- 1 23 mln zł na remont ulic na Dolnym Mieście (56 opinii)
- 2 Fałszywy mandat za przejście "na czerwonym" (121 opinii)
- 3 Klif w Orłowie co roku cofa się o metr (83 opinie)
- 4 Czyj to garaż? - pytają urzędnicy (145 opinii)
- 5 Pobili mieszkańców i okradli dom (175 opinii)
- 6 Sąd aresztował rosyjskiego szpiega (336 opinii)
Usterki na PKP można zgłaszać przez aplikację
Ty zgłaszasz, my naprawiamy - deklarują Polskie Koleje Państwowe, które uruchomiły aplikację "sprawny peron". Za jej pomocą można szybko powiadomić spółkę o awariach i usterkach na terenach kolejowych, ale także o tym, że okolice dworca czy tunel są zaśmiecone lub pomazane graffiti.
Wysyłając zgłoszenie przez formularz w aplikacji (można tam też dodać zdjęcie), pasażer ma gwarancję, że jego sygnał trafi do właściwego adresata, który następnie podejmie interwencję w tej sprawie.
Skarga trafi do właściwego adresata
Do tej pory bywało z tym różnie - często zgłoszenia i pretensje dotyczące np. nieporządku w przydworcowych tunelach mieszkańcy kierowali do miejskich urzędników, a nie do kolejarzy, którzy są odpowiedzialni za właściwe utrzymanie tej infrastruktury.
Aktualne rozkłady jazdy komunikacji miejskiej i pociągów w Trójmieście
Teraz nie trzeba się już zastanawiać, kogo powiadomić. Wystarczy zainstalować bezpłatną aplikację. Najpierw wybieramy w niej lokalizację zauważonej usterki, czyli np. jedną z wielu stacji w Trójmieście. Data i godzina zgłoszenia uzupełnia się automatycznie.
Następnie przechodzimy do jednej z pięciu kategorii:
- peron,
- windy/schody ruchome,
- przejście nad torami/kładka,
- przejście przez tory,
- przejście pod torami/tunel.
W każdej z kategorii rozwija się następnie lista z opisem poszczególnych usterek. Np. brak zapowiedzi pociągów, brak koszy na śmieci lub przepełnione kosze, nieczytelne rozkłady jazdy, uszkodzona ławka czy wiata, dewastacja windy, graffiti na ścianach, uszkodzone gabloty.
Dworce PKP i PKS w Trójmieście
Opcjonalnie można dodać własnoręczny opis usterki. Można też dodać zdjęcie miejsca, które zgłaszamy. Klikamy wyślij i gotowe. Całość zabiera maksymalnie kilka minut.
Szybkie zgłoszenie, szybka reakcja
- Specjalna aplikacja do zgłaszania usterek na stacjach i przystankach to dodatkowa informacja dla zarządcy infrastruktury i tym samym możliwość szybszej reakcji na zaistniałe nieprawidłowości - mówi Magdalena Janus z PKP PLK. - Aplikacja została stworzona z myślą o zapewnieniu oczekiwanego komfortu podróżnych. Pozwala na szybkie przekazanie informacji o stanie infrastruktury pasażerskiej, a tym samym szybką reakcję zarządcy infrastruktury na zaistniałe nieprawidłowości.

Kolejowe Trójmiasto
Rozpocznij quizPrzybywa zgłoszeń. Mieszkańcy Trójmiasta też korzystają
PKP PLK informują, że otrzymały już ponad 600 zgłoszeń za pomocą aplikacji "sprawny peron".
- W większości pochodzą one z większych miast, w tym także z Gdańska i Gdyni. Nasza reakcja na dane zgłoszenie jest niezwłoczna. Wszelkie naprawy są realizowane tak szybko, jak jest to możliwe. Należy jednak zaznaczyć, że czas naprawy czy usunięcia usterki jest zależny od rodzaju i rozmiaru zaistniałej nieprawidłowości - wskazuje Magdalena Janus.

Np. uprzątnięcie nadmiaru śmieci z peronu czy odśnieżenie peronu jest wykonywane jeszcze tego samego dnia, co zgłoszenie.
- Wymiana niewielkich uszkodzonych elementów trwa do kilku dni, natomiast usunięcie poważniejszych usterek, np. naprawa niesprawnego elementu windy, może potrwać dłużej. Jest to zależne od dostępności materiałów czy czasu oczekiwania na dostawę niesprawnego elementu - tłumaczy Janus.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-03-09 07:32
Ekrany dźwiękochłonne zdewastowane przez wandali w Gdyni, tunel pod torami przy Rivierze itp
Do odmalowania, No maja masę rzeczy do naprawienia PKP
- 20 1
-
2023-03-09 09:32
Muszą mieć mocne serwery bo inaczej aplikacja się zwiesi od ilości komunikatów.
- 27 0
-
2023-03-09 10:35
(2)
Czyli zarządcy są już tak odklejeni od zarządanego terenu, że nawet na niego nie zaglądają? Potrzebna apka, żeby ktoś zgłosił zepsutą windę, bo nikt z pkp już na peronach nie bywa?
Fajnie, że chcą zrobić trochę dobrego PRu, ale wydaje mi się, że nie ma znaczenia czy zgłosisz apką/mailem/osobiście, na reakcję i tak trzeba będzie czekać tyle samo.- 21 0
-
2023-03-09 11:38
mądrze prawisz
apka będzie pokazywać statystki inwerwencji na majątku spółek PKP (jest ich ponad 20). jak w milicji (tfu policji) są normy do wyrobienia :)
- 3 0
-
2023-03-09 16:02
No i niedługo nawet do podtarcia się trzeba będzie instalować aplikację
Nie mogli zrobić normalnej strony www?
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.