• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uciążliwa sygnalizacja świetlna na Hucisku

Arnold Szymczewski
19 kwietnia 2018 (artykuł sprzed 6 lat) 

Ostatnia zmiana w sygnalizacji świetlnej, która miała miejsce na Hucisku i o której informowaliśmy w artykule "Nowe Podwale Grodzkie od kuchni. W sobotę utrudnienia na Hucisku" nie wyszła na dobre pieszym, którzy teraz niejednokrotnie pędzą przez przejście przy zapalonym czerwonym świetle, by zdążyć na tramwaj jadący w kierunku Migowa.



Jak oceniasz funkcjonowanie skrzyżowania Hucisko?

Przypomnimy: 24 marca na 10 godzin wyłączono sygnalizację świetlną w rejonie skrzyżowania ulic Wały Jagiellońskie zobacz na mapie GdańskaHucisko zobacz na mapie Gdańska, by tzw. "nawrotka" przy ul. Bogusławskiego zobacz na mapie Gdańska oraz węzeł Hucisko zobacz na mapie Gdańska posiadały niezależne sterowniki sygnalizacji. Jednak po ich zainstalowaniu sygnalizacja w rejonie ul. Hucisko i Wały Jagiellońskie działa nieco inaczej niż przed zmianami. Tracą na tym głównie piesi.

- Po remoncie Huciska źle działają światła zielone dla pieszych. Obecnie, gdy tramwaj jadący z dworca PKP w kierunku Migowa stoi przed skrzyżowaniem Hucisko - pali się czerwone światło dla pieszych. Tramwaj przyjeżdża na przystanek, otwiera drzwi, rusza i dopiero zapala się zielone - denerwuje się pani Joanna, czytelniczka.
I rzeczywiście tak jest - pieszy kierujący się na przystanek tramwajowy (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) przechodzący przejściem przez ul. Wały Jagiellońskie zobacz na mapie Gdańska, następnie czeka na przejściu (Hucisko zobacz na mapie Gdańska) na nadjeżdżający tramwaj w kierunku Migowa zobacz na mapie Gdańska. Problem w tym, że zielone światło dla pieszych zapala się w momencie, gdy motorniczy wypuszcza już pasażerów na przystanku. Zdążą tylko ci, którzy dobiegną, osoba starsza czy niepełnosprawna nie ma na to szans.

- Rozmawiałem na ten temat z projektantem i wykonawcami zmian. Zmiana na przejściu dla pieszych przez ul. Hucisko na kierunku do przystanków tramwajowych została przeprowadzona świadomie z uwagi na fakt, że zdaniem projektanta dochodziło do sytuacji, że pieszy, otrzymując sygnał zielony, biegł przez jezdnię na wjeżdżający w tym samym czasie na przystanki tramwaj, często przebiegając przy zapalonym sygnale czerwonym na przejściu przez torowisko tuż przed tramwajem. Prowadziło to do wielu niebezpiecznych sytuacji - mówi Tomasz Wawrzonek, miejski inżynier ruchu.
Jednak zmiany nastąpią, ale dopiero za około dwa tygodnie, gdyż przygotowanie projektu i jego wdrożenie trwa właśnie 10-14 dni.

- Po analizie tego problemu uznałem, że odwrócenie schematu wyświetlania sygnałów będzie prowadzić do analogicznej sytuacji wbiegania przy czerwonym sygnale na jezdnię, a to może być wręcz bardziej niebezpieczne niż to, co funkcjonowało przed zmianami. Dlatego przekazałem, że należy przygotować zmianę programu sygnalizacji świetlnej. Przy czym muszę zaznaczyć, że zmiany nie zostaną wdrożone z dnia na dzień. Spodziewam się, że przygotowanie projektu zamiennego i jego wdrożenie zajmie ok. 10-14 dni - kończy Tomasz Wawrzonek.
07:44 20 KWIETNIA 18 (aktualizacjaakt. 07:52)

Korek tramwajowy przed Huciskiem (6 opinii)

Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!
Tramwaje w oczekiwaniu na zielone światło na Hucisku. Pewnie niedługo wpadną na pomysł by motorniczy naciskał sobie przycisk na słupku. Czas oczekiwania od dworca nawet 10 minut. Brawo gdańska komunikacja. A tak naprawdę to żenujące!

Miejsca

Opinie (167) 7 zablokowanych

  • Tunel przejścia podziemne już dawno powinno w tym miejscu powstać .

    Ale niebezpieczne przejścia przez pasy i utrudnienia ruchu drogowego to specjalność Gdańska

    • 1 2

  • (8)

    Największą kpiną jest to że tramwaj ustępuje samochodom... Tworzy się korek tramwajowy w którym jedzie się wolniej niż samochodem, to przeczy całkowicie idei trawmaju. Nie może być tak że tramwaj stoi 2 minuty przed światłami żeby skręcić w prawo bo szroty muszą najpierw przejechać. Konieczne pętle indukcyjne i automatyczne zielone dla tramwaju (prosto i w prawo) gdy stoi więcej niż 2 na dojeździe.

    • 36 14

    • (2)

      i tak nie ma gdzie wjechać bo poprzedni stoi na przystanku !!!!

      • 4 0

      • (1)

        W ogóle to powinien być dodatkowy osobny tor dla 10 i 12

        • 1 1

        • zaprojektuj go

          jak wiesz jak go tam zmieścić !

          • 0 0

    • A czy Ty wiesz jaki jest korek samochodów przed huciskiem? (3)

      Można przejechać pół Trójmiasta praktycznie bez większego korka ale przed huciskiem zawsze się utknie na parę minut. I tak teraz tramwaje mają lepiej bo kiedyś jeździły na dwie zmiany świateł raz musiały zatrzymywać się na środku Huciska i czekać na zielone gdy skręcały na Siedlce.

      • 5 8

      • (2)

        W d*pie mam Twój korek egoisto w blachosmrodzie. Nie jesteś pępkiem świata

        • 10 13

        • No to musisz mieć bardzo dużą d (1)

          • 11 3

          • Taka jest właśnie wasza postawa mówię Ci że i tak jest wypracowany pewien kompromis żeby tramwaje miały szybszy przejazd przez skrzyżowanie a Ty mnie obrażasz widać do prowadzenia pojazdu chyba jeszcze mentalnie i emocjonalnie nie dorosłeś...

            • 7 4

    • przesiądź się na swojego szrota przez ten czas nim nie wyregulują będziesz szybciej . w czym problem?

      • 0 6

  • Jak widac po tym, piesi nie dorośli do przejść naziemnych w Polsce (2)

    bo Polak musi przebiec na czerwonym jak zobaczy tramwaj na horyzoncie - nie ważne że drugi jest za 2min., nie ważne że ma 70 lat i tak właściwie czasu ma dosyć. Stary czy młody instynktu nie oszuka :).

    • 15 7

    • Drugi to najwcześniej za 5 min.

      A wieczorem i w niedziele 15 min.

      • 3 0

    • Lepiej

      On musi przed tramwajem przebiec a dalej i tak stoi jakby go zbawilo te parę sekund aż przejedzie.

      • 0 1

  • Tramwaje jeżdżą co kilka, kilkanaście minut. Czy z powodu tych minut warto zginąć lub zostać kaleką? (2)

    U nas jak człowiek zobaczy tramwaj albo autobus, to gna przed siebie na oślep, bez rozglądania się wokół. Ciekawe, czy kiedy później leży połamany w szpitalu, nie dopada go taka refleksja, że może jednak lepiej było poczekać...

    • 22 9

    • tych kilka minut nieraz decyduje

      czy na Siedlcach nie będzie się czekało godzinę na autobus do Otomina albo pół na Maćki

      • 4 0

    • Przejście podziemne

      Dlatego nie likwidujmy przejść podziemnych, one są niezbędne dla bezpieczeństwa pieszych.

      • 8 3

  • Niestety, artykuł ma rację.

    • 2 0

  • Przygotowanie projektu zamiennego i... (4)

    ...jego wdrożenie potrwa 10-14 dni.
    Ha ha ha.
    Co za idiotyzm , takie zmiany powinny być priorytetem i trwać góra 2-3 dni.

    • 79 6

    • Ale jeżeli ktoś to sp.....Ł

      To awaryjnie powinien poprawić błąd. To nie jest nowe zadanie, to jest błąd.

      • 4 0

    • (2)

      2-3 dni ? Ty byś pewnie zmienił w 2 godziny.

      • 4 3

      • Ja z moim szwagrem zmienimy w 20 minut.

        Po flaszce, w ciemnych okularach i na wstecznym biegu.
        Zadowolony?

        • 3 1

      • dla osoby zajmującej się tematem, dokładnie tyle.
        Chyba zakładano jakieś warianty czy na zasadzie będzie dobrze?

        • 6 0

  • Tragicznie jest na wszystkich przejściach drogowych w całej Polsce !

    Wszędzie czas potrzebny na przejście pieszego jezdni dwupasmowej szerokości 20-30 m ustawiony jest na 15 sekund - to kpina z pieszych,policja na to w ogóle nie reaguje. A każdy krok pieszego to jedna sekunda ludzkiego życia.

    • 2 0

  • Przed zmiana była strzałka zielona na prawo skrecie z Huciska w Okopowa

    Po zmianach albo się wcale nie zapala albo tylko na kilka sekund powodując korki . Przed zmiana był dużo lepiej

    • 1 1

  • Jakiś bezmuzgi bez wyobraźni ustawiają światła i tyle.

    • 2 1

  • Pece

    Przed zmianą świateł zmieńmy Wawrzonka na kogoś mądrzejszego.

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane