• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Uwaga wykopy! Przegląd trwających remontów dróg w Gdańsku

rb
13 kwietnia 2020 (artykuł sprzed 4 lat) 
Wiosną powinny zakończyć się trwające od wielu miesięcy prace przy budowie al. im. Pawła Adamowicza, Podwalu Przedmiejskim czy linii tramwajowej na Stogi. Wiosną powinny zakończyć się trwające od wielu miesięcy prace przy budowie al. im. Pawła Adamowicza, Podwalu Przedmiejskim czy linii tramwajowej na Stogi.

Jedne trwają od wielu miesięcy, drugie dopiero się zaczynają, jeszcze inne - lada moment ruszą. Mowa o remontach dróg w Gdańsku, które mimo trwającej pandemii koronawirusa z każdym tygodniem posuwają się naprzód.



Na zakończenie której inwestycji czekasz najbardziej?

Wiosną na ostatnią prostą wkraczają dwie duże inwestycje drogowo-komunikacyjne. Pierwsza to al. im. Pawła Adamowicza (dawna Nowa Bulońska). Przypomnijmy, że pierwsze auta pojechały fragmentem tej trasy już na początku roku, ale na razie to wciąż formalnie plac budowy. Obecnie trwają jeszcze prace przy budowie torowiska tramwajowego, pętli przy skrzyżowaniu Jabłoniowej z Warszawską oraz odcinku Kartuskiej, gdzie na odcinku 120 m. konieczne okazało się wzmocnienie gruntu.

- Na fragmencie objętym koniecznością wykonania dodatkowego wzmocnienia podłoża gruntowego zostały już wykonane wszystkie pale przemieszczeniowe i obecnie trwają prace związane z wykonywaniem poszczególnych warstw konstrukcyjnych materaca wieńczącego pale. Na górnym fragmencie zamkniętego odcinka, który nie wymaga dodatkowego wzmocnienia podłoża, ułożono dolne warstwy nawierzchni jezdni, ustawiono krawężniki oraz wykonano obustronnie chodniki - informuje DRMG.
Estakada wenecka na al. im. Pawła Adamowicza. Estakada wenecka na al. im. Pawła Adamowicza.
Przypominamy, że do początku czerwca fragment Kartuskiej od al. Pawła Adamowicza do Limbowej będzie zamknięty dla ruchu. Do tego czasu zniesiony jest ruch wahadłowy na estakadzie weneckiej. Całym odcinkiem nowej trasy mamy pojechać jeszcze przed wakacjami. Także wówczas uruchomiony zostanie ruch tramwajowy.

Roczne opóźnienie na Stogach



W ciągu najbliższych tygodni kończyć się powinny prace przy modernizacji linii tramwajowej na Stogach. To jedna z najbardziej pechowych i opóźnionych inwestycji w ostatnich latach w całym Trójmieście.

Do wakacji remont na Stogach ma zostać zakończony. Do wakacji remont na Stogach ma zostać zakończony.
Jak informowało przed kilkoma dniami DRMG, obecnie trwają tam prace przy budowie ścieżki rowerowej i budowie chodnika pomiędzy ul. Kruczą i Rozłogi. Roboty koncentrują się na środkowym odcinku, gdzie budowane jest torowisko i układana jest kostka kamienna. Ustawiane są "bramki" podtrzymujące szyny i przygotowywane są kolejne etapy pod zabetonowanie płyty torowiska. Na ul. Wrzosy trwają prace sanitarne związane z kanalizacją deszczową. Jednocześnie na Pasanilu trwają prace przy budowie pomieszczenia socjalnego dla motornicznych.

Pierwotnie prace na Stogach miały zakończyć się przed rokiem. Obecnie urzędnicy pytani o nowy termin zakończenia inwestycji mówią o drugim kwartale 2020 r.

Trwa budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka



Od wielu miesięcy trwa też budowa wiaduktu Biskupia Górka. Do Gdańska przyjechała niedawno część stalowej konstrukcji drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka i rozpoczęto montaż pierwszych elementów obiektu. Jak podkreślają urzędnicy, w najbliższych tygodniach możemy spodziewać się widocznych postępów na budowie.

Trwa budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka. Trwa budowa drugiej nitki wiaduktu Biskupia Górka.
Przypomnijmy, że na początku 2020 r. zakończyła się rozbiórka starego obiektu w ciągu Traktu św. Wojciecha i rozpoczęto prace związane z budową drugiej, nowej nitki wiaduktu nad torami kolejowymi. W marcu zabetonowano pierwsze korpusy wiaduktu i estakady, co pozwoliło rozpocząć montaż stalowej konstrukcji obiektu.

- Na plac budowy dostarczono już część elementów konstrukcji stalowej drugiej nitki wiaduktu - mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska. - Aktualnie na placu budowy trwa scalanie tych elementów w sekcje montażowe. Pierwsze z nich zostały zamontowane w nocy z poniedziałku na wtorek - dodaje szef DRMG.
Montaż konstrukcji stalowej budowanej obecnie drugiej nitki wiaduktu ma potrwać co najmniej trzy miesiące. Ze względu na obecną sytuację związaną z pandemią wirusa, jest to termin orientacyjny. Przewidujemy, że jeśli zostanie utrzymane obecne tempo prac, wszystkie elementy konstrukcji powinny zostać zamontowane do końca czerwca. Z uwagi na znajdujące się pod budowanym obiektem torowisko, prace montażowe będą wykonywane głównie w nocy przy wyłączonej trakcji kolejowej. Przejezdność na drugiej nitce wiaduktu będzie zapewniona w IV kwartale 2020 r.

Tak ma wyglądać skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Łąkową po zakończonej przebudowie. Tak ma wyglądać skrzyżowanie Podwala Przedmiejskiego z Łąkową po zakończonej przebudowie.

Skrzyżowanie na Podwalu Przedmiejskim jeszcze przed wakacjami



Prace trwają też na Podwalu Przedmiejskim, gdzie miasto przebudowuje drugie z czterech zaplanowanych skrzyżowanie z ul. Łąkową. Od miesiąca w obrębie prac kierowcy poruszają się w obu kierunkach po zwężonych odcinkach jezdni, ale przez zdecydowanie mniejszy ruch w ostatnich tygodniach jest to mniej uciążliwe. Powoli przebudowa wchodzić będzie w decydującą fazę, bo zgodnie z przyjętym harmonogramem otwarcie nowego skrzyżowania ma nastąpić w czerwcu.

  • Remont al. Hallera między Okrzei a Kościuszki w kierunku Brzeźna.
  • Po świętach rozpocznie się budowa drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej od klubu Żak w kierunku ul. Kołobrzeskiej.

Trwają prace na Hallera, za chwilę rozpoczną na Grunwaldzkiej



Niedawno rozpoczęły się prace na al. Hallera między ul. Okrzei a Kościuszki w kierunku Brzeźna. Obecnie trasa na dwóch odcinkach jest zwężona do jednego pasa ruchu. Nowym odcinkiem drogi prowadzącej w kierunku plaży pojedziemy za trzy miesiące.

Remont na Hallera nie dla supersamochodów


Tuż po świętach ruszy z kolei budowa nowej drogi rowerowej wzdłuż al. Grunwaldzkiej na Strzyży. Z utrudnieniami będą musieli się tam liczyć piesi (zwężony chodnik), pasażerowie komunikacji miejskiej (przeniesiony przystanek "Wojska Polskiego" na wys. budynku klubu Żak), rowerzyści (wyłączona z użytku droga rowerowa) oraz kierowcy (wyłączony z ruchu pas wjazdowy i wyjazdowy do CH City Meble oraz droga serwisowa między CH Oliwa a stacją paliw).

Koszt budowy nowej trasy rowerowej wyniesie ok. 2,6 mln złotych. Prace mają potrwać do lipca 2020 r.
rb

Miejsca

Opinie (80) ponad 50 zablokowanych

  • Potrzebna droga

    Na ul. Stężyckiej/ lubowidzkiej di osiedla optima bardzo przydała by się droga

    • 1 6

  • Remonty.

    Włodaże nic nie mówią o remoncie mostu na Toruńskiej.Pewnie czekają aż się zawli pod ciężarem wywrotek,przejeżdżających na sąsiedzką budowę.

    • 6 0

  • Pani Dulkiewicz... (3)

    Próbuje udawać, że coś robi.

    Może udawać jej się uda.

    Na tym się jej działalność chyba zakończy.

    Sprawę Strefy Płatnego Parkowania oblała...

    • 52 45

    • widzisz Michasiu łepek masz zryty PiSowskimi formułkami:
      prezydent nie robi- prezydent zleca!!! i to zwykle to zo zarząd dróg w tym wypadku opiniuje!!!

      • 1 0

    • daj mnie darmowy paring i darmowe paliwo bo nie ómiem załorzyć rękawyczky lub skajcashem zapłacyc

      • 8 3

    • co, swojego szrota NO, NBR itd byś postawił w Oliwie pod OBC ?

      bo ci się należy...
      a gdzie mieszkańcy?

      • 12 5

  • Kołobrzeska od skm do Alfy

    Zmienić nazwę tego odcinka Kołobrzeskiej na ul. Burkina Faso ew. 3 Świata.

    • 9 1

  • Bysewska

    Może nasi miłościwie panujacy, zainteresowałoby się ulicami, które nie są w centrum? Ul. Bysewska to jakaś kpina. Nie dość, że jedzą tu dzień w dzień wielkie tiry i ciężarówki (a ponoć jest zakaz), to jeszcze niszczą drogi. Ale oczywiście wszelkie magazyny, te które już stoją i nowo budujące się, umywają ręce. Co to ma być! Nie ma chodnika, nie ma pobocza, nie mówiąc już o ścieżce rowerowej. Idziesz, a tu tir cię spycha do rowu. Zapraszam panią prezydent, zwłaszcza w godzinach szczytu

    • 5 4

  • Ul. Czarny Dwór niebawem się zapadnie.

    Koleiny się okrutne robią.
    A Rzeczypospolitej przy ETC w kierunku Sopot to można zawieszenie urwać.

    • 7 3

  • Czekamy od kilku lat (1)

    kiedy zrobiony będzie alternatywny dojazd od Kartuskiej do Piekarniczej, Hausbrandta. Obecny dojazd dolnym odcinkiem Myśliwskiej po płytach betonowych, wąski, kręty bez chodnika przy Kartuskiej i stawie, to dramat. dojazd powinien być wykonany ze środków Alei Adamowicza, jako połączona inwestycja.

    • 5 5

    • a w kolejce jeszcze Nowa Olchowa

      a DRMG nic nie robi w tym kierunku ciekawe, którędy miałyby jechać pojazdy przez Morenę. Czy ktoś z urzędników wcześniej pomyśli o tym, czy będzie jak w przypadku ul. Hausbrandta, na ulicy której urzędnicy pozostawili 30 m przerwę pomimo, że ulica mogłaby bezpośrednio połączyć kilkutysięczne osiedle Słoneczna Morena

      • 0 2

  • Czy włodarze tego miasta... (4)

    ... Zrobią coś, by układ drogowy zaczął przypominać drogi w nowoczesnej metropolii, czy będzie jedynie zwężał arterie pobudowane za Gierka i wcześniej?

    • 22 9

    • w nowoczesnej, dobrze zarządzanej metropolii niejednokrotnie likwiduje się estakady (3)

      pseudobezkolizyjne skrzyżowania i uspokaja się ruch po zwężeniu pasów jazdy. Dominacja myślenia o potrzebach osób chcących jeździć po mieście samochodem już dawno wyszła z mody. Najważniejsze są potrzeby ludzi poruszających się na małe odległości, na dalsze rozbudowuje się sieci szybkiej kolei miejskiej lub tzw. szybkiego tramwaju. W Trójmieście to samo jest potrzebne do Gdyni Zachód i Północ oraz do dzielnic Gdańsk Południe.

      • 4 6

      • Tak robi się w miejscach... (2)

        ... gdzie hoduje się chore pomysły ekologów, mieli kasę zarobioną przez przodków i liczy na lekarstwa, respiratory oraz maseczki z Chin. To Rzym przed upadkiem 2.0, opakowany w kolorowy, niebieski papierek z gwiazdkami.

        • 4 3

        • Nie no jasne. (1)

          Bo przecież wyznacznikiem rozwoju miasta jest siedmiopasmowa autostrada przez środek miasta.

          Poczytaj sobie o czymś takim jak Paradoks Braessa lub Paradoks DownsaThomsona. A przede wszystkim - Twierdzenie Lewisa-Mogridgea. Są to teorie poparte badaniami przeprowadzonymi już w latach 70-tych - i są cały czas aktualne. Bo przepustowość nie zwiększa płynności ruchu, tak w dużym skrócie, byś nie musiał za długo googlować.

          • 3 3

          • Nie zwiększa powyżej pewnej wartości!

            Cztery pasy nie pomogą bardziej niż trzy lub dwa. Ale nie rób sobie jaj z logiki i nie twierdź, że gdyby nagle wszystkie drogi zmienić na jednopasmowe to nie byłoby armagedonu!

            • 0 1

  • Rondo na skrzyżowaniu ulic Starogardzka z Niepołomicką

    Często dochodzi tam do wypadków i jest ogólny sajgon, w dodatku w pobliżu tego skrzyżowania buduje się teraz Lidl i rondo musi szybko powstać, bo inaczej będą zatory

    • 3 0

  • Super ale czekamy na (3)

    1. Tramwaj z Moreny do Wrzeszcza (nowa Politechniczna)
    2. Tramwaj z Brzeznia do Jelitkowa (Droga Zielona) z odnoga lini przez Obrońców Wybrzerza
    3. Tramwaj od pętli przy Rzeczypospolitej przez Hynka do pętli na Wita Stwosza (nowa Abrahama)
    4. Połączenie pętli na Aleji Adamowicza z trasą wzdłuż Havla (nowa Warszawska)
    5. Wydłużenia tramwaju wzdłuż Adamowicza (Nowej Bulonskiej) do Zakoniczyna i dalej na południe aż do pętli na Świętokrzyskiej (nowa Świętokrzyska)

    BEZ tych inwestycji sieć tramwajową jest niespójna i ciężko przesiąść się na komunikację miejską.

    • 13 4

    • (1)

      Spokojnie, i z tymi inwestycjami ciężko przesiąść się na komunikację miejską. SKM na Południe rozwiązałaby więcej problemów - m.in. skróciłaby czas dojazdu do Wrzeszcza o jakieś 20-25 minut.

      • 2 2

      • moja chata z kraja

        • 1 0

    • Powoli , od czegoś trzeba było zacząć i w miarę posiadanych środków będą prowadzone nowe inwestycje które w przyszłości stworzą spójną sieć tramwajową . Środki to klucz do nowych inwestycji.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane