• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwa sygnalizacja świetlna na Hucisku

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ostatnia zmiana w sygnalizacji świetlnej, która miała miejsce na Hucisku i o której informowaliśmy w artykule "Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku" nie wyszła na dobre pieszym, którzy teraz niejednokrotnie pędzą przez przejście przy zapalonym czerwonym świetle, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Migowa.



Jak oceniasz funkcjonowanie skrzyżowania Hucisko?

Przypomnimy: 24 marca na 10 godzin wyłączono sygnalizację świetlną w rejonie skrzyżowania ulic Wały Jagiellońskie zobacz na mapie GdańskaHucisko zobacz na mapie Gdańska, by tzw. "nawrotka" przy ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska oraz węzeł Hucisko zobacz na mapie Gdańska posiadały niezależne sterowniki sygnalizacji. Jednak po ich zainstalowaniu sygnalizacja w rejonie ul. Hucisko i Wały Jagiellońskie działa nieco inaczej niż przed zmianami. Tracą na tym głównie piesi.

- Po remoncie Huciska źle działają światła zielone dla pieszych. Obecnie, gdy tramwaj jadący z dworca PKP w kierunku Migowa stoi przed skrzyżowaniem Hucisko - pali się czerwone światło dla pieszych. Tramwaj przyjeżdża na przystanek, otwiera drzwi, rusza i dopiero zapala się zielone - denerwuje się pani Joanna, czytelniczka.
I rzeczywiście tak jest - pieszy kierujący się na przystanek tramwajowy (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) przechodzący przejściem przez ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska, następnie czeka na przejściu (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) na nadjeżdżający tramwaj w kierunku Migowa zobacz na mapie Gdańska. Problem w tym, że zielone światło dla pieszych zapala się w momencie, gdy motorniczy wypuszcza już pasażerów na przystanku. Zdążą tylko ci, którzy dobiegną, osoba starsza czy niepełnosprawna nie ma na to szans.

- Rozmawiałem na ten temat z projektantem i wykonawcami zmian. Zmiana na przejściu dla pieszych przez ul. Hucisko na kierunku do przystanków tramwajowych została przeprowadzona świadomie z uwagi na fakt, że zdaniem projektanta dochodziło do sytuacji, że pieszy, otrzymując sygnał zielony, biegł przez jezdnię na wjeżdżający w tym samym czasie na przystanki tramwaj, często przebiegając przy zapalonym sygnale czerwonym na przejściu przez torowisko tuż przed tramwajem. Prowadziło to do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jednak zmiany nastąpią, ale dopiero za około dwa tygodnie, gdyż przygotowanie projektu i jego wdrożenie trwa właśnie 10-14 dni.

- Po analizie tego problemu uznałem, że odwrócenie schematu wyświetlania sygnałów będzie prowadzić do analogicznej sytuacji wbiegania przy czerwonym sygnale na jezdnię, a to może być wręcz bardziej niebezpieczne niż to, co funkcjonowało przed zmianami. Dlatego przekazałem, że należy przygotować zmianę programu sygnalizacji świetlnej. Przy czym muszę zaznaczyć, że zmiany nie zostaną wdrożone z dnia na dzień. Spodziewam się, że przygotowanie projektu zamiennego i jego wdrożenie zajmie ok. 10-14 dni - kończy Tomasz Wawrzonek.
07:44 20 KWIETNIA 18 (aktualizacjaakt. 07:52)

Korek tramwajowy przed Huciskiem (6 opinii)

Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!
Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!

Miejsca

Opinie (167) 7 zablokowanych

  • muszą być zmiany w tej sygnalizacji

    bo inaczej będzie kolizja

    • 0 0

  • Opinia do filmu

    Zobacz film Uciążliwa dla pieszych sygnalizacja świetlna na Hucisku

    aha no nie wydaje mi się

    nie to nie to !!!!

    • 0 0

  • Gdańsk to nie miasto, to stan umysłu (2)

    • 34 35

    • Gdanskie dno. budyniograd

      • 0 0

    • A Waszmość Pan w jakiej to miejscowości zamieszkuje?

      • 6 4

  • Bieganie na Hucisku, zamiast innych maratonów. organizacja ruchu drogowego w gdańsku pod znakiem całkowitej ignorancji ludzi korzystających z przejść dla pieszych. Wszyscy to widzą i nic, kompletnie nic, za strony, urzędników miejskich oraz organów porządku publicznego. Mamy już podobno 21 wiek, a wspomniani tkwią, chyba mentalnie w 19 wieku. Takie to Trójmiasto :}

    • 1 0

  • wyjść 5 minut wcześniej z domu i po sprawie:) (3)

    zobaczymy jak będziecie się wkurzać jak utworzą przejście przed dworcem wy za czerwonym a tramwaj odjeżdża ,do tego od czerwca będzie BUS PAS na Podwalu Grodzkim w kierunku Huciska

    • 7 7

    • Nie ma problemu, kierowco z Gdanska (2)

      Wyjdziesz 5 minut wcześniej z domu, tyle dłużej postoisz w korku jak będzie buspas i przejście. Ty i cala reszta, która bez auta sobie nie może poradzić. I po sprawie.

      • 2 0

      • (1)

        Czyli jak żyć?

        • 0 1

        • nie marudzić, przesiąść się na rower lub rower wspomagany elektrycznie

          • 0 0

  • Typowa sytuacja pasazera (2)

    Przesiadki biegiem, przez dwuetapowe skrzyżowania z 5 pasami albo wyścigi po schodach. Noc dziwnego, ze wszyscy wolą jeździć autem.

    Czy tak trudno skopiować dobre wzorce z Wiednia, Amsterdamu czy Londynu? Pan Adamowicz może wreszcie zajmie się tym, to lepiej wpłynie na zmniejszenie korków niż autostrada Bulońska.

    • 11 4

    • (1)

      A co byś chciał skopiować ? Trzeba mieć budżet i czas na takie rozwiązania . W Londynie metro które rozwiązuje w dużej części problemy komunikacyjne zaczęto budować w 1863 r , u nas w tym czasie chłopi stawiali kosy na sztorc.

      • 0 2

      • u nas jest SKM funkcjonująca od 1952 roku

        Niedługo będzie 70 lat. Chyba wystarczy na jej modernizację.

        • 1 0

  • już niedługo (1)

    terroryści z "gorszego Gdańska" wprowadzą sygnalizację świetlne i przejścia naziemne gdzie tylko się da, pewnie nawet i na obwodnicy, piesi zdążą na tramwaj czy autobus, ale co z tego jak będą stali w korkach bo opóźnienia gwarantowane i nie mówiąc już o kwestiach bezpieczeństwa, przejścia bezkolizyjne to priorytet, a anarchia prowadzi do ludobójstwa

    • 3 4

    • już i tak w Polsce na drogach w miastach więcej ginie niż w innych krajach

      warto likwidować przyczynę: nieialną jazdę kierowców po drogach budowanych pod hasłem zwiększania przepustowości dla pojazdów dwuśladowych

      • 0 0

  • Dlatego 100x lepsze są przejścia podziemne (1)

    • 9 3

    • lepsze dla kogo?

      dla kierowców może, ale i tak głównym problemem kierowców są inni kierowcy

      Przejścia podziemne nie rozwiązują konfliktów między nimi.

      Miasto tworzone z myślą o kierowcach nie jest przez nich postrzegane jako przyjazne dla kierowców.

      Agresja między użytkownikami samochodów bywa z reguły większa niż między nimi a pieszymi czy między nimi a rowerzystami.

      • 0 2

  • (6)

    W czym problem poczekac 5 min na kolejny tramwaj?

    • 11 22

    • problem w tym, że niektórzy zaczynają pracę punktualnie i chcieliby nadal jeździć tymi samymi skorelowanymi tramwajami co przed zmianą

      • 1 0

    • (2)

      Jak to w czym problem , Polak chce teraz i już !

      • 0 9

      • (1)

        Chce bo przez te awarie i tak się ciągle spóźnia do pracy. Czego nie rozumiesz?

        • 1 0

        • Ciągłe awarie? To chyba żyjemy w różnych miastach. Awarie się zdarzają ale sporadycznie .

          • 0 0

    • ale po co? (1)

      Rzecz w tym, ze jak jedzie tramwaj, to dla pieszych i rowniez dla wszystkich samochodów, które moglyby wjechać na to przejscie pali sie czerwone. To jest bez sensu.

      • 9 1

      • Ale jak chcesz wejść na przejście i na przystanek jak jedzie tramwaj :-D

        • 0 4

  • Więc aktualnie jest tak, że piesi idący na przystanek Brama Wyżynna czekają na czerwonym, tak samo jak samochody wyjeżdżający z Huciska. Powoduje to, że piesi częściej przebiegają na czerwonym widząc, że tramwaj ucieka, a auta i tak czy siak mają czerwone.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane