• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Urzędnicy przyjmą mieszkańców w centrum handlowym. Urząd Miasta Gdyni w CH Riviera

Michał Sielski
2 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 

18 stanowisk do obsługi mieszkańców zostało otwartych w nowej filii Urzędu Miasta Gdyni w Centrum Handlowym Riviera. Mieszkańcy mogą załatwić tu większość spraw. - Dzięki temu punktowi rozładujemy kolejki w najbardziej obleganych obszarach - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.



Nowy punkt obsługi mieszkańców znajduje się na pierwszym piętrze CH Riviera, bardzo blisko głównego wejścia. Jest tam 18 stanowisk i kasa. Pozwoli to na obsłużenie 10-12 tys. osób w każdym miesiącu.

- W sumie przy obsłudze mieszkańców będzie tu pracować 25 urzędników, z czego 22 osoby to nowo zatrudnieni urzędnicy, których rekrutowaliśmy już z myślą o tym punkcie - mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Przede wszystkim wielofunkcyjność



Punkt obsługi mieszkańców będzie czynny od poniedziałku do soboty w godz. 10-18.

Można w nim na razie zarejestrować samochód, zameldować się, wymeldować, złożyć wniosek o wymianę dokumentów.

Ma być też elastyczny - w odpowiednim czasie będą stanowiska do głosowania w budżecie obywatelskim czy opłacania podatku od nieruchomości.

Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób. Centrum Obsługi Mieszkańca zostało otwarte w poniedziałek, 2.09.2021. Już na pierwszą godzinę zarejestrowanych było kilkanaście osób.
Remont lokalu i jego wyposażenie pochłonęło w sumie 630 tys. zł. Do tego trzeba jeszcze płacić 27 tys. zł miesięcznego czynszu. Urzędnicy przekonują, że to dobrze wydane pieniądze, bo - zwłaszcza w pandemii - narosły kolejki.

Największy problem był z rejestracją aut. Czytelnicy zgłaszali nam, że w szczycie kolejka sięgała nawet ponad miesiąc. Były też dni, że po prostu nie dało się zarejestrować samochodu, bo nie było żadnych wolnych terminów.

Czytaj więcej: Rejestracja auta graniczy z cudem

Teraz ma to być już tylko niechlubna przeszłość.

Rejestracja głównie przez internet



Warto przypomnieć, że cały czas obowiązuje system rejestracji - internetowej lub telefonicznej. Mieszkańcy umawiani są na konkretne godziny. Można jednak próbować załatwić sprawę podczas zakupów.

- Wystarczy zapisać się w punkcie Informacji, który też jest na miejscu, i jeśli będzie wolny termin, to można się zapisać. Jak nie od razu, to np. za godzinę i w tym czasie zrobić zakupy czy skorzystać z punktów usługowych w centrum handlowym - informuje Rafał Klajnert.

Miejsca

Opinie (187) 3 zablokowane

  • to wejście ze wstęgą to świadectwo jak bardzo ci ludzie nie rozumieją że powinni służyć obywatelom/mieszkańcom
    co więcej jaka rejestracja?
    czy sąsiadujących, z tym wynajętym, zapewne za grube pieniądze miejscem, w sklepach trzeba się rejestrować?
    gdyńskie urzędy działają jakby panowała jakaś średniowieczna dżuma

    • 51 2

  • (6)

    Przeciez te dodatkowy punkt obsługi to dodatkowy pracownik a pewnie i kilku. To dlaczego nie mozna ich zatrudnic w punkcie w Urzedzie ale w Centrum Handlowym, co generuje dalsze koszty/ koszt Jedyne uzadanenie takiego rozwiązania to to ze UM nie chce interesantow w swej zamknietej sedzibie i rozsyla ludzi po miescie. Jest to i glupie i nielogiczne a rozrzutnosc finansowa UM i niepotrzebne koszty winny zainteresowac organa kontroli finansowej. Obywatalow8 bowiem jednak blizej do UM niz do Centrum Handlowego.

    • 91 23

    • Ciągle źle (2)

      Miasto jest zamknięte, trzeba specjalnie się fatygować do Urzędu aby coś załatwić, parkingu tam nie ma - ŹLE.
      Miasto uruchamia punkt w centrum handlowym, wychodzi do klienta czyli mieszkańca, sprawia że załatwienie spraw staje się bardziej przyjazne i łatwiejsze - też ŹLE!

      Kiedy ludzie przestaniecie ciągle narzekać? Nie ważne co się dzieje, to tylko się narzeka. Jak stoicie w kolejkach w Urzędzie i czekacie na załatwienie sprawy, to narzekacie że długo. Jak miasto zatrudnia nowych pracowników, aby sprawy urzędowe można załatwić szybciej - znowu narzekacie, bo miasto "wyrzuca" pieniądze.

      Pomysł UM Gdynia oceniam bardzo pozytywnie. Jest to wyjście do klienta, sprawienie że sprawy urzędowe stają są łatwiejsze i przyjaźniejsze, no i zapewne też szybsze. Oby więcej takich inicjatyw.

      • 16 18

      • widać, ze Pan/Pani nie ogarnęli zakresu tematycznego tej kuwety

        chodzi o:
        -kolejne nie potrzebne etaty
        -kasa, jaka trzeba zapłacic koledze za wynajem
        -zamykanie ma maxa urzędu, po to aby go tu otworzyć??
        -mld długu i kolejne wydatki
        -kolejne filie um o których dowiadujemy sie przy okazji....i wiele innych kwiatków

        zrozumiano teraz???

        • 23 6

      • Bo najlepiej jest tam, gdzie nie ma nikogo. Zapewniam Cię, że akurat na brak ludzi w pobliżu narzekać nie można.

        • 3 0

    • w centrum handlowym łatwwiej zaparkować

      • 1 0

    • bo nie ma miejsca na tych pracowników (1)

      dodatkowy pracownik = dodatkowe biurko które trzeba gdzieś wstawić

      • 2 1

      • tylko po co nowi skoro obecni juz się mocno nudzą

        • 1 0

  • Bardzo dobry pomysł czas na Gdańsk

    • 12 33

  • może i Gdańsk pomyśli o takim rozwiązaniu? W madisonie pustki, może tam?
    całe city forum świeci pustkami, chyba, że teren już sprzedany

    • 8 7

  • W poniedzialek 2 wrzesnia?

    • 8 1

  • (2)

    Następny podatek dla mieszkańca aby utrzymać ten punkt, a wszystko nasze pieniądze. Czy za mało miejsca w gmachu urzędu?

    • 98 24

    • Moja mama prowadzi działalność w centrum Gdyni

      Urząd miasta zwiększył w tym roku czynsz z 1700 na 4050. Czymś trzeba zapłacić za czynsz w Rivierze

      • 13 0

    • Stołków zabrakło

      • 6 1

  • A nie mógłby być czynny w godz 13-21 zamiast 10-18? (6)

    • 40 2

    • (4)

      A chciałbyś pracowac w takich godzinach, czy może liczysz ze pracownicy UM to roboty bez rodzin które za 3000 zl brutto będą pracować 13-21?

      • 8 10

      • większość podatników tego miasta pracuje do 18, 19..adm tylko do 16 (3)

        a o 15 już w domu.
        Skoro Panie z Riviery, ze sklepów, ze starbaksa moga tyrać do 20,21 to um też. Jedne lepsze inne gorsze?? i tak mają wicej naumowie o prace niż Panie z ccc na zleceniu.

        • 13 1

        • W sensie od 10 do 21 codziennie? Spoko, zgadzam się, ale wtedy potrzebujesz 2x pracowników. Czyli zatrudniamy więcej urzędników?

          • 2 3

        • ale chyba ogarniasz, że w buksie tyrają może do 21, ale nie od 8 czy 10 rano (1)

          czyli trzeba by zatrudnić kolejnych urzędników

          • 1 1

          • wszystkie sklepy i starbaksy pracują od 8 rano...myją, sprzatają, układają...

            • 0 0

    • Haha

      A może do 24? Nie przesadzasz? Inne urzędy są do 15 max czynne a wam się w d*pach poprzewracało.

      • 0 0

  • Teraz UM Sopot w rybnym..

    • 22 1

  • (1)

    Ciekawe kiedy się zabunkrują i postawią paczkomaty

    • 20 1

    • Juz stoją od 7 miesięcy

      • 1 0

  • (5)

    ale się hejterzy zlecieli uhu Drodzy czytelnicy w USA można nawet głosować w centrach handlowych. Urzędowych spraw powinno być jak najmniej i większość da się załatwić przez internet co pokazała epidemia ale pomysł z filią w CH jest super. Prędzej i częściej jesteś w CH niż w centrum miasta, po co specjalnie zaiwaniać do centrum? Zlikwidować UM w centrum miasta, budynek sprzedać za duże pieniądze, wynająć w openofficeach miejsca dla urzędników, którzy nie muszą widzieć klienta na oczy, gdzieś za obwodnicą, a do klienta wyjść i rozproszyć po wszystkich centrach handlowych punkty obsługi klientów. Gwarantuję, że wszyscy byśmy na tym skorzystali.

    • 11 22

    • za granicą wilekszość sprawa załatwisz albo w okienku albo na poczcie, łącznie z meldunkami (2)

      i ok, tylko, że tu nie zamierzają likwidować urzedu a wręcz odwrotnie..nowe stanowiska, kolejne generowanie kosztów..przed kowidem się jakoś dało wejść do um , teraz nadal obostrzenia..a tu wyspa szczęścia, wirusa nie ma, można zatrudnić nowe gwiazdy , płacić za najem i mieć elektorat głupi jak but, który powyższych nie zrozumie, nie zauważy a że 1mld długu...no cóz

      • 10 0

      • (1)

        oczywiście rozumiem ale może ta jedna jaskółka uczyni wiosnę, wolałbym się na meldunek czy odbiór tablic umówić w miejscu gdzie po pracy i tak podjadę na zakupy niż na drugim końcu miasta, oczywiście jak już tutaj wspomniano nie koniecznie będzie to szło w parze z redukcją zatrudnienia w UM a wręcz przeciwnie, ze wzrostem

        • 3 1

        • ok, racja, tu chodzi o redukcję a nie wzrost zatrudnienia, wzrost kosztów

          jak napisano wyżej...tylko do godz. 18 i pewnie bez łidendów. Czyli wzrosną koszty, bez ułatwień dla mieszkańców. W Gdyni redukcja zatrudnienia nie wchodzi w grę. Śp. Franka miała całe miasto do ogarnięcia, budowy, szkoły podst i licea, które już Bartek zamknął, klasy do P i po 35 uczniów w klasie, stocznie i port do obsłużenia. Pomagało Jej 300 osób. Teraz nie ma części szkół, zaraz nie będzie kolejnych, Świętojańska pusta i brzydka jak na dalekiej Ukrainie, od lat zero nowych miejskich inwestycji , stocznia to 1/3 tamtej stoczni, odpływ mieszkańców z centrum do Redy i Rumi i 1500 do obsługi gdynian???/ UM w kowidzie zakmnięty a Pani u fryzjera koó UM szturmem od rana, Biedra w ciągu dnia pracy tez je widział, Sowa obok tez ma sie dobrze, bo ciasteczko z rana jak śmietana a zalatwić coś to droga przez mękę. Jakoś UG w Kosakowie i Pucku ...były otwarte, dowód osobisty w Pucku, od złożenia do odebrania 7dni , w Gdyni..2 mce

          • 9 0

    • Lepiej Budynek UM dać Panu Bekon

      A dla urzędników wynająć od Pana Bekona biura obok!

      • 4 0

    • W USA ha ha ha, a widziałeś te kolejki do głosowania jeden punkt w mieście, kolejka na cały dzień stania, ludzie rezygnują z głosowania bo nie mają na to czasu

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane