrzeb. Warto pamiętać, że rower można przewieźć również linią 158.
Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach
1377,5 - tyle metrów ma tunel pod Martwą Wisłą
1072,5 - to długość w metrach wydrążonego odcinka
2200 - tyle ton ważyła maszyna TBM
91 - długość maszyny TBM w metrach
12,56 - średnica tarczy maszyny TBM w metrach
11 - średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu w metrach
35 - odległość w metrach od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły
1076 - tyle pierścieni użyto do wykonania dwóch rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z siedmiu elementów i waży 100 ton)
500 000 - tyle urobku w tonach wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli
40 km - taką długość miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
Opinie (599) ponad 20 zablokowanych
-
2016-04-23 14:27
(5)
tlumy Kodowcow od Budynia brawo
- 20 17
-
2016-04-23 14:29
(4)
A w sieci tłumy pisowskich hejterów. Won do kościoła !
- 12 8
-
2016-04-23 14:30
(3)
chcesz w morde gonoju?
- 2 8
-
2016-04-23 14:33
Łezki lecą :(
- 3 1
-
2016-04-23 14:33
(1)
daj tejelon smierdzielu czekam
- 3 2
-
2016-04-23 14:36
689 GOŃ SIĘ
- 2 0
-
2016-04-23 14:30
(6)
pod kanalem La Manche robili tunel 30 km w ciagu 12 miesiecy a tutaj propaganda szok
- 26 17
-
2016-04-23 15:23
(3)
W takim razie pozostale 20 km musieli zrobic w czasie 6 lat bo cala budowa trwala 7.
- 12 3
-
2016-04-23 16:03
nawet jak budowa Eurotunelu trwała 7 lat to 50 km zbudowali ze średnią 7 km na rok (2)
więc my ze swoimi 1200 metrami budowanymi przez 3 lata wypadamy słabo biorąc pod uwagę, że Eurotunel działa już od 22 lat....
- 5 8
-
2016-04-23 16:58
spoko nie martw sie. teraz po dobrej zmianie nie bedziemy juz budować tuneli, bo przeciez kiedys ich nie było, a to co było kiedyś jest swiete dla pisu i koscioła.
- 9 4
-
2016-04-23 18:36
wychodzi na to ,że jak by NASI specjaliści budowali Eurotunel to zajeło by im to 107 lat..
- 3 3
-
2016-04-23 18:09
to zrób szybciej!
- 5 1
-
2016-04-24 00:31
No chyba raczej nie budowa trwała 7 lat, drążenie 3 lata (pełne lata), dobrze jest sprawdzać źródła ;-)
- 3 3
-
2016-04-23 14:33
(1)
jak tam Kod bylo bobrze?
- 13 10
-
2016-04-23 14:39
o co chodzi z tym kodem?
- 1 2
-
2016-04-23 14:35
gnojki z Kodu walic ich
- 13 19
-
2016-04-23 14:35
kiedy tunel do Szwecji? (1)
- 10 6
-
2016-04-25 11:33
Po co, żeby Swedestan miał łatwiejszą
islamską inwazję za 20lat?
- 0 1
-
2016-04-23 14:36
Gdansk to wies za chwile Pan A w pierdlu bedzie
- 13 18
-
2016-04-23 14:38
wazne (1)
Polacy nigdy nie przestana mnie zadziwiać taka podnieta tunelem wniosek brak HOBBY
- 16 8
-
2016-04-23 16:08
żłopanie piwa przed kompem to nie hobby
- 3 2
-
2016-04-23 14:39
Trysko w d*pciepocalujcie Kodowcy
- 10 11
-
2016-04-23 14:40
(1)
O co ludziom chodzi z tym kodem?
- 5 11
-
2016-04-23 14:44
ja wogole nie rozumiem tej zawisci na forum o jesoo otworzyli tunel tez mogliscie pojsc obejrzec a nie teraz jeden drugiego blotem obrzuca i obraza
- 13 3
-
2016-04-23 14:44
Czy rozdają też budyń?
- 16 13
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.